Sivupeilien korvaaminen kameroilla ja monitoreilla

33 kommenttia
2»
  • niin, lisäisin vielä että toki nuo perinteiset peilit korvaavat vempaimet ovat varmasti ihan fiksuja, ei minulla mitään niitä vastaan toki ole!



    Minustakin normaalipeilien kääntäminen sivuun kulutuksen takia on älytöntä.

      
  • Mikähän perkele tässä suomalaisessa kansanluonteessa on, ettei mistään asiasta pystytä keskustelemaan hyvässä hengessä ja rakentavasti ilman että paikalla aina ensimmäisenä syöksyy joku, jonka on aivan pakko päästä pätemään ja vittuilemaan ja torpedoimaan ideat jos ei muuten niin tarttumalla sitten johonkin epäolennaiseen pikkuasiaan, vaikka itse varsinaiseen asiaan ei olisi mitään annettavaa.



    Jos joku enää vaivautuu lukemaan tuota ensimmäisen viestiä, niin siitä pitäisi käydä ilmi, että polttoaineen säästö ei todellakaan ollut alunperin mikään pääpointti koko ideassa vaan vain eräs pieni sivujuonne, jolla oli tarkoitus vai osoittaa, että ideasta on niin haluttaessa löydettävissä myös jopa taloudellisia seikkoja, jolla asiaa voitaisiin tarvittaessa perustella ihan konkreettisella lompakkoon vaikuttavalla tavalla.





      
  • Slowgear kirjoittaa ihan naulan kantaan.Mistähän ne kaikenmailman pilkunnussijat ja pykäläviisaat ynnä muut poskensoittajat aina lyötyy??

    Myönnän kyllä että niitäkin ainakin vähän tarvitaan mutta jäitä hattuun silti.

    Videokamerat voivat hyvin korvata peilit ja ammattiliikenteessä onkin kameratekniikka peilien lisäksi ollut käytössä jo kauan.

    Niissä kamera-asennuksissa,joita olen tavannut, ei linssien likaantumiselle ollut vielä kehitetty hyvää suojaa,mutta sekin on jo varmaan ratkaistu.

    Yksityiskäytössä saattaisi asuntovaunu ja -autoväellä olla kiinnostusta ja miksi muillakin "kaappi" autoilijoilla varsinkin hankalissa peruutustilanteissa.

    Elektroniikkatarvikekaupoista löytyy melko helposti tarvittavat osat "tee se itsemiehelle" ,eikä rahaakaan pala tolkuttomasti.Ja ammattiautoilijoille on myytävänä valmiita sarjoja.

    Käytännössä on tietysti tottumuskysymys peilin sijasta katsoa monitoriin,mutta pitäisi sen olla helpompaa.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit