Suurimmasta osasta olin täysin samaa mieltä. Tuota Mitsubishin L200-mallia en ole kyllä ikinä ajatellut rumaksi, oikeastaan aika tavallisen näköinen.
Milloinkahan mm. tällä sivulla http://www.auto.cz/?rubrika=16 oleva Subaru Tribeca B9 tms. pääsee noiden rumilusten joukkoon? On sen verran hirveän näköinen kötöstys...
[chamade muokkasi tätä viestiä 25.01.2005 klo 13:23]
Tuohon listaan voisi liittää nykypäivien rumimman auton BMW 1:sen
Löydät mm. listalta myös ihailemasi Nissan Premeran. Rumislista pitää 99%:sti paikkansa, Laguna farkusta olen eri mieltä, muuten kaikki kuuluvat sinne.
[SixPack muokkasi tätä viestiä 25.01.2005 klo 15:08]
SixPack taidat nyt sotkea kaksi eri aihetta, en ole puhunut Lagunasta muuta kuin että tuleva tehdään Primeran pohjalevylle.
Kommenteistasi saa käsityksen että Saksalaiset ovat muotoilun jumalia joiden työtä ei saa arvostella. Olen vain sitä mieltä että Saksalaiset syököön vain siansorkkia ja jättäköön muotoiluasiat Italialaisille.
En ottaisi vaikka ilmaiseksi saisin, melkoinen lommokylki näyttää ihan joltain 40-50 luvun kotterolta. Jos olisin johtaja BMW:llä antaisin muotoilijalle 30min aikaa häipyä talosta!
En ottaisi vaikka ilmaiseksi saisin, melkoinen lommokylki näyttää ihan joltain 40-50 luvun kotterolta. Jos olisin johtaja BMW:llä antaisin muotoilijalle 30min aikaa häipyä talosta!
Eikö 40-50 luvun kotterot ole juuri hienoja. On ne ihan oikeasti jonkun mielestä. Et muuten taida olla BMW-fani...
Mielestäni eilispäivän hyssykärryt eivät paini samassa sarjassa 2000-luvun autojen kanssa. Muotoilu ja tottumukset olivat kolmekymmentä vuotta sitten ihan toisenlaiset kuin nykyään. Paitsi ajatelkaapa vaikka Angliaa ja Meganea, eikö niissä olekin yhteneväisiä piirteitä?
Lista oli vain osin paikkansa pitävä. Esimerkiksi Porsche Cayenne ja Nissan Micra ovat silmää erityisesti miellyttäviä autoja. Annan seuraavassa todellisen listan rumista nykyautoista:
ALFA-ROMEO 156 ( muuten ok, mutta keula on omituinen eivätkä terveyssiteen muotoiset ajovalot ainakaan auta asiaa. Onneksi tuli facelift )
AUDI A2 ( pökäle )
AUDI A4 ( design kuin passarivaunusta. Puuttuu vain luukku katosta. Ei, kyllähän sen saa lisävarusteena )
AUDI TT ( todiste siitä, että lounassämpyläkin voi innoittaa automuotoilijaa )
BMW 1-sarja ( joku keksi Saksanmaalla, että pelti taipuu. Ja taipuu. Ja taipuu. Ja että sehän on KIVAA taivuttaa sitä )
BMW 7-sarja ( no, onhan se kiva, että autovalmistajallakin on huumorintajua )
FIAT Stilo 5-d ( se siitä italialaisesta muotoilusta. Miten 3-ovisesta kaunottaresta saa muokattua näin ruman? )
FIAT Multipla ( jos urosvirtahevoilta haluttaisiin spermaa, apuna käytettäisiin tätä )
FORD Ka ja johdannaiset ( onhan se naamanvääntelykin hauskaa, mutta jos se naama jää sellaiseksi. Ei enää jaksa naurattaa )
FORD Fiesta ( masentava ja tylsä. Niin ja ruma )
FORD Focus, väistyvä ( selkäpiitä karmii vielä 6 vuotta ensiesittelyn jälkeenkin. Varsinkin sedan on kuin pyllistävä mummo )
FORD Mondeo ( ööö, eikö Fordin oikeasti kannattaisi vaikka ulkoistaa muotoiluaan? )
FORD Fusion ( kuin katettu potkukelkka )
HONDA Jazz ( aiheuttaa samanlaista päänsärkyä ja pakokauhua kuin jazz-musiikkikin. Osuva nimivalinta )
HONDA Civic 5-d ( automaailman vastine naisten isoille ja vaaleanruskeille alushousuille. Onneksi facelift hieman auttoi )
HYUNDAI Accent ( paino sanalla ruma )
HYUNDAI Matrix ( yleinen vaaratekijä liikenteessä. Moni ajanut ojaan nähdessään tämän )
KIA Carens ( huomaa, että 80-luku on tullut jälleen muotiin. Valitettavasti )
LADA 110 ( muka Venäjä ei ole pelottava? )
LAND ROVER Defender ( Mikki Hiiri ajaa näillä sarjakuvissa )
LEXUS LS430 ennen faceliftiä ( naamasta päätellen kärsii ummetuksesta )
MITSUBISHI Colt ( rima ylitetty niukin naukin. Takalamput kuin pystyynnostetut sukset. Miksei pyritty parempaan? Olisi ollut näytön paikka )
NISSAN Terrano ( kokenut jo 18 faceliftiä. Eikä sekään auttanut )
OPEL Agila ( pyörän keksijää ei tiedetä, mutta laatikon keksijä on selvillä )
OPEL Signum ( onko takakontti poistettu säästösyistä? )
PEUGEOT 206 ( ainoa Esa Pakarisen näköinen auto )
PORSCHE Boxster ( eikö joku jenkkiautovalmistaja voisi myydä niille takalamppuja? )
RENAULT Megane ( jos Salvador Dali olisi suunnitellut auton kaksi kuukautta ryypättyään, se olisi melkein yhtä ruma kuin tämä )
RENAULT Scenic ( julkisivulautakunta ei - ikävä kyllä - voi puuttua näihin koska ne ovat liikuteltavia )
RENAULT Espace ( muuttuuko ruma kauniiksi, jos siitä tekee h*lvetin ison? Ei. Ei se muutu )
RENAULT Avantime ( ihmisoikeusjärjestöjen painostuksesta valmistus lopetettu )
SKODA Superb ( sääli Tshekin presidenttiä, pakko ajaa tällä vaikka se muistuttaa pidennettyä lumilinkoa )
SMART Fortwo ( toisaalta, ei kai tätä edes luokitella autoksi )
SUBARU Impreza ( lokasuojat kuin muinaisessa Saab 96:ssa ja etulamput munakoison muotoiset )
SUZUKI Alto ( kehitysmaa-auto )
SUZUKI Vitara ( mallinimessä vain yksi kirjain väärin )
VOLKSWAGEN Golf ( luokitellaanko tämäkin Hitlerin kostoksi? )
VOLKSWAGEN Touran ( valitettavasti muotoiluosasto oli lakossa juuri kun tätä piti suunnitella. Se jäi muotoilematta kokonaan. Maailman ainoa 5-paikkainen linja-auto )
VOLVO S40, S60 ja S80 ( nämä arvostellaan samassa, koska todellisuudessa Volvoa on vain yksi malli, mutta sitä saa kolmea kokoa, kiitos ruotsalaisen sosiaalidemokratian. Silti ruma. Naama on kuin vesinokkaeläimellä ja perässä/kyljissä on jenkkakahvat kuin liikaa siideriä juoneella, keski-ikäisellä naisella )
Ja lopuksi annamme kunniamaininnan muutamille erittäin onnistuneesti muotoilluille autoille:
Subaru Tribeca Porsche Cayenne Nissan Micra Alfa-Romeo 147 Chrysler 300C Mazda RX-8 Mini Cooper Toyota Camry Solara Rolls-Royce Phantom Toyota Yaris Verso Jaguar S-type ( ennen faceliftiä ) Rover 75 ( ennen faceliftiä ) Honda Accord Wagon Audi A8
SixPack taidat nyt sotkea kaksi eri aihetta, en ole puhunut Lagunasta muuta kuin että tuleva tehdään Primeran pohjalevylle.
Kommenteistasi saa käsityksen että Saksalaiset ovat muotoilun jumalia joiden työtä ei saa arvostella. Olen vain sitä mieltä että Saksalaiset syököön vain siansorkkia ja jättäköön muotoiluasiat Italialaisille.
Rautalangasta sitten! Kaikki autot rumislistalla sopivat sinne hyvin. Vain Renault Laguna farkkumallista olen eri mieltä. Fiksun näköinen auto! Nyt meni ohi lipan mihin viittaat. Nissan Almera ja Renault Meganè jakanevat? pohjalevyn nyt jo kuten totesin. Olen ehkä väärässä, vai mitä tarkoitat?
Lisään vielä samalla saksalaisista. En pidä uusista lommokylkisistä BMW:n muodoista. Edellinen malli oli kauniimpi. Ford on aina osannut tehdä tylsiä harmaita autoja, kautta vuosikymmenien, Opel ei koskaan ole ollut minulle mikään suosikki ulkonäön suhteen, rumislistalle myös Porsche, lähes kaikki mallit ja Nissan Micra sen Primera lahnan viereen.
[SixPack muokkasi tätä viestiä 25.01.2005 klo 17:52]
Et olisi paremmin voinut todeta, huollettuani nuorena BMW ja Mazda autoja, niin tuli opittua ketkä varsinaisesti autontekemisen osaavat, Mazdan autokanta BMW:hen verrattuna kaksikymmenkertainen viat Mazdassa kymmenesosa BMW vioista. Silloin aloin tosiaan kunnioittamaan Japanilaisten osaamista ja lupasin itselleni olla sekaantumatta Saksalaisiin autoihin varsinkin omistettuani 2002:sen joka oli viedä henkilökohtaiseen konkurssiin, lähti muuten kuin kuppa Töölöstä 145.000km ajettuna ja laakerivikaisena.
Täälläkin moni esiintyy niin sanottujen laatuautojen puolustajina osalla vain on kokemusta asiasta hiukan enemmän, silloin tietää enemmän ja luulee vähemmän!
En ottaisi vaikka ilmaiseksi saisin, melkoinen lommokylki näyttää ihan joltain 40-50 luvun kotterolta. Jos olisin johtaja BMW:llä antaisin muotoilijalle 30min aikaa häipyä talosta!
Rumuuslistaan pitäisi lisätä kaikki BMW:t ja Citroenit, sekä Volvot S40 ja V50 ja mersun A-sarja. Muitakin hirvityksiä puuttuu, mutta en jaksa nyt miettiä enempää, rupee rumat koslat ahdistaan.
Rumuuslistaan pitäisi lisätä kaikki BMW:t ja Citroenit, sekä Volvot S40 ja V50 ja mersun A-sarja. Muitakin hirvityksiä puuttuu, mutta en jaksa nyt miettiä enempää, rupee rumat koslat ahdistaan.
Minusta kaikki nuo ovat hienoja paitsi C3, Citroen C4 5-ovinen malli ja Berlingo.
Lisätään listalle Mazda 6... ainakin sen perä! Siinä on jotain sanoinkuvaamattoman epämiellyttävää. Okei, makuasioitahan nämä ovat eli kauneus on katsojan silmissä. Bemarin 1-sarja on mun mielestä hieno, mutta taas esim. Audi A3 oli pettymys - odotin enemmän. Mutta mun mielestä rumimman auton tittelin voittaa kyllä Renault Mégane.
Lisätään listalle Mazda 6... ainakin sen perä! Siinä on jotain sanoinkuvaamattoman epämiellyttävää. Okei, makuasioitahan nämä ovat eli kauneus on katsojan silmissä. Bemarin 1-sarja on mun mielestä hieno, mutta taas esim. Audi A3 oli pettymys - odotin enemmän. Mutta mun mielestä rumimman auton tittelin voittaa kyllä Renault Mégane.
Mazda 6 on taas minun mielestäni luokkansa paras ulkonäöltään. Bemu 1-sarja on hieno mutta A3 oli taas minun mielestäni iloinen hienoinen yllätys ulkonäöltään.
Juu, muuten hyvä keskustelu paitsi, että auton ulkonäkö taitaa sittenkin olla makuasia. Ken niistä jaksaa kiistellä, kiistelköön.
Minusta jotkut haukkuvat välillä ihan puolueellisuuden tähden tai asenteiden tähden. Jos joku vihaa esim. toyotoita on, varmasti melkein mahdoton myöntää niiden olevan kauniita, vaikka pitäisikin niitä kauniina. Monia autoja haukutaan rumaksi usein merkin takia tai erilaisuuden. Toinen tykkää Ferrareista ja toinen ladoista, kai se sitten on makuasia...
Outoa. En ole koskaan kenenkään kuullut kehuvan Corollan ulkonäköä tai edes autoa muutenkaan, mutta silti se on kaikkein suosituin... eikä se ole halvinkaan. Perin outoa. Onko kyseessä vähän niinkuin pornolehden osto; kukaan ei myönnä niitä ostavansa, mutta niin ne vain katoavat kioskin hyllyltä.....
Outoa. En ole koskaan kenenkään kuullut kehuvan Corollan ulkonäköä tai edes autoa muutenkaan, mutta silti se on kaikkein suosituin... eikä se ole halvinkaan. Perin outoa. Onko kyseessä vähän niinkuin pornolehden osto; kukaan ei myönnä niitä ostavansa, mutta niin ne vain katoavat kioskin hyllyltä.....
Minun mielestäni Corollan ostaminen on vieläkin mystisempää...
Lisätään listalle Mazda 6... ainakin sen perä! Siinä on jotain sanoinkuvaamattoman epämiellyttävää.
Samaa mieltä, Mazda6 on kuin teinituunattu, näyttää muoviselta ja halvalta. Keula valoineen myös, yritetään tehdä ylileveä vaikutelma joka on mauton ja tyylitön. Outoa, että Lexuksen jokin malli on lähtenyt tähän Tiimari-hommaan mukaan.
Taro, et voi olla tosissasi, miksei saman tien Caddysta . Minä tykkään erityisesti Phaetonista, uusimmasta Passatista, Touaregista ja muistakin malleista pidän hieman.
Lisätään listalle Mazda 6... ainakin sen perä! Siinä on jotain sanoinkuvaamattoman epämiellyttävää.
Samaa mieltä, Mazda6 on kuin teinituunattu, näyttää muoviselta ja halvalta. Keula valoineen myös, yritetään tehdä ylileveä vaikutelma joka on mauton ja tyylitön. Outoa, että Lexuksen jokin malli on lähtenyt tähän Tiimari-hommaan mukaan.
Nyt menee munat ja kanat sekaisin, nimittäin Lexushan kehitti koko takavalotyylin. Sen takia näitä moneen merkkiin jälkiasennuksiin saatavia tuningvaloja nimitetään "Lexus-valoiksi".
Minulla on ollut aina vain rumia autoja. Siihen on ollut syynä taloudelliset realiteetit ja mukavuudenhalu. Pahiten tästä ovat joutu- neet kärsimään kanssa-autoilijat kauniissa limusiineissaan ja urheiluautoissaan.Pyydän anteeksi heiltä sitä,itse kun olen katsellut autostani lähinnä ulospäin.Samalla pyydän anteeksi vuosien takaista öljynkatkua,josta työkaverini uudessa Volvossaan kärsi perässäni ajaessaan. Ei minun autossani mikään haissut. Voi olla,että olen ollut monen edessä tientukkona rumine autoineni,koska olen pyrkinyt noudattamaan tieliikennnelakia aina mahdollisuuksien mukaan.Anteeksi myös siitä, mutta olen joutunut itse maksamaan sen ainoan ylinopeussakkoni.Aion kuitenkin jatkaa autoiluani entiseen malliin. Mikäs on jatkaessa,kun takana on jo miljoona kolaritonta kilometriä ja ympärillä paljon kauniita autoja. Muoti muuttuu ja kauneus katoaa,mutta rumuus senkun paranee. Kauniit autot kyllä tulevat hyvin edukseen liikenteessä: ensin näkyy keula taustapeilistä,sitten oikea kylki ,jos kohta peräkin hetken aikaa. Jos oikein onnistaa,niin poliisi saattaa esitellä vielä vasemman kyljen oikein auton vieressä poseeraten. Tasan ei käy onnen lahjat.
nimittäin Lexushan kehitti koko takavalotyylin. Sen takia näitä moneen merkkiin jälkiasennuksiin saatavia tuningvaloja nimitetään "Lexus-valoiksi".
Aijaa, kato saakeli. Hyvä tietää. Minä kun luulin, että v. -74 olin eka tässä hommassa kun Plymouth Satelliten molemmat takavalojen lasit hajosi pienessä "tapaturmassa". Uusia ei -70 luvulla noin vain haettu Speed-shopista koska sellaisia ei vielä edes ollut. Leikkasin pleksistä oikean muotoiset, maalasin punaiseksi jarru-vilkkuvalon kohdalla. Näin ajelin vuoden. Nytkö siis Lexus"han" japanilaiset tämän kehittivät. Aika kauan niillä siinä hommassa meni, koska samoja valoja on ollut Los Angelesin Roddareilla myös -70 luvulla, kuten suuntavilkut peileissä, esiteltiin Jenkeissä messuilla, tämä oli oikein TM numerossa jossa myös kerrottiin MB:n kopioinneen ne sieltä. -80 luvun alussa nämä Lexus"han" valot poistuivat ja menettivät mielenkiinnon, koska oikeasti ne olivat niin pöljän näköiset! Ovat edelleen.
Tuohon listaan voisi liittää nykypäivien rumimman auton BMW 1:sen
Kyllä nää tavalliselle kansalle tarkoitetut autot ovat aika saman näköisiä vehkeitä saa tarkasti katsoa mikä on mikäkin.
Maku asia, sanoi koira muniaan nuolessaan.
Jos joku pitää sanoa vaikka pyöreä lamppuinen Toyota Corolla vm. -98
Suurimmasta osasta olin täysin samaa mieltä. Tuota Mitsubishin L200-mallia en ole kyllä ikinä ajatellut rumaksi, oikeastaan aika tavallisen näköinen.
Milloinkahan mm. tällä sivulla http://www.auto.cz/?rubrika=16 oleva Subaru Tribeca B9 tms. pääsee noiden rumilusten joukkoon? On sen verran hirveän näköinen kötöstys...
Löydät mm. listalta myös ihailemasi Nissan Premeran.
Rumislista pitää 99%:sti paikkansa, Laguna farkusta olen eri mieltä, muuten kaikki kuuluvat sinne.
SixPack taidat nyt sotkea kaksi eri aihetta, en ole puhunut Lagunasta muuta kuin että tuleva tehdään Primeran pohjalevylle.
Kommenteistasi saa käsityksen että Saksalaiset ovat muotoilun jumalia joiden työtä ei saa arvostella. Olen vain sitä mieltä että Saksalaiset syököön vain siansorkkia ja jättäköön muotoiluasiat Italialaisille.
Et voi olla tosissasi, sehän on kaunis! Mikä siinä on vikana?
En ottaisi vaikka ilmaiseksi saisin, melkoinen lommokylki näyttää ihan joltain 40-50 luvun kotterolta. Jos olisin johtaja BMW:llä antaisin muotoilijalle 30min aikaa häipyä talosta!
Eikö 40-50 luvun kotterot ole juuri hienoja. On ne ihan oikeasti jonkun mielestä. Et muuten taida olla BMW-fani...
Mielestäni eilispäivän hyssykärryt eivät paini samassa sarjassa 2000-luvun autojen kanssa. Muotoilu ja tottumukset olivat kolmekymmentä vuotta sitten ihan toisenlaiset kuin nykyään. Paitsi ajatelkaapa vaikka Angliaa ja Meganea, eikö niissä olekin yhteneväisiä piirteitä?
Lista oli vain osin paikkansa pitävä. Esimerkiksi Porsche Cayenne ja Nissan Micra ovat silmää erityisesti miellyttäviä autoja. Annan seuraavassa todellisen listan rumista nykyautoista:
ALFA-ROMEO 156 ( muuten ok, mutta keula on omituinen eivätkä terveyssiteen muotoiset ajovalot ainakaan auta asiaa. Onneksi tuli facelift )
AUDI A2 ( pökäle )
AUDI A4 ( design kuin passarivaunusta. Puuttuu vain luukku katosta. Ei, kyllähän sen saa lisävarusteena )
AUDI TT ( todiste siitä, että lounassämpyläkin voi innoittaa automuotoilijaa )
BMW 1-sarja ( joku keksi Saksanmaalla, että pelti taipuu. Ja taipuu. Ja taipuu. Ja että sehän on KIVAA taivuttaa sitä )
BMW 7-sarja ( no, onhan se kiva, että autovalmistajallakin on huumorintajua )
CITROEN Berlingo ( Ikea syyttää likapyykkikaappinsa idean varastamisesta )
FIAT Stilo 5-d ( se siitä italialaisesta muotoilusta. Miten 3-ovisesta kaunottaresta saa muokattua näin ruman? )
FIAT Multipla ( jos urosvirtahevoilta haluttaisiin spermaa, apuna käytettäisiin tätä )
FORD Ka ja johdannaiset ( onhan se naamanvääntelykin hauskaa, mutta jos se naama jää sellaiseksi. Ei enää jaksa naurattaa )
FORD Fiesta ( masentava ja tylsä. Niin ja ruma )
FORD Focus, väistyvä ( selkäpiitä karmii vielä 6 vuotta ensiesittelyn jälkeenkin. Varsinkin sedan on kuin pyllistävä mummo )
FORD Mondeo ( ööö, eikö Fordin oikeasti kannattaisi vaikka ulkoistaa muotoiluaan? )
FORD Fusion ( kuin katettu potkukelkka )
HONDA Jazz ( aiheuttaa samanlaista päänsärkyä ja pakokauhua kuin jazz-musiikkikin. Osuva nimivalinta )
HONDA Civic 5-d ( automaailman vastine naisten isoille ja vaaleanruskeille alushousuille. Onneksi facelift hieman auttoi )
HYUNDAI Accent ( paino sanalla ruma )
HYUNDAI Matrix ( yleinen vaaratekijä liikenteessä. Moni ajanut ojaan nähdessään tämän )
KIA Carens ( huomaa, että 80-luku on tullut jälleen muotiin. Valitettavasti )
LADA 110 ( muka Venäjä ei ole pelottava? )
LAND ROVER Defender ( Mikki Hiiri ajaa näillä sarjakuvissa )
LEXUS LS430 ennen faceliftiä ( naamasta päätellen kärsii ummetuksesta )
MITSUBISHI Colt ( rima ylitetty niukin naukin. Takalamput kuin pystyynnostetut sukset. Miksei pyritty parempaan? Olisi ollut näytön paikka )
NISSAN Terrano ( kokenut jo 18 faceliftiä. Eikä sekään auttanut )
OPEL Agila ( pyörän keksijää ei tiedetä, mutta laatikon keksijä on selvillä )
OPEL Signum ( onko takakontti poistettu säästösyistä? )
PEUGEOT 206 ( ainoa Esa Pakarisen näköinen auto )
PORSCHE Boxster ( eikö joku jenkkiautovalmistaja voisi myydä niille takalamppuja? )
RENAULT Megane ( jos Salvador Dali olisi suunnitellut auton kaksi kuukautta ryypättyään, se olisi melkein yhtä ruma kuin tämä )
RENAULT Scenic ( julkisivulautakunta ei - ikävä kyllä - voi puuttua näihin koska ne ovat liikuteltavia )
RENAULT Espace ( muuttuuko ruma kauniiksi, jos siitä tekee h*lvetin ison? Ei. Ei se muutu )
RENAULT Avantime ( ihmisoikeusjärjestöjen painostuksesta valmistus lopetettu )
SKODA Superb ( sääli Tshekin presidenttiä, pakko ajaa tällä vaikka se muistuttaa pidennettyä lumilinkoa )
SMART Fortwo ( toisaalta, ei kai tätä edes luokitella autoksi )
SUBARU Impreza ( lokasuojat kuin muinaisessa Saab 96:ssa ja etulamput munakoison muotoiset )
SUZUKI Alto ( kehitysmaa-auto )
SUZUKI Vitara ( mallinimessä vain yksi kirjain väärin )
VOLKSWAGEN Golf ( luokitellaanko tämäkin Hitlerin kostoksi? )
VOLKSWAGEN Touran ( valitettavasti muotoiluosasto oli lakossa juuri kun tätä piti suunnitella. Se jäi muotoilematta kokonaan. Maailman ainoa 5-paikkainen linja-auto )
VOLVO S40, S60 ja S80 ( nämä arvostellaan samassa, koska todellisuudessa Volvoa on vain yksi malli, mutta sitä saa kolmea kokoa, kiitos ruotsalaisen sosiaalidemokratian. Silti ruma. Naama on kuin vesinokkaeläimellä ja perässä/kyljissä on jenkkakahvat kuin liikaa siideriä juoneella, keski-ikäisellä naisella )
Ja lopuksi annamme kunniamaininnan muutamille erittäin onnistuneesti muotoilluille autoille:
Subaru Tribeca
Porsche Cayenne
Nissan Micra
Alfa-Romeo 147
Chrysler 300C
Mazda RX-8
Mini Cooper
Toyota Camry Solara
Rolls-Royce Phantom
Toyota Yaris Verso
Jaguar S-type ( ennen faceliftiä )
Rover 75 ( ennen faceliftiä )
Honda Accord Wagon
Audi A8
Kommenteistasi saa käsityksen että Saksalaiset ovat muotoilun jumalia joiden työtä ei saa arvostella. Olen vain sitä mieltä että Saksalaiset syököön vain siansorkkia ja jättäköön muotoiluasiat Italialaisille.
Rautalangasta sitten!
Kaikki autot rumislistalla sopivat sinne hyvin. Vain Renault Laguna farkkumallista olen eri mieltä. Fiksun näköinen auto!
Nyt meni ohi lipan mihin viittaat.
Nissan Almera ja Renault Meganè jakanevat? pohjalevyn nyt jo kuten totesin. Olen ehkä väärässä, vai mitä tarkoitat?
Lisään vielä samalla saksalaisista.
En pidä uusista lommokylkisistä BMW:n muodoista. Edellinen malli oli kauniimpi. Ford on aina osannut tehdä tylsiä harmaita autoja, kautta vuosikymmenien, Opel ei koskaan ole ollut minulle mikään suosikki ulkonäön suhteen, rumislistalle myös Porsche, lähes kaikki mallit ja Nissan Micra sen Primera lahnan viereen.
Tuomas epäili etten taida olla BMW fani.
Et olisi paremmin voinut todeta, huollettuani nuorena BMW ja Mazda autoja, niin tuli opittua ketkä varsinaisesti autontekemisen osaavat, Mazdan autokanta BMW:hen verrattuna kaksikymmenkertainen viat Mazdassa kymmenesosa BMW vioista. Silloin aloin tosiaan kunnioittamaan Japanilaisten osaamista ja lupasin itselleni olla sekaantumatta Saksalaisiin autoihin varsinkin omistettuani 2002:sen joka oli viedä henkilökohtaiseen konkurssiin, lähti muuten kuin kuppa Töölöstä 145.000km ajettuna ja laakerivikaisena.
Täälläkin moni esiintyy niin sanottujen laatuautojen puolustajina osalla vain on kokemusta asiasta hiukan enemmän, silloin tietää enemmän ja luulee vähemmän!
Onneksi et ole johtaja BMW:llä...
AWD
Olet väärässä. Vasta seuraava Almeran malli rakennetaan Meganen rakennuspalikoista.
Rumuuslistaan pitäisi lisätä kaikki BMW:t ja Citroenit, sekä Volvot S40 ja V50 ja mersun A-sarja. Muitakin hirvityksiä puuttuu, mutta en jaksa nyt miettiä enempää, rupee rumat koslat ahdistaan.
Minusta kaikki nuo ovat hienoja paitsi C3, Citroen C4 5-ovinen malli ja Berlingo.
Lisätään listalle Mazda 6... ainakin sen perä! Siinä on jotain sanoinkuvaamattoman epämiellyttävää. Okei, makuasioitahan nämä ovat eli kauneus on katsojan silmissä. Bemarin 1-sarja on mun mielestä hieno, mutta taas esim. Audi A3 oli pettymys - odotin enemmän. Mutta mun mielestä rumimman auton tittelin voittaa kyllä Renault Mégane.
Mazda 6 on taas minun mielestäni luokkansa paras ulkonäöltään. Bemu 1-sarja on hieno mutta A3 oli taas minun mielestäni iloinen hienoinen yllätys ulkonäöltään.
Juu, muuten hyvä keskustelu paitsi, että auton ulkonäkö taitaa sittenkin olla makuasia. Ken niistä jaksaa kiistellä, kiistelköön.
Minusta jotkut haukkuvat välillä ihan puolueellisuuden tähden tai asenteiden tähden. Jos joku vihaa esim. toyotoita on, varmasti melkein mahdoton myöntää niiden olevan kauniita, vaikka pitäisikin niitä kauniina. Monia autoja haukutaan rumaksi usein merkin takia tai erilaisuuden. Toinen tykkää Ferrareista ja toinen ladoista, kai se sitten on makuasia...
Outoa. En ole koskaan kenenkään kuullut kehuvan Corollan ulkonäköä tai edes autoa muutenkaan, mutta silti se on kaikkein suosituin... eikä se ole halvinkaan. Perin outoa. Onko kyseessä vähän niinkuin pornolehden osto; kukaan ei myönnä niitä ostavansa, mutta niin ne vain katoavat kioskin hyllyltä.....
Minun mielestäni Corollan ostaminen on vieläkin mystisempää...
Samaa mieltä, Mazda6 on kuin teinituunattu, näyttää muoviselta ja halvalta. Keula valoineen myös, yritetään tehdä ylileveä vaikutelma joka on mauton ja tyylitön. Outoa, että Lexuksen jokin malli on lähtenyt tähän Tiimari-hommaan mukaan.
Missä on tuon listan kaikki volkkarit?
Mikä/Mitkä volkkarit ovat mielestäsi rumia?
Kaikki muut mallit paitsi taro.
Taro, et voi olla tosissasi, miksei saman tien Caddysta . Minä tykkään erityisesti Phaetonista, uusimmasta Passatista, Touaregista ja muistakin malleista pidän hieman.
Nyt menee munat ja kanat sekaisin, nimittäin Lexushan kehitti koko takavalotyylin. Sen takia näitä moneen merkkiin jälkiasennuksiin saatavia tuningvaloja nimitetään "Lexus-valoiksi".
Minulla on ollut aina vain rumia autoja. Siihen on ollut syynä taloudelliset realiteetit ja mukavuudenhalu. Pahiten tästä ovat joutu-
neet kärsimään kanssa-autoilijat kauniissa limusiineissaan ja urheiluautoissaan.Pyydän anteeksi heiltä sitä,itse kun olen katsellut autostani lähinnä ulospäin.Samalla pyydän anteeksi vuosien takaista öljynkatkua,josta työkaverini uudessa Volvossaan kärsi perässäni ajaessaan. Ei minun autossani mikään haissut.
Voi olla,että olen ollut monen edessä tientukkona rumine autoineni,koska olen pyrkinyt noudattamaan tieliikennnelakia aina mahdollisuuksien mukaan.Anteeksi myös siitä, mutta olen joutunut
itse maksamaan sen ainoan ylinopeussakkoni.Aion kuitenkin jatkaa
autoiluani entiseen malliin. Mikäs on jatkaessa,kun takana on jo miljoona kolaritonta kilometriä ja ympärillä paljon kauniita autoja.
Muoti muuttuu ja kauneus katoaa,mutta rumuus senkun paranee.
Kauniit autot kyllä tulevat hyvin edukseen liikenteessä: ensin näkyy
keula taustapeilistä,sitten oikea kylki ,jos kohta peräkin hetken aikaa.
Jos oikein onnistaa,niin poliisi saattaa esitellä vielä vasemman kyljen
oikein auton vieressä poseeraten.
Tasan ei käy onnen lahjat.
Aijaa, kato saakeli. Hyvä tietää.
Minä kun luulin, että v. -74 olin eka tässä hommassa kun Plymouth Satelliten molemmat takavalojen lasit hajosi pienessä "tapaturmassa". Uusia ei -70 luvulla noin vain haettu Speed-shopista koska sellaisia ei vielä edes ollut. Leikkasin pleksistä oikean muotoiset, maalasin punaiseksi jarru-vilkkuvalon kohdalla. Näin ajelin vuoden.
Nytkö siis Lexus"han" japanilaiset tämän kehittivät. Aika kauan niillä siinä hommassa meni, koska samoja valoja on ollut Los Angelesin Roddareilla myös -70 luvulla, kuten suuntavilkut peileissä, esiteltiin Jenkeissä messuilla, tämä oli oikein TM numerossa jossa myös kerrottiin MB:n kopioinneen ne sieltä. -80 luvun alussa nämä Lexus"han" valot poistuivat ja menettivät mielenkiinnon, koska oikeasti ne olivat niin pöljän näköiset! Ovat edelleen.