Jokin aika sitten oli TM:ssä artikkeli koskien Continentalin rengastesteihin toimittamia malleja verrattuna kaupasta saataviin ja erojahan löytyi. En muista lukeneeni mistään valmistajan tai maahantuojan kommentteja asiasta. Mikä on totuus? Huijaako Continental rengastestejä ihan yleisesti? Edelliset hankkimani kesäkumit oli Continentalit, eikä niissä valittamista ollut, mutta nyt tuli hankittua toista merkkiä ja myönnettävä on, että huijausepäily vaikutti jonkin verran valintaan.
Eikös ne kommentoineet että ne myyntirenkaista eroavat kumiseokset mahtuu virhemarginaaliin. Mikä sinänsä kuulostaa naurettavalta koska ero oli muistaakseni suhteellisen suuri.
Kyllä tosiaan vaikutti minunkin ostopäätökseen ja siksi ostinki Gislavedit talvella. Kiersin kyseisen merkin myös kesärenkaiden kohdalla.
On. Continentalin virallinen vastine aiheesta:
http://www.conti-online.com/generator/www/fi/fi/continental/ajoneuvo/yleinen/uutiset/retest_fi.html
Tämä nyt on vain spekulointia, mutta minullakin heräsi asian tultua ilmi samanlaisia ajatuksia kuin Continentalilla. Heti, kun maailmalta kantautui huhuja testirenkaan manipuloinnista, tehtiin kiireellä yksinkertaiset uusintatestit. Aiemmin en muista TM:n korostaneen tällaista laadunvarmistusta, vaikka niitä lehden mukaan jatkuvasti tehdään. Muita testimenetelmiä kyllä kehutaan ja perustellaan. Mahdollista on, että Conti on tehnyt väärin, mutta tuomiota ei pitäisi antaa noin heppoisin perustein varsinkaan kun muistaakseni testissä ei Contin selvitystä asiasta ollut. Tässä on juuri kyse samasta asiasta, mistä Liikenne-palstalla oli juttua Laitilan rattijuopumuksen/kilpa-ajon yhteydessä
Kyllä tosiaan vaikutti minunkin ostopäätökseen ja siksi ostinki Gislavedit talvella. Kiersin kyseisen merkin myös kesärenkaiden kohdalla.
Gislaved = Continental
Paljonkos niillä Continentaleilla pääsee ennen kuin pitää panna kierrätykseen? 20, 30 vai 40 tuhatta kilometriä? Kertokaa kokemuksistanne.
Kesä vai talvi, kitka vai nasta? Minulla Conti nastarenkaat, joilla ajettu n. 20 tkm. Renkaat varmaan puolessa välissä elämäänsä, nastoja ei ole irronnut (suht rauhallisessa ajossa).