Jos Rodiuksesta oli kyse, mielestäni se oli harvinaisen onnistunut coupen, farmarin, suvin ja tila-auton yhdistelmä. Onnistunut sikäli, etten muista kenenkään ennen yrittäneen vastaavaa.
Varoittava esimerkki siitä, mitä tapahtuu, jos ottaa pöydälleen kuvat kaikista Mersun malleista, saksii ne palasiksi ja yhdistelee osan paloista sokkona. Älä yritä tätä kotona!
Näyttäisi olevan -67 malli? 4-paikkainen ja ruma on. Jensen käytti muuten Chryslerin isolohko V8:ja. Arvatkaas missä autossa oli maailman ensimmäiset sarjatuotannossa olevat ABS-jarrut. Just - aivan oikein, Brittiläinen Jensen!
Yritys nimellä Voisin yritti rakentaa hydraulisesti toimivat lukkiutumat jarrut jo v. 1920, ABS-jarrujen jäljillä oltiin jo, vaikka tekniikka ei antanut siihen vielä mahdollisuuden, tai olisivat olleet liian kalliit, syytä en tiedä miksi Voisin lopetti niiden kehityksen. Tai autoteollisuudessa ei yksinkertaisesti kiinnostusta. Autoja meni kaupan muutenkin kuin siimaa.
Onhan tuo Interceptor hiukan peräpainoisen näköinen Barracuda-takaikkunoineen, mutta teknisesti kaunis auto. SixPack jo mainitsikin Jensenin ABS:n, mutta merkki esitteli myös nelivedon urheiluautoihin (Interceptor FF) traktorimies Fergusonin ideoimana. Keskitasauspyörästö a'la torsen oli muistaakseni homman juju. Sittemmin keksintöä kokeiltiin myös F1:ssä.
Bristol Blenheimissa tiivistyy TI-miesten ikiaikainen motto: kun itse tekee, saa sellaisen kuin tulee.
Jos Rodiuksesta oli kyse, mielestäni se oli harvinaisen onnistunut coupen, farmarin, suvin ja tila-auton yhdistelmä. Onnistunut sikäli, etten muista kenenkään ennen yrittäneen vastaavaa.
Haa - äkkivilkaisulla siitä on löytävinään piirteitä vaikka kuinka monesta autosta. Tuo takaosan uloke on mielestäni se, joka pilaa koko jutun.
Aika taitavasti tehty ruma auto.
Varoittava esimerkki siitä, mitä tapahtuu, jos ottaa pöydälleen kuvat kaikista Mersun malleista, saksii ne palasiksi ja yhdistelee osan paloista sokkona. Älä yritä tätä kotona!
Aika paha. Entäpäs tämän auton "klassinen" brittimuotoilu? Jensen Interceptor:
http://www.jcc.ch/images/Rheingau/Interceptor2-1.jpg
Toinen kaunotar on luonnollisesti Bristol Blenheim:
http://www.bristolcars.co.uk/pics/Used603.jpg
http://www.jcc.ch/images/Rheingau/Interceptor2-1.jpg
Näyttäisi olevan -67 malli?
4-paikkainen ja ruma on. Jensen käytti muuten Chryslerin isolohko V8:ja. Arvatkaas missä autossa oli maailman ensimmäiset sarjatuotannossa olevat ABS-jarrut. Just - aivan oikein, Brittiläinen Jensen!
Yritys nimellä Voisin yritti rakentaa hydraulisesti toimivat lukkiutumat jarrut jo v. 1920, ABS-jarrujen jäljillä oltiin jo, vaikka tekniikka ei antanut siihen vielä mahdollisuuden, tai olisivat olleet liian kalliit, syytä en tiedä miksi Voisin lopetti niiden kehityksen. Tai autoteollisuudessa ei yksinkertaisesti kiinnostusta. Autoja meni kaupan muutenkin kuin siimaa.
http://www.bristolcars.co.uk/pics/Used603.jpg
Tuo on ruma auto, ei tainnut käydä kaupaksi.
Myyntiluvuista en tiedä, mutta tuotannossa se on yhä: http://www.bristolcars.co.uk/.
Myyntiluvuista en tiedä, mutta tuotannossa se on yhä: [
Hullua.
Onhan tuo Interceptor hiukan peräpainoisen näköinen Barracuda-takaikkunoineen, mutta teknisesti kaunis auto. SixPack jo mainitsikin Jensenin ABS:n, mutta merkki esitteli myös nelivedon urheiluautoihin (Interceptor FF) traktorimies Fergusonin ideoimana. Keskitasauspyörästö a'la torsen oli muistaakseni homman juju. Sittemmin keksintöä kokeiltiin myös F1:ssä.
Bristol Blenheimissa tiivistyy TI-miesten ikiaikainen motto: kun itse tekee, saa sellaisen kuin tulee.
Väärin muistin, Jensenin nelivetotekniikkaa (FF = Formula Ferguson) käytettiin ensin F1-autoissa: http://www.geocities.com/MotorCity/Downs/9828/fergy_car.htm