Täällä joku oli huolissaan hirvikolarista..?
Tuolla USA:ssa ne ottaa turhat luulot pois, törmäsikö hirveen tai ruuhkassa haluaa oikasta kivitalon läpi. Uutuksia mastodonteilla näemmä riittää oli Schwarzenegger tai Halme. Systeemin nimi on Chevy Kodiak, sillä voi noukkia maantiellä ilmeisesti hirven tai karhun, tai molemmat, kotiin pakastimeen. Mitä kastikkeeksi?
www.automotorundsport.de/news/fotoshows/chevrolet_kodiak.100647.htm
Aika vastaava kuin Ford F-650
http://www.f650pickups.com/indexb.html
Suuret autot, pienet miehet.
Mihin tuollaisia mastodontteja ihan oikeasti voisi tarvita?
Kauppakassitkin pitäisi nostaa lavalle nosturilla.
Ja riipputissejä, siis kuvissa!
Saa sitä limusiininäkin: http://www.limousine-denver.com/F-650-mammoth.htm
Uusimman Teknikens Världin mukaan Ruotsissa suuntaus on muuttunut. Pienten sekä alemman keskiluokan autojen markkinaosuus on kasvanut ensimmäisen kerran pitkiin aikoihin. Prosentit ei näytä suurilta, mutta kehityksen suunta vaikutti toimittajan mielestä merkittävältä. Tähän saakka kansa on halunnut aina vain suurempia autoja. Myös ns. miljöbilar-luokan autojen myynti on kasvanut voimakkaasti.
Syyksi arveltiin tietysti öljyn hinnan muutoksia. Toisaalta, jos entisen ylemmän keskiluokan tilalle ostetaan pykälää pienempi, ei välttämättä todellisuudessa auto pienene yhtään. Esimerkiksi nykyinen Almera sedan on suurempi kuin ensimmäinen Primera. Moottoritkin menevät ristiin. Primerassa myydyin malli taisi olla 1,6, Almerassa 1,8. Järkevää tietysti on ostaa se Almera, jos edellinen Primera oli riittävän kokoinen.
Sanalla sanoen MYKISTÄVÄ tuo Fordin F-650!
Mykistävä tosiaan.
Junttikuninkaan titteli sille, joka tuon hirvityksen ostaa. -ja rivitanssimusa soimaan...
Pekkaniskakin jää melkein kakkoseksi.
Ruma. Iso. Älytön. Yököttävä.
Kuorma-auto, jota uusrikkaat ryssät jonottavat.
Katsoin sitä pidennettyä limoa. Akseliväli on melko sama kuin pitkänmatkan linja-autoilla. Ei mene joka paikasta enää, kadunkulmat on taitettava vasta sitten kun taka-akseli on valon, merkin, kulmauksen tms. kohdalla. Noissa jättiruisereissa tuppaa vain etuakselin kääntösäde olemaan paljon linja-autoa huonompi.
Aaltonen joutuisi melko tarkkaan miettimään miten sillä cruisailee Helsingissä, tai Igor Moskovassa.
Nämä mastodontit maksavat yksistään USA:ssa alkaen $ 114.000 ylöspäin lyhyenä ja vakiona. Sillä saa melkosen loistoauton jenkkilässä. Mutta kauppa käy jos näitä kerran valmistetaan vuodesta toiseen. Ihmekansaa siellä.