VW-KONSERNIN nelois voiton TM:n talviauto testissä
TM: voittaja autosta "Tuntuu oikeastaan aika erikoiselta julistaa Vuoden Talviautoksi auto, jossa on yksi testin heikommista lämmityslaitteista" Pikku puute suomen talvessa, vaikka toi kasvihuoneilmiö tekeekin tehtävänsä täälläkin
Olisin halunnut kuulla miten lehdessä monesti mollattu ja kyykytetty Renault Megane II olisi pärjännyt ESP:llä ja millä lailla olisi tällä kertaa lähtenyt lapasesta. ESP kuuluu sentään vakiovarustukseen Vaikka ei kuulukaan viime vuoden malli uutuuksia. Mutta en ole sedania nähnyt monessakaan testissä.
Toi uuden Ford Focuksen keskinkertainen menestys yllätti
Ei voi muuta todeta VW-KONSERNI sai mitä tilasi.
Näen Tekniikan Maailman vasta perjantaina, mikä oli järjestys talvitestissä?
En ole saanut vielä lehteä käsiini. Mikä oli kolmen "Focuksen" (Ford Focus, Mazda 3 ja Volvo S40) keskinäinen suhde ja yleinen menestys vertailussa?
En ole saanut vielä lehteä käsiini. Mikä oli kolmen "Focuksen" (Ford Focus, Mazda 3 ja Volvo S40) keskinäinen suhde ja yleinen menestys vertailussa?
Volvossa oli koko testin kolmanneksi paras lämppäri, Pösössö ja Bemussa paremmat, Golfissa oli surkein tai toiseksi surkein ja se parkuminen mikä on kuulunut Golfin omistajien suusta, että ikkunat ovat kestohuurussa pitää ilmeisesti hyvin paikkansa. Vanhassa wariantissahan on 30 sentin tuulilasipuhallin, joka jättää tuulilasin sivut huurteeseen, joten kehitystä ei ole tuolla saralla tapahtunut sitten meidän perheen Golfin. Bemu pelkäsi häviävänsä Skodille ja muille ja maahantuoja oli määrännyt kitkat alle, että myyjät voivat sitten selitellä miksi se oli testin 5 surkein talviauto. Mazda oli paras noista, sitten kai Volvo ja Focus. Testi oli kyllä uskomaton sähellys, kun ottaa huomioon, että esim Golfia oli testattu ESP:llä (en tiedä minkä mukaan pisteet tulivat), mutta taas Opelista oli versio missä ei ollut ESP:ä vaikka molemmissa se on lisävaruste kuten Skodassa ja monessa muussakin. Testi oli todella tasainen ja TM kirjoittikin, että jos esim Astrassa olisi ollut ESP se olisi tod näk voittanut testin. En kyllä käsitä miten vaikeaa noita autoja on valita kun jokaisessa on eri varusteet jne, ihme kun eivät ota soutuveneitä mukaan talvitestiin.
Joo...mikäs tärkeä hyvän talviauton kriteeri se hyvä lämmityslaite on. Hyvä lämmityslaitehan vain lisää ajomukavuutta ja huurteettomina pysyvät lasit ajoturvallisuutta
Jos talvitestin voittajaksi suomen olosuhteissa valitaan lämmityslaitteistoltaan kehnoin...pidän kyseistä testiä erään sortin vitsinä...tämä taas OMA mielipiteeni.
Nooh...onneksi härvelissä ainakin lämpöä piisaa ja auto lämpiää nopeasti... eikä ole ikkunoiden kanssa ollut ongelmia.
Nyt näin hieman siitä testistä. Olen iloinen Mazdan suorituksesta ja ihmeen hyvin pärjäsivät VW konsernin autot.
Toimittaako jokin rengasvalmistaja sitten nastallisia tai edes Q-nopeusluokan nastattomia runflat-talvirenkaita? Maahantuoja tuskin voi tarjota vararenkaatonta autoa tavallisilla renkailla vertailuun.
Kaikissa autoissa pitäisi olla talvitestissä talvirenkaina nastarenkaat. Eikä missään talvitestin autossa saisi olla ylileveät renkaat.
Mitäs te oikeen sekoilette kaikiissa autoissahan oli Nokiankitkat, paitsi Chryslerissä Fiatissa ja BMW:eesä.Chryslerissä ja Fiatissa ei ollut oikean rengaskoon takia Nokianrenkaita.Ei BMW:een maahantuoja mittään kitkoja käskeny pistämään.Minusta tuntuu, että ette ole lukeneet vertailua kovin tarkasti?!
Se on hienoa ja oikein että kaikissa on samanlaiset renkaat.