Maatuuli puhaltaa Kiinasta

11 kommenttia

www.automotorundsport.de/news/fotoshows/jmc_landwind.91559.htm

Mitsun moottorilla/tekniikalla tuo lykkii. Tekstissä todetaan muistuttavan Opel Fronteraa, mutta aika tyylikäs pakkaus. Eikä liian iso möhkömaasturi. Alennusvaihteistokin näkyy olevan kuvassa. Lukoista akseleissa ei taidettu kertoa. Ja hinta Saksassa € 14,500 tai sinne päin.

  
  • Taisi maatuuli hajota tuusannuuskaksi ja saada kokonaista puoli tähteä EuroNcapin törmäystestissä. Ja Saksalaiset huutamaan, että tuollaisten tuonti EU:n alueelle tulee estää kansalaisten turvallisuuden nimissä.

      
  • se ei ollut NCAPin testi vaan ADAC:in

      
  • Kyllähän tuo törmäystestitulos oli aika hälyttävä. Toisaalta, kuka kuvittelee saavansa tuohon hintaan laatua? Lisäksi kannattaa muistaa, että yhtä turvattomilla tai VIELÄKIN turvattomammilla autoilla koko ihmiskunta ajeli onnellisena ja ylpeänä lukuisat vuosikymmenet aina 1990-luvun alkuun saakka....

      
  • Kiina joutuu nostamaan tuotteidensa hintoja, tai vähennetään riisiannoksia. OECD vaatii Kiinaa vapauttamaan pankkisektorin, helpottamaan yritteliäisyyttä, päästämään valuutan vapaaksi. Vastapainoksi Kiinan tulee myös verottaa ulkomaisia yrityksiä yhtä lailla kuin Kiinalaisia. Tämä merkitsee kansainvälistä huipputasoa. Enää ei muodollisesti veroteta ulkomaisia yrityksiä. Vaikka Kiinan sisämarkkinat ovat jättimäiset, on ehtoja täytettävä. Yritysverotusta on muutettava. Tämä on OECD:n ensimmäinen koskaan tehty raportti Kiinasta lisättynä myös vaatimuksilla. Kiinan tulee myös kiinnittää huomiota eläketurvajärjestelmään, sosiaaliturvaan, työttömyysturvaan jne. Eläketurvan ja -järjestelmän piiriin kuuluu vain joka 7.s työntekijä tällä hetkellä. Lähde: Bloomberg News.

    Saa nähdä kuinka kauaskantoiset seuraumukset tällä on mikäli Kiinan kupla puhkeaa? Ja kuinka monta kertaa tämä kiertää maapallon?

      
  • kannattaa lukea koko törmäystesti juttu tuulilasista
    http://www.tuulilasi.fi/valokeila/?subarea=uutiset&article=121741&page=1

      
  • Älkää nyt sentään kauheesti haukkuko ,ties minkä noottikriisiin tai diplomaattisiin selkkauksiin joudutaan.
    Onkoos luettu Maon pientä punasta kun olis pitäny lukee lujuusoppia?
    Saas näkee niin kyllä niillekin romukasoille ottajia löytyy ,"pakko ostaa kun halvalla sain" ja "noin nätisti maalattukin ei voi olla huono" ihmisiä kun riittää.
    Ja kokeessa romutetussa autossa oli joku yksilövika joka on jo tuotannossa korjattu.
    Onnee vaan

      
  • Ei siellä ehkä Maon punaista ole luettu, vaan karsittu kustannuksia rankalla kädellä. Väittäisin että ovat purkaneet 1kpl Opel Fronteraa osiksi ja tehneet niistä piirustukset osia mittaamalla. Näin oli ainakin käytäntö tehtaalla jossa siellä itse työskentelin. Tosin autoja siinä tehtaassa ei valmistettu.

    Tuollaisessa itämaan reverse-engineeringissä on sellainen ongelma, että tulee tehtyä palaset lähinnä samannäköisiksi kuin alkuperäiset, materiaaleista välittämättä. Sitten vielä karsitaan ylimääräiset osat (taittuva ohjausakseli?) pois kustannussäästöjen toivossa. Siinä on sitten soppa keitetty.

    Kauppa käy kuin häkä Kiinassa missä ketään ei kiinnosta turvallisuus. Vielä. Kyllä se siitä nopeasti muuttuu. Parempi kuitenkin kun Euroopassa pysytään erossa moisista surmanloukuista.

      
  • Aftonbladetin sivuilla kerrotaan Hollannin Landwindin maahantuojan myyneen loppuun ensimmäiset jo 200 kpl tulleet autoa, seuraavat 500 jotka ovat tulossa on myös myyty, ja rahaa virtaa tilille siitä seuraavasta 500 kpl erästä.
    On muistettava, että Eurooppa on täynnä eri maahanmuuttajia ja kansallisuuksia jotka viis veisaavat itsekään turvallisuudesta kunhan on uusi auto alla millä näyttää. Uskon, että suurin osa tuosta mikä se merkki olikaan, päätyy muille kuin alkuperäisille eurooppalaisille. Mikä entisestään vähentää liikenneturvallisuutta.

    Olin aikoinaan YK-joukoissa Libanonissa ja Golanilla. Liikenne on siellä aika mielenkiintoista, risteyksiin tullaan monen suojelusenkelin kanssa 100 lasissa. Mutta ei hätää Proto-Sisun ja Pasin panssarit sai ne hakemaan sitä yhtä vasenta takajarrua joka jollain tapaa jarrutti. Jos ei, huono juttu!

      
  • Jäädäämpä odotteleen onko kellään ADAC:in lisäksi kanttia sanoa pielipiteitään noin selvästi.Asetamme tietysti toivomme TM:n luotettaviin ja ammattitaitoisiin testaajiin, jotka haukan lailla valvovat meidän lukijoiden etua,vai kuinka?? :sunglasses: :sunglasses:

      
  • Aasiassa paljon liikkuneena istuin kerran taksissa. Taksi ajoi aika hurjaa kyytiä, joten kysyin onko tämä nyt aivan turvallista. Kuljettaja vastasi olevansa Mestarikuljettaja. Hän ajoi mm. Beijingin kaupungin läpi yli sataa kaikkia punaisia päin.
    Sitten eräässä risteyksessä paloi vihreät valot ja kuljettaja teki paniikkijarrutuksen ja mateli risteyksen yli erittäin varovasti vilkuillen sivuille. Kysyin mitäs nyt, kun vielä vihreätkin palavat?? Kuljettaja vastasi: Voi tulla toinen Mestarikuljettaja.

      
  • Ei voinut, koska tämä toinen Mestarikuljettaja törmäsi kulttuuriministeri Tanja Karpelan saattueeseen joka ajoi Svetogorskissa? 100 km/h päin punaisia.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit