http://www.autodeclics.com/php2/dynamic.php3?rub=11&where=ART&id=10013
Kuvassa sivuprofiili Toyotan uudesta Aygo-mallista. Se asettuu Yariksen alapuolelle ( miten pienen autosta voi oikein tehdä? Ehkä tuleva Yaris vastaavasti pikkuisen kasvaa.. ).
Hinta Saksassa 8000. Täällä tietenkin muutaman tonnin kalliimpi. Näppärän näköinen, mutta ei taida takatiloilla juhlia. Toisaalta, ei tällaista perheautoksi ostetakaan. Tehty yhteistyössä, jos oikein muistan, Peugeotin kanssa - oli siinä joku kolmaskin hääräämässä.
Saiskohan tosta GTi-mallin?
Toivottavasti ei!
Joo, 50 gr hiivaa ja auringonpaisteeseen muhimaan, josko siitä jotain tulis !
Empä tiedä, jos eivät paljon Yariksesta pienennä niin veikkaan että
sisätilat ovat vielä suht kelvolliset. Ainakin taajamapyöritykseen. Kun auton sivuprofiilia katsoo, niin eipä akseliväli voi enää auton ulkomittoihin nähden pitempi olla...pyörät ovat niin kulmissa kuin ne nyt yleensä voi autossa olla.
Muutenhan Yariksen kokoisella autolla saa talviliukkailla olla jo tarkempi...auto pyörähtää ainakin kokemattoman käsissä suht helposti. 185 kitkarenkaita en ainakaan minä Yarikseen laittaisi talveksi. Liian leveä rengas tällä akselivälillä.
Yariksesta ei saisi olla enää pienempää mallia. Tai no en minä tiedä, mutta kun joihinkin nykyisiinkin pikkuautoihin on jo varmasti aika vaikea mahtua sisään. No olihan tuo ainakin ihan kohtalaisen näköinen ja sillä kai ajelevat pikku naiset.
Lienee itsestään selvää, että Yariskin kasvaa uuden mallin myötä kaikkien muiden pikkuautojen tavoin. Tällöin uuden mallin alapuolelle jää tilaa pienemmälle mallille (kuten esim. VW Lupo, Ford Ka etc.).
Toyotan kumppanina tämän pienokaisen kehittelyssä on tosiaankin PSA. Sisarmallien mallimerkinnät tulevat melko varmasti olemaan Citroen C1 ja Peugeot 107. Autot tullaan kokoamaan Slovakiassa.
Autot valmistetaan kyllä Tsekissä, jos saan olla pikkutarkka.
En usko että tuolla linkin takana oleva kuva esittää Aygo-mallia. Esim ovenkahvat eivät ole "Toyotan oloisia". Muistaakseni kyseisellä internet-sivulla on ennenkin ollut "kuvia" joilla ei ole ollut mitään tekemistä todellisuuden kanssa... Mutta Geneven(?) autonäyttelyssä totuus selviää.
Näyttää pitävän paikkansa. Joissain lähteissä mainittiin virheellisesti naapurimaa. Lyhyt uutinen aiheesta: http://www.industryweek.com/DailyPage/newsitem.asp?id=3962
Tämähän photoshopattujen "salakuvien" kohdalla useimmiten on tilanne. Tuosta kuvasta löytyy välittömästi ainakin se virhe, että takasivulasia ei ole mahdollista laskea.
8000,- tuo haarukoitaisiin maksavan Euroopassa, ranskalais sivun mukaan, 500 enemmän kuin Logan, tosin vastinetta rahalle saa Loganissa enemmän.
Loganissa saa erään mukaan enemmän vastinetta rahalle kuin Aygossa! Mistä moinen tieto on peräisin? Eiköhän se ole juuri tasan tarkkaan päin vastoin; Logan on köyhille itämarkkinoille suunnattu, moderni itäauto. Nimi pitäisi ollakin Volgan eikä Logan. Riisuttu kaikesta. Suunniteltu halvalla. Laadusta tinkien. Aygo on taas maailman toiseksi suurimman autonvalmistajan tärkeä avaus "citycar"-luokassa. Ei Toyota sutta tee. Se pitäisi jo joka ihmisen ymmärtää tänä päivänä jos aikoo esiintyä edes jotakin autoista tietävänä. Piste.
Ja kun ei "tavallinenkaan" Rellu pärjää Toyotalle niin kuinka sitten joku aleparenu?
Eiköhän kaikkia autoja pikkuhiljaa koeajeta.
Vastinetta rahalle, tarkoitin Loganiin mahtuvan 5 aikuista + suhteellisen hyvin tavaraa. En hakenut mielessäni vertailupohjaa huippuunsa viritetyllä tekniikalla, tai mille markkina-alueille nämä olisivat tarkoitettu ensisijaisesti. Logan on kuitenkin hinnoiteltu Saksaan 7500,- joten eiköhän sitä myydä sielläkin runsaasti. Ei Rellun tekniikka niin huono ole. Myös Euroopassa on valtavasti ostajia joita halpa hinta kiinnostaa, takuuvarmasti. Tämä Toyotan pikku tirrikka saattaa olla vaikea kuljettaa lumessa, tai jäisillä kaupunkikaduilla, 1 pyörän tipahtaessa raitiovaunukiskoille, se kulkee sitten päätepysäkille asti. Vastine on myös, että autolla pystyy siirtymään kahden kaupungin välillä, tuntematta, että on invamopon kyydissä.
Sinulla näyttää olevan olettamus, että nämä autot olisivat eri kokoluokkaa. Loganhan on tekniikaltaan suunnilleen sama auto (sama akseliväli, samat alustakomponentit etc.) kuin Renault Modus, joka asettuu Clion alapuolelle aivan samoin, kuin Toyotan ja PSA:n uutuus tulee asettumaan 206:n ja Yarisin alapuolelle. Konttiperä saattaa hämätä luulemaan Logania suuremmaksi, mutta akseliväliin tai sisätiloihin tuolla ei ole vaikutusta.
Eikö Kamaz:illa ole joku 1500 :n malli, siinä vastinetta rahalle...
En usko että tuolla linkin takana oleva kuva esittää Aygo-mallia. Esim ovenkahvat eivät ole "Toyotan oloisia". Muistaakseni kyseisellä internet-sivulla on ennenkin ollut "kuvia" joilla ei ole ollut mitään tekemistä todellisuuden kanssa... Mutta Geneven(?) autonäyttelyssä totuus selviää.
Kyllä kuva esittää hyvinkin uutta Aygo-mallia. Yhteistyön hedelmien ensimmäiset pressikuvat ohessa:
http://www.km77.com/marcas/toyota/aygo_05/0primera/gra/01.asp
http://www.km77.com/marcas/citroen/c1_05/0primera/gra/01.asp
http://www.km77.com/marcas/peugeot/107_05/0primera/gra/01.asp
Hauska kommentti: Autot ovat keskenään SELVÄSTI erilaisia...
http://www.tuulilasi.fi/valokeila/?subarea=uutiset&article=116335
Kuin pisteenä iin päälle keskusteluumme, oli tuossa kuva uudesta Yariksesta. 11cm pitempi, 4 leveämpi ja 2 korkeampi... http://www.autoweek.nl/
Aygo ja Yarís ovat aika samannäköisiä, mutta ei niitä kumminkaan ehkä sekoita keskenään. Onhan niillä myös melko suuri koko ero.
Citroenin ja Peugeotin miniautoversiot olivat oikeastaan aika paljon hienomman näköisiä, tosin ei tuo Aygokaan ollut kovin pahan näköinen.
Uusi Yaris näytti aika hyvältä... siis tuossa kuvassa. Se on eri asia sitten että miltä se näyttää "luonnossa". Kun tuo kuvakin oli jotenkin "outo".