Crossfire perusmalli menee n.6,5 sataseen ja huiput on 250km/h. Nyt on se uusi SRT-6, joka menee sataseen hieman alle kuuden ja huiput on 255km/h. Nuo ovat turhia sillä kun tällainenkin on olemassa:
http://www.supercars.net/cars/2005@$Startech@$Crossfire%20V8%206.1x.html
Suomeen aletaan tuoda pelkästään täkäläisille markkinoille suunnattua Crossfireä, jossa on 1,1-litrainen, kolmisylinterinen bensiinimoottori. Kiitos autoveron. Keskuslukko lisähintaan.
Kyllä!
Toinen vaihtoehto on 0,9 litrainen kaksipyttyinen diesel. Automaattivaihteita ja ilmastointia ei ole saatavilla, koska koneessa ei riitä potku.
Tyypillisesti euroopassa rekisteröityjen autojen moottorit vastaavat lähinnä Amerikkalaisten starttimoottoreiden tehoja.
No joo, ihan muutama kasi ja V12 on tietysti joukossa, mut noi yleensä.
Oikeastaan tämän verotuksen takia periaatteessa meidän pitäisi ajaa polku Crossferillä tai korkeintaan sellaisella luxus-0,9-litrasella dieselillä.
Miksi ?
Jos tuollaisen auton ostaa, ei varmaankaan kiinnitä minkäänlaista huomiota sen kulutukseen.
Ostin Camaron aikoinaan uutena USA:sta ( alle 15 000 US$ ) ja en tunne , että olisi tullut ajaminen kalliiksi.( kokonaisuutena )
Vallankin, kun ei tarvii alituisesti korjailla.
Tankkiinkin mahtuu vain 45 litraa, joten halpaa kyytiä . . .
Tiesitkö Anders-Simo että nimenomaan autoveron takia Suomeen ei aina tuoda ollenkaan malliston halvimpia versioita, koska hintaero parempiin jäisi prosentuaalisesti mitättömäksi. Näin ainakin halvemmissa autoissa, Crossfire on sitten varmaan eri asia.
Vai oletko nähnyt Suomessa paljon esimerkiksi mustapuskurisia Peugeot 206:a tai Fiat Bravoja, joita muualla Euroopassa liikkuu?
autoissa on isot koneet on että valtavat osat USA:ta sijaitsee itse asiassa hyvin korkealla. Kokemuksesta joku 200 heppanen 3 litranen pikkukuutonen hyytyy vuoristossa pahan kerran.
Esim. preerialla eli alamaalla sijaitseva Denver eli one mile city on 1609 metrin korkeudessa. Siitä alkaa 150 km pitkä moottoritieylämäki länteen. Sen jälkeen laaksoissa tie kulkee 3 kilometrissä ja harjanteilla 4 kilometrissä.
Tähän nähden jopa Alpit on pikkusievää, pienimuotoista ja helppoa maastoa.
Tämä myös selittää sen että villissä lännessä on kutakuinkin Suomen ilmasto Saharan leveysasteilla.
Kiitos Lefalle tiedosta. Aina oppii lisää.