Kaikki on varmaan huomannu mainoksen uusi isofarkku 22,980. Miksi siinä on kuitenkin pienen farkun kone ja varustelu. Jos välttämättä haluaa nissanin isofarkun niin rahaa menee 29000 (1.8visia+pakolliset talvivarusteet). Et näin!
Kuinka iso se Nissan on tiloiltaan? Astrahan on suunnilleen samankokoinen, eihän Primeran farkku mikään iso ole, vaikka ylempään luokkaan taitaa kuulua.
Kaikki on varmaan huomannu mainoksen uusi isofarkku 22,980. Miksi siinä on kuitenkin pienen farkun kone ja varustelu. Jos välttämättä haluaa nissanin isofarkun niin rahaa menee 29000 (1.8visia+pakolliset talvivarusteet). Et näin!
Ei sen halvimmankaan Primeran varustelu kovin huono ole, mutta se 1,6 litrainen kone on kai tosi laiska. Tilat ovat kohtuulliset, mutta eivät mitenkään isot. Mainos on harhaanjohtava, jos siinä väitetään Primeran olevan isompi kuin Astra farmari. En ole viitsinyt lukea noita mainoksia joten en tiedä tarkkaan mitä siinä lukee. Amerikkalainen Kotler ja monet muut markkinointigurut ovat yhtä mieltä siitä, että harhaanjohtava markkinointi (jossa luvataan liikaa) koituu lopulta harhaanjohtajan tappioksi, ainakin jos kyseessä on tuote joka uusitaan (eli ostetaan uusi samanlainen) kohtuullisin väliajoin.
Ei se Nissanin 1,6 kone varsinaisesti mikään laiska ole. Tilanne vain on se, että Primera on jo niin ISO ja painava, että tuon pienimmän koneen vääntö loppuu armottomasti kesken. =massa vaatii veronsa.
Varustelu on Primerassa mielestäni varsin kattava jo perusmallista alkaen. Suurin osa käyttäjistä ei toden-näköisesti sen enempää "herkkuja" kaipaakaan.
Kyllä Primera vaan on aika kookas auto, vai montako Astraa olette nähnyt taksiautona, Primeraa on näkynyt aika monta, eikä ihme peittoaahan se takajalkatiloiltaan Mersut mennen tullen. Moottorista voi sanoa 1,6 riittävän Suomen nopeuksiin mainiosti, tähän varmasti vaikuttaa portaattomasti muuttuva venttiiliajoitus, vääntö 97% välilllä 2600-4000 pirteä moottori verrattuna aikaisempaan.
Minäpä pistin Astraan lanttini ja kävin koeajamassa monia "isompia" kilpailijoitaan kuten Mazda6:sen, Toyota Avensiksen, Ford Mondeon, VolvoV50:sen, Renault Lagunan ja myös sen Nissan Primeran.
Huomasin vaan että aika isoksi oli Astra kasvanut, käytännössä luokkaa isommissa pituus oli ainut jossa "isomman luokan" näki selvästi, akseliväli varsinkin oli lähes sama kuin myös leveys, no joo oli se Mondeo sisältä selvästi Astraa leveämpi.
Ja mitä tulee Nissan Primeraan, vaihteisto tuntuu jo uutena kuin olisi vanhaa autoa ajanut, selvästi Nissan on avioliitossa Renaultin kanssa, oli sen verran surkea vaihteiston toiminta. Ja katsoppa samalla tavaratilan muovisuutta, ei missään ed. mainituista koeajamistani autoista ollut niin surkean, muovisen ja halvan näköistä verhoilua kuin juuri siinä "edullisessa Primerassa".......tulisiko se Primeran halpuus juuri siitä ? ? ?
[Samppa1300 muokkasi tätä viestiä 28.02.2005 klo 12:09]
Nyt taidat Samppa puhua läpiä päähäsi, ei siellä takaluukussa mitään muovia ole missään paitsi takaluukun sisäpinnassa, ja sama lienee kaikissa autoissa, muu verhoilu huopamatolla ja seinät huopapinnalla, taidat sotkea johonkin muuhun??
PRIMERA: Akseliväli 2 680 Pituus mm 4 675 leveys mm 1 760 korkeus mm 1 482 Raideleveys edessä mm 1 528 Raideleveys takana mm 1 534 Omamassa kg 1 396 Kokonaismassa kg 1 840 Suurin sallittu jarrullisen perävaunun kokonaismassa kg 1 200 Suurin sallittu jarruttoman perävaunun kokonaismassa kg 675 Suurin sallittu kattokuorma kg 100 Polttonestesäiliön tilavus litraa 62 Tavaratila VDA litraa 465 Tavaratilan tilavuus VDA max 1 670
ASTRA: Akseliväli 2 703 Pituus mm 4 515 leveys mm 1 794 korkeus mm 1 500 Raideleveys edessä mm 1 488 Raideleveys takana mm 1 488 Omamassa kg 1 280 Kokonaismassa kg 1 805 Suurin sallittu jarrullisen perävaunun kokonaismassa kg 900 Suurin sallittu jarruttoman perävaunun kokonaismassa kg 640 Suurin sallittu kattokuorma kg 100 Polttonestesäiliön tilavus litraa 52 Tavaratila VDA litraa 500 Tavaratilan tilavuus VDA max 1 590
Onhan se Primera jonkin verran isompi. Ainakin siitä pituutta löytyy. Tavaratila maksimissankin on aika paljon isompi.
Kuka nyt mainoksia ihan tosissaan ottaa. Mainokset kertovat vain osan totuudesta.
Kokonaan eri asia onkin sitten se, että tekeekö Primeran kokoisella autolla 1,8-koneella varustettuna yhtään mitään. Minusta ei tee. 1,8 riittää jotenkin kai johonkin Micraan, mutta Primeraan... Huhhuh. Olisi hauska tietää paljonko tommosesta pikkukoneesta irtoaa vääntöä.. Tuskinpa edes liikahtaa jos kierrokset on alle kolmen tonnin !! Entäs sitten kun pannaan takahutlari täys tavaraa, kakarat kyytiin ja anoppilaatikko katolle..
Tuomaksen arvot osoittavat, että Astran ja Primeran tilat ovat hyvin lähellä toisiaan. Tosin ei esim. C-Mersukaan ole yhtään isompi. Primeran pituusylivoima hukkuu kaareviin muotoihin. Sukulaiset ostivat viime vuoden lopulla Primera 2.0 Tekna SportDeckin ja ajoin autolla pienen lenkin. Näyttävä auto ja huippuvarusteet vakiona. Kuulemani mukaan se 1.6 litrainen versio on kyllä tosi laiska jos vertaa esim. Avensis 1.6.
MONDEO: Akseliväli 2 754 Pituus mm 4 804 leveys mm 1 812 korkeus mm 1 441 Raideleveys edessä mm 1 522 Raideleveys takana mm 1 537 Omamassa kg 1 434 Kokonaismassa kg 2 695 Suurin sallittu jarrullisen perävaunun kokonaismassa kg 1 500 Suurin sallittu jarruttoman perävaunun kokonaismassa kg 715 Suurin sallittu kattokuorma kg 75 Polttonestesäiliön tilavus litraa 58 Tavaratila VDA litraa 500 Tavaratilan tilavuus VDA max 1 700
Jokainen ostaa sen auton, joka miellyttää. Jos Astra miellyttää enemmän kuin Primera, siitä vaan... Minulla oli (kuten on tullut jo kerrottua) G-malllin Astra. Hiukan jäi painamaan epäilys Opelien osien laadukkuudesta; jos joku hankkii H-Astran, olisi mukava kuulla kokemuksia - onko alihankintapolitiikka muuttunut. G-Astran kokoonpanon laadun suhteen ei huomauttamista ollut. Astrasta siirryin Primeraan, ja toistaiseksi olen ollut erittäin tyytyväinen. Hiukan ihmetyttää puheet Primeran 1,8-litraisen moottorin riittämättömyydestä - perheautoon ao. moottorin tehot riittävät mainiosti. Jos aikoo kilpailla tai tehdä vaikutuksen naapureihin, hankkii jonkun muun auton kuin Primeran tai Astran. Primeraa suurempiakin autoja on olemassa - ja kalliimpia. Primeran Traveller-mallissa on tavaratilan pohjan alla erillinen näppärä "kalalaatikko", johon voi heittää märät/likaiset kamppeet - ja sen alla vielä täysikokoinen varapyörä. Nämä tietenkin pienentävät varsinaista tavaratilaa. Traveller on tehty vielä "vanhaan malliin", eli akseliväli on sama kuin Sedan-mallissa, Astrassahan farkku on "venytetty".
