Nissanin mainonta!

56 kommenttia
«1

Kaikki on varmaan huomannu mainoksen uusi isofarkku 22,980€.
Miksi siinä on kuitenkin pienen farkun kone ja varustelu. Jos välttämättä haluaa nissanin isofarkun niin rahaa menee 29000€ (1.8visia+pakolliset talvivarusteet). Et näin!

  
  • Kuinka iso se Nissan on tiloiltaan? Astrahan on suunnilleen samankokoinen, eihän Primeran farkku mikään iso ole, vaikka ylempään luokkaan taitaa kuulua.

      
  • Lainaus:
    27.02.2005 klo 11:54 Ryne kirjoitti
    Kaikki on varmaan huomannu mainoksen uusi isofarkku 22,980€.
    Miksi siinä on kuitenkin pienen farkun kone ja varustelu. Jos välttämättä haluaa nissanin isofarkun niin rahaa menee 29000€ (1.8visia+pakolliset talvivarusteet). Et näin!


    Ei sen halvimmankaan Primeran varustelu kovin huono ole, mutta se 1,6 litrainen kone on kai tosi laiska. Tilat ovat kohtuulliset, mutta eivät mitenkään isot. Mainos on harhaanjohtava, jos siinä väitetään Primeran olevan isompi kuin Astra farmari. En ole viitsinyt lukea noita mainoksia joten en tiedä tarkkaan mitä siinä lukee. Amerikkalainen Kotler ja monet muut markkinointigurut ovat yhtä mieltä siitä, että harhaanjohtava markkinointi (jossa luvataan liikaa) koituu lopulta harhaanjohtajan tappioksi, ainakin jos kyseessä on tuote joka uusitaan (eli ostetaan uusi samanlainen) kohtuullisin väliajoin.

      
  • Onhan se Astra nyt selkeästi pienempi auto kuin Primera. Lisäksi Astra on rumempi eikä ole yhtä kestävä.

      
  • Ei se Nissanin 1,6 kone varsinaisesti mikään laiska ole. Tilanne vain on se, että Primera on jo niin ISO ja painava, että tuon pienimmän koneen vääntö loppuu armottomasti kesken. =massa vaatii veronsa.

    Varustelu on Primerassa mielestäni varsin kattava jo perusmallista alkaen. Suurin osa käyttäjistä ei toden-näköisesti sen enempää "herkkuja" kaipaakaan.

      
  • Kyllä Primera vaan on aika kookas auto, vai montako Astraa olette nähnyt taksiautona, Primeraa on näkynyt aika monta, eikä ihme peittoaahan se takajalkatiloiltaan Mersut mennen tullen. Moottorista voi sanoa 1,6 riittävän Suomen nopeuksiin mainiosti, tähän varmasti vaikuttaa portaattomasti muuttuva venttiiliajoitus, vääntö 97% välilllä 2600-4000 pirteä moottori verrattuna aikaisempaan.

      
  • Lainaus:
    27.02.2005 klo 19:39 Anders-Simo kirjoitti
    Onhan se Astra nyt selkeästi pienempi auto kuin Primera. Lisäksi Astra on rumempi eikä ole yhtä kestävä.

    Selkeästi isompi, ei Primera ole paljoa isompi. Primera on vähän outo ja Astra tavallisen kaunis. Kuinkas nämä Astra ja Primera sitten kestää?

      
  • Lainaus:
    28.02.2005 klo 09:51 Tuomas kirjoitti
    Lainaus:
    27.02.2005 klo 19:39 Anders-Simo kirjoitti
    Onhan se Astra nyt selkeästi pienempi auto kuin Primera. Lisäksi Astra on rumempi eikä ole yhtä kestävä.

    Selkeästi isompi, ei Primera ole paljoa isompi. Primera on vähän outo ja Astra tavallisen kaunis. Kuinkas nämä Astra ja Primera sitten kestää?


    En panisi pennin latiakaan Astran puolesta?

      
  • Minäpä pistin Astraan lanttini ja kävin koeajamassa monia "isompia" kilpailijoitaan kuten Mazda6:sen, Toyota Avensiksen, Ford Mondeon, VolvoV50:sen, Renault Lagunan ja myös sen Nissan Primeran.

    Huomasin vaan että aika isoksi oli Astra kasvanut, käytännössä luokkaa isommissa pituus oli ainut jossa "isomman luokan" näki selvästi, akseliväli varsinkin oli lähes sama kuin myös leveys, no joo oli se Mondeo sisältä selvästi Astraa leveämpi.

    Ja mitä tulee Nissan Primeraan, vaihteisto tuntuu jo uutena kuin olisi vanhaa autoa ajanut, selvästi Nissan on avioliitossa Renaultin kanssa, oli sen verran surkea vaihteiston toiminta. Ja katsoppa samalla tavaratilan muovisuutta, ei missään ed. mainituista koeajamistani autoista ollut niin surkean, muovisen ja halvan näköistä verhoilua kuin juuri siinä "edullisessa Primerassa".......tulisiko se Primeran halpuus juuri siitä ? ? ?


    [Samppa1300 muokkasi tätä viestiä 28.02.2005 klo 12:09]
      
  • Nyt taidat Samppa puhua läpiä päähäsi, ei siellä takaluukussa mitään muovia ole missään paitsi takaluukun sisäpinnassa, ja sama lienee kaikissa autoissa, muu verhoilu huopamatolla ja seinät huopapinnalla, taidat sotkea johonkin muuhun??

      
  • PRIMERA:
    Akseliväli 2 680
    Pituus mm 4 675
    leveys mm 1 760
    korkeus mm 1 482
    Raideleveys edessä mm 1 528
    Raideleveys takana mm 1 534
    Omamassa kg 1 396
    Kokonaismassa kg 1 840
    Suurin sallittu jarrullisen perävaunun kokonaismassa kg 1 200
    Suurin sallittu jarruttoman perävaunun kokonaismassa kg 675
    Suurin sallittu kattokuorma kg 100
    Polttonestesäiliön tilavus litraa 62
    Tavaratila VDA litraa 465
    Tavaratilan tilavuus VDA max 1 670

    ASTRA:
    Akseliväli 2 703
    Pituus mm 4 515
    leveys mm 1 794
    korkeus mm 1 500
    Raideleveys edessä mm 1 488
    Raideleveys takana mm 1 488
    Omamassa kg 1 280
    Kokonaismassa kg 1 805
    Suurin sallittu jarrullisen perävaunun kokonaismassa kg 900
    Suurin sallittu jarruttoman perävaunun kokonaismassa kg 640
    Suurin sallittu kattokuorma kg 100
    Polttonestesäiliön tilavus litraa 52
    Tavaratila VDA litraa 500
    Tavaratilan tilavuus VDA max 1 590


    Onhan se Primera jonkin verran isompi. Ainakin siitä pituutta löytyy. Tavaratila maksimissankin on aika paljon isompi.

      
  • Kuka nyt mainoksia ihan tosissaan ottaa. Mainokset kertovat vain osan totuudesta.

    Kokonaan eri asia onkin sitten se, että tekeekö Primeran kokoisella autolla 1,8-koneella varustettuna yhtään mitään. Minusta ei tee. 1,8 riittää jotenkin kai johonkin Micraan, mutta Primeraan... Huhhuh. Olisi hauska tietää paljonko tommosesta pikkukoneesta irtoaa vääntöä.. Tuskinpa edes liikahtaa jos kierrokset on alle kolmen tonnin !! Entäs sitten kun pannaan takahutlari täys tavaraa, kakarat kyytiin ja anoppilaatikko katolle..

      
  • Tuomaksen arvot osoittavat, että Astran ja Primeran tilat ovat hyvin lähellä toisiaan. Tosin ei esim. C-Mersukaan ole yhtään isompi. Primeran pituusylivoima hukkuu kaareviin muotoihin.
    Sukulaiset ostivat viime vuoden lopulla Primera 2.0 Tekna SportDeckin ja ajoin autolla pienen lenkin. Näyttävä auto ja huippuvarusteet vakiona. Kuulemani mukaan se 1.6 litrainen versio on kyllä tosi laiska jos vertaa esim. Avensis 1.6.

      
  • MONDEO:
    Akseliväli 2 754
    Pituus mm 4 804
    leveys mm 1 812
    korkeus mm 1 441
    Raideleveys edessä mm 1 522
    Raideleveys takana mm 1 537
    Omamassa kg 1 434
    Kokonaismassa kg 2 695
    Suurin sallittu jarrullisen perävaunun kokonaismassa kg 1 500
    Suurin sallittu jarruttoman perävaunun kokonaismassa kg 715
    Suurin sallittu kattokuorma kg 75
    Polttonestesäiliön tilavus litraa 58
    Tavaratila VDA litraa 500
    Tavaratilan tilavuus VDA max 1 700

    Kannattaa verrata Mondeota isoon Primeraan. :wink:

      
  • Jokainen ostaa sen auton, joka miellyttää. Jos Astra miellyttää enemmän kuin Primera, siitä vaan...
    Minulla oli (kuten on tullut jo kerrottua) G-malllin Astra. Hiukan jäi painamaan epäilys Opelien osien laadukkuudesta; jos joku hankkii H-Astran, olisi mukava kuulla kokemuksia - onko alihankintapolitiikka muuttunut. G-Astran kokoonpanon laadun suhteen ei huomauttamista ollut. Astrasta siirryin Primeraan, ja toistaiseksi olen ollut erittäin tyytyväinen.
    Hiukan ihmetyttää puheet Primeran 1,8-litraisen moottorin riittämättömyydestä - perheautoon ao. moottorin tehot riittävät mainiosti. Jos aikoo kilpailla tai tehdä vaikutuksen naapureihin, hankkii jonkun muun auton kuin Primeran tai Astran.
    Primeraa suurempiakin autoja on olemassa - ja kalliimpia. Primeran Traveller-mallissa on tavaratilan pohjan alla erillinen näppärä "kalalaatikko", johon voi heittää märät/likaiset kamppeet - ja sen alla vielä täysikokoinen varapyörä. Nämä tietenkin pienentävät varsinaista tavaratilaa. Traveller on tehty vielä "vanhaan malliin", eli akseliväli on sama kuin Sedan-mallissa, Astrassahan farkku on "venytetty".

      
  • Lainaus:
    27.02.2005 klo 11:54 Ryne kirjoitti
    Kaikki on varmaan huomannu mainoksen uusi isofarkku 22,980€.
    Miksi siinä on kuitenkin pienen farkun kone ja varustelu. Jos välttämättä haluaa nissanin isofarkun niin rahaa menee 29000€ (1.8visia+pakolliset talvivarusteet). Et näin!


    Voisit hiukan perustella mihin tuo mainitsemasi hinta 29000€ ja varustelu perustuu.

    Primera 1.6 SportDeck visia 22980€ metalliv.Traveler 23580€ metalliv.

    Moottori
    -portaattomasti muuttuva venttiilinajoitus, suorasytytys
    -vääntö 97% välillä 2600 - 4000 rmp

    Turvavarusteet
    -Airbag 2xetu 2xsivu 2xturvaverho 2xaktiivinen niskatuki

    Muu varustetaso
    -ohjaus säädettävä korkeus/etäisyys
    -penkit etu/takareuna säädettävä ristiseläntuki
    -ikkunat kaikki neljä sähköhissillä
    -peilit sähkösäätöiset ja lämmitettävät
    -valot lampunpesimillä
    -lämmitys automaattisäädöllä / automaatti-ilmastointi
    -integroitu radio / cd kuudella kovaäänisellä ja rattisäädöllä
    -inforuutu värillinen 5,5 tuumaa erittäin monipuolisillä toiminnoilla
    -renkaat 205x16 / 215x17
    -tuulilasin pyyhkijät portaattomalla tihkulla
    -keskuslukitus kaappauksenestolla

    Visia varustetaso 1.8 25580€ metalliv.
    Edellä mainittujen lisäksi
    -luistonesto + ESP ajonvakautusjärjestelmä

    Tekna varustetaso 1.8 28670€ metalliv.
    Edellä mainittujen lisäksi
    -vakionopeussäädin ohjauspyörässä
    -peruutuskamera värinäytöllä
    -radio / cd 6-levyn makasiinilla ja kahdeksalla kovaäänisellä "Bose"
    -laadukkaampi penkinverhoilu

    Koita nyt etsiä kilpailijat jotka pesevät tämän perusvarustelun, veikkaan että se joka lähimmäksi pääsee on 3000€ kalliimpi!

    Jään mielenkiinnolla odottamaan vastinettasi!
    -nahkaratti / vaihdekeppi

      
  • Vectra:
    Akseliväli 2 830
    Pituus mm 4 822
    leveys mm 1 798
    korkeus mm 1 500
    Raideleveys edessä mm 1 536
    Raideleveys takana mm 1 525
    Omamassa kg 1 490
    Kokonaismassa kg 2 025
    Suurin sallittu jarrullisen perävaunun kokonaismassa kg 1 300
    Suurin sallittu jarruttoman perävaunun kokonaismassa kg 735
    Suurin sallittu kattokuorma kg 100
    Polttonestesäiliön tilavus litraa 60
    Tavaratila VDA litraa 530
    Tavaratilan tilavuus VDA max 1 850

    Vertaa Primeraan.

    [Tuomas muokkasi tätä viestiä 01.03.2005 klo 08:50]
      
  • Lisätietoja Tuomaksen lukuihin:

    Ford Mondeo Wagon 1,8 alk. 27050 eur
    Opel Vectra Wagon 1,8 alk. 28810 eur
    Nissan Primera Traveller 1,8 alk. 25680 eur

    Varustetasoissa on tosin huomattavia eroja.

      
  • Lainaus:
    01.03.2005 klo 08:54 MatLog kirjoitti
    Lisätietoja Tuomaksen lukuihin:

    Ford Mondeo Wagon 1,8 alk. 27050 eur
    Opel Vectra Wagon 1,8 alk. 28810 eur
    Nissan Primera Traveller 1,8 alk. 25680 eur

    Varustetasoissa on tosin huomattavia eroja.

    Millaiset jälleenmyyntiarvot? Hyvä jälleenmyyntihinta ja myyntihinta yhtä tärkeitä.

      
  • Lainaus:
    01.03.2005 klo 09:29 Tuomas kirjoitti
    Lainaus:
    01.03.2005 klo 08:54 MatLog kirjoitti
    Lisätietoja Tuomaksen lukuihin:

    Ford Mondeo Wagon 1,8 alk. 27050 eur
    Opel Vectra Wagon 1,8 alk. 28810 eur
    Nissan Primera Traveller 1,8 alk. 25680 eur

    Varustetasoissa on tosin huomattavia eroja.

    Millaiset jälleenmyyntiarvot? Hyvä jälleenmyyntihinta ja myyntihinta yhtä tärkeitä.


    Eiköhän noilla prosentuaalisesti arvo laske suurin piirtein saman verran. Mallimuutokset tosin sekoittavat kuviota - taitaa olla Mondeo ensimmäisenä vuorossa.

      
  • Primera on tavallaan kokoluokaltaan Astran ja Vectran välissä.

      
  • Lainaus:
    01.03.2005 klo 09:51 Tuomas kirjoitti
    Primera on tavallaan kokoluokaltaan Astran ja Vectran välissä.

    Puhuttaneen edelleen farmariautoista - Opeleissahan farkkujen alustaa on jatkettu sedan-malleihin verrattuna. Sedaneissa Primera on kooltaan Vectran luokkaa -tuli sekin testattua kun pari vuotta sitten kiertelin autokauppoja. Mondeo oli Passatin kanssa selvästi suurin sedan-malli sisätiloiltaan. Primeran takapenkki voisi olla hiukan korkeampi, silloin tosin pää kävisi kattoon; muuten tilaa takana riittää kahdelle hyvin, kolmen kanssa on jo ahdasta..

      
  • Minä katselinkin vain farmarien mittoja ja ajattelin että samanlaiset kokoerot on sedaneissakin. No sanotaan näin Primeran farmaria on vaikea laittaa mihinkään luokkaan.

      
  • Vastaus Misarille 1.8 visia 26700€ Jyväskylässä siihen moottorilämmitin sisähaaralla 300€+ talvipyörät 850€(alut)+roiskeläpät eteen 30€ (suositeltavat suomessa).Niin loppu tulos on toi n.29000€ ei pitäis olla kovin vaikee laskutoimitus. Siinä 1.6 ei ole Espiä eikä vaikionop.säädintä,eikä 17" vanteita eikä siinä ole myöskään sitä parempaa verhoilua.

      
  • Tai siis olihan se vaikee lasku toimitus ku laitton väärin ton hinnan. Siis 28000€. Se 29000€ on vaan pinttyny päähän ku appi ukko otti just ton paketin mut siihen tuli vielä vetokoukku jo joku muu juttu niin oli sen 29.

      
  • Nissan Primeran farmari ollut missään vertailussa Vectraa tai Mondeota vastaan?

      
  • Lainaus:
    02.03.2005 klo 23:00 Ryne kirjoitti
    Vastaus Misarille 1.8 visia 26700€ Jyväskylässä siihen moottorilämmitin sisähaaralla 300€+ talvipyörät 850€(alut)+roiskeläpät eteen 30€ (suositeltavat suomessa).Niin loppu tulos on toi n.29000€ ei pitäis olla kovin vaikee laskutoimitus. Siinä 1.6 ei ole Espiä eikä vaikionop.säädintä,eikä 17" vanteita eikä siinä ole myöskään sitä parempaa verhoilua.
    ---
    Tai siis olihan se vaikee lasku toimitus ku laitton väärin ton hinnan. Siis 28000€. Se 29000€ on vaan pinttyny päähän ku appi ukko otti just ton paketin mut siihen tuli vielä vetokoukku jo joku muu juttu niin oli sen 29.

    Nuo jutut on hyvä huomioida - kaikissa muissakin automerkeissä, joissa hinta nousee vastaavasti. Joistakin puuttuu jopa radio ja/tai ilmastointi, ja eräille tulee metallivärillekin julmetusti hintaa.

      
  • Lainaus:
    27.02.2005 klo 11:54 Ryne kirjoitti
    Kaikki on varmaan huomannu mainoksen uusi isofarkku 22,980€.
    Miksi siinä on kuitenkin pienen farkun kone ja varustelu. Jos välttämättä haluaa nissanin isofarkun niin rahaa menee 29000€ (1.8visia+pakolliset talvivarusteet). Et näin!


    Uusimmassa Tuulilasissa oli juuri juttu tästä Nissanin "ihmeellisen halvasta" farkusta. Siinä vertailtiin Primeraa kilpaileviin, kutakuinkin samakokoisiin farkkuihin (mukana ainakin Corolla, Avensis, Focus ja Astra). Yhtäläisillä varusteilla Primera ei ollutkaan halvin, vaan titteli meni Focukselle. Ja ko. jutussa vielä arvioitiin tilastojen avulla oletettua jäännösarvoja 3 vuotiaina ja loppujen lopuksi homman voitti Corolla, Primera oli keskikastia.

    Eli markkinointikikka, sanoisin.

    [jalkkis muokkasi tätä viestiä 03.03.2005 klo 16:12]
      
  • Lainaus:
    03.03.2005 klo 16:11 jalkkis kirjoitti
    Lainaus:
    27.02.2005 klo 11:54 Ryne kirjoitti
    Kaikki on varmaan huomannu mainoksen uusi isofarkku 22,980€.
    Miksi siinä on kuitenkin pienen farkun kone ja varustelu. Jos välttämättä haluaa nissanin isofarkun niin rahaa menee 29000€ (1.8visia+pakolliset talvivarusteet). Et näin!



    Uusimmassa Tuulilasissa oli juuri juttu tästä Nissanin "ihmeellisen halvasta" farkusta. Siinä vertailtiin Primeraa kilpaileviin, kutakuinkin samakokoisiin farkkuihin (mukana ainakin Corolla, Avensis, Focus ja Astra). Yhtäläisillä varusteilla Primera ei ollutkaan halvin, vaan titteli meni Focukselle. Ja ko. jutussa vielä arvioitiin tilastojen avulla oletettua jäännösarvoja 3 vuotiaina ja loppujen lopuksi homman voitti Corolla, Primera oli keskikastia.

    Eli markkinointikikka, sanoisin.


    Sanoisin toisin: Primeran saa "numeroa pienemmän" perheauton hinnalla, nyt todistetusti. Olihan se pienempiin autoihin tehdyn hintavertailun keskivaiheilla.

    [MatLog muokkasi tätä viestiä 03.03.2005 klo 16:23]
      
  • ISO farkku 21.410 Euroa.

    Skoda Octavia Combi 1.6 Tour, tavaratilaa 548 - 1512 litraa. Muut tilat vähintään Nissania vastaavat.

      
  • Lainaus:
    03.03.2005 klo 16:22 MatLog kirjoitti

    Sanoisin toisin: Primeran saa "numeroa pienemmän" perheauton hinnalla, nyt todistetusti. Olihan se pienempiin autoihin tehdyn hintavertailun keskivaiheilla.


    Minusta se kyllä sopii paremmin tuohon pienempien autojen luokkaan muiden ominaisuuksiensa puoleen. Aivan kuten tuo mainitsemani Skoda Octaviakin, jolle halvimman "ison" farkun titteli oikeasti taitaisi kuulua.

    Maksan mieluummin vähän enemmän saadakseni myös ominaisuuksiltaan isomman luokan auton...

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit