Toukokuussa pitäisi auton saapua. Halusin odottaa vähän aikaa jotta mahdolliset "lastentaudit" saadan fixattua. Joillekkin on tärkeää olla ensimmäisten joukossa ostamassa uutta mallia, minun lähestymistapani on erilainen.
Automaattivaihteisto on mielestäni ehdoton varuste tuohon autoon. Jousitus on turhan Bemarimainen (kovahko) Luxury-mallissakin, Sport-versio Suomen olosuhteissa täysin turha. Muita moitteita ei juuri ole, 184 senttinen löytää vielä hyvän ajoasennon kunhan ymmärtää olla ostamatta kattoluukkua.
Milläs varusteilla otit tuon, lähinnä otitko mukaan tuon luxury packagen? Varmasti hieno auto ja sisältää monia tuossa luokassa harvinaisempia herkkuja tuolla paketilla.
Itse ajelen Bemarin sport jousituksella ja päinvastoin kuin kaikki luulee, se ei todellakaan ole mikään kivikova, moni on tuota ihmetellyt. Sanoisin silti, että suurimmalle osalle normaali sopii paremmin Suomen olosuhteisiin, Saksassa tilanne on päinvastainen. Mielestäni IS:ssä tuo sport alusta on pintakova, se räiskäyttää kaiken sisään. Lisäksi ihmettelin Sport paketin mukana tulevaa lyhennettyä välitystä, mitä iloa siitä on, kun normaalikaan ei olekovin pitkäksi välitetty. Kulutus ja meteli nousee, mutta suorituskykyyn tuolla ei ollut juuri mitään vaikutusta. Lähinnä itseä kiinnostaisi tuossa Lexuksen Sport paketissa vain urheiluistuimet, mitkä ovat lähes valmistajalla kuin valmistajalla loistavat.
Näinhän se on monella on mielipide BMW:n jousituksesta vaan ei omaa kokemusta. Omassa 5-sarjalaisessani on M-sport alusta 18 tuuman renkain. kovaksi ei voi hakua. Sinänänsä hienoa että joku ostaa luxus toyotan, en ole nähnyt yhtään IS mallia liikenteessä, sen jälkeen kuin kävin sitä koeajamassa.
Älähän huoli Juster, kyllä niitä jatkossa rupeaa näkymään enemmän kunhan omilla aivoillaan ajattelevat ja turhista ja vanhoista "Brändi"-taakoista kärsimättömät ihmiset pääsee vauhtiin.
Olmi...onneksi olkoon vaan hienosta autovalinnasta. Itse tuskin pysyisin housuissani odotellessani toukokuuta
Älähän huoli Juster, kyllä niitä jatkossa rupeaa näkymään enemmän kunhan omilla aivoillaan ajattelevat ja turhista ja vanhoista "Brändi"-taakoista kärsimättömät ihmiset pääsee vauhtiin.
Olen aina pitänyt ihmisiä, jotka ostavat tasaisin väliajoin 50000 euron autoja olevan varsin kyvykkäitä omaan ajatteluun. Mitä enemmän on varallisuutta sitä enemmän on varaa tunneperäisiin ostomotiiveihin. Abraham Maslowin tarvehierarkia pyramiidissa on asia pelkistetty loistavasti.
Asustelen ns. susirajalla, joten autoa en koeajanut. Makuasia, mutta se näyttää omaan silmääni todella tyylikkäältä. Olen omistanut japanilaisia autoja aikoinaan, ja niiden luotettavuus on minulle ollut tärkeää, kun tuon leivän hankintaan joudun ajelemaan jonkin verran.
Muuten ne ei saanut automiehen sieluani syttymään, mutta olisiko tuo lexus varteenotettava vaihtoehto?
Miten olmi, oliko lexus sisätilojen suhteen laadukkaan oloinen? Muistikuva isommasta lexuksesta oli kaksijakoinen. Jossain liikkeessä kävin sellaisessa istumassa ja materiaalit esim. bmw:hen ja mercedekseen verrattuna tuntuivat muovisemmilta.
Olisi mukava kuulla käyttökokemuksia sitten, kun enemmän kilometrejä on takana. Koeajo on kuitenkin suhteellisen lyhyt tapahtuma ja siinä ei aivan sinuksi auton kanssa pääse.
Auto muuten tuntuisi sopivalta, eli kahden ihmisen tarpeisiin. Sitäpaitsi en ole koskaan kovin isoista autoista pitänytkään.
Muuten ne ei saanut automiehen sieluani syttymään, mutta olisiko tuo lexus varteenotettava vaihtoehto?
Tuossa onkin juuri typistettynä Lexuksen haaste. Siinä vaiheessa kun se saa myös muutkin ns. autoihmiset, kuin Toyotalla tai muulla japanilaismerkillä ajavat, puolelleen ja pystyy pitämään nykyisen laatutason, menestys on varmaa. Nykyään Lexuksen ongelma on vähän sama kuin VW:n kalleimpien mallien, Volkkarilla ennenkin ajaneille iso ja kallis VW ei ole ongelma, mutta muut valitsevat helpommin vaikkapa Audin.
Tällä hetkellä asetelma ei ole helppo, kun ilmeisesti aika monella muullakin ns. premium merkillä ajavat ovat tyytyväisiä autoonsa, eikä Lexus tarjoa mitään lisää, mutta jos Eurooppalaisten laatu edelleen heikkenee, tyytymättömien asiakkaiden määrä niissä kasvaa ja se tekee hyvää Lexukselle. Lexuksen mallisto on koko ajan mennyt parempaan päin, vaikka se ei kokonaisuudessaan ehkä vielä ole ihan joka asiassa parhaimpien kilpailijoidensa tasalla, tosin hinta, laatu ja varustelusuhde on kuitenkin kilpailukykyinen.
Miten olmi, oliko lexus sisätilojen suhteen laadukkaan oloinen? Muistikuva isommasta lexuksesta oli kaksijakoinen. Jossain liikkeessä kävin sellaisessa istumassa ja materiaalit esim. bmw:hen ja mercedekseen verrattuna tuntuivat muovisemmilta.
Näistä ulkonäköpuolen kysymyksistä on vaikea sanoa mitään yleispätevää totuutta. Auton sisustus eroaa saksalaisista, onko se parempi vai huonompi on mielipidekysymys. Vaalea nahka on minusta paras vaihtoehto ainakin näin ulkonäön puolesta, samalla kun tulee myös vähän lisäväriä kojelautaan. Sisustuksen ehdoton kohokohta on kuitenkin mittaristo jolla on upea kolmivaiheinen "käynnistymistoiminto". Demon voi katsoa internetistä mutta todellisuus on vielä hienompi.
Siinäpä se. Makuasiat ovat kuulemma sellaisia ettei niistä voi kiistellä. Hyvästä mausta ja tyylitajusta sitäkin enemmän!
Auto näyttää tosiaan minun silmin hyvältä. Sisätiloja kävin katsomassa noilta sivuilta, ja sama maku näkyy olevan minullakin. Vaalea nahka+puupanelointi näytti ainakin kuvissa tyylikkäältä ja parhaalta vaihtoehdolta.
Kun seuraavaa autoa vaihdan, käyn vakavissani tuota lexusta kokeilemassa. Toisena vaihtoehtona on ollut 300-sarjan BMW.
Onnea etukäteen hienosta autosta, ja vaikka en oikeen ole japanilaisille tuotteille lämmennyt, arvostan ne teknisen luotettavuuden takia korkealle.
Lexus on hyvin kiinnostava auto, minulle varsinkin diesel LS220D. Auto on kilpailukykyinen myös hinnaltaan, jos vertailukohtana on esimerkiksi Audi A4 2.0TDI tai BMW 320D.
Mutta riittävätkö kuskin jalkatilat kaksimetriselle? Entä pääntila? Tähän mennessä penkin ja poljinten välimatka on kaikissa kokeilemissani japanilaisissa jäänyt liian pieneksi. VW:n, BMW:n ja MB:n tuotteista löytyy riittävästi mittaa. Asiahan selviäisi kokeilemalla, mutta kun ei noita Lexus-kauppoja ole aivan joka kulmalla...
Toukokuussa pitäisi auton saapua. Halusin odottaa vähän aikaa jotta mahdolliset "lastentaudit" saadan fixattua. Joillekkin on tärkeää olla ensimmäisten joukossa ostamassa uutta mallia, minun lähestymistapani on erilainen.
Automaattivaihteisto on mielestäni ehdoton varuste tuohon autoon.
Jousitus on turhan Bemarimainen (kovahko) Luxury-mallissakin, Sport-versio Suomen olosuhteissa täysin turha. Muita moitteita ei juuri ole, 184 senttinen löytää vielä hyvän ajoasennon kunhan ymmärtää olla ostamatta kattoluukkua.
Milläs varusteilla otit tuon, lähinnä otitko mukaan tuon luxury packagen? Varmasti hieno auto ja sisältää monia tuossa luokassa harvinaisempia herkkuja tuolla paketilla.
Itse ajelen Bemarin sport jousituksella ja päinvastoin kuin kaikki luulee, se ei todellakaan ole mikään kivikova, moni on tuota ihmetellyt. Sanoisin silti, että suurimmalle osalle normaali sopii paremmin Suomen olosuhteisiin, Saksassa tilanne on päinvastainen. Mielestäni IS:ssä tuo sport alusta on pintakova, se räiskäyttää kaiken sisään. Lisäksi ihmettelin Sport paketin mukana tulevaa lyhennettyä välitystä, mitä iloa siitä on, kun normaalikaan ei olekovin pitkäksi välitetty. Kulutus ja meteli nousee, mutta suorituskykyyn tuolla ei ollut juuri mitään vaikutusta. Lähinnä itseä kiinnostaisi tuossa Lexuksen Sport paketissa vain urheiluistuimet, mitkä ovat lähes valmistajalla kuin valmistajalla loistavat.
Näinhän se on monella on mielipide BMW:n jousituksesta vaan ei omaa kokemusta. Omassa 5-sarjalaisessani on M-sport alusta 18 tuuman renkain. kovaksi ei voi hakua. Sinänänsä hienoa että joku ostaa luxus toyotan, en ole nähnyt yhtään IS mallia liikenteessä, sen jälkeen kuin kävin sitä koeajamassa.
Älähän huoli Juster, kyllä niitä jatkossa rupeaa näkymään enemmän kunhan omilla aivoillaan ajattelevat ja turhista ja vanhoista "Brändi"-taakoista kärsimättömät ihmiset pääsee vauhtiin.
Olmi...onneksi olkoon vaan hienosta autovalinnasta. Itse tuskin pysyisin housuissani odotellessani toukokuuta
Olen aina pitänyt ihmisiä, jotka ostavat tasaisin väliajoin 50000 euron autoja olevan varsin kyvykkäitä omaan ajatteluun. Mitä enemmän on varallisuutta sitä enemmän on varaa tunneperäisiin ostomotiiveihin. Abraham Maslowin tarvehierarkia pyramiidissa on asia pelkistetty loistavasti.
Asustelen ns. susirajalla, joten autoa en koeajanut. Makuasia, mutta se näyttää omaan silmääni todella tyylikkäältä. Olen omistanut japanilaisia autoja aikoinaan, ja niiden luotettavuus on minulle ollut tärkeää, kun tuon leivän hankintaan joudun ajelemaan jonkin verran.
Muuten ne ei saanut automiehen sieluani syttymään, mutta olisiko tuo lexus varteenotettava vaihtoehto?
Miten olmi, oliko lexus sisätilojen suhteen laadukkaan oloinen? Muistikuva isommasta lexuksesta oli kaksijakoinen. Jossain liikkeessä kävin sellaisessa istumassa ja materiaalit esim. bmw:hen ja mercedekseen verrattuna tuntuivat muovisemmilta.
Olisi mukava kuulla käyttökokemuksia sitten, kun enemmän kilometrejä on takana. Koeajo on kuitenkin suhteellisen lyhyt tapahtuma ja siinä ei aivan sinuksi auton kanssa pääse.
Auto muuten tuntuisi sopivalta, eli kahden ihmisen tarpeisiin. Sitäpaitsi en ole koskaan kovin isoista autoista pitänytkään.
Tuossa onkin juuri typistettynä Lexuksen haaste. Siinä vaiheessa kun se saa myös muutkin ns. autoihmiset, kuin Toyotalla tai muulla japanilaismerkillä ajavat, puolelleen ja pystyy pitämään nykyisen laatutason, menestys on varmaa. Nykyään Lexuksen ongelma on vähän sama kuin VW:n kalleimpien mallien, Volkkarilla ennenkin ajaneille iso ja kallis VW ei ole ongelma, mutta muut valitsevat helpommin vaikkapa Audin.
Tällä hetkellä asetelma ei ole helppo, kun ilmeisesti aika monella muullakin ns. premium merkillä ajavat ovat tyytyväisiä autoonsa, eikä Lexus tarjoa mitään lisää, mutta jos Eurooppalaisten laatu edelleen heikkenee, tyytymättömien asiakkaiden määrä niissä kasvaa ja se tekee hyvää Lexukselle. Lexuksen mallisto on koko ajan mennyt parempaan päin, vaikka se ei kokonaisuudessaan ehkä vielä ole ihan joka asiassa parhaimpien kilpailijoidensa tasalla, tosin hinta, laatu ja varustelusuhde on kuitenkin kilpailukykyinen.
Miten olmi, oliko lexus sisätilojen suhteen laadukkaan oloinen? Muistikuva isommasta lexuksesta oli kaksijakoinen. Jossain liikkeessä kävin sellaisessa istumassa ja materiaalit esim. bmw:hen ja mercedekseen verrattuna tuntuivat muovisemmilta.
Näistä ulkonäköpuolen kysymyksistä on vaikea sanoa mitään yleispätevää totuutta. Auton sisustus eroaa saksalaisista, onko se parempi vai huonompi on mielipidekysymys. Vaalea nahka on minusta paras vaihtoehto ainakin näin ulkonäön puolesta, samalla kun tulee myös vähän lisäväriä kojelautaan. Sisustuksen ehdoton kohokohta on kuitenkin mittaristo jolla on upea kolmivaiheinen "käynnistymistoiminto". Demon voi katsoa internetistä mutta todellisuus on vielä hienompi.
http://www.lexus.com/models/is/interior.html
Siinäpä se. Makuasiat ovat kuulemma sellaisia ettei niistä voi kiistellä. Hyvästä mausta ja tyylitajusta sitäkin enemmän!
Auto näyttää tosiaan minun silmin hyvältä. Sisätiloja kävin katsomassa noilta sivuilta, ja sama maku näkyy olevan minullakin. Vaalea nahka+puupanelointi näytti ainakin kuvissa tyylikkäältä ja parhaalta vaihtoehdolta.
Kun seuraavaa autoa vaihdan, käyn vakavissani tuota lexusta kokeilemassa. Toisena vaihtoehtona on ollut 300-sarjan BMW.
Onnea etukäteen hienosta autosta, ja vaikka en oikeen ole japanilaisille tuotteille lämmennyt, arvostan ne teknisen luotettavuuden takia korkealle.
Hyvältähän se IS näyttää ja eipä tule vielä joka nurkalta samanlainen vastaan, kuten Bemarit, pikku-Meset ja Audit.
Lexus on hyvin kiinnostava auto, minulle varsinkin diesel LS220D. Auto on kilpailukykyinen myös hinnaltaan, jos vertailukohtana on esimerkiksi Audi A4 2.0TDI tai BMW 320D.
Mutta riittävätkö kuskin jalkatilat kaksimetriselle? Entä pääntila? Tähän mennessä penkin ja poljinten välimatka on kaikissa kokeilemissani japanilaisissa jäänyt liian pieneksi. VW:n, BMW:n ja MB:n tuotteista löytyy riittävästi mittaa. Asiahan selviäisi kokeilemalla, mutta kun ei noita Lexus-kauppoja ole aivan joka kulmalla...