Kaikki on varmaan huomannu mainoksen uusi isofarkku 22,980. Miksi siinä on kuitenkin pienen farkun kone ja varustelu. Jos välttämättä haluaa nissanin isofarkun niin rahaa menee 29000 (1.8visia+pakolliset talvivarusteet). Et näin!
Voisit hiukan perustella mihin tuo mainitsemasi hinta 29000 ja varustelu perustuu.
Primera 1.6 SportDeck visia 22980 metalliv.Traveler 23580 metalliv.
Moottori -portaattomasti muuttuva venttiilinajoitus, suorasytytys -vääntö 97% välillä 2600 - 4000 rmp
Muu varustetaso -ohjaus säädettävä korkeus/etäisyys -penkit etu/takareuna säädettävä ristiseläntuki -ikkunat kaikki neljä sähköhissillä -peilit sähkösäätöiset ja lämmitettävät -valot lampunpesimillä -lämmitys automaattisäädöllä / automaatti-ilmastointi -integroitu radio / cd kuudella kovaäänisellä ja rattisäädöllä -inforuutu värillinen 5,5 tuumaa erittäin monipuolisillä toiminnoilla -renkaat 205x16 / 215x17 -tuulilasin pyyhkijät portaattomalla tihkulla -keskuslukitus kaappauksenestolla
Visia varustetaso 1.8 25580 metalliv. Edellä mainittujen lisäksi -luistonesto + ESP ajonvakautusjärjestelmä
Tekna varustetaso 1.8 28670 metalliv. Edellä mainittujen lisäksi -vakionopeussäädin ohjauspyörässä -peruutuskamera värinäytöllä -radio / cd 6-levyn makasiinilla ja kahdeksalla kovaäänisellä "Bose" -laadukkaampi penkinverhoilu
Koita nyt etsiä kilpailijat jotka pesevät tämän perusvarustelun, veikkaan että se joka lähimmäksi pääsee on 3000 kalliimpi!
Jään mielenkiinnolla odottamaan vastinettasi! -nahkaratti / vaihdekeppi
Vectra: Akseliväli 2 830 Pituus mm 4 822 leveys mm 1 798 korkeus mm 1 500 Raideleveys edessä mm 1 536 Raideleveys takana mm 1 525 Omamassa kg 1 490 Kokonaismassa kg 2 025 Suurin sallittu jarrullisen perävaunun kokonaismassa kg 1 300 Suurin sallittu jarruttoman perävaunun kokonaismassa kg 735 Suurin sallittu kattokuorma kg 100 Polttonestesäiliön tilavus litraa 60 Tavaratila VDA litraa 530 Tavaratilan tilavuus VDA max 1 850
Vertaa Primeraan.
[Tuomas muokkasi tätä viestiä 01.03.2005 klo 08:50]
Ford Mondeo Wagon 1,8 alk. 27050 eur Opel Vectra Wagon 1,8 alk. 28810 eur Nissan Primera Traveller 1,8 alk. 25680 eur
Varustetasoissa on tosin huomattavia eroja.
Millaiset jälleenmyyntiarvot? Hyvä jälleenmyyntihinta ja myyntihinta yhtä tärkeitä.
Eiköhän noilla prosentuaalisesti arvo laske suurin piirtein saman verran. Mallimuutokset tosin sekoittavat kuviota - taitaa olla Mondeo ensimmäisenä vuorossa.
Primera on tavallaan kokoluokaltaan Astran ja Vectran välissä.
Puhuttaneen edelleen farmariautoista - Opeleissahan farkkujen alustaa on jatkettu sedan-malleihin verrattuna. Sedaneissa Primera on kooltaan Vectran luokkaa -tuli sekin testattua kun pari vuotta sitten kiertelin autokauppoja. Mondeo oli Passatin kanssa selvästi suurin sedan-malli sisätiloiltaan. Primeran takapenkki voisi olla hiukan korkeampi, silloin tosin pää kävisi kattoon; muuten tilaa takana riittää kahdelle hyvin, kolmen kanssa on jo ahdasta..
Minä katselinkin vain farmarien mittoja ja ajattelin että samanlaiset kokoerot on sedaneissakin. No sanotaan näin Primeran farmaria on vaikea laittaa mihinkään luokkaan.
Vastaus Misarille 1.8 visia 26700 Jyväskylässä siihen moottorilämmitin sisähaaralla 300+ talvipyörät 850(alut)+roiskeläpät eteen 30 (suositeltavat suomessa).Niin loppu tulos on toi n.29000 ei pitäis olla kovin vaikee laskutoimitus. Siinä 1.6 ei ole Espiä eikä vaikionop.säädintä,eikä 17" vanteita eikä siinä ole myöskään sitä parempaa verhoilua.
Tai siis olihan se vaikee lasku toimitus ku laitton väärin ton hinnan. Siis 28000. Se 29000 on vaan pinttyny päähän ku appi ukko otti just ton paketin mut siihen tuli vielä vetokoukku jo joku muu juttu niin oli sen 29.
Vastaus Misarille 1.8 visia 26700 Jyväskylässä siihen moottorilämmitin sisähaaralla 300+ talvipyörät 850(alut)+roiskeläpät eteen 30 (suositeltavat suomessa).Niin loppu tulos on toi n.29000 ei pitäis olla kovin vaikee laskutoimitus. Siinä 1.6 ei ole Espiä eikä vaikionop.säädintä,eikä 17" vanteita eikä siinä ole myöskään sitä parempaa verhoilua. --- Tai siis olihan se vaikee lasku toimitus ku laitton väärin ton hinnan. Siis 28000. Se 29000 on vaan pinttyny päähän ku appi ukko otti just ton paketin mut siihen tuli vielä vetokoukku jo joku muu juttu niin oli sen 29.
Nuo jutut on hyvä huomioida - kaikissa muissakin automerkeissä, joissa hinta nousee vastaavasti. Joistakin puuttuu jopa radio ja/tai ilmastointi, ja eräille tulee metallivärillekin julmetusti hintaa.
Kaikki on varmaan huomannu mainoksen uusi isofarkku 22,980. Miksi siinä on kuitenkin pienen farkun kone ja varustelu. Jos välttämättä haluaa nissanin isofarkun niin rahaa menee 29000 (1.8visia+pakolliset talvivarusteet). Et näin!
Uusimmassa Tuulilasissa oli juuri juttu tästä Nissanin "ihmeellisen halvasta" farkusta. Siinä vertailtiin Primeraa kilpaileviin, kutakuinkin samakokoisiin farkkuihin (mukana ainakin Corolla, Avensis, Focus ja Astra). Yhtäläisillä varusteilla Primera ei ollutkaan halvin, vaan titteli meni Focukselle. Ja ko. jutussa vielä arvioitiin tilastojen avulla oletettua jäännösarvoja 3 vuotiaina ja loppujen lopuksi homman voitti Corolla, Primera oli keskikastia.
Eli markkinointikikka, sanoisin.
[jalkkis muokkasi tätä viestiä 03.03.2005 klo 16:12]
Kaikki on varmaan huomannu mainoksen uusi isofarkku 22,980. Miksi siinä on kuitenkin pienen farkun kone ja varustelu. Jos välttämättä haluaa nissanin isofarkun niin rahaa menee 29000 (1.8visia+pakolliset talvivarusteet). Et näin!
Uusimmassa Tuulilasissa oli juuri juttu tästä Nissanin "ihmeellisen halvasta" farkusta. Siinä vertailtiin Primeraa kilpaileviin, kutakuinkin samakokoisiin farkkuihin (mukana ainakin Corolla, Avensis, Focus ja Astra). Yhtäläisillä varusteilla Primera ei ollutkaan halvin, vaan titteli meni Focukselle. Ja ko. jutussa vielä arvioitiin tilastojen avulla oletettua jäännösarvoja 3 vuotiaina ja loppujen lopuksi homman voitti Corolla, Primera oli keskikastia.
Eli markkinointikikka, sanoisin.
Sanoisin toisin: Primeran saa "numeroa pienemmän" perheauton hinnalla, nyt todistetusti. Olihan se pienempiin autoihin tehdyn hintavertailun keskivaiheilla.
[MatLog muokkasi tätä viestiä 03.03.2005 klo 16:23]
Sanoisin toisin: Primeran saa "numeroa pienemmän" perheauton hinnalla, nyt todistetusti. Olihan se pienempiin autoihin tehdyn hintavertailun keskivaiheilla.
Minusta se kyllä sopii paremmin tuohon pienempien autojen luokkaan muiden ominaisuuksiensa puoleen. Aivan kuten tuo mainitsemani Skoda Octaviakin, jolle halvimman "ison" farkun titteli oikeasti taitaisi kuulua.
Maksan mieluummin vähän enemmän saadakseni myös ominaisuuksiltaan isomman luokan auton...
Kuinka iso se Nissan on tiloiltaan? Astrahan on suunnilleen samankokoinen, eihän Primeran farkku mikään iso ole, vaikka ylempään luokkaan taitaa kuulua.
Miksi siinä on kuitenkin pienen farkun kone ja varustelu. Jos välttämättä haluaa nissanin isofarkun niin rahaa menee 29000 (1.8visia+pakolliset talvivarusteet). Et näin!
Ei sen halvimmankaan Primeran varustelu kovin huono ole, mutta se 1,6 litrainen kone on kai tosi laiska. Tilat ovat kohtuulliset, mutta eivät mitenkään isot. Mainos on harhaanjohtava, jos siinä väitetään Primeran olevan isompi kuin Astra farmari. En ole viitsinyt lukea noita mainoksia joten en tiedä tarkkaan mitä siinä lukee. Amerikkalainen Kotler ja monet muut markkinointigurut ovat yhtä mieltä siitä, että harhaanjohtava markkinointi (jossa luvataan liikaa) koituu lopulta harhaanjohtajan tappioksi, ainakin jos kyseessä on tuote joka uusitaan (eli ostetaan uusi samanlainen) kohtuullisin väliajoin.
Onhan se Astra nyt selkeästi pienempi auto kuin Primera. Lisäksi Astra on rumempi eikä ole yhtä kestävä.
Ei se Nissanin 1,6 kone varsinaisesti mikään laiska ole. Tilanne vain on se, että Primera on jo niin ISO ja painava, että tuon pienimmän koneen vääntö loppuu armottomasti kesken. =massa vaatii veronsa.
Varustelu on Primerassa mielestäni varsin kattava jo perusmallista alkaen. Suurin osa käyttäjistä ei toden-näköisesti sen enempää "herkkuja" kaipaakaan.
Kyllä Primera vaan on aika kookas auto, vai montako Astraa olette nähnyt taksiautona, Primeraa on näkynyt aika monta, eikä ihme peittoaahan se takajalkatiloiltaan Mersut mennen tullen. Moottorista voi sanoa 1,6 riittävän Suomen nopeuksiin mainiosti, tähän varmasti vaikuttaa portaattomasti muuttuva venttiiliajoitus, vääntö 97% välilllä 2600-4000 pirteä moottori verrattuna aikaisempaan.
Selkeästi isompi, ei Primera ole paljoa isompi. Primera on vähän outo ja Astra tavallisen kaunis. Kuinkas nämä Astra ja Primera sitten kestää?
En panisi pennin latiakaan Astran puolesta?
Minäpä pistin Astraan lanttini ja kävin koeajamassa monia "isompia" kilpailijoitaan kuten Mazda6:sen, Toyota Avensiksen, Ford Mondeon, VolvoV50:sen, Renault Lagunan ja myös sen Nissan Primeran.
Huomasin vaan että aika isoksi oli Astra kasvanut, käytännössä luokkaa isommissa pituus oli ainut jossa "isomman luokan" näki selvästi, akseliväli varsinkin oli lähes sama kuin myös leveys, no joo oli se Mondeo sisältä selvästi Astraa leveämpi.
Ja mitä tulee Nissan Primeraan, vaihteisto tuntuu jo uutena kuin olisi vanhaa autoa ajanut, selvästi Nissan on avioliitossa Renaultin kanssa, oli sen verran surkea vaihteiston toiminta. Ja katsoppa samalla tavaratilan muovisuutta, ei missään ed. mainituista koeajamistani autoista ollut niin surkean, muovisen ja halvan näköistä verhoilua kuin juuri siinä "edullisessa Primerassa".......tulisiko se Primeran halpuus juuri siitä ? ? ?
Nyt taidat Samppa puhua läpiä päähäsi, ei siellä takaluukussa mitään muovia ole missään paitsi takaluukun sisäpinnassa, ja sama lienee kaikissa autoissa, muu verhoilu huopamatolla ja seinät huopapinnalla, taidat sotkea johonkin muuhun??
PRIMERA:
Akseliväli 2 680
Pituus mm 4 675
leveys mm 1 760
korkeus mm 1 482
Raideleveys edessä mm 1 528
Raideleveys takana mm 1 534
Omamassa kg 1 396
Kokonaismassa kg 1 840
Suurin sallittu jarrullisen perävaunun kokonaismassa kg 1 200
Suurin sallittu jarruttoman perävaunun kokonaismassa kg 675
Suurin sallittu kattokuorma kg 100
Polttonestesäiliön tilavus litraa 62
Tavaratila VDA litraa 465
Tavaratilan tilavuus VDA max 1 670
ASTRA:
Akseliväli 2 703
Pituus mm 4 515
leveys mm 1 794
korkeus mm 1 500
Raideleveys edessä mm 1 488
Raideleveys takana mm 1 488
Omamassa kg 1 280
Kokonaismassa kg 1 805
Suurin sallittu jarrullisen perävaunun kokonaismassa kg 900
Suurin sallittu jarruttoman perävaunun kokonaismassa kg 640
Suurin sallittu kattokuorma kg 100
Polttonestesäiliön tilavus litraa 52
Tavaratila VDA litraa 500
Tavaratilan tilavuus VDA max 1 590
Onhan se Primera jonkin verran isompi. Ainakin siitä pituutta löytyy. Tavaratila maksimissankin on aika paljon isompi.
Kuka nyt mainoksia ihan tosissaan ottaa. Mainokset kertovat vain osan totuudesta.
Kokonaan eri asia onkin sitten se, että tekeekö Primeran kokoisella autolla 1,8-koneella varustettuna yhtään mitään. Minusta ei tee. 1,8 riittää jotenkin kai johonkin Micraan, mutta Primeraan... Huhhuh. Olisi hauska tietää paljonko tommosesta pikkukoneesta irtoaa vääntöä.. Tuskinpa edes liikahtaa jos kierrokset on alle kolmen tonnin !! Entäs sitten kun pannaan takahutlari täys tavaraa, kakarat kyytiin ja anoppilaatikko katolle..
Tuomaksen arvot osoittavat, että Astran ja Primeran tilat ovat hyvin lähellä toisiaan. Tosin ei esim. C-Mersukaan ole yhtään isompi. Primeran pituusylivoima hukkuu kaareviin muotoihin.
Sukulaiset ostivat viime vuoden lopulla Primera 2.0 Tekna SportDeckin ja ajoin autolla pienen lenkin. Näyttävä auto ja huippuvarusteet vakiona. Kuulemani mukaan se 1.6 litrainen versio on kyllä tosi laiska jos vertaa esim. Avensis 1.6.
MONDEO:
Akseliväli 2 754
Pituus mm 4 804
leveys mm 1 812
korkeus mm 1 441
Raideleveys edessä mm 1 522
Raideleveys takana mm 1 537
Omamassa kg 1 434
Kokonaismassa kg 2 695
Suurin sallittu jarrullisen perävaunun kokonaismassa kg 1 500
Suurin sallittu jarruttoman perävaunun kokonaismassa kg 715
Suurin sallittu kattokuorma kg 75
Polttonestesäiliön tilavus litraa 58
Tavaratila VDA litraa 500
Tavaratilan tilavuus VDA max 1 700
Kannattaa verrata Mondeota isoon Primeraan.
Jokainen ostaa sen auton, joka miellyttää. Jos Astra miellyttää enemmän kuin Primera, siitä vaan...
Minulla oli (kuten on tullut jo kerrottua) G-malllin Astra. Hiukan jäi painamaan epäilys Opelien osien laadukkuudesta; jos joku hankkii H-Astran, olisi mukava kuulla kokemuksia - onko alihankintapolitiikka muuttunut. G-Astran kokoonpanon laadun suhteen ei huomauttamista ollut. Astrasta siirryin Primeraan, ja toistaiseksi olen ollut erittäin tyytyväinen.
Hiukan ihmetyttää puheet Primeran 1,8-litraisen moottorin riittämättömyydestä - perheautoon ao. moottorin tehot riittävät mainiosti. Jos aikoo kilpailla tai tehdä vaikutuksen naapureihin, hankkii jonkun muun auton kuin Primeran tai Astran.
Primeraa suurempiakin autoja on olemassa - ja kalliimpia. Primeran Traveller-mallissa on tavaratilan pohjan alla erillinen näppärä "kalalaatikko", johon voi heittää märät/likaiset kamppeet - ja sen alla vielä täysikokoinen varapyörä. Nämä tietenkin pienentävät varsinaista tavaratilaa. Traveller on tehty vielä "vanhaan malliin", eli akseliväli on sama kuin Sedan-mallissa, Astrassahan farkku on "venytetty".
Miksi siinä on kuitenkin pienen farkun kone ja varustelu. Jos välttämättä haluaa nissanin isofarkun niin rahaa menee 29000 (1.8visia+pakolliset talvivarusteet). Et näin!
