voittamaton toyota

35 kommenttia
2»
  • Niinpä niin ...auton osto on aina monen asian valintakysymys.

    Toinen ajelee vuosikaudet mummolaan ilman sen kummempia miettimisiä, auton pelittäminen tuntuu itsestäänselvyydeltä eikä mielessä edes käy mahdollinen tiellejääminen.

    Toinen ajelee vuosikaudet mummolaan ja joskus matka katkeaa kesken kummalisen vian ilmetessä. Mutta perhehän toki ymmärtää kun alla on auto jota on testien mukaan ylivoimaisen kiva ajaa ja joka käy muuten vain harvoin huolloissa. Ja mitä sen nyt väliä pieni epävarmuus joka kerta kun virta-avaimesta kääntää ja peruuttaa pollen tallista. Pääasia että alla on testien pistekuningas :smile:

      
  • Edellinen autoni oli -87 vuoden 626, omistin sen km välillä 250-340 tkm.
    Minulla on ollut n. 10 autoa vm 80-90(euroja). Tämä matukka oli ainoa, jota ei tarvinnut koskaan hinata, ei jättänyt välille.Sain sen ajettua jopa romikselle....
    Pikku vikaa oli, muttei haitannut ajamista.Ei se tosin hääppöinen talviauto ollut. Yhtä hyvät valot kuin -80 mallin Fiiussa, mutta paljon-paljon kylmempi.
    En tiedä oliko lämppäri tukossa , mutta kymmenen asteen pakkanen alkoi olla ylärajalla ajoviihtyvyyden kannalta. Pipoa ja hanskoja ei juuri tarvinnut ottaa pois ja varpaita paleli jo etupenkillä.Tuulilasi pysyi nipanappa auki.Onneksi istuinlämmittimet sentäs toimivat.
    Ja varsinkin menestys virheettömyystilastossa lämmitti mieltä.....

      
  • Lainaus:
    07.03.2005 klo 17:51 jarna kuiva kirjoitti
    Tuulilasin uusimmassa numerossa oli vertailu, jossa tälläkin palstalla hehkutettu voittamaton (ei oo ikinä voittanu missään testissä) toyota corolla jäi taas hännille :open_mouth: :open_mouth:. salli mun änkyrä-simo nauraa. Golf oli taas ykkönen, kysynkin miksi, toivon simonkin ottavan kantaa.


    totta tais simo jäädä simoilematta D. :innocent:

      
  • Totta että Golfin ja vag konsernien tuotteiden huoltoväli on pidempi kuin Toyotan eli perushuolloissa täytyy käydä useammin Toyotalla mutta ei ne volkkarin longlife-huollot ole mitään halpoja vaan maksaa satajo euroja, esim se öljy jota sinne koneeseen laitetaan maksaa järjettömästi (1 litra maksaa jo noin 20 euroa) ja kyseisissä huolloissa vaihdetaan kaikki mahdolliset putsarit ja suodattimet mitä autosta löytyy vaikka ne eivät olisikaan vielä vaihdon tarpeessa. Pissapoikaan lisätään nestettä myös jos et ole pistänyt säiliötä piripintaan. Muistan itse hyvin kun erään huollon yhteydessä oli lisätty vajaa kahvikupillinen nestettä niin siitä laskutettiin yli 5 euroa lisää. Niin ja tuntihinta työstä on ainakin Laakkosella melko korkea jotain 40 euron paikkeilla. Olen kuullut juttuja että joidenkin longlife- huoltojen yhteydessä täydestä pissapojasta olisi muka poistettu nestettä että saadaan laitettua sinnekin lisää ainetta ja saadaan huollolle lisää hintaa. Ja usein kaikkia tarkastettavia kohteita ei ole kuitenkaan vaivauduttu käymään läpi vaan asiakkaalle annettuun lappuun jossa kerrotaan tarkasti mitkä paikat autosta on mukamas läpikäyty on lyöty vaan summittaisesti niitä rasteja tarkastettu-kohtaan. Näin kuulemma ainakin Laakkosella tehdään.

      
  • Lainaus:
    10.03.2005 klo 14:44 HäRVeli kirjoitti

    Toinen ajelee vuosikaudet mummolaan ja joskus matka katkeaa kesken kummalisen vian ilmetessä. Mutta perhehän toki ymmärtää kun alla on auto jota on testien mukaan ylivoimaisen kiva ajaa ja joka käy muuten vain harvoin huolloissa. Ja mitä sen nyt väliä pieni epävarmuus joka kerta kun virta-avaimesta kääntää ja peruuttaa pollen tallista. Pääasia että alla on testien pistekuningas :smile:

    Onneksi auton matka hyvin harvoin katkeaa. Onhan se kamalaa jos kerran kymmenessä vuodessa auto ei oikein käynnisty. On se hienoa ajaa luotettavimmilla autoilla jossa 10% vähemmän vikoja joka on ihan ruosteessa. On se kivaa ajaa luotettavimmalla autolla jossa on ahtaat tilat, ikävä ajoasento ja vaarallinen ajettava. :wink:

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit