Nyt toyotalle on tullut markkinoille ajotietokoneeseen näpärä sisäänrakennettu navigaattori joka opastaa nuolin ja kertoo ajo ajan matkan ynnä muuta hienoa. sain keskiviikkona avensiksen jossa tuo mainittu laite on mukana. Kartat koko skandinavia mm. PITÄÄ VIELÄ TESTAILLA kannatta kokeilla eikä ollut edes kallis
Enpä tiedä mikä hinta oli, mutta "ei kallis" on aika venyvä käsite. Tietysti, jos oli varaa ostaa Avensis, niin skaala on eri kuin Punton ostajalla...
Oman mittapuuni mukaan kaikki yli NokiaSeries60+Navicore=toimiva ja näppärä navipaketti -hinnan ovat kalliita.
Jos puhelin on entuudestaan, niin Navicoren saa n. 300:lla. Jos puhelin pitää vaihtaa, tulee extraa alk. 300 lisää.
Pesikö vakionavisi hinta tuon paketin?
Toyota on myynyt Avensiksen pientä navigointia tarjouksessa hintaan 300.
Oman mittapuuni mukaan kaikki yli NokiaSeries60+Navicore=toimiva ja näppärä navipaketti -hinnan ovat kalliita.
Jos puhelin on entuudestaan, niin Navicoren saa n. 300:lla. Jos puhelin pitää vaihtaa, tulee extraa alk. 300 lisää.
Pesikö vakionavisi hinta tuon paketin?
siis sinulla mittapuusi on 300 euroa rajana naville jossa on kaikki suomen paikkakunnat katuineen. Hinta ei kuulosta pahalta jos haluaa sellaisen puhelimen siis navin. itse maksoin navigaattorista, parkkisensorin ja kattokaiteitten kanssa pakettitarjous 5900 nokkia eli 740 euroa. MUTTA ELÄMÄ MAKSAA. MUUTEN UUDEN LADA 110 TAITAA SAADA 10000 EUROLLA.
Taitaa tämä JTKN olla nyt aika polleaa poikaa kun on ostanut uuden auton ja siihen muutamia lisävarusteita, varsinkin tämän navigaattori tuntuu olla aika JEES-tavaraa, vai mitä? ))
Kuules JTKN, todelliset rahamiehet eivät pröystäile omaisuudellaan tahi saatikka autonsa lisävarusteilla. Ei se sun autosi silti ole kuin "vain" toyota avensis.
Olmi:
Toyota on myynyt Avensiksen pientä navigointia tarjouksessa hintaan 300.
Ei paha tarjous! Olisi mennyt vahvaan harkintaan itsellänikin.
Vakionaveista olen lukenut, että tuppaavaat vanhentumaan nopeasti, koska ei löydy päivityksiä. Tuskin Toyotankaan on täydellisin kartta, mitä löytyy? Sellaisia ei taida Suomen osalta olla vielä kellään kulttuuri on sen verran uutta täällä.
Saabilla on karkein lukemani ongelma: tuhansia maksanut navi, jolla ei ole enää valmistajaa, eikä siis päivityksiäkään ja toimivin versio suomikartta-aikojen alusta. Sanoisin, että sonnan möivät!
Navicoren ja vastaavantyyppisten kilpailijoiden osalta voin helposti kuvitella, että päivittäminen kiinnostaa pitkälle tulevaisuuteen, mikäli business ottaa tuulta alleen kunnolla Suomessa. Navicoren etu on sekin, että voit ottaa sen mukaan, kun olet jättänyt auton parkkihalliin, etkä silti ollut vielä löytänyt oikeaa katua ennen jalkautumistasi.
Totuus on silti, että useimmille autonavigointi on turha ja kallis lelu, ihan kiva varmaan esitellä kavereille yms. Ammatikseen uusia paikkoja, katuja ja kaupunkeja, hakeville se on uutuus, jota on odotettu varmaan kuin kuuta nousevaa. Etenkin jos on saanut maistaa kunnon kattavuutta Keski-Euroopassa, vaikkapa vuokra-autossa.
[quote title="13.09.2005 klo 08:34 Samppa1300 kirjoitti"]
Taitaa tämä JTKN olla nyt aika polleaa poikaa kun on ostanut uuden auton ja siihen muutamia lisävarusteita, varsinkin tämän navigaattori tuntuu olla aika JEES-tavaraa, vai mitä? ))
Kuules JTKN, todelliset rahamiehet eivät pröystäile omaisuudellaan tahi saatikka autonsa lisävarusteilla. Ei se sun autosi silti ole kuin "vain" toyota avensis.
eikä siinä kaikki ostin muuten toissa viikolla myös lada 1500:sen vuosimallia 91. radio varusteena ja väri tietenkin punainen. tojota on tojota ja lada vain lada.
omassa autossa kyllä pelaa tollainen irtomallin navi aika mukavasti, nuo kännykkähörhöt vois kyllä unohtaa mokomien postimerkkinäyttönavigaattoriensa kehumisen - ja vielä kun tuo äänentoistokin on sieltä p...n ja nollan väliltä - niin....
no eiän sitä ilmaista lounasta ole.
Teuvo:
nuo kännykkähörhöt vois kyllä unohtaa mokomien
postimerkkinäyttönavigaattoriensa kehumisen
Viittaatko tähän lauseeseeni:
"Navicoren ja vastaavantyyppisten kilpailijoiden osalta voin helposti kuvitella, että päivittäminen kiinnostaa pitkälle tulevaisuuteen..."
Selvennetään sitten, että sisällytin kyllä ajatuksessani tuohon "kännykkänavien" lisäksi myös ns. "irtomallit".
Kyllä nekin asiansa ajavat, mutta tuppaavat olemaan tällaiselle ei-ammattikuskille nekin hinnakkaita, eikä ns. turhasta viitsi maksaa (koskee muuten Navicoreakin tällä hetkellä!).
Mitä tulee näyttöjen kokoon, niin vakinaveissakin on eroja koon suhteen, liki kännykkäkokoja, tai sitten näitä pikkutelkkareita. Jtkn voisikin ilmoittaa, mikä versio hänellä on: "mininavi", vai "täysnäyttö", niin katsotaan sitten vetääkö kauas vaikkapa Nokian 6630:n näytöstä?
Mitä tulee äänenlaatuun, niin usein autokaiuttimet ovat kytkettävissä kännykän käyttöön eri hf-ratkaisuissa, joten enpä hirnuisi liikaa asiasta. Kaikissa tapauksissahan on kyse jokatapauksessa jonkinasteisista hankinnoista: oletus- tai jälkiasennusvaihtoehdot vaan vaihtelevat, samoin tarvittava määrä.
Ammattiautoilijat ostavat mitä katsovat tarpeelliseksi, kiinteitä, tai erillislaitteita. Hyvin harvoin se on heidän omasta kukkarostaan pois, joten hinta ei ole kovin määräävä tekijä, toisin kuin lelukseen hankkivalle (rahamiehet näköjään erikseen ;-).
Siitä huolimatta, jos olisin ammattikuski, harkitsisin kyllä kolme kertaa kiinteän navin hankintaa. Todennäköisesti päätyisin erillislaitteeseen, koska sen voi helpommin vaihtaa toimivaan, jos ominaisuudet pettävät. Mutta pidä sinä se JTKN vaan Avensiksessasi ihan rauhassa. Toivottavasti olet tyytyäinen myös testailusi jälkeen... Toisaalta, jos laite onkin susi, niin ainahan voit vaitaa toiseen Avensikseen.
400-500 on nuo 'irtonavit' nykyisin, joten halvemmiksi/samoihin hintoihin tulevat kuin suuri näyttöinen kännykkä ja Navicore. Käytettävyydeltään ovat parempia, jos sisässä on TomTom, mutta jos sisässä on vaikka Via Michelin, niin itkua saa väntää sen käyttäjä-epä-ystävällisyydelle.
HP NaviBox nimistä laitetta olen asiakkaille asennellut muutaman kymmenen ja se on saanut kehuja, mutta lähinnä hintansa vuoksi - tarjouksesta saa 400:lla.
Itse käytän VAGin MFD2:sta ja Travelpilot DX-V:tä autoissani, niillä pysyy kartalla jatkuvasti, ei pienet häiriöt GPS liikenteessä vaikuta kartalla pysymiseen
Kuningaskuluttajan (juuri äsken, eli to iltana 15.9.) oli MUMMOTESTISSÄ autonavigointilaitteista "irtoversiot"
TomTomia ja Navicore käyttivät käytännön testissä.
Rajusta, mutta armottomasta testistä lisää:
http://kuningaskuluttaja.yle.fi/node/1112
Navi näyttö on puolet ajotietokoneen näytöstä. Ääni puhuu 6:llä erikielellä ja tekstin saa samoin kuudella eri kielellä. Ja opastaa nuolin. Näyttö ei ole suuri mutta tosin riittävä sanoisin 88 cm. Toimii tosi hyvin. Aikaisemmassa autossa mulla oli suunilleen 2020 kokoinen väri näytöllä, jossa oli suuri kartta näyttö nuoli vaelsi missä sattui. Mutta tämä näyttää toimivan lapin pikku kuntien kadunnimet asunnon numeroineen. Tässä suomessa niitä löytyy kumppanin tapaisia kateenpaskoja jotka valittavat että rahamiehet ostavat sitä sun tätä. Itse en tunne olevani rahamies vaan hyvin toimeentuleva joka käyttää rahansa mihin tuntuu tarvitsevan. Sehän on sen oma asia. Jos kirjoittais kotipalvin kinkusta niin joku kumppanin tyylinen kinkkupoika varmaan kirjoittaisi kuinka hyvää kuitenkin on atrian lauantai makkara josta saa mieli hyvää pelkästä hinnasta koska se on edullinen. SYÖ SINÄ VAIN SITÄ LAUANTAITA MUTTA KOKEILE JOSKUS SITÄ KOTIPALVIN KINKKUA SUOSITTELEN.