Mersu huollossa ja halvalla..

30 kommenttia

Helsingissä huoltokorjaus toimii. Syksyllä auto ei käynnistynyt 500(edellispäivän&#228:wink:ajetun kilometrin jälkeen, vaikka iloisesti starttasi. Hinautin auton Alppilaan merkkiliikkeeseen. Akkua ja latausta koestettiin ja sitten vaihdettiin uuteen. lasku 268€. Lisäksi hinaus 100€. Kotona seuraavana aamuna taas starttasi iloisesti, mutta ei käynnistynyt. Hinautin auton taas Alppilan autoliikkeeseen. Nyt moottoria tarkastettiin 115€:n verran ja vika löydettiin.. Kaksi suutinta oli huonona ja ne vaihdettiin. Lasku, jossa oli kuulema satojen eurojen alennus mukana, oli 1130€ ( työt 398,- ja osat 731,-). On nyt hyvä körötellä-yskii kyllä vähän, mutta onhan nyt kylmäkin../mitäs mieltä ?

ps.Pyysin vaihdettuja suuttimia mukaani; olisin saanut ne 50€/kpl.

  
  • Pari vuotta sitten haaveilin perheautoksi Mersun Viton 9h. (Vitun..) vanhaa taksia tilatarpeen takia. No kaverin hallilla korjattiin yhteen toiseen 2000 luvun alun Vitoon sylinterikantta, josta nämä Dieselin suuttimet oli kolmospytyltä lentäneet hevon kuuseen. Onneksi ei ollut oma auto, enkä tuota Espanjan mersua ollut haaveilua pitemmälle ehtinyt hankkia. Onneksi jäi väliin.. Onneksi meillä on tiimillä taito ja vehkeet korjata tuollaiset itse, ei tarvi Vehon esittää mitään tähtitieteellisiä laskelmia korjaamon tiskillä. Tyyppivika on kuulemma tuokin tietyn ikäisissä(ruostumisen lisäksi), että Dieselin ruiskutussuuttimet korkkaa sylinterikannesta hevon v....n. Harmi.

      
  • Onneksi tähti keulalla hyvittää kaikki vääryydet? :tongue:

      
  • muailma:


    ps.Pyysin vaihdettuja suuttimia mukaani; olisin saanut ne 50€/kpl.




    Siis sinun autosi vanhat suuttimet olisivat maksaneet sinulle 50€/kpl ? Nehän on sinun omaisuuttasi....



    :tongue:

      
  • Best or nothing, andertz, best or nothing.

      
  • Ammattilainen:


    Siis sinun autosi vanhat suuttimet olisivat maksaneet sinulle 50€/kpl ? Nehän on sinun omaisuuttasi....




    Ehkäpä he käyttävät niitä ultraäänipesurissa ja myyvät seuraavalle asiakkaalle 350€/kpl.



      
  • Opelixi:

    Ammattilainen:

    Siis sinun autosi vanhat suuttimet olisivat maksaneet sinulle 50€/kpl ? Nehän on sinun omaisuuttasi....


    Ehkäpä he käyttävät niitä ultraäänipesurissa ja myyvät seuraavalle asiakkaalle 350€/kpl.


    Noinhan se menee, parhaassa mahdollisessa huollossa. Arpovat niin paljon hyviä osia vaihtoon, jotta olisi liiketaloudellisesti järjetöntä tuhota ne sen sijaan, että niitä asennettaisiin seuraavien uhrien kulkupeleihin.

      
  • Ammattilainen:

    muailma:

    ps.Pyysin vaihdettuja suuttimia mukaani; olisin saanut ne 50€/kpl.


    Siis sinun autosi vanhat suuttimet olisivat maksaneet sinulle 50€/kpl ? Nehän on sinun omaisuuttasi....

    :tongue:


    Tuskin ne uudetkaan uusia sitten olivat :tongue:

      
  • a) ensinnäkään koskaan ei pidä antaa avointa piikkiä

    b) osat ovat sinun ja kuuluu saada ilmaiseksi

    c) lähes aina löytyy kohtuuhintainen huoltamo merkille kuin merkille (vaatii vaivannäköä, googlausta)



    akku 268e?? Itse sain testauksineen uuden 85ah akun noin 130e kahden vuoden takuulla (hki). Hinaus kuului vakuutuksiin. En tunne suuttimia tarkemmin, mutta ebaysta saanee yleensä hyvinkin edullisesti. Ehkä ens kerralla menee paremmin:smile:

      
  • Stylekin maksoi akusta tuplahinnan!

      
  • Nasse:

    Stylekin maksoi akusta tuplahinnan!




    Voitko kertoa mistä saa 85Ah akun 65 eerolla?



    Style, tietyissä tapauksissa vanhat osat jäävät korjattavaksi jolloin niistä hyvitetään uusia hankittaessa. Todennäköisesti näin kävi suuttimienkin kohdalla. Vanhat pestiin käytännössä ilmaiseksi ja myytiin asiakkaalle sikahintaan "uudet".

      
  • Opelixi:

    Voitko kertoa mistä saa 85Ah akun 65 eerolla?


    Minä voin. Tosin kapasiteetti ja akun fyysiset mitat (joista katsastusmies mutisi) jäivät tuostakin speksistä dieselille vähän vajaaksi. Se oli kuitenkin pakko vaihtaa viikonloppuna, kun merkkiliike oli kiinni ja sellaisen aiheuttama sähkövika (joka koitui alkuperäisen akun kohtaloksi) oli syynä ko. operaatioon.



    Seuraava akku on ollut jo monia vuosia konepellin alla, ja kaikki muut paitsi merkkihuolto ovat olleet siihen hyvin tyytyväisiä. Että näinkin voi käydä.

      
  • mikahe:


    Minä voin.




    No mistä?



    mikahe:


    Seuraava akku on ollut jo monia vuosia konepellin alla,




    Akkujen hinnat ovat muuttuneet siitä, mitä ne olivat "vuosia" sitten.

      
  • Ensinnäkin, cdi-moottorien suuttimet ovat ihan saatanan kalliita ja vanhat menevät aina kunnostettavaksi siksi siis 50€/pantti/kpl.



    Toisekseen 130Ah ja 85Ah akuilla on ihan pikkuisen enemmän eroa kuin nuo 45Ah. Sama kuin vertaisit ja sormiparistoa ja normaalia 55 Ah akkua.



    Vielä viimeiseksi, Nasse kerro nyt mistä saan hakea sen 85Ah:n akun 65 eurolla?



    Lopuksi jos jostain vielä löydät halvemalla niin hyvä!



    Tuolta suuttimet:



    http://www.nettivaraosa.com/auton-varaosat/1057165 on vaivaiset 270€/kpl.



    Tuolta akku:



    http://verkkokauppa.akkutalo.fi/akku-508x209x202-130-p-919.html



    hinta 240€



    Eli itse tehtynä olisit saanut 2kpl suuttimia 540€+postikulut 12€ ja akun 240€+lähetyskulut 30€. =822€



    Nyt sulla meni siis 1400€ jos hinausta ei lasketa. Maksoit siis työstä n.600€. Elämä on!





      
  • Ryne:

    Ensinnäkin, cdi-moottorien suuttimet ovat ihan saatanan kalliita ja vanhat menevät aina kunnostettavaksi siksi siis 50€/pantti/kpl.










    Mikä helvetin pantti ? Ne suuttimet on auton omistajan omaisuutta, eikä mitään helvetin pantteja ! Työ ja uudet osat on veloitettu, ei mitään mutinoita !!! :blush:

      
  • "Ammattilaiselle" näyttää tuottavan vaikeuksia ymmärtää kyseinen asia. Voithan ajatella asiaa niin, että jos "uudet" olisi myyty 50€/kpl kalliimmalla, niin olisit saanut vanhat ilmaiseksi.

      
  • Kun kyseessä on, niin kuin tässä tapauksessa on, ns. vaihto-osa (lue kierrätettävä osa), se edellyttää asiakkaalta joko vanhat osat, tai 50€:n runkomaksun, hyvin yksinkertaista ja monissa osissa, kuten startit, laturit ja jarrusatulat mm. ihan normi käytäntö, asiakkaalla on valinnan vapaus. Rahat tai runko.Ei mitään rakettitiedettä nääs.:weary:

      
  • Otetaanpa vielä yksinkertaisesti jotta kaikki ymmärtävät. Esim. Viton CR-suutin Bosch. Uusi 0 445 110 181 ovh 516€. Vaihto osa 0 986 435 053 ovh 307€. Bosch käyttää vaihtoosa numeroinnissa 0 9...alkuista numerosarjaa. Vaihto osa tarkoittaa vanhan osan palautusta (kuten pjg kertoi). Vaihto osasta korjaamo saa hyvityksen tehtaalta. Molemmissa osissa sama takuu. Saahan asiakas halutessaan myös uuden 0 445.... jos niin haluaa mutta en ymmärrä miksi?

      
  • muailma:

    Helsingissä huoltokorjaus toimii. Syksyllä auto ei käynnistynyt 500(edellispäivän&#228:wink:ajetun kilometrin jälkeen, vaikka iloisesti starttasi. Hinautin auton Alppilaan merkkiliikkeeseen. Akkua ja latausta koestettiin ja sitten vaihdettiin uuteen. lasku 268€. Lisäksi hinaus 100€. Kotona seuraavana aamuna taas starttasi iloisesti, mutta ei käynnistynyt. Hinautin auton taas Alppilan autoliikkeeseen. Nyt moottoria tarkastettiin 115€:n verran ja vika löydettiin.. Kaksi suutinta oli huonona ja ne vaihdettiin. Lasku, jossa oli kuulema satojen eurojen alennus mukana, oli 1130€ ( työt 398,- ja osat 731,-). On nyt hyvä körötellä-yskii kyllä vähän, mutta onhan nyt kylmäkin../mitäs mieltä ?
    ps.Pyysin vaihdettuja suuttimia mukaani; olisin saanut ne 50€/kpl.




    Halvimmat kilometrit saa japseilla. Tosin ne kilometrit eivät välttämättä kohota itsetuntoa kovinkaan paljoa mutta jos pääasia on liikkuminen eikä liikkumisen laatu niin kannattaa harkita.

      
  • Köyhät ne valittaa vaan... Kyllä siitä tunteesta että katseet kääntyy kannattaa maksaa!! Premi kääntää päät! :smile:

      
  • ddr5:


    Halvimmat kilometrit saa japseilla. Tosin ne kilometrit eivät välttämättä kohota itsetuntoa kovinkaan paljoa mutta jos pääasia on liikkuminen eikä liikkumisen laatu niin kannattaa harkita.




    Minä tähtään elämässäni laatuun. Siksi en syö halvinta skeidaa mitä kaupasta löytyy, vaan mieluusti panostan vähän enemmän. En myöskään pukeudu halvimpiin tarjoustalon verryttelyasuihin, vaikka sellaiset edullisesti saisikin. Myös asuntoasioissa asun mielummin muualla kuin jossain esikaupunkislummiyksiössä. Auto on luontainen jatkumo, sen on oltava laadukas.





    Rahaa kun ei kuitenkaan tämän elämän jälkeen penniäkään saa mukaan, niin miksi sitä turhaan pihistämään.



    Minulle elämässä siis pääasia on elämän laatu, ei elämän edullisuus.Vaikealta kuulostaa sinun elämäsi, jos kaikessa tähtäät edullisuuteen. Toivotan kuitenkin onnea pihistelyyn! Kiitän vielä erikseen ja vilpittömästi, kun valaisit Corolla-miehen sielunelämää. Veikkaan kuitenkin, että viimeistään kuolinvuoteella saattaa harmittaa moinen elämänasenne.

      
  • Onko Kolvi tai 8via parempi kuin Korolla? Jos UUDEN haluaa ja velallakin saa vain reilun 20 k€ kulkineen, niin kaikki ne on sitä samaa premiumin alla olevaa mössöä. Senkin hommaaminen on toisille niin suuri taloudellinen satsaus, että siinä ei enää laiteta premiumia leivän päälle.

      
  • simppa:

    ddr5:

    Halvimmat kilometrit saa japseilla. Tosin ne kilometrit eivät välttämättä kohota itsetuntoa kovinkaan paljoa mutta jos pääasia on liikkuminen eikä liikkumisen laatu niin kannattaa harkita.


    Minä tähtään elämässäni laatuun. Siksi en syö halvinta skeidaa mitä kaupasta löytyy, vaan mieluusti panostan vähän enemmän. En myöskään pukeudu halvimpiin tarjoustalon verryttelyasuihin, vaikka sellaiset edullisesti saisikin. Myös asuntoasioissa asun mielummin muualla kuin jossain esikaupunkislummiyksiössä. Auto on luontainen jatkumo, sen on oltava laadukas.


    Rahaa kun ei kuitenkaan tämän elämän jälkeen penniäkään saa mukaan, niin miksi sitä turhaan pihistämään.

    Minulle elämässä siis pääasia on elämän laatu, ei elämän edullisuus.Vaikealta kuulostaa sinun elämäsi, jos kaikessa tähtäät edullisuuteen. Toivotan kuitenkin onnea pihistelyyn! Kiitän vielä erikseen ja vilpittömästi, kun valaisit Corolla-miehen sielunelämää. Veikkaan kuitenkin, että viimeistään kuolinvuoteella saattaa harmittaa moinen elämänasenne.






    Pakko hieman aktivoitua. Kippis simppa, tuohon voin yhtyä täysin.



    Itselläni oli vuosia ns. suosikkiluokan perusautoja, ja kyllähän niillä liikkui ihan mukavasti ja kivasti, ja ne oli idioottivarmoja toiminnaltaan, japanilaisia kun olivat.



    Kuitenkin niistä puuttui paljon ominaisuuksia jotka osaa arvostaa vasta sitten kun rimaa nostaa korkeammalle ja vaatii enemmän. Sanonta ''jos ei paremmasta tiedä'' pätee hyvin.



    Näille ''autorommareille'' tekisi hyvää ottaa pää sieltä pensaasta, ja kokeilla miltä tuntuu kun voit ajaa leppoisasti pariasataa samalla jutella normaaliäänellä, katsella kaunista ja ajatonta muotoilua, kunnon nahkaa ja pähkinäpuuta, ja olla ajorupeaman jälkeen kuin sohvalla levännyt eikä väsynyt huonoista ajo-ominaisuuksista ja rasittavasta melusta.



    Ymmärrän hyvin jos joku ei välitä mistään tämmöisestä, ja haluaa vain liikkua edullisesti. En kuitenkaan pidä kovin fiksun ihmisen merkkinä kovaan ääneen vähätellä laatuautoja ja niiden tarjoamia mahdollisuuksia, koska ei ITSE niistä välitä, tajua tai ole ulottuvilla. Puhumattakaan että jotkut tuntuu ajavan tätä asiaa oikein hommanaan netin palstoilla..



      
  • Näille ''autorommareille'' tekisi hyvää ottaa pää sieltä pensaasta, ja kokeilla miltä tuntuu kun voit ajaa leppoisasti pariasataa samalla jutella normaaliäänellä, katsella kaunista ja ajatonta muotoilua, kunnon nahkaa ja pähkinäpuuta, ja olla ajorupeaman jälkeen kuin sohvalla levännyt eikä väsynyt huonoista ajo-ominaisuuksista ja rasittavasta melusta.




    Mutta täällä Persulandiassa joutuu ajamaan tuolla Keskiluokan yläpuoleisellakin Preemiumilla saatanan uraisilla ja surkeilla, reikäisillä teillä(vrt. vaikka Kehä II Granista etelään..), joissa on vielä -37 astetta pakkasta. Verot ja valtionvelka on tapissa joten tuo edellinen "unelmahöttö" toteutuu joskus ehkä kahden viikon aikana Heinäkuussa Munchenista etelään olevalla moottoritiellä tai jotain..

    Eirassakin nuo unelmahärpäkkeet on kaupunki hinannut jonnekin hevonkuuseen, kun kuskit ei itse ole saaneet niitä liikkeelle kun niissä ei ole pito riittänyt liikkeelle pääsyyn ja kuitenkin kadut pitäisi lumisodassa aurata.. :confused:

      
  • Niin ja unohtu vielä noi kameratolpat, joita ollaan vihdoinkin saamassa velkarahalla lisää riittävästi joka paikkaan hillitsemään premiumtyylin ajotapaa..

    Miksi niitä ei ole muuten taajamissa sisään tuloväylillä? Esim. Koskelantiellä tai Vihdintiellä Pitskussa?? Mitä helvettiä niitä asennetaan aina jonnekin Vääksyyn, missä ei varakkaat edes ajele.. Nauvossa ja Paraisilla se raha liikkuu kesäisin Range Rovereilla ja E-sarjalaisilla, ei siellä niitä kameroita kuitenkaan ole..

    PS: Minä ainakin äänestän seuraavissa vaaleissa, ja toivon mahdollisimman moni tekee niin! :smile: Niin ja otin vähän kuppii tässä samalla mutta kivaa on.. :kiss:

      
  • simppa:

    ddr5:

    Halvimmat kilometrit saa japseilla. Tosin ne kilometrit eivät välttämättä kohota itsetuntoa kovinkaan paljoa mutta jos pääasia on liikkuminen eikä liikkumisen laatu niin kannattaa harkita.


    Minä tähtään elämässäni laatuun. Siksi en syö halvinta skeidaa mitä kaupasta löytyy, vaan mieluusti panostan vähän enemmän. En myöskään pukeudu halvimpiin tarjoustalon verryttelyasuihin, vaikka sellaiset edullisesti saisikin. Myös asuntoasioissa asun mielummin muualla kuin jossain esikaupunkislummiyksiössä. Auto on luontainen jatkumo, sen on oltava laadukas.


    Rahaa kun ei kuitenkaan tämän elämän jälkeen penniäkään saa mukaan, niin miksi sitä turhaan pihistämään.

    Minulle elämässä siis pääasia on elämän laatu, ei elämän edullisuus.Vaikealta kuulostaa sinun elämäsi, jos kaikessa tähtäät edullisuuteen. Toivotan kuitenkin onnea pihistelyyn! Kiitän vielä erikseen ja vilpittömästi, kun valaisit Corolla-miehen sielunelämää. Veikkaan kuitenkin, että viimeistään kuolinvuoteella saattaa harmittaa moinen elämänasenne.




    Hmm. Ottamatta kantaa kuolinvuoteella tapahtuvaan pohdintaani olen kiitollinen tähän mennessä saamastani terveydestä sekä siitä että minulla on terveet lapset. Yritän kuitenkin ymmärtää myöskin sinua ja toivon, että saat mahdollisimman paljon sisältöä elämääsi morkkaamalla Toyota Corollaa sekä meitä jotka ajavat Toyotalla. Kyllä meidän itsetunto sellaisen kestää.

      
  • pjg:

    Kun kyseessä on, niin kuin tässä tapauksessa on, ns. vaihto-osa (lue kierrätettävä osa), se edellyttää asiakkaalta joko vanhat osat, tai 50€:n runkomaksun, hyvin yksinkertaista ja monissa osissa, kuten startit, laturit ja jarrusatulat mm. ihan normi käytäntö, asiakkaalla on valinnan vapaus. Rahat tai runko.Ei mitään rakettitiedettä nääs.:weary:




    Eiköhän tuo asia sitten pitäisi asiakkaalle tehdä selväksi jo ennen operaatiota, että miten hinnnoittelu menee, eikä vasta sen jälkeen ? Tosin kun itse en vanhoilla aja, niin ei ole ajankohtaista.... :lol:

      
  • Ahaa, eli siis ddr5 saa sisältöä elämään sillä jatkuvalla ranskisten haukkumisella. Nyt ymmärrän tämän jatkuvan ronkkimisen ranskalaisautoja kohtaan. Hyvä että jollakulla elämä asettuu oikeisiin uomiin noinkin helposti hieman netissä kirjoitellen.

      
  • Kyllä kuulostaa Mersun huolto ja ylläpito kalliille. Itsellä ei hermot kestäisi tuollaista.



    Itselleni autossa tärkeintä on ehdottomasti laatu. Sehän on tuotteen tasalaatuisuutta, kestävyyttä ja järkevää suunnittelua ja siten myös edullista ylläpitoa. Köyhän ei kannata ostaa sitä halvinta - mutta olen myös entisenä Audistina huomannut, että ei myöskään sitä vain vähän kalliimpaakaan. Perus-Volkkari tai Skeida ajaa saman asian kuin ne neljä rinkulaa siinä keulalla. Omaan Audiin vaihdeltiin tukivarsia ym. jotka oikeissa autoissa ovat kestäviä osia.



    Nyt alla on toinen Toyota peräkkäin. Olen erittäin tyytyväinen näihin kahteen autoon. Tällä nykyisellä on ajeltu nyt 92tkm reilussa parissa vuodessa ja hyvin on toiminut. Ajettavuus on kiitettävän vaivatonta ja vakaata. Auto on kokoluokassaan hiljainen, moottori on puhdikas ja taloudellinen. Ainoastaan perusvarustelua saisi olla enemmän, mutta rahallakin asian olisi ostaessa voinut korjata.

    Toyotassa (tai vaikka Hondassa) olisi Simpallekin oikeaa laatua tarjolla - niin ei tarvitsisi arvuutella sen laadun merkitystä :innocent:

      
  • Eiköhän tuo asia sitten pitäisi asiakkaalle tehdä selväksi jo ennen operaatiota, että miten hinnnoittelu menee, eikä vasta sen jälkeen ? Tosin kun itse en vanhoilla aja, niin ei ole ajankohtaista....



    Sitä en tosiaankaan tiedä, kuinka moni myyjä/kauppias selvittää asiakkaalle, että kyseiset osat ovat vaihto-osia, mutta valtaosalle se on useinmiten yks´hailee, pääasia on yleensä on auto saadaan kuntoon kohtuullisilla kustannuksilla.

    Nämä vaihto-osat nyt vain ovat autoalalla normaali käytäntö, ollut jo iät ja ajat, ja tämän asian olettaisin kyllä olevan monien autoilijoiden tiedossa.

    Ja sitä en todellakaan ymmärrä, miksi joku haluaisi nurkkiinsa vanhoja startteja tai suuttimia pyörimään, en minä ainakaan, jollei kyseessä ole jokin jälkiselvitys osien osalta.

    Ja mitä tulee Mersun suutin hintoihin, niin enpä usko, että niitä muihinkaan merkkeihin, kuten Toyotan common rail Dieseleihin sen paljon halvemmalla saa, ja nuo suuttimet ovat normaaleja kuluvia osia samoilta valmistajilta, niin Mersussa kuin Toyotassa, koska joku kuitenkin kohta sanoo, että Toytassa ne ei kulu.

      
  • A Tapio:

    Kyllä kuulostaa Mersun huolto ja ylläpito kalliille. Itsellä ei hermot kestäisi tuollaista.

    Itselleni autossa tärkeintä on ehdottomasti laatu. Sehän on tuotteen tasalaatuisuutta, kestävyyttä ja järkevää suunnittelua ja siten myös edullista ylläpitoa. Köyhän ei kannata ostaa sitä halvinta - mutta olen myös entisenä Audistina huomannut, että ei myöskään sitä vain vähän kalliimpaakaan. Perus-Volkkari tai Skeida ajaa saman asian kuin ne neljä rinkulaa siinä keulalla. Omaan Audiin vaihdeltiin tukivarsia ym. jotka oikeissa autoissa ovat kestäviä osia.

    Nyt alla on toinen Toyota peräkkäin. Olen erittäin tyytyväinen näihin kahteen autoon. Tällä nykyisellä on ajeltu nyt 92tkm reilussa parissa vuodessa ja hyvin on toiminut. Ajettavuus on kiitettävän vaivatonta ja vakaata. Auto on kokoluokassaan hiljainen, moottori on puhdikas ja taloudellinen. Ainoastaan perusvarustelua saisi olla enemmän, mutta rahallakin asian olisi ostaessa voinut korjata.
    Toyotassa (tai vaikka Hondassa) olisi Simpallekin oikeaa laatua tarjolla - niin ei tarvitsisi arvuutella sen laadun merkitystä :innocent:




    Laatu ei ole sama kuin kestävyys. Se on aivan eri asia. Tämä menee aina japsiautoilijoilla sekaisin. Laatu on tuotteen kykyä vastata kuluttajan toiveisiin. Tällä hetkellä Toyota mallistossa ei ole yhtään sellaista autoa, jota pitäisin omaa tarvettani ajatellen laadukkaana. Lexukselta löytyisi LF-A, mutta kun lompakko ei ole pohjaton ja kun samalla rahalla olisi saanut 599 GTO:n, niin kauppaa se Lexuskin olisi jäänyt.



    Kiitos suosituksesta kuitenkin. Subaru/Toyotan FT-86:sen meinaan ehdottomasti mennä ajamaan kun se joskus tulee kauppoihin. Siinäpä auto, joka ainakin ennakkotietojen perusteella kuulostaa todella hyvältä.



    Hondan tuleviin malleihin en ole perehtynyt. Ainakaan tällä hetkellä sieltä ei löydy mitään kiinostavaa.



    Jotenkin mulla on tullut ddr5:den puheista sellainen kuva, että Auris on vähän kuin einesruoka. Säilyy pitkään ja on helppo käyttää, mutta maistuu pahalta ja on pitemmän päälle epäterveellistäkin. Silti kansa ostaa.



    Petos:



    Näille ''autorommareille'' tekisi hyvää ottaa pää sieltä pensaasta, ja kokeilla miltä tuntuu kun voit ajaa leppoisasti pariasataa samalla jutella normaaliäänellä, katsella kaunista ja ajatonta muotoilua, kunnon nahkaa ja pähkinäpuuta, ja olla ajorupeaman jälkeen kuin sohvalla levännyt eikä väsynyt huonoista ajo-ominaisuuksista ja rasittavasta melusta.



    Noo, kivaa tuo täryjyrän ulkoilutuskin on, vaikka parissasadassa saa vieruskaverille huutaa ja joutuu katselemaan ämpärimuovista (ja nahkaista) kojelautaa.



    Levosta en tiedä, mutta olo on kuin pikkupojalla. Tähän malliin:



    https://www.youtube.com/watch?v=syWJbD1rf0Y



    https://www.youtube.com/watch?v=Pbqxixtt4lk



    Ei tosin ole minun autoni.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit