Lainaus:08.09.2006 klo 06:51 Herbert kirjoitti
Nyt J R ei oikein erotaa metsää ja puita.
hekoheko, Herbert lukekoon uudelleen JR tekstin ... ja tällä kertaa myös rivien välistä.
JR pointti on se että ei ole turvallista nopeutta. Siis mui…
Taas auto ajoi suojatiellä kahden lapsen päälle.
Koska nopeus oli hidas, lapset eivät kuolleet (kuten vuonna 2002 munkkivuoressa).
Mielestäni tässä voidaan päätellää että vauhti tappaa ... ainakin jalankulkijan.
M.O.T.
Misar kirjoitti: "Vai olisiko sittenkin muita syitä kuten perässä roikkuminen nro1, puutteellinen kyky arvioida olosuhteita, sokeus, kuurous, alkoholi, vilkun käyttämättömyys, ajotaidon puute, jne..jne... muita syitä löytyy varmasti satoja jos ei tu…
Haloo onko ketään kotona, jos kerran tiestö on huonossa kunnossa on ainoa keino ajaa hiljempaa. Turha kuvitella että täällä itkemällä jostain ilmaantuisi tarpeeksi rahaa tiestön ylläpitoon. Tosiasia on että nykyisenlaisen tieverkoston ylläpitoon ei…
Vilkutaan aina kun näen auton tulevan vastaan vaikka ei olisi poliisia näköpiirissä.
Siinäpähän ihmettelette onko siellä poliisi vai ei,
Harmi vaan että ko. vilkuttaminen kuluttaa polttimoja huomattavasti ... mut minkäs teet kivasta joutuu maksam…
Misar kertoo että tiet ovat aina kallistettu ulospäin kaarteissa, siis asia ei voi tulla yllätyksenä kenellekään eli kyse on siis ajajan piittaamattomuudesta eikä mistää yllävästä tilanteesta.
Siis veroja kerätään about 7 miljardia, ja autoilijoille pistetään about 0.5 miljardia. Tämä siis kismittää mut mulle ei oikein aukene mitä te oikein haluatte.
Siis että autoilun kokonaisverotus olisi 0.5 miljaridia.
Vai että kaikki 7 miljardia pi…
Niihän se ei tuppaa olemaan, että ei tapahdu onnettumuutta tietystä syystä ja syy ei ole autoilijan .. ellei sitten hitaammin liikkuvan. Tietty hidastelija joka tapauksessa. Hitaammalla ei ole tarkeelleen ottaen yhtään oikeutta ja näitä oikeudettomu…
Lisää kameravalvontaa tähän keskusteluun.
Jotta saadaa kaikki tänne kirjoittavat mustalle listalle ja jos vaikka liikenteessä tavattais voisi toimia ko. kirjoittajan mielipiteiden mukaisesti.
Jokainen varmaan arvaa kuinka siinä kävisi.
"Tielläliikkujien Etujärjestö ajaa kaikkien tielläliikkujien etua. Tavoitteenamme on mahdollisimman sujuva ja turvallinen liikenne. "
eikös ruuhkamaksut juurikin tekisi liikenteestä sujuvan ja niitä sitten vastustetaan ko. sivustoilla. Ainakin nii…
turhaa jaarittelu,
otsikkokin on väärää, pitäisi olla:
"Sairaalaverkon rappiosta tärkeä poliittinen..."
Tämä sopisi paremmin suomalaiseen ilmapiiriin joka on se että hoidetaan seurauksia ei syitä.
Ero erotuksin: Valvontaa on tarkoitus parantaa myös tältä osin ja valvoa kyseisiin rikkeisiin syyllistymistä myös ylinopeudesta kiinnijäämisen yhteydessä. Vetäkää ne pömpelit ja talivanit sinne mihin aurinko paistaa ja laajentakaa liikennettä turvaa…
Tää on kivaa, provosointi onnistuu yli odotusten.
Takapuskurissa olevat autot pääsevät TIETYSTI helposti ohittamaan kun vähentää nopeutta -> haju rako syntyy kun ko. auto ei ole enää takana -> voi jarruttaa vaikka kuinka rankasti ilman takalu…
Aika huono anteeksipyyntö yliajetulle tai siis uhrin omaisille tuo en voinut pysähtyä kun takapuskurissa kiinni oli toinen auto.
Ainut ratkaisi ko. takapuskurihiillostajien ruotuun laittamiseksi on se että SINÄ hiljennät vauhtiasi niin paljon ett…
Se ei ole siinä ainakaa "turvattomuuden" takia: että kaikki ajaisi nopeasti! Eri syystä Suomessa suoristetaan liittymien suorat sisäänpäin suoraksi, Saksassa suoristus ei luonnottomasti ole samoinpäin. Mutta eipä päästä heillä sitten sanomaan, että …
ratkaisu on siis mitä ilmeisin.
Ohitus tehdää vain ylämäkeen, niin ohitettavien kaarat ei kiihdy niin nopeasti samaan vauhtiin kuin ohittajan.
Toisaalta jokainen voisi nautiskella ajosta omaan tahtiin ilman hermojensa menetyksiä vaikka joku nyt si…
Osittain asiaa voipi selittää näin ...
Auton vauhti kiihtyy koska autosi luoma ilmavalli helppottaa ohitettavan auton ilmavastusta.
Tämä kommentti ilman tietämystä fysiikasta eli luonnonlaista.
Kiva saada taas uusi virkistävä näkökulma.
Ja ai että saan taas nautintoa kun saan tupeksia jonkun etupuskurissa maanantaina.
Toisaalta kun nopeuteni on hidas saatan selvitä hengissä kun jotkut huumet hörhöt syöksyvät päälle.
No maanantai aamuna …
Eikös nuo autontörmäys testit tehdä about 50 km tunnissa eli jos oot paikalla niin voit selvitä vammoitta -> auto saa viisi tähteä.
Mut kun sitten mennään normaalia tie nopeutta ja törmätään niin törmäys nopeus onkin sitte 2x80km/h=160 km/h. Mut…
Fysiikan suurena asiantuntijana olen nyt sitten päättynyt keskittyä ihmismielen analysointiin:
Perussääntö on siis seuraava: "Mitä leveämmät ja matalaprofiilisemmat limput on alla, sitä isompi on naapurien v..tus." Joten suositus on siis ilmeinen. …
Suosittelen mahdollisimman kaposia limppuja alle -> kosketus pint-ala tiehen minimoituu -> vierintä vastuskin siitä pienenee.
Tällöin pienemmän moottorinkin omaava pääsee nopeampaa. Tämä eritoten tiedoksi "hivuttajille" joita tuolla Hki-Tre m…
Autojen ovissa pitäisi olla kelmu joka estää veden pääsyn auton sisälle. Siis veden joka pääsee aina sivulasien ikkunoista auton ovien sisään ja jonka pistäisi valua oven alaosan reikien kautta ulos.
Ainakin kahdessa automerkissä on ollut ko. kelmu…
Erkki on oikeassa.
pieni kiihkomielinen autourheiluhullujoukkio hieluttaa muuta porukkaa. Joten pöntöt tehdää heidän ehdoillaa.
Mitäs me köyhät jotka haluis kaaran joka on niin yksinkertainen että sen osais ittekin huoltaa. Saadaan autoja jotka on…