Kun tuo nelipaikkainen, irrotettavalla katolla varustettu namu tuli myyntiin, uskoin että pian sitä on tiet täynnään, enemmän kuin Miniä. Mutta nyt noin vuodessa olen nähnyt YHDEN AINOAN liikenteessä - Minejäkin sentään kymmeniä ja kymmeniä.
Miksei Citroen kelpaa? Siinähän on hyvät tilat neljälle, persoonallinen ulkonäkö, avomahdollisuus kesäksi ja silti kyseessä on taloudellinen perheauto eikä lähtöhintakaan ole varmaankaan paljoa päälle 20 tuhannen.. mutta ei kelpaa!
Minejä kyllä näkee. Erinomainen auto sekin on, mutta sinne ei taakse saa oikein lapsiakaan, kattoa ei saa pois kuin rälläkällä ja bensankulutuskin on melko kova.
Ihmisistä 87% tulisi toimeen aivan hyvin tällaisella nelipaikkaisella kohtuutilavalla autolla. Miksi kaikkien pitää hankkia se tylsä Mondeo tai jokin muu persoonaton ja tarpeeton auto kun autoteollisuus hemmottelee meitä tällaisilla namuilla?
Toivottavasti muuten saadaan Daihatsu Copen Suomeen. Siinä on perheautoa aivan tarpeeksi sinkulle tai lapsettomalle pariskunnalle. Sähköinen kova katto ja aitoa roadster-henkeä JÄRKIHINTAAN!
Plurielin katto taitaa olla liian hankala käyttää. Kattoahan ei saa mukaan avona ajellessa. Jätätkö kattopalat parkkipaikalle? Eli vaatinee myös autotallin.
Ministähän on nyt ilmestynyt avoversio, joka muistaakseni maksoi noin 3teur lisää tavalliseen versioon verrattuna. Tosin rättikatot taitavat vähitellen jäädä historiaan kovakattoisten avoautojen yleistyessä.
Miksei Citroen kelpaa? Siinähän on hyvät tilat neljälle, persoonallinen ulkonäkö, avomahdollisuus kesäksi ja silti kyseessä on taloudellinen perheauto eikä lähtöhintakaan ole varmaankaan paljoa päälle 20 tuhannen.. mutta ei kelpaa!
Minejä kyllä näkee. Erinomainen auto sekin on, mutta sinne ei taakse saa oikein lapsiakaan, kattoa ei saa pois kuin rälläkällä ja bensankulutuskin on melko kova.
Ihmisistä 87% tulisi toimeen aivan hyvin tällaisella nelipaikkaisella kohtuutilavalla autolla. Miksi kaikkien pitää hankkia se tylsä Mondeo tai jokin muu persoonaton ja tarpeeton auto kun autoteollisuus hemmottelee meitä tällaisilla namuilla?
Toivottavasti muuten saadaan Daihatsu Copen Suomeen. Siinä on perheautoa aivan tarpeeksi sinkulle tai lapsettomalle pariskunnalle. Sähköinen kova katto ja aitoa roadster-henkeä JÄRKIHINTAAN!
Kävin koeajamassa kyseistä räkkinettä ja en ihmettele yhtään, ettei ole käynyt kaupaksi. Muoviosat ovat todella laaduttomia, kuskin ovi ei mennyt kiinni eli peltitöissäkin oli hutiloitu jne, joten jos koeajoauto oli tuollainen niin jää jo ihan tuonkijn takia monelta ostamatta, jopa naiselta.
Milloin on persoonallisuus myynyt Suomessa? Ei koskaan.
Jokaisen unelma on punainen farmari, 1.7 lasta ja kultainen noutaja. Suurimmalle osalle autonostajia on täysin yhdentekevää, miltä auto näyttää tai minkä värinen se on. Jos naapuriruudussa on samanlainen niin hyvä. Kolmiovisia autoja ei osta kukaan, koska taakse on hankala mennä, vaikkei siellä koskaan kukaan istukaan. Tavaratilan pitää olla suuri, jos sattuukin että sitä joskus tarvitaan.
Parhaat ranskikset saa snagarilta sanoo perustietävä suomalainen autonostaja ja marssii ostamaan 27 t eurolla perus Golfin, punaisena tietenkin.
"Tuulipuku, harmaat pehmikset ja punainen Passat"
Pluriel on hauskannäköinen ja siinä on ideaa. Autoilu ei saa Suomessa olla hauskaa, ainoastaan liikkumista pisteiden välillä. Johan tämän näkee Helsingissä, jossa liikkuminen autolla on rangaistavaa... punainen aalto toimii...
Pitäähän auton olla luotettava ja toimiva.
Ei pelkkä persoonallisuus myy köyhässä maassa, jossa kulkeminen on kuitenkin se pääasia autolle, ei snoppaailu tai harrastus.
Ranskalaisrten laatupuutteet ovat oleet sitäluokkaa, että ihmetyttää että kauppa käy edes tuollai kuin nyt.
Veikkaan kuitenkin laskevia käyriä, kunhan uusien auomallien takuut alkaa päättymään. => Kunnossapito siirtyy autonomistajalle.
Nyt maahantuoja(t) on mukisematta korjailleet jopa takuuseen kuulumattomiakin vikoja, jotta huono maine ei lähtisi kulovalkean tavalla etenemään.
"Milloin on persoonallisuus myynyt Suomessa? Ei koskaan."
Aivan totta. Myyntitilastojen kärkisijaa pitää Corolla...muutenkin japanilaisten osuus on sivistysmaita korkeampi.
Toisaalta se, että Golf myy kohtuullisen hyvin hieman kalliimpana kertoo kiinnostusta autoiluun löytyvän.
No Golfia en kyllä ostaisi; se on perustylsä ja vaatimattomasti muotoiltu tyypilliseen VW-tapaan. Myös sisältä askeettisen, tylsän ja ahdasmielisen näköinen. Ylihintaa vielä kehdataan pyytää tuollaisesta autosta, jolla yleensä ajelevat pikkusieluiset ja pelokkaat pikkuvirkamiehet harmaissa, liian pienissä puvuissaan... Ennemmin sitten se Pluriel. Tuskin se kovin paljoa Golfia useammin korjaamolla on.
Mitkä laatupuutteet? Elätkö 70-lukua vai tätä päivää? Kertoiko isoisä kun hänen naapurillaan oli 70-luvulla Citroen ja se ruostui? Sieltä tuntuvat suomalaisten pinttyneet autokäsitykset tulevan, eikä käyttäjäkokemuksista.
Miksi esimerkiksi Fiat uskaltaa antaa tuotteilleen 3 vuoden takuun?
Turvallista turvallista. Älä ihmeessä ota riskiä auton valinnassa. Pitäydy perinteisessä, uusi ei toimi. Älä ole persoonallinen, kun voit olla samanlainen. Tuulipuku on ihan hyvä, kunpa sen vain saisi harmaana, niin ettei kukaan huomaisi.
"Kahinaa, VW liikkeissä..." -Maukka Perusjätkä
Tämähän on kivaa. Onneksi en asu missään Ranskassa, missä joka kadunkulmassa tulee tylsä ranskalainen auto vastaan. Täällä voi vähänmyytynä olla persoonallinen, mutta Ranskassa paljonmyytynä ei enää ole. Asenteet ovat vahvassa, esim. Skoda on Neuvostoliiton satelliittivaltiossa neuvostotekniikalla tehty auto ja muuta yhtä järkevää...