Volvon markkinoinnista

9 kommenttia

Voi hel**tti että taas raivostutti Volvon tv-mainos. Nyt oli kyseessä tämä Ocean Race-juttu. Että maailman turvallisin ja jännittävin ajokokemus. Niin että neljä tähteä henkilömalleilla (Focusta lukuunottamatta).
Surkeintahan tässä on se, että suomalaiset menee ja ostaa laumoittain niitä kotteroita kuvitellen, että nyt se on kaikkein turvallisin auto alla eikäpä juuri tarvitse piitata sellaisista pikku detaljeista kui liikennesäännöistä, nopeusrajoituksista tai muista tielläliikkujista :frowning:

  
  • Lainaus:
    21.08.2005 klo 21:08 KonstaKoo kirjoitti
    Voi hel**tti että taas raivostutti Volvon tv-mainos. Nyt oli kyseessä tämä Ocean Race-juttu. Että maailman turvallisin ja jännittävin ajokokemus. Niin että neljä tähteä henkilömalleilla (Focusta lukuunottamatta).
    Surkeintahan tässä on se, että suomalaiset menee ja ostaa laumoittain niitä kotteroita kuvitellen, että nyt se on kaikkein turvallisin auto alla eikäpä juuri tarvitse piitata sellaisista pikku detaljeista kui liikennesäännöistä, nopeusrajoituksista tai muista tielläliikkujista :frowning:



    Johan sitä ollaan taas herkkänahkaisia. Ai niin, nyt on Volvo kyseessä

    :tongue:

    Milloin mainoksissa on puhuttu 100 %:n totta? Äkkiseltään ei tule mieleen ainuttakaan totuudenmukaista automainosta...

    [jalkkis muokkasi tätä viestiä 21.08.2005 klo 21:36]
      
  • Hengitä hyvä mies hetki syvään ja ajattele vaikkapa kesäistä viljapeltoa. Olen varma, että pääset tämän syvän järkytyksen yli jonakin päivänä...

    Jännittävä ja turvallinen ajokokemus on tietysti hyvin subjektiivinen asia. Mitä tulee Volvojen ajettavuuteen, niin ainakin uusimpien Volvojen (S40 ja V50) kohdalla sanat "hauska", "tunnokas" ja "vakaa" kuvaavat niitä erittäin hyvin. Mitä taas tulee turvallisuuteen ja EuroNCAP-tähtien määrään, niin kannattaa muistaa, että mm. S60:n, V70:n ja S80:n malli-ikä alkaa jo painaa. Uusimmissa Volvo-mallien kohdalla turvallisuus on viety monilla osa-alueilla pykälää pitemmälle. Tarjoaako Volvo enemmän käytännön turvallisuutta kuin BMW, Audi tai MB, niin vaikea sanoa.

    Noin 3 vuotta sitten seisoessani liikennevaloissa Volvo V70 T5:ni kanssa perääni ajoi toinen auto (silloin noin 2 vuotta vanha VW Passat) noin 65 km/h nopeudella!!! Täytyy sanoa, että silloin olin iloinen, että satuin olemaan Volvossa. Minulla ei ollut kyseisen onnettomuuden jälkeen mitään kipuja, ei edes niskassa. Valitettavasti samaa ei voinut sanoa Passat-kuskista...

    AWD

      
  • Eräs sukulaiseni on Korkeimman Oikeuden jäsen. Ymmärtääkseni Volvo Auto on tuomittu useita kertoja Korkeimassa Oikeudessa harhaanjohtavasta markkinoinnista. Kantajana on ollut Veho. Ensimmäisellä kerralla oli kyse "ekopuu" termin käytöstä. Volvo kutsui muovia ekopuuksi. Ekopuu-termin käyttö kiellettiin ja Volvo joutui maksamaan korvauksia.
    Toinen tapaus koski markkinointislogania jonka mukaan Volvo S80 on maailman turvallisin auto. Korkein Oikeus piti väitettä perusteettomana ja Volvo joutui maksamaan korvauksia.
    Veho on myös valittanut Volvon mainoksista joissa on ollut huippumallin kuva vaikka teksti on käsitellyt halvempia versioita.

    Näin myös tämän uuden Volvo-mainoksen. Mielestäni mainos ei ollut hyväksyttävä. Tuollainen liioittelu tuskin edistää Volvon myyntiä.

      
  • Tutustupas nyt siihen sukulaiseesi vähän paremmin. Ei noita Volvon väittämiä sentään KO:ssa ole testattu. Markkinaoikeus on kyllä mainitsemiasi väittämiä käsitellyt ja antanut päätöksen 239/03:

    Markkinaoikeus kieltää Volvo Auto Oy Ab:tä ja Bilia Oy:tä SopMenL:n 1 ja 6 §:n nojalla 100.000 euron sakon uhalla markkinoinnissaan

    1. käyttämästä Volvo S80 -automallista ilmaisua "maailman turvallisin auto",
    2. käyttämästä ilmaisua "korkeimmat arvosanat turvallisuudessa ---- kautta aikojen", yksilöimättä, mitä testiä väite koskee,
    3. käyttämästä Volvo S80 -automallin markkinoinnissa ilmaisua kaksivaiheiset turvatyynyt, ilmoittamatta samalla, että etumatkustajan turvatyyny on saatavissa lisävarusteena, mikäli se ei sisälly ko. auton vakiovarusteisiin,
    4. käyttämästä muovista valmistetun koristeen materiaalista nimitystä "ekopuu" ja
    5. käyttämästä Renault Scénic -automallista ilmaisua, jonka mukaan ko. auto olisi luokkansa ostetuin auto Euroopassa, ilmoittamatta samalla, mihin tilastoon kyseinen väite perustuu, miten siinä mainittu luokka on määritelty, mitkä Euroopan maat ovat kyseessä ja mikä on se aikaväli, johon tiedot ostettujen autojen lukumääristä perustuvat.

    Volvo Auto Oy Ab ja Bilia Oy velvoitetaan yhteisvastuullisesti korvaamaan Veho Group Oy Ab:n, Veho Oy Ab:n ja Auto-Bon Oy:n yhteiset oikeudenkäyntikulut kohtuullisiksi harkituilla 30.000 eurolla.

      
  • Uskomatonta. Olen ollut kokonaan siinä käsityksessä että he olivat käsitelleet asiaa. Täytyy vastaisuudessa kuunnella tarkemmin eikä vain esittää kiinnostunutta. :innocent:

    Noh, pääasia on kuitenkin ettei tullut sisällön osalta kirjoitettua täyttä palturia.

      
  • Joo, huokaistu on. Toisaalta ei voi kuin ihailla Volvon markkinoinnin rakentamista. Nämä muutaman vuoden takaiset "turvallisuutta/ylellisyyttä/muuta, jonka vain Volvo voi tarjota"-mainokset loivat hyvän pohjan sille, että mitä tahansa väitetäänkin niin se menee läpi.
    Volvot ovat vallan mainioita autoja mutta kun eivät vaan todellakaan ole missään maailman parhaita huolimatta markkinoinnin ponnisteluista. Tuli vaan mieleen, mitä virkaa tuollaisilla markinaoikeuden päätöksillä on jos "syytetty" ei joudu esim. julkaisemaan oikaisua tms.

      
  • Mielenkiintoista tietoa !


    Millään ei voi asiaan vaikuttaa se, että niin Vehon toimitusjohtaja, kuin myös MB- henkilöautopuolen johtaja ovat entisiä Volvomyyjiä.

    Näin sitä on näppärä ja helppo vaatia entistä työnantajaa korvauksiin !


    :sunglasses: :sunglasses: :sunglasses:

      
  • Eikös nuo autontörmäys testit tehdä about 50 km tunnissa eli jos oot paikalla niin voit selvitä vammoitta -> auto saa viisi tähteä.

    Mut kun sitten mennään normaalia tie nopeutta ja törmätään niin törmäys nopeus onkin sitte 2x80km/h=160 km/h. Mut täähän kai on totta vain kameran kohdalla muualla nopeudet on about 220 km/h nopeampia.

    Ei taida auttaa viisi tähteä tuossa tapauksessa. Siis kaikilla teillä joilla ei ole keskikaidetta maksimi nopeus pitää olla 2
    25km/h=50km/h.

    Lisäksi on huomioitava että myös moottoritiellä voi olla pysähtyneitä autoja (viime talven kolari suma) -> sama maksinopeus niille.

    Toivottavasti tielaitos huolehtii nopeusrajoitukset vastaamaan autojen mekaanisia törmäysominaisuuksia pikinmiten.



    [tm muokkasi tätä viestiä 22.08.2005 klo 10:55]
      
  • KAUKASUS OLET HAKOTEILLÄ !

    Ei kahden 80 km/h törmäävän auton törmäysnopeus ole 2x 80= 160 km/h.
    TESTAA AJATUS: Pannaan autot nokkakolariin ja jokin levy väliin - ei siitä kaksinkertaista törmäysnopeutta tule !

    Tämä on enintään 80 km/h. Seinään törmäys on aina pahempi kuin toiseen autoon (jos ovat saman painoisia...), koska usein miten autot jatkavat matkaansa törmäyksen jälkeen, joten kaikki liike-energia ei sammu törmäyshetkellä.

    Ilman kehumisia voin kertoa selvinneeni 90km/h nokkakolarista Volvolla...

    :smile: :smile: :smile:

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit