Mitähän bemarin määrittelmä "Freude am Fahren" pitää sisällään?
Käypä ostamassa itsellesi, niin saat tietää.
Omasta kokemuksesta voin sanoa että se pitää sisällään: - parhaan ergonomian - erittäin äänettömän kulun - aktiivisen ajotuntuman, auto menee juuri sinne mihin haluatkin (toisin kuin ruotsalaiset jotka menevät vain suoraan..). Mutkaisilla teillä bemu on lyömätön, ajettavuus on muuten oikeanlaisilla renkailla erinomainen myös maantiellä - kutoskoneella ylivoimaisen moottorin, ei silti pahan kulutukseltaan - ulkonäön, muotoilun, saksalaisen loogisen (jopa karun) toimivuuden - auton joka erottuu massasta ja jolla on luonnetta
Eksyin sivuille ja haluaisin palata tohon takavetoiset autot -juttuun. Ostin hiukan aikaa sitten 520 i Bemarin vm -90. Missä moka ku tahtoo lähteä luisuun ihan suorallakin tiellä liukkaalla kelillä? Olen aina ajanut Hondaa, joten onko syynä tottumattomuus? Mä en ole epävarma kuski, mut nyt on alkanu huolestuttaan et onko ajotaito hukkunut kun jo pariin otteseen on auto lähteny heittämään toinen sivu edellä ja sit kun korjaa ni lähtee toiselle sivulle. Hikiseen saa korjattua sitten suoraksi ettei käy huonommin. Miten tämän estäis? Siis kun ei ole kyse mutkasta, käännöksestä trai edes kaistanvaihdosta vaan ihan yhtäkkiä vaan niinku menee auton hallinta.
Toivoisin kovasti viisaammalta hiukan teknistä selitystä ilmiöön ja neuvoa ajotekniikan korjaamisesta... pienten lasten kaa ei voi olla turhan varovainen
Ilmeisesti autossasi on ns. lukkoperä joka auttaa takavetoista liukkaalla saamaan paremman otteen liikkeellelähdössä. Molemmat takapyörät vetävät. Varsinaisessa ajossa, mikäli kaasujalka ei ole niin hento ja pieni kuten kirjoittaja antaa ymmärtää, lyö kitkalukkoperä lamellit kiinni, jolloin molemmat pyörät vetävät liukkaalla. Mikäli kaasun annostus säilyy edelleen suurena, menetetään renkaiden sivuttaispito, molemmat sutivat jolloin takavetoisella autolla ajettaessa sillä on taipumus heittelehtiä liukkaalla alustalla.
Ilman kitkalukkoa, vain 1 takapyörä vetää, toinen vain pyörii jolloin sen sivuttaispito pitää yleensä auton kulkusuunnan vakaana.
[SixPack muokkasi tätä viestiä 12.02.2005 klo 09:35]
Jos auto on teknisesti kunnossa, niin tuo käytös lienee bemarin ominaisuus. Laita hiekkasäkkejä (20-30 kg??) tavaratilaan takarenkaiden kohdalle, niin taitaa hitusen helpottaa.
Mitähän bemarin määrittelmä "Freude am Fahren" pitää sisällään?
Käypä ostamassa itsellesi, niin saat tietää.
Omasta kokemuksesta voin sanoa että se pitää sisällään:
- parhaan ergonomian
- erittäin äänettömän kulun
- aktiivisen ajotuntuman, auto menee juuri sinne mihin haluatkin (toisin kuin ruotsalaiset jotka menevät vain suoraan..). Mutkaisilla teillä bemu on lyömätön, ajettavuus on muuten oikeanlaisilla renkailla erinomainen myös maantiellä
- kutoskoneella ylivoimaisen moottorin, ei silti pahan kulutukseltaan
- ulkonäön, muotoilun, saksalaisen loogisen (jopa karun) toimivuuden
- auton joka erottuu massasta ja jolla on luonnetta
Blondi kaipaa apua!
Eksyin sivuille ja haluaisin palata tohon takavetoiset autot -juttuun. Ostin hiukan aikaa sitten 520 i Bemarin vm -90. Missä moka ku tahtoo lähteä luisuun ihan suorallakin tiellä liukkaalla kelillä? Olen aina ajanut Hondaa, joten onko syynä tottumattomuus? Mä en ole epävarma kuski, mut nyt on alkanu huolestuttaan et onko ajotaito hukkunut kun jo pariin otteseen on auto lähteny heittämään toinen sivu edellä ja sit kun korjaa ni lähtee toiselle sivulle. Hikiseen saa korjattua sitten suoraksi ettei käy huonommin. Miten tämän estäis? Siis kun ei ole kyse mutkasta, käännöksestä trai edes kaistanvaihdosta vaan ihan yhtäkkiä vaan niinku menee auton hallinta.
Toivoisin kovasti viisaammalta hiukan teknistä selitystä ilmiöön ja neuvoa ajotekniikan korjaamisesta... pienten lasten kaa ei voi olla turhan varovainen
Ilmeisesti autossasi on ns. lukkoperä joka auttaa takavetoista liukkaalla saamaan paremman otteen liikkeellelähdössä. Molemmat takapyörät vetävät. Varsinaisessa ajossa, mikäli kaasujalka ei ole niin hento ja pieni kuten kirjoittaja antaa ymmärtää, lyö kitkalukkoperä lamellit kiinni, jolloin molemmat pyörät vetävät liukkaalla.
Mikäli kaasun annostus säilyy edelleen suurena, menetetään renkaiden sivuttaispito, molemmat sutivat jolloin takavetoisella autolla ajettaessa sillä on taipumus heittelehtiä liukkaalla alustalla.
Ilman kitkalukkoa, vain 1 takapyörä vetää, toinen vain pyörii jolloin sen sivuttaispito pitää yleensä auton kulkusuunnan vakaana.
Jos auto on teknisesti kunnossa, niin tuo käytös lienee bemarin ominaisuus. Laita hiekkasäkkejä (20-30 kg??) tavaratilaan takarenkaiden kohdalle, niin taitaa hitusen helpottaa.