Mielenkiintoinen artikkeli siitä mitä Toyotan Ruotsalainen maahantuoja tekee, jotta Pohjoismaissa niin tuttu rengasmelu saataisiin kuriin!. Milloinkan Suomessa voisi odottaaa samaa!? http://www.automotorsport.se/nyhetsmall.asp?version=12182
Tuossahan lukee että muutokset on vähitellen tehtaalla lisätty uusiin malleihin.. Eli jos nyt ostaa Avensiksen niin saa selvästi hiljaisemman auton kuin jos osti vuosi sitten. Ilmeisesti Ruotsin Toyota, joka tunnetaan TODELLA ystävällisestä palvelusta on kovistellut tehdasta.. Suomen Toyota ei moiseen ryhtyisi, hehän ovat ymmärtääkseni ilmoittaneet että tätä ruotsalaisten jälkiasennettavaa "äänieristys-systeemiä" ei Suomeen tuoda..
Jaa-a, mitenkähän kävisi, jos Suomessakin alettaisiin vaatimalla vaatia moista.
Ei sen puoleen, että Avensis olisi yhtään sen meluisampi renkaiden kuin muidenkaan rakenteiden osalta kuin pahimmat kilpailijatkaan. Mutta hyvä että tehdas ottaa asiakkaiden palautteet huomioon.
Erikoisimmalta vaikutti maininta siitä, että muutos tehdään tarvittaessa jälkiasennuksenakin ilmaiseksi. Jos todellakin on niin, että korjaussarja on tehtaan tuotantoa, pitäisi sen saaminen Suomeenkin olla mahdollista. Jos ei muuten, niin auto laivalla Ruotsiin seuraavaan määräaikaishuoltoon. Luulisi, että uusiin autoihin tehtävä muutos koskisi myös Suomen tuontimalleja.
Ei sen puoleen, että Avensis olisi yhtään sen meluisampi renkaiden kuin muidenkaan rakenteiden osalta kuin pahimmat kilpailijatkaan.
Olin vaihtamassa autoa viime keväänä ja koeajoin useita vaihtoehtoja. Avensiksessa oli selvästi pahin rengasmelu. Alla oli nastarenkaat, mutta niin oli muissakin vertailemissani autoissa. Esim. paikoin erittäin karkeapintaisella Lahdenväylällä Avensiksen sisämelu oli nykyautoksi uskomattoman kova, lisäksi koeajoauton sisustus resonoi ikävästi lisäten jyrisevään ja vonkuvaan rengasmeluun omat sirinänsä ja räminänsä. Melu oli yksi merkittävä syy siihen, etten Avensista hankkinut.
Olen käsittänyt että Avensis on hiljainen auto (toisin kuin muut, vai), miksi sitä tavallaan pitäisi hiljentää sen enempää... tai no hyvä asiahan se on jos auto on miltei äänetön... Eikö Mazda 6 ja Vectra ole meluisampia... Onko kokemuksia?
[Tuomas muokkasi tätä viestiä 09.11.2004 klo 14:04]
Ennen tila-autovalaistumistani koeajoin innolla suomalaisittain isomman keskiluokan perheautoja ja subjektiivinen, mutta valistunut korvani piti kyllä Vectraa hiljaisimpana joukosta Vectra, Mondeo, Mazda6, C5 ja Passat. Passat ja C5 olivat suht' vähä-äänisiä nekin, Mondeo ja Mazda vielä melutasoltaan hyväksyttäviä. Mazdassa tosin ärsytti joka ainoan asvaltin pinnasta lennähtävän pikkukiven aiheuttama "pling"-efekti sorateiden kilkutuskonsertista puhumattakaan.
Avensiksen meluisuuden arvostelusta jäävään itseni, koska en onnistunut kylmillä tyypeillä sovittelemaan varttani kuskin paikalle siedettävästi eikä kengännumeronikaan ollut yhteensopiva poljinjärjestelyn kanssa. Ajamatta siis jäi.
Tuossahan lukee että muutokset on vähitellen tehtaalla lisätty uusiin malleihin.. Eli jos nyt ostaa Avensiksen niin saa selvästi hiljaisemman auton kuin jos osti vuosi sitten. Ilmeisesti Ruotsin Toyota, joka tunnetaan TODELLA ystävällisestä palvelusta on kovistellut tehdasta.. Suomen Toyota ei moiseen ryhtyisi, hehän ovat ymmärtääkseni ilmoittaneet että tätä ruotsalaisten jälkiasennettavaa "äänieristys-systeemiä" ei Suomeen tuoda..
Jaa-a, mitenkähän kävisi, jos Suomessakin alettaisiin vaatimalla vaatia moista.
Ei sen puoleen, että Avensis olisi yhtään sen meluisampi renkaiden kuin muidenkaan rakenteiden osalta kuin pahimmat kilpailijatkaan. Mutta hyvä että tehdas ottaa asiakkaiden palautteet huomioon.
Erikoisimmalta vaikutti maininta siitä, että muutos tehdään tarvittaessa jälkiasennuksenakin ilmaiseksi. Jos todellakin on niin, että korjaussarja on tehtaan tuotantoa, pitäisi sen saaminen Suomeenkin olla mahdollista. Jos ei muuten, niin auto laivalla Ruotsiin seuraavaan määräaikaishuoltoon. Luulisi, että uusiin autoihin tehtävä muutos koskisi myös Suomen tuontimalleja.
Olin vaihtamassa autoa viime keväänä ja koeajoin useita vaihtoehtoja. Avensiksessa oli selvästi pahin rengasmelu. Alla oli nastarenkaat, mutta niin oli muissakin vertailemissani autoissa. Esim. paikoin erittäin karkeapintaisella Lahdenväylällä Avensiksen sisämelu oli nykyautoksi uskomattoman kova, lisäksi koeajoauton sisustus resonoi ikävästi lisäten jyrisevään ja vonkuvaan rengasmeluun omat sirinänsä ja räminänsä. Melu oli yksi merkittävä syy siihen, etten Avensista hankkinut.
Olen käsittänyt että Avensis on hiljainen auto (toisin kuin muut, vai), miksi sitä tavallaan pitäisi hiljentää sen enempää... tai no hyvä asiahan se on jos auto on miltei äänetön...
Eikö Mazda 6 ja Vectra ole meluisampia... Onko kokemuksia?
Ennen tila-autovalaistumistani koeajoin innolla suomalaisittain isomman keskiluokan perheautoja ja subjektiivinen, mutta valistunut korvani piti kyllä Vectraa hiljaisimpana joukosta Vectra, Mondeo, Mazda6, C5 ja Passat. Passat ja C5 olivat suht' vähä-äänisiä nekin, Mondeo ja Mazda vielä melutasoltaan hyväksyttäviä. Mazdassa tosin ärsytti joka ainoan asvaltin pinnasta lennähtävän pikkukiven aiheuttama "pling"-efekti sorateiden kilkutuskonsertista puhumattakaan.
Avensiksen meluisuuden arvostelusta jäävään itseni, koska en onnistunut kylmillä tyypeillä sovittelemaan varttani kuskin paikalle siedettävästi eikä kengännumeronikaan ollut yhteensopiva poljinjärjestelyn kanssa. Ajamatta siis jäi.