Pösö 307 farkku

10 kommenttia

Kertokaapa kokemuksia 307:n farmarista:ennenkaikkea ongelmista, vioista hullon toimivuudesta ym...säilyykö hinta ym ym, varsinkin uudemmista. Entäpä kannattaako ottaa pökötin huoltosopimus, kuulostaa ainakin äkkiseltään aika halvalta ainakin vähillä kilsoilla.
Autossa mun mielestä tilaa huom. enemmän kuin esim Focuksessa tai muissa vastaavissa...?


[tapsakee muokkasi tätä viestiä 15.10.2004 klo 19:35]
  
  • Arvonsäilymisen 307 farkun kohdalla en tiedä mutta Tuulilasi Turbo-lehdessä sanottiin ettei Peugeot 406:ssa säilyisi arvo. En tiedä onko muissa malleissa sama juttu.

      
  • Ei kannata ostaa. itellä on SW ja vikaa on ollu ihan kauhiasti ja arvo on alentunu kahessa vuodessa suurinpiirtein vanhoissa markoissa markka per kilometri. Ei oikeesti kannata ostaa. Huoltokin on todella huono ja kallis.

      
  • Ei kannata ostaa. itellä on SW ja vikaa on ollu ihan kauhiasti ja arvo on alentunu kahessa vuodessa suurinpiirtein vanhoissa markoissa markka per kilometri. Ei oikeesti kannata ostaa. Huoltokin on todella huono ja kallis.

      
  • Lainaus:
    22.10.2004 klo 20:32 Essential kirjoitti
    Ei kannata ostaa. itellä on SW ja vikaa on ollu ihan kauhiasti ja arvo on alentunu kahessa vuodessa suurinpiirtein vanhoissa markoissa markka per kilometri. Ei oikeesti kannata ostaa. Huoltokin on todella huono ja kallis.

    Kerro vähän tarkemmin kiitos. :smile:

      
  • Vikaa on todellakin ollut kohtuuttomasti. vetoakselit, kytkin ja alatukivarret edestä vaihdettiin. Vika (auto täristi vedätettäessä) johtui kuitenkin vauhtipyörästä. Vika löytyi kun auto noin viikkoa myöhemmin jätti tielle. Lisäksi istuinlämmitin hajosi, vetokoukun pistoke hajosi (oli täynnä kuraa ja todella pahasti hapettunut kun se avattiin pikahuollossa), Vilkkua ohjaava elektroniikkaboksi joka sijaitsee ohjauspyörän läheisyydessä hajosi ja vilkku toimi joskus, joskus taas ei.
    Huolto on antanut itsestään ammattitaidottoman kuvan. Lisäksi huollon saa joskus vasta kahden viikon päähän. Hinnat ovat lievästi sanottuna suolaisia.

      
  • Kohta vuosi ollut Peugeot 2.0 XS. Ei suurempia valituksen kohtia. Hieman muovinen olo (kutein monessa autossa). Hyvät ajo ominaisuudet ja tilat. Takaluukun "kynnykseen" kerääntyy jonkun verran loskaa jne (lisävarusteena löytyy ehkä jonkunlainen "muhkura" takaluukun alaoasaan?? Joissakin autoissa on!). Suuri tuulilasi pysyy puhtaana hyvien pyyhkimien ansiosta eikä ajovalotkaan ole likaantuneet. Viitosvaihde voisi olla hieman pitempi. Ainoa mikä on huollossa tehty on ajotietokoneen (bios?;-)) ohjelman vaihto mutta tämäkin tehtiin jonkin jos-jos-jos syyn takia.

    Sukulainen osti uuden corolla farmarin ja siinä on kyllä parmpi laatuvaikutelma mutta en kyllä vaihtais koska corollassa saa melkein ahtaan paikan kammon verrattuna 307:aan, vähä kuin kanootissa istuis.

      
  • Lainaus:
    23.10.2004 klo 20:25 Essential kirjoitti
    Vikaa on todellakin ollut kohtuuttomasti. vetoakselit, kytkin ja alatukivarret edestä vaihdettiin. Vika (auto täristi vedätettäessä) johtui kuitenkin vauhtipyörästä. Vika löytyi kun auto noin viikkoa myöhemmin jätti tielle. Lisäksi istuinlämmitin hajosi, vetokoukun pistoke hajosi (oli täynnä kuraa ja todella pahasti hapettunut kun se avattiin pikahuollossa), Vilkkua ohjaava elektroniikkaboksi joka sijaitsee ohjauspyörän läheisyydessä hajosi ja vilkku toimi joskus, joskus taas ei.
    Huolto on antanut itsestään ammattitaidottoman kuvan. Lisäksi huollon saa joskus vasta kahden viikon päähän. Hinnat ovat lievästi sanottuna suolaisia.

    Tuulilasissa oli kerran sivuotsikko joka oli jotenkin tähän tapaan pikkuviat ja 307 tai pikkuvikainen 307. (en tarkkaa muista) :smile: Onko muissa Pösöissä näin paljon ongelmia? :confused:

      
  • itsellä ei ole 307 muutakokemusta kuin pari koeajoa sillä aikaa
    kun oma pykälää pienempi farkku on ollut huollossa milloin mistäkin syystä. pari visiin jo tyyppiviaksi luokiteltavaa asiaa (ollut kaksi autoa ja kumpikin samanmoisia..)
    -alatukivarret rikki n15-20t.km
    -bsi yksikkö
    -pyyhkijän viiksi 2kpl
    -hammastanko
    -jarrujen ulina (gti ja xsi)
    lisäksi mm moottori laukesi venttilin nostajien jumiuduttua,
    pkosarjassa asusti vissiin joku eläin meluamassa, mittariston kanssa
    ongelmia toiseen autoon se vaihdettiin.. ja tietysti varma valinta niin kauan kuin takuuta riittää!! viimeistely ja niin sanottu visuaalinen
    laatu on kyllä kohdallaan.
    :tongue:

      
  • Lainaus:
    10.11.2004 klo 20:23 remmpaa ranskalaista kirjoitti
    itsellä ei ole 307 muutakokemusta kuin pari koeajoa sillä aikaa
    kun oma pykälää pienempi farkku on ollut huollossa milloin mistäkin syystä. pari visiin jo tyyppiviaksi luokiteltavaa asiaa (ollut kaksi autoa ja kumpikin samanmoisia..)
    -alatukivarret rikki n15-20t.km
    -bsi yksikkö
    -pyyhkijän viiksi 2kpl
    -hammastanko
    -jarrujen ulina (gti ja xsi)
    lisäksi mm moottori laukesi venttilin nostajien jumiuduttua,
    pkosarjassa asusti vissiin joku eläin meluamassa, mittariston kanssa
    ongelmia toiseen autoon se vaihdettiin.. ja tietysti varma valinta niin kauan kuin takuuta riittää!! viimeistely ja niin sanottu visuaalinen
    laatu on kyllä kohdallaan.
    :tongue:


    Alunperin kysyttiin mielipiteitä 307 Wagonista. Edellinen kirjoittaja kertoi ajaneensa pari kertaa 307:lla ja luetteli sitten oman 206 SW:nsä viat!

    Kaikki 206 SW:t valmistetaan muuten Englannissa, entisillä Sunbeamin tehtailla. 307:n kaikki versiot tehdään Ranskassa.

      
  • Työpaikalle ostettiin huhtikuussa kaksi uutta 307:aa molemmat 1.6 koneella ja tavallisia viisiovisia. Toinen on toiminut täydellisesti nyt 15 tkm.

    Toinen taas on ollut todellinen maanantaikappale, heti uutena yksi turvavyö oli jumissa (tehtaan laadunvalvonta pettänyt). Sen jälkeen kesäkuussa huomattiin että kumpikaan takaovi ei mene lukkoon, ilmeisesti vika ollut uudesta asti. Elokuussa vein auton itse huoltoon kun moottorista kuului pieni kolahdus käynnistettäessä, oli kuulemma täysin normaalia. Syyskuussa eräänä aamuna käynnistyksen aikana kone kolahtikin oikein kunnolla, ajoin suoraan huoltoon ja moottorin alakiinnike oli KOKONAAN IRTI!. Lisäksi on ollut muita pienempiä vikoja.

    Ilmeisesti laatu vaihtelee paljon, mutta jos toimii niin autona on kyllä hyvä, todennäköisesti myös farkkuna jossa ainakin ajettavuus on parempi 10cm pidemmän akselivälin takia.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit