Eikös VAG anna jollekin mallille 60tkm huoltovälin ja tarkoittaa juuri öljyjä. Eihän siinä muuta huollettavaa ole. Useat merkit ei anna mitään vaihtoväliä. Tiedä sitten miksi? Itse kuitenkin vaihtaisin vähintään joka toinen vuosi tai max 50tkm. Kuitenkin puhutaan erittäin pienestä määrästä, vaikkakin kalliista öljystä. Ja öljyn tyyppi on sitten OIKEASTI oltava oikea. Haldex kestää huollettuna hyvin käyttöä ja on pitkäikäinen mutta vetisellä öljyllä yms se ikä lyhenee nopeasti.
On varmaan aika tapauskohtaista tuo kestävyys ! Tiedän yhden maalais taksin jossa Haldex neliveto, autolla ajettu nyt 320 000 km eikä koko autoon ole tehty kun normaalit huoltotoimet (kyseessä Volvo ja en tiedä onko huolto-ohjekmassa vaihtoväli haldexin öljyille). Joistakin malleista on särkynyt noita pumppuyksiköitä jo takuuaikan kuten kaverini Ford Kugasta särkyi kun oli ajettu 10 000 km mutta silloin kyseessä on varmaankin valmistusvirhe eikä öljyjen huonous.
Tiuhaan pitää litkut vaihtaa, muuten on ex-Haldex.
Kun sinulla on ilmeisesti tietoa/kokemusta asiasta, niin voisitko hieman tarkemmin kertoa.
Kyselen, koska on tullut hankittua tuolla Haldexilla varustettu auto.
Olen lukenut asiasta Saksan palstoilta. Jopa vähän yli 4000km ajetulle autolla on jouduttu tekemään Haldex-remontti.
Löytyy tapauksia, joissa satatuhatta ajetulle on tehty kolmeen kertaan "laaja" Haldex-remontti.
Ilmeinen syy on öljyn vaihtamattomuudessa.
Osaatko sanoa tai voiko sanoa, miten usein: km tai aika, öljy olisi aiheellista vaihtaa.
Öljyn hinnoissa ja laadussa lienee myös eroja.
TSI + DSG + Haldex, siinä taitaa olla unelmayhdistelmä kestävyyttä ja luotettavuutta...
Ihan sukkelasti sanottu.
Hyötyä tuosta ei paljoa ole.
Jos on tietoa, niin mieluummin vastaa kysymykseeni.
Eikös VAG anna jollekin mallille 60tkm huoltovälin ja tarkoittaa juuri öljyjä. Eihän siinä muuta huollettavaa ole. Useat merkit ei anna mitään vaihtoväliä. Tiedä sitten miksi? Itse kuitenkin vaihtaisin vähintään joka toinen vuosi tai max 50tkm. Kuitenkin puhutaan erittäin pienestä määrästä, vaikkakin kalliista öljystä. Ja öljyn tyyppi on sitten OIKEASTI oltava oikea. Haldex kestää huollettuna hyvin käyttöä ja on pitkäikäinen mutta vetisellä öljyllä yms se ikä lyhenee nopeasti.
On varmaan aika tapauskohtaista tuo kestävyys ! Tiedän yhden maalais taksin jossa Haldex neliveto, autolla ajettu nyt 320 000 km eikä koko autoon ole tehty kun normaalit huoltotoimet (kyseessä Volvo ja en tiedä onko huolto-ohjekmassa vaihtoväli haldexin öljyille). Joistakin malleista on särkynyt noita pumppuyksiköitä jo takuuaikan kuten kaverini Ford Kugasta särkyi kun oli ajettu 10 000 km mutta silloin kyseessä on varmaankin valmistusvirhe eikä öljyjen huonous.
Eräässä TV-mainoksessa sanotaan: "Toimii vielä 200 000:n km jälkeen" En tajua mitä tarkoittaa.
PS. Pikku vihje, olis taas vähän "lainattavaa tekstiä"