Voisit hiukan perustella mihin tuo mainitsemasi hinta 29000 ja varustelu perustuu.
Primera 1.6 SportDeck visia 22980 metalliv.Traveler 23580 metalliv.
Moottori
-portaattomasti muuttuva venttiilinajoitus, suorasytytys
-vääntö 97% välillä 2600 - 4000 rmp
Turvavarusteet
-Airbag 2xetu 2xsivu 2xturvaverho 2xaktiivinen niskatuki
Muu varustetaso
-ohjaus säädettävä korkeus/etäisyys
-penkit etu/takareuna säädettävä ristiseläntuki
-ikkunat kaikki neljä sähköhissillä
-peilit sähkösäätöiset ja lämmitettävät
-valot lampunpesimillä
-lämmitys automaattisäädöllä / automaatti-ilmastointi
-integroitu radio / cd kuudella kovaäänisellä ja rattisäädöllä
-inforuutu värillinen 5,5 tuumaa erittäin monipuolisillä toiminnoilla
-renkaat 205x16 / 215x17
-tuulilasin pyyhkijät portaattomalla tihkulla
-keskuslukitus kaappauksenestolla
Visia varustetaso 1.8 25580 metalliv.
Edellä mainittujen lisäksi
-luistonesto + ESP ajonvakautusjärjestelmä
Tekna varustetaso 1.8 28670 metalliv.
Edellä mainittujen lisäksi
-vakionopeussäädin ohjauspyörässä
-peruutuskamera värinäytöllä
-radio / cd 6-levyn makasiinilla ja kahdeksalla kovaäänisellä "Bose"
-laadukkaampi penkinverhoilu
Koita nyt etsiä kilpailijat jotka pesevät tämän perusvarustelun, veikkaan että se joka lähimmäksi pääsee on 3000 kalliimpi!
Jään mielenkiinnolla odottamaan vastinettasi!
-nahkaratti / vaihdekeppi
Vectra:
Akseliväli 2 830
Pituus mm 4 822
leveys mm 1 798
korkeus mm 1 500
Raideleveys edessä mm 1 536
Raideleveys takana mm 1 525
Omamassa kg 1 490
Kokonaismassa kg 2 025
Suurin sallittu jarrullisen perävaunun kokonaismassa kg 1 300
Suurin sallittu jarruttoman perävaunun kokonaismassa kg 735
Suurin sallittu kattokuorma kg 100
Polttonestesäiliön tilavus litraa 60
Tavaratila VDA litraa 530
Tavaratilan tilavuus VDA max 1 850
Vertaa Primeraan.
Lisätietoja Tuomaksen lukuihin:
Ford Mondeo Wagon 1,8 alk. 27050 eur
Opel Vectra Wagon 1,8 alk. 28810 eur
Nissan Primera Traveller 1,8 alk. 25680 eur
Varustetasoissa on tosin huomattavia eroja.
Ford Mondeo Wagon 1,8 alk. 27050 eur
Opel Vectra Wagon 1,8 alk. 28810 eur
Nissan Primera Traveller 1,8 alk. 25680 eur
Varustetasoissa on tosin huomattavia eroja.
Millaiset jälleenmyyntiarvot? Hyvä jälleenmyyntihinta ja myyntihinta yhtä tärkeitä.
Ford Mondeo Wagon 1,8 alk. 27050 eur
Opel Vectra Wagon 1,8 alk. 28810 eur
Nissan Primera Traveller 1,8 alk. 25680 eur
Varustetasoissa on tosin huomattavia eroja.
Eiköhän noilla prosentuaalisesti arvo laske suurin piirtein saman verran. Mallimuutokset tosin sekoittavat kuviota - taitaa olla Mondeo ensimmäisenä vuorossa.
Primera on tavallaan kokoluokaltaan Astran ja Vectran välissä.
Puhuttaneen edelleen farmariautoista - Opeleissahan farkkujen alustaa on jatkettu sedan-malleihin verrattuna. Sedaneissa Primera on kooltaan Vectran luokkaa -tuli sekin testattua kun pari vuotta sitten kiertelin autokauppoja. Mondeo oli Passatin kanssa selvästi suurin sedan-malli sisätiloiltaan. Primeran takapenkki voisi olla hiukan korkeampi, silloin tosin pää kävisi kattoon; muuten tilaa takana riittää kahdelle hyvin, kolmen kanssa on jo ahdasta..
Minä katselinkin vain farmarien mittoja ja ajattelin että samanlaiset kokoerot on sedaneissakin. No sanotaan näin Primeran farmaria on vaikea laittaa mihinkään luokkaan.
Vastaus Misarille 1.8 visia 26700 Jyväskylässä siihen moottorilämmitin sisähaaralla 300+ talvipyörät 850(alut)+roiskeläpät eteen 30 (suositeltavat suomessa).Niin loppu tulos on toi n.29000 ei pitäis olla kovin vaikee laskutoimitus. Siinä 1.6 ei ole Espiä eikä vaikionop.säädintä,eikä 17" vanteita eikä siinä ole myöskään sitä parempaa verhoilua.
Tai siis olihan se vaikee lasku toimitus ku laitton väärin ton hinnan. Siis 28000. Se 29000 on vaan pinttyny päähän ku appi ukko otti just ton paketin mut siihen tuli vielä vetokoukku jo joku muu juttu niin oli sen 29.
Nissan Primeran farmari ollut missään vertailussa Vectraa tai Mondeota vastaan?
---
Tai siis olihan se vaikee lasku toimitus ku laitton väärin ton hinnan. Siis 28000. Se 29000 on vaan pinttyny päähän ku appi ukko otti just ton paketin mut siihen tuli vielä vetokoukku jo joku muu juttu niin oli sen 29.
Nuo jutut on hyvä huomioida - kaikissa muissakin automerkeissä, joissa hinta nousee vastaavasti. Joistakin puuttuu jopa radio ja/tai ilmastointi, ja eräille tulee metallivärillekin julmetusti hintaa.
Miksi siinä on kuitenkin pienen farkun kone ja varustelu. Jos välttämättä haluaa nissanin isofarkun niin rahaa menee 29000 (1.8visia+pakolliset talvivarusteet). Et näin!
Uusimmassa Tuulilasissa oli juuri juttu tästä Nissanin "ihmeellisen halvasta" farkusta. Siinä vertailtiin Primeraa kilpaileviin, kutakuinkin samakokoisiin farkkuihin (mukana ainakin Corolla, Avensis, Focus ja Astra). Yhtäläisillä varusteilla Primera ei ollutkaan halvin, vaan titteli meni Focukselle. Ja ko. jutussa vielä arvioitiin tilastojen avulla oletettua jäännösarvoja 3 vuotiaina ja loppujen lopuksi homman voitti Corolla, Primera oli keskikastia.
Eli markkinointikikka, sanoisin.
Miksi siinä on kuitenkin pienen farkun kone ja varustelu. Jos välttämättä haluaa nissanin isofarkun niin rahaa menee 29000 (1.8visia+pakolliset talvivarusteet). Et näin!
Uusimmassa Tuulilasissa oli juuri juttu tästä Nissanin "ihmeellisen halvasta" farkusta. Siinä vertailtiin Primeraa kilpaileviin, kutakuinkin samakokoisiin farkkuihin (mukana ainakin Corolla, Avensis, Focus ja Astra). Yhtäläisillä varusteilla Primera ei ollutkaan halvin, vaan titteli meni Focukselle. Ja ko. jutussa vielä arvioitiin tilastojen avulla oletettua jäännösarvoja 3 vuotiaina ja loppujen lopuksi homman voitti Corolla, Primera oli keskikastia.
Eli markkinointikikka, sanoisin.
Sanoisin toisin: Primeran saa "numeroa pienemmän" perheauton hinnalla, nyt todistetusti. Olihan se pienempiin autoihin tehdyn hintavertailun keskivaiheilla.
ISO farkku 21.410 Euroa.
Skoda Octavia Combi 1.6 Tour, tavaratilaa 548 - 1512 litraa. Muut tilat vähintään Nissania vastaavat.
Sanoisin toisin: Primeran saa "numeroa pienemmän" perheauton hinnalla, nyt todistetusti. Olihan se pienempiin autoihin tehdyn hintavertailun keskivaiheilla.
Minusta se kyllä sopii paremmin tuohon pienempien autojen luokkaan muiden ominaisuuksiensa puoleen. Aivan kuten tuo mainitsemani Skoda Octaviakin, jolle halvimman "ison" farkun titteli oikeasti taitaisi kuulua.
Maksan mieluummin vähän enemmän saadakseni myös ominaisuuksiltaan isomman luokan auton...