Autopesu ilman kuumavahaa?

10 kommenttia

Onko mahdollista pesettää autonsa näissä huoltoasemien autopesureissa ilman sitä kuumavahaa?

Onko Oulussa sellaista "tee se itse"-pesuhallia eli paikkaa, jossa voisi itse pestä autonsa? Taloyhtiö kun ei hyvällä katso jos alkaisin läträämään tuossa pihalla autoni kanssa...

  
  • Ainakin Nesteen pesuja saa myös ilman kuumavahaa ja erilaisin kombinaatioin. Harjoilla tai ilman, renkaiden ja/tai alustan pesu,kuumavahan kanssa tai ilman jne.

      
  • Tuo kuumavaha on vähän huono juttu mielestäni, koska koneessa ei kuitenkaan autosta tule sillä lailla puhdasta joka puolelta kuin käsinpesussa, niin sitten se vaha vielä pinttyy sen paskan päälle... :tongue:

      
  • Niinpä, siksipä kyselenkin täysin vahattomien pesujen perään...



    Lisäksi se kuumavaha jää joka ainoaan koloon muhimaan ja sitten kesällä auringon porottaessa se valuu likaisena ulos koloistaan pitkin peltejä ja auto näyttää todella edustavalta.

    Surkea keksintö koko kuumavaha.

    Pesuautomaatit ovat ihan jees mutta saisivat sisällyttää valikoimiinsa myös täysin vahattomia pesuvaihtoehtoja!

      
  • tavis:

    Onko mahdollista pesettää autonsa näissä huoltoasemien autopesureissa ilman sitä kuumavahaa?
    Onko Oulussa sellaista "tee se itse"-pesuhallia eli paikkaa, jossa voisi itse pestä autonsa? Taloyhtiö kun ei hyvällä katso jos alkaisin läträämään tuossa pihalla autoni kanssa...




    Useimmilla huoltoasemilla on vaihtoehtona vahaton pesu; nykyään saa uusista pesukoneista myös mm. harjattomankin pesuvaihtoehdon.



    TI-halleja on ainakin Nesteen asemilla. Kannattaa käydä Nesteen kotisivulla ja asemahaulla etsiä oman paikkakunnan TI-halliasemat; Oulussa niitä on kaksi.

      
  • En ole koskaan nähnyt huoltoasemaa, missä ei olisi ollut vaihtoehtona pesua ilman kuumavahaa.







      
  • Olen Justerin kanssa samoilla linjoilla: muistelen nimenomaan aina/useimmiten VALINNEENI pesun ilman vahaa. Se on ollut siis lisähintaan saatavissa, jos olisi halunnut.



    Ei minuakaan hinguta sitä laittaa sen pesemättömäksi jääneen lian päälle... (kun en muista myöskään 100% onnistunutta pesutulosta nähneeni).

      
  • Nesteen sivuilta löytyy ainostaan yksi paremmin varustettu teeseitse halli koko maassa sekin on Oulussa olikoos se joku Kiilakiven kuja tai jotain.

    Muita en katsonut,mutta on täällä Ruåttin maalla asiat siinä vähän paremmin kun kaikilla isommilla paikkakunnilla on monia OKQ8 asemia,joiden teeseitse halleissa on mahdollisuus pesuun,öljynvaihtoon ym.Tavallisimpia työkaluja voi myös lainata ilmaiseksi.Romulaatikoista päätellen tekevät myös pakoputken vaihdot jarruremonteista puhumattakaan.Hallin vuokra on SEK80/h eli noin 9€ tunti ja melkein kaikissa halleissa on jokaisella paikalla nosturi,jonka käyttö ei maksa mitään .

    Omia töitäni OKQ8:lla joku kuukausi takaisinpäin on vetokoukun asennus viime viikonloppuna,renkaiden vaihto pari viikkoa sitten,jarrulevyjen, -palojen ja -nesteen vaihto loppukesästä.Samalla tein 200 000km huollon maanantain huolto-ohjeen mukaan.

    Lisäksi kaikesta,mitä ostat postimerkistä hallin vuokraan saa bonusta jonkun kärpäsen pierun verran mutta kyllä siitä vuodesssa joku satanen kertyy.

      
  • Kyllä ainakin shellin pesuissa on vaihtoehtoina ilman vahaa pestä. Vasta kaikista kalleimmassa taitaa olla vaha mukana. Olen sen verran tarkka, että melkeinpä aina olen joutunut pettymään kun olen auton konepesussa käyttänyt, siksipä yritän välttää niitä. Itse vahaan auton vanteineen päivineen (mustiin muoviosiin niille tarkoitettua hoitoainetta) kunnolla vähintään kolme kertaa vuodessa, varsinkin juuri ennen talviloskien tuloa ja keväällä suoritetut vahaukset ovat tärkeitä. Liuotinta käytän vain vahausta varten pestessäni autoa, tosin silloinkaan siihen harvoin on tarvetta. Muuten pesen auton vähintään parin viikon välein vahashampoolla, liuotinta en käytä koska se pesisi vain vahat pois. Talvisin pesen auton läheisen Teboilin ti-hallissa jossa saa lämpimässä t-paita päällä pestä ja kuivata autonsa huolellisesti ja rauhassa 10e/tunti hinnalla. Tämmöisiä vastaavia halleja on täällä Tampereella minun tietojeni mukaan ainakin viisi, joten luulisi Oulustakin löytyvän.

      
  • Juu, eipä varmaan ole eikä tule sellaista pesukonetta, joka pystyy samaaan kuin ihminen....valitettavasti. Ja taas suurin osa konepesuista on pakko ottaa harjattomana, koska toinen vaihtoehto on toki puhtaampi auto harjoilla, mutta sitten täysin kulahtanut maalipinta kun harjat hankaa. Seuraavan auton käytätän maalipinnan käsittelyssä heti kun se liikkeeseen saapuu.... :wave:

      
  • Taitaa olla melko "urbaani juttu" tuo harjapesujen maalipintaa vioittava vaikutus! Ainoa ongelma on ollut valkoisen auton kulmissa oleva pikeentyminen, johtuen ilmeisesti likaantuneista harjoista! Tämäkin vain yhdessä pesupaikassa!



    Jos pesette käsin, niin olkaa helvetin hellävaraisia niiden harjojenne kanssa, ettei maalipinta naarmutu! Käsittääkseni harjapesussa ei auton pintaa kosketa muuta kuin pesuharjakset! Joskus on tullut käytettyä auto pesussa, mutta enimmäkseen pesen itse auton ja ainoastaan kustannussyistä en lopputuloksen vuoksi!

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit