J.D. Power Report Saksa 2005

4 kommenttia

Ei kai tämä tutkimus nyt ole sama kuin tuo aikasempi Car Check? Tässä kuitenkin tarkemmat tulokset näkyvillä:

http://www.auto-motor-und-sport.de/d/86131

  
  • Tuo Motorpresse yhtiö näyttää hallitsevan Saksan autolehtimarkkinoita aika suvereenisti. Näiden tutkimusten yhteydessä on tullut selväksi että sama yhtiö julkaisee Auto Strassenverkehr, Auto Motor und Sport ja MOT-lehtiä. Tuo tänään julkaistu tutkimus on JD Powerin ja MOTin yhteistyötä. Car Check on Motorpresse yhtiön oma juttu. Jotenkin luotan hiukan enemmän JD Powerin tuloksiin, ihan tutkimuksen tekotavan takia, he lähettävät kaavakkeet kotiin sattumanvaraisesti valituille omistajille. Car Check kaavakkeet taidetaan jakaa autolehden välissä jolloin vastaajakunta kyllä pakostakin osittain vääristyy. Tuulilasin Merkkien Merkki nettikyselyn (alhaiselle) tasolle on Car Checkillä kuitenkin vielä matkaa. :sunglasses:

      
  • J D Power-tutkimus on tiukemmin rajattu kuin Car Check-kysely:

    J D Power-tutkimuksessa mukana olivat aikavälillä v. 2002 alku - v. 2003 loppu liikenteeseen rekisteröidyt autot, autojen keski-ikä oli n. 24 kk.

    Car check -tutkimuksessa mukana olivat kaikki alle 3-vuotiaat autot, siis aivan uudetkin.

    Car check -tutkimukseen osallistui n. 3 kertaa enemmän vastaajia kuin J D Power-tutkimukseen - seikka joka hiukan tasoittaa otannan tasoeroja.

      
  • Eipä ollut mitään uutta länsirintamalta...näyttäisi olevan Toyotan juhlaa...jälleen kerran :sunglasses: :sunglasses: :sunglasses:

      
  • Jep, Toyota on näköjään kärjessä monessa luokassa. Mutta kärjen erot ovat niin pieniä, että ajan noidenkin tilastojen perusteella mieluummin Opelilla kuin Toyotalla/Nissanilla/Hondalla Mazdalla jne. :tongue:

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit