1 Hyundai 2 VW 3 Seat 4 BMW 5 Chevrolet 6 Kia 7 Mersu 8 Alfa
Edellenkin ihmetyttää mikä raati tuon porukan valitsi tuonne "talviauto" vertailuun, puuttuu monta varteenotettavaa merkkiä ja sitten on saman konsernin kaksi autoa, VW ja Seat, olisin mieluusti nähnyt mukana Fordin ,Opelin,Volvon,Mazdan,Mitsun,Nissanin, Saabin ym. Nythän se on niin että tuon autoryhmän talviauto on Hyundai.
Se mua aina kummastuttaa, ettei mukana ole nelivetoista, kenties jopa yli 15 cm:n maavaralla varustettua kulkinetta.
Vai onko turha verrata, kun se voittaisi suuren osan osa-aluiesta kuitenkin?
Vuoden 2003 talvitestissä oli pelkästään nelivetoisia autoja. On ilman muuta selvää, että etenemiskyky on nelivetoisilla omaa luokkaansa, mutta ajo-ominaisuuksissa on jo hajontaa. Lämmityslaitteisiin, talvivarustetasoon jne. vetotapa ei vaikuta.
Edellenkin ihmetyttää mikä raati tuon porukan valitsi tuonne "talviauto" vertailuun, puuttuu monta varteenotettavaa merkkiä ja sitten on saman konsernin kaksi autoa, VW ja Seat, olisin mieluusti nähnyt mukana Fordin ,Opelin,Volvon,Mazdan,Mitsun,Nissanin, Saabin ym. Nythän se on niin että tuon autoryhmän talviauto on Hyundai.
TM:n talvitestissä 2006 on mukana kuitenkin todellisia premium-merkkejä kuten Mercedes Benz, BMW, Alfa Romeo sekä lukuisia testejä voittanut ja melkein vuodenauto -06 VW Passat, joten turha vähätellä Hundain testivoittoa.
Edellenkin ihmetyttää mikä raati tuon porukan valitsi tuonne "talviauto" vertailuun, puuttuu monta varteenotettavaa merkkiä ja sitten on saman konsernin kaksi autoa, VW ja Seat, olisin mieluusti nähnyt mukana Fordin ,Opelin,Volvon,Mazdan,Mitsun,Nissanin, Saabin ym. Nythän se on niin että tuon autoryhmän talviauto on Hyundai.
TM:n talvitestissä 2006 on mukana kuitenkin todellisia premium-merkkejä kuten Mercedes Benz, BMW, Alfa Romeo sekä lukuisia testejä voittanut ja melkein vuodenauto -06 VW Passat, joten turha vähätellä Hundain testivoittoa.
Hanskin listasta puuttuu lisäksi 3 autoa; niitähän oli yhteensä 11.
Edellenkin ihmetyttää mikä raati tuon porukan valitsi tuonne "talviauto" vertailuun, puuttuu monta varteenotettavaa merkkiä ja sitten on saman konsernin kaksi autoa, VW ja Seat, olisin mieluusti nähnyt mukana Fordin ,Opelin,Volvon,Mazdan,Mitsun,Nissanin, Saabin ym. Nythän se on niin että tuon autoryhmän talviauto on Hyundai.
TM:n talvitestissä 2006 on mukana kuitenkin todellisia premium-merkkejä kuten Mercedes Benz, BMW, Alfa Romeo sekä lukuisia testejä voittanut ja melkein vuodenauto -06 VW Passat, joten turha vähätellä Hundain testivoittoa.
Hanskin listasta puuttuu lisäksi 3 autoa; niitähän oli yhteensä 11.
9. Toyota Yaris 10. Peugeot 1006 11. Citroen C1
Testiin oli valittu viime vuoden uutuusautoja, siksi merkkikirjo ei kata kaikkea.
Älkää itkekö! Kaikki kunnia Hyundaille! Oli testijoukko mikä tahansa, niin Sonata osoittautui hyväksi talviautoksi. Varmaan osa lopettaa TM:n tilaukset, koska oma merkki ei pärjännyt? Hyundai varmaan taas osasi maksaa toimittajille sopivamman summan kuin muut?
Paljon on kirjoiteltu siitä, että korealaiset tekevät autoteollisuudessa saman tempun kuin japsit, mutta paljon nopeammin. Vuosia luotettavuustilastoissa on Hyundai ja Kia pärjännyt jopa hyvin, vaikka hajontaakin on vielä ollut. Uusimmat mallit ovat näköjään jo ominaisuuksiltaankin kilpailukykyisiä. Santa Fe on esimerkiksi Ruotsin eniten myyty katumaasturi. Pakko se vain on oppia suhtautumaan näihinkin autoihin vakavasti. Siihen päivään ei ole enää pitkä matka, jolloin premium-merkeissä ei ole mitään konkreettista etua korealaisiin verrattuna.
Santa Fe on esimerkiksi Ruotsin eniten myyty katumaasturi. Pakko se vain on oppia suhtautumaan näihinkin autoihin vakavasti. Siihen päivään ei ole enää pitkä matka, jolloin premium-merkeissä ei ole mitään konkreettista etua korealaisiin verrattuna.
Se oli sonaatti.
http://www.koeajo.tv/index.php?id=664
Sonaattihan se!!
Tiedän - halusinpa vain tuoda sen tännekin tietoon !
t. Sonatan omistaja syyskuusta 2005
Se mua aina kummastuttaa, ettei mukana ole nelivetoista, kenties jopa yli 15 cm:n maavaralla varustettua kulkinetta.
Vai onko turha verrata, kun se voittaisi suuren osan osa-aluiesta kuitenkin?
1 Hyundai
2 VW
3 Seat
4 BMW
5 Chevrolet
6 Kia
7 Mersu
8 Alfa
Edellenkin ihmetyttää mikä raati tuon porukan valitsi tuonne "talviauto" vertailuun, puuttuu monta varteenotettavaa merkkiä ja sitten on saman konsernin kaksi autoa, VW ja Seat, olisin mieluusti nähnyt mukana Fordin ,Opelin,Volvon,Mazdan,Mitsun,Nissanin, Saabin ym.
Nythän se on niin että tuon autoryhmän talviauto on Hyundai.
Vai onko turha verrata, kun se voittaisi suuren osan osa-aluiesta kuitenkin?
Vuoden 2003 talvitestissä oli pelkästään nelivetoisia autoja. On ilman muuta selvää, että etenemiskyky on nelivetoisilla omaa luokkaansa, mutta ajo-ominaisuuksissa on jo hajontaa. Lämmityslaitteisiin, talvivarustetasoon jne. vetotapa ei vaikuta.
Edellenkin ihmetyttää mikä raati tuon porukan valitsi tuonne "talviauto" vertailuun, puuttuu monta varteenotettavaa merkkiä ja sitten on saman konsernin kaksi autoa, VW ja Seat, olisin mieluusti nähnyt mukana Fordin ,Opelin,Volvon,Mazdan,Mitsun,Nissanin, Saabin ym.
Nythän se on niin että tuon autoryhmän talviauto on Hyundai.
TM:n talvitestissä 2006 on mukana kuitenkin todellisia premium-merkkejä kuten Mercedes Benz, BMW, Alfa Romeo sekä lukuisia testejä voittanut ja melkein vuodenauto -06 VW Passat, joten turha vähätellä Hundain testivoittoa.
Edellenkin ihmetyttää mikä raati tuon porukan valitsi tuonne "talviauto" vertailuun, puuttuu monta varteenotettavaa merkkiä ja sitten on saman konsernin kaksi autoa, VW ja Seat, olisin mieluusti nähnyt mukana Fordin ,Opelin,Volvon,Mazdan,Mitsun,Nissanin, Saabin ym.
Nythän se on niin että tuon autoryhmän talviauto on Hyundai.
TM:n talvitestissä 2006 on mukana kuitenkin todellisia premium-merkkejä kuten Mercedes Benz, BMW, Alfa Romeo sekä lukuisia testejä voittanut ja melkein vuodenauto -06 VW Passat, joten turha vähätellä Hundain testivoittoa.
Hanskin listasta puuttuu lisäksi 3 autoa; niitähän oli yhteensä 11.
Edellenkin ihmetyttää mikä raati tuon porukan valitsi tuonne "talviauto" vertailuun, puuttuu monta varteenotettavaa merkkiä ja sitten on saman konsernin kaksi autoa, VW ja Seat, olisin mieluusti nähnyt mukana Fordin ,Opelin,Volvon,Mazdan,Mitsun,Nissanin, Saabin ym.
Nythän se on niin että tuon autoryhmän talviauto on Hyundai.
TM:n talvitestissä 2006 on mukana kuitenkin todellisia premium-merkkejä kuten Mercedes Benz, BMW, Alfa Romeo sekä lukuisia testejä voittanut ja melkein vuodenauto -06 VW Passat, joten turha vähätellä Hundain testivoittoa.
9. Toyota Yaris
10. Peugeot 1006
11. Citroen C1
Testiin oli valittu viime vuoden uutuusautoja, siksi merkkikirjo ei kata kaikkea.
No kait se sitten pitäisi olla "uudet talviautot".
Kaikki lieenee hyviä kun kerran selvinneet "testistä" .
Kaikki lieenee hyviä kun kerran selvinneet "testistä" .
Juu ja "Vuoden Auto" pitäisi olla "Vuoden Uusi Auto"
Älkää itkekö! Kaikki kunnia Hyundaille! Oli testijoukko mikä tahansa, niin Sonata osoittautui hyväksi talviautoksi. Varmaan osa lopettaa TM:n tilaukset, koska oma merkki ei pärjännyt? Hyundai varmaan taas osasi maksaa toimittajille sopivamman summan kuin muut?
Hyundai - vuoden talvi auto, ehkä jopa kahden.
Ja kolmantena vuonna rahat takaisin - viiden vuoden takuu nääs.
Paljon on kirjoiteltu siitä, että korealaiset tekevät autoteollisuudessa saman tempun kuin japsit, mutta paljon nopeammin. Vuosia luotettavuustilastoissa on Hyundai ja Kia pärjännyt jopa hyvin, vaikka hajontaakin on vielä ollut. Uusimmat mallit ovat näköjään jo ominaisuuksiltaankin kilpailukykyisiä. Santa Fe on esimerkiksi Ruotsin eniten myyty katumaasturi. Pakko se vain on oppia suhtautumaan näihinkin autoihin vakavasti. Siihen päivään ei ole enää pitkä matka, jolloin premium-merkeissä ei ole mitään konkreettista etua korealaisiin verrattuna.
Nöyryys on rikkautta !
Talviauto Suomen oloihin?
Kertokaa ihmeessä jos joku on sen keksinyt!