2. Ilma johdetaan toiseen sylinteriin tavanomaisien venttiileiden kautta.
3. Toiseen sylinteriin päästetään paineilmaa joka työntää männän alas josta otetaan voima ulos.
Auto kulkee n.200km yhdellä "tankkauksella". Säiliön täyttö huoltoasemalla kestää muutaman minuutin ja maksaa pari !
Olen jostain lukenut että suomessakin on ollut käytössä "höyryvetureita" jossa ei lainkaan tulikattiloita vaan vetureissa vaan suuret painesäiliöt johon höyry varastoitiin. Siis ratapiha käytössä.
Selostappa omin sanoin kuinka toteuttaisit idean!
10-15 vuotta sitten oli lehdissä juttua vastaavasta brasilialaisten keksimästä "paineilmamoottorista".
Ei siitäkään maailmanmenestystä tullut.
TV:ssä esiteltiin paineilmamoottori.
Käsitin periaatteen jokseenkin näin:
1. Mäntä puristaa ilmaa.
2. Ilma johdetaan toiseen sylinteriin tavanomaisien venttiileiden kautta.
3. Toiseen sylinteriin päästetään paineilmaa joka työntää männän alas josta otetaan voima ulos.
Auto kulkee n.200km yhdellä "tankkauksella". Säiliön täyttö huoltoasemalla kestää muutaman minuutin ja maksaa pari !
Olen jostain lukenut että suomessakin on ollut käytössä "höyryvetureita" jossa ei lainkaan tulikattiloita vaan vetureissa vaan suuret painesäiliöt johon höyry varastoitiin. Siis ratapiha käytössä.