Mitähän Keskisuomalaisen toimittaja ironiallaan ajaa takaa? Sitäkö ettei noita nappeja pitäisi olla lainkaan vai sitä, että niissä olevat symbolit olisi pitänyt piirtää toisin?
Mitähän Keskisuomalaisen toimittaja ironiallaan ajaa takaa? Sitäkö ettei noita nappeja pitäisi olla lainkaan vai sitä, että niissä olevat symbolit olisi pitänyt piirtää toisin?
Luultavasti jälkimmäistä. Silloin ei tarvitsisi etsiä käyttöohjekirjaa ja alkaa sitä tavaamaan, jos olisi tarpeen kytkeä jotain toimintoja päälle mitä noiden kuva-arvoitusten taakse kätkeytyy.
Parempi olisi tietysti edellinen, älyautomaisempi vaihtoehto, jossa esim. puheohjaus tekisi nappulat tarpeettomiksi.
Mitähän Keskisuomalaisen toimittaja ironiallaan ajaa takaa? Sitäkö ettei noita nappeja pitäisi olla lainkaan vai sitä, että niissä olevat symbolit olisi pitänyt piirtää toisin?
Voisitko kertoa mitä toimintoja noilla seitsemällä napilla oikeasti ohjataan.
Uusien varusteiden nappien käyttöä hankaloittaa sekin, että ne ovat usein jossain alhaalla vaihdekepin edessä tai vastaavassa paikassa.
Kojelautojen kehityksessä on muutenkin epäonnistuneita ratkaisuja, mikä on hämmästyttävää sen kaiken tuotekehityksen ja turvallisuuteen satsaamisen yhteydessä, minkä uusi auto käy läpi. Esimerkiksi lämmityslaitteen säädin, joka on pyöreä ja niin ohut, ettei edes paljaalla kädellä siitä saa kunnon otetta, vaan sitä pitää sormenpäillä pyöritellä ja jossa on vain pieni merkkivalo osoittamassa säätimen asentoa. Lämpötilaa ei voi säätää ilman, että siirtää katseensa säätimeen. Ennen sentään oli selkeä vipu, jonka asennosta heti tiesi säädöt nopealla vilkaisulla ja säätö onnistui katsetta tiestä siirtämättä. Nykysuunnittelijat kai meinaavat, että vain automaatinen lämmityslaite on se, johon ajatuksia viitsitään uhrata. Vai onko asia niin, että markkinointi on todennut ns. laatuvaikutelman käytettävyyttä tärkeämmäksi myyntivaltiksi? Selkeä vipu antaisi vanhanaikaisen vaikutelman, joka sotisi vastaan myyntiesitteen sanahelinää, jossa puhutaan dynaamisuudesta, premiumista ja ties mistä tyhjänpäiväisyyksistä. Ei siitä saisi edes yhtä näyttäviä lähikuvia mainoksiin kuin kromireunaisesta, sirosta nupista.
Eipä tuohon lämpötilansäätöön juuri tarvitse automaatti-ilmastoinnilla koskea. Joskus liikkeelle lähtiessä voi joutua kääntämään puhallusta tuulilasille, jos hikisenä/märkänä hyppää autoon, mutta itse en kaipaa vipuhässäköitä.
Toki pientä parannettavaa olen löytänyt jokaisesta ajamastani autosta.
Mitähän Keskisuomalaisen toimittaja ironiallaan ajaa takaa? Sitäkö ettei noita nappeja pitäisi olla lainkaan vai sitä, että niissä olevat symbolit olisi pitänyt piirtää toisin?
pete61:
Luultavasti jälkimmäistä. Silloin ei tarvitsisi etsiä käyttöohjekirjaa ja alkaa sitä tavaamaan, jos olisi tarpeen kytkeä jotain toimintoja päälle mitä noiden kuva-arvoitusten taakse kätkeytyy.
Parempi olisi tietysti edellinen, älyautomaisempi vaihtoehto, jossa esim. puheohjaus tekisi nappulat tarpeettomiksi.
pete61:
Voisitko kertoa mitä toimintoja noilla seitsemällä napilla oikeasti ohjataan.
Uusien varusteiden nappien käyttöä hankaloittaa sekin, että ne ovat usein jossain alhaalla vaihdekepin edessä tai vastaavassa paikassa.
Kojelautojen kehityksessä on muutenkin epäonnistuneita ratkaisuja, mikä on hämmästyttävää sen kaiken tuotekehityksen ja turvallisuuteen satsaamisen yhteydessä, minkä uusi auto käy läpi. Esimerkiksi lämmityslaitteen säädin, joka on pyöreä ja niin ohut, ettei edes paljaalla kädellä siitä saa kunnon otetta, vaan sitä pitää sormenpäillä pyöritellä ja jossa on vain pieni merkkivalo osoittamassa säätimen asentoa. Lämpötilaa ei voi säätää ilman, että siirtää katseensa säätimeen. Ennen sentään oli selkeä vipu, jonka asennosta heti tiesi säädöt nopealla vilkaisulla ja säätö onnistui katsetta tiestä siirtämättä. Nykysuunnittelijat kai meinaavat, että vain automaatinen lämmityslaite on se, johon ajatuksia viitsitään uhrata. Vai onko asia niin, että markkinointi on todennut ns. laatuvaikutelman käytettävyyttä tärkeämmäksi myyntivaltiksi? Selkeä vipu antaisi vanhanaikaisen vaikutelman, joka sotisi vastaan myyntiesitteen sanahelinää, jossa puhutaan dynaamisuudesta, premiumista ja ties mistä tyhjänpäiväisyyksistä. Ei siitä saisi edes yhtä näyttäviä lähikuvia mainoksiin kuin kromireunaisesta, sirosta nupista.
Eipä tuohon lämpötilansäätöön juuri tarvitse automaatti-ilmastoinnilla koskea. Joskus liikkeelle lähtiessä voi joutua kääntämään puhallusta tuulilasille, jos hikisenä/märkänä hyppää autoon, mutta itse en kaipaa vipuhässäköitä.
Toki pientä parannettavaa olen löytänyt jokaisesta ajamastani autosta.
Olette eri maailmassa, olen samaa mieltä molempien kanssa, jos ostat uuden auton tsekkaa nämä asiat!