Kysytkö tosissasi. Jos kysyt, niin tulpat, ilmeisesti tarkoitat sytystulppia, sijaitsevat edestä katsoen sylinterikannen takapuolella imusarjan alla. Näin ainakin joissakin vuosimalleissa. En ole tosin Peugeotin konetilaa katsellut, mutta samaa konetta Citroenin nokalla kylläkin.
Ovat hieman hankalassa paikassa, jo tulpan hattujen irtiveto voi tarvita erikoispihdit. Käsin voi olla ahtaan paikan takia tiukassa ja tavalliset pihdit saattavat runnoa hatut. Sopivia pihtejä, pitkät kärjet, joissa tulpan hatun ympärille sopiva pyöreäksi muotoiltu "tartuntaosa", on kaupan autotarvikeliikkeissä, mm. Biltemassa. Tulpan voi sitten kaivella esiin joko pitkä- ja kapeakärkisillä pihdeillä, tai magneetilla, tai sopivan kokoisella letkunpätkällä (joka sopii tulpan päälle tarpeeksi tiukasti). Uudet paikalleen samalla työkalulla. Sitten tarvitset tulppa-avaimen, lyhyen jatkovarren ja räikän jotta saat kierrettyä tulpat irti.
Jos olet kokematon, älä kiristä uusia tulppia liikaa, ettei alumiinikannesta mene kierteet, mielellään momenttiin. Minä muuten aina voitelen tulppien kierteet ohuelti kuumankestävällä rasvalla, jotta kierteet eivät leikkaisi kiinni. Mutta ohuelti ja varoen ettei rasvaa pääse palotilan puolelle, saati tulpan elekrodeihin. Grafiitiakin voi käyttää voiteluaineena. Ammattilaiset eivät taida voitelua käyttää siitä päätellen että heidän jäljiltään tulppaa irroitettaessa saa sydän kylmänä pelätä että kierre leikkaa kiinni kun puoliväkisten tulpaa irti kiertää.
Yleensä kait ne on kannessa!
Joissain kyllä upotettu venttiilikoppaan, tulpanjohtoja seuraamalla pitäisi löytyä, siis pensavehkeessä.
Kysytkö tosissasi. Jos kysyt, niin tulpat, ilmeisesti tarkoitat sytystulppia, sijaitsevat edestä katsoen sylinterikannen takapuolella imusarjan alla. Näin ainakin joissakin vuosimalleissa. En ole tosin Peugeotin konetilaa katsellut, mutta samaa konetta Citroenin nokalla kylläkin.
Ovat hieman hankalassa paikassa, jo tulpan hattujen irtiveto voi tarvita erikoispihdit. Käsin voi olla ahtaan paikan takia tiukassa ja tavalliset pihdit saattavat runnoa hatut. Sopivia pihtejä, pitkät kärjet, joissa tulpan hatun ympärille sopiva pyöreäksi muotoiltu "tartuntaosa", on kaupan autotarvikeliikkeissä, mm. Biltemassa. Tulpan voi sitten kaivella esiin joko pitkä- ja kapeakärkisillä pihdeillä, tai magneetilla, tai sopivan kokoisella letkunpätkällä (joka sopii tulpan päälle tarpeeksi tiukasti). Uudet paikalleen samalla työkalulla. Sitten tarvitset tulppa-avaimen, lyhyen jatkovarren ja räikän jotta saat kierrettyä tulpat irti.
Jos olet kokematon, älä kiristä uusia tulppia liikaa, ettei alumiinikannesta mene kierteet, mielellään momenttiin. Minä muuten aina voitelen tulppien kierteet ohuelti kuumankestävällä rasvalla, jotta kierteet eivät leikkaisi kiinni. Mutta ohuelti ja varoen ettei rasvaa pääse palotilan puolelle, saati tulpan elekrodeihin. Grafiitiakin voi käyttää voiteluaineena. Ammattilaiset eivät taida voitelua käyttää siitä päätellen että heidän jäljiltään tulppaa irroitettaessa saa sydän kylmänä pelätä että kierre leikkaa kiinni kun puoliväkisten tulpaa irti kiertää.