Tietääkö kukaan?

30 kommenttia

Onko kellään tietoa sellaisista nettisivuista,josta näkisi lähivuosina esiteltäviä autouutuuksia?

  
  • www.autowebfinland.tk

    Sieltä artikkelit ja sieltä yläkulmasta "tulevat mallit ja julkistukset"

      
  • No voi herra varjele, mitkä sivut!!!!!!! Missähän poikakerhossa ne on puunlatvassa liimaa impatessa tekaistu? Ei olla vaivauduttu edes pintapuoliseen yritykseen peitellä kaiken järjen ja objektiivisuuden romuttavaa, sairaalloisiin ja jopa huvittaviin mittoihin yltävää puolueellisuutta ja ennakkoluuloisuutta!!!!!!!

    Tuossa poikakerhossa lähdetään siitä, että saksalaiset ovat ylimaallisen hyviä autoja, jotka malliin katsomatta ovat selkeästi parempia kuin muut autot - varsinkin japanilaiset, joista ei löydetä yleensä muuta hyvää kuin varustelu, jos sitäkään. Jo ennakkoon ollaan päätetty, että japsit ovat enintään ala-arvoisia. Ja jos koeajolla huomataankin, ettei näin ole, kirjoitetaan yhä vain sitä 60-luvun tarinaa siitä, miten kauhean huonoja japsit ovat ajaa.

    Muistetaan vielä lisätä, että ne ovat ahtaita ja että kojelaudassakin on halvat muovit. Ja että ulkonäkö on tyylitön. Saksalaiset taas ovat kauniita, tyylikkäitä ja niissä on niiiiiiin hieno kojelauta. Ja se on tehty oikeanlaisesta muovista, mistä poikakerholaiset pitävät.

    Onneksi tuo matalamielinen, uskonnollista fanatismia lähentelevä sokeuden ja typeryyden ilmaus on edes tajuttu toteuttaa salanimillä - muutoinhan jo näiden golffikuskien nettisivujen vuoksi heidän lapsiaan kiusattaisiin koulussa mielisairaaksi ja demariksi asti ja vaimonsakin lakkaisivat täyttämästä aviollisia velvollisuuksia makuukammarissa - jos nämä naurettavat ukot edes sinne löytävät kun kiillottavat rotiskogolffinsa pakoputken tuunattua päätä yökaudet sylki suupielistä noruen.

    Sellaisia terveisiä lähettäisin Nikille ja Tuomakselle, että jos autot noin kovasti kiinnostavat niin kannattaisihan se oikein panna rahat yhteen läjään ja vaikkapa tilata ulkomaisia laatujulkaisuja autoalalta - toki vasta sitten kun ollaan muutama syksy väkisin itku kurkussa käyty työväenopiston englanninkurssi läpi, jotta ymmärretään noista kalliille paperille painetuista lehdistä muutakin kuin sanat Alffaroooomeo kuvan alta.

    Näistä lehdistä, esimerkiksi Autocar'ista voisivat sitten nämä fantasioidensa harhauttamat, asenteillaan 60-luvulle jämähtäneet pillifarkkuiset mutta kaljuuntuneet aikamiespojat lukea, että jumaalauta, japsithan tekevät paitsi hyviä, myös erinomaisia autoja!!

    Olisi se ihme näille pekkoaikamiespojille ja sulovileeneille huomata puumajassaan lehtiä lukiessaan, että suuressa maailmassa - heidän kaatumassa olevan autovajansa tuolla puolen - asiantuntevat autotoimittajat kirjoittavat monestakin japsista, että ne ovat hyviä ajaa ( usein parempia kuin horstin valmistamat kilpailijansa ), laadukkaasti rakennettuja ( tässä kisassa ei edes jaeta hopea- ja pronssisijoja, niin kaukana tulevat olutmahain kansakunnan autotuotokset perässä.. ) ja että ei ole harvinaista sekään, että joku japsi on luokkansa tilavin!!

    Mikähän mahti maailmassa pystyisi suurempaa väkivaltaa käyttämättä takomaan näiden vääränvalanvannojien ja klonkswagenhihhuleiden päähän, että lukuisissa vertailuissa maailmalla - ja täällä huonossa itsetunnossa sakuja nöyristelevässä Suomessammekin - on ollut japanilainen auto voittajana ja onpa niitä valittu luokkansa parhaimmiksi autoiksikin?

    Herätkää nyt jumafittanlautasattana tähän päivään ja ympäröivään todellisuuteen, ennenkuin sukulaisenne hakevat teille valkotakkiset sedät sinne autovajaan tai puunlatvamajaan. Kyllähän minä nyt vuosia englantilaisia autolehtiä lukeneena tiedän, missä autoalalla mennään, mutta moni perustyperä suomalaisvirkamies saattaa sivujanne luettuaan ostaa sen kahdeksannen harmaan volkkarinsa, joka sopii sen harmaaseen, liian pieneen virkamiespukuun ja vähän vähemmän linttaan astuttuihin, ruskeisiin sämpyläkenkiin, jotka kiiltävät vain niiltä kohdin kuin niihin on roiskunut vetelää koiranulostetta kun on viety roskapussi viimein ulos vaimon raivoa pelätessä.

    Nyt pojat kaapista ulos ja tervetuloa todellisuuteen!!!!!!! Onhan se tervettä, että lapsi leikkii, mutta se on jo sairasta, ettei se osaa lopettaa!!!

    Rakentavin terveisin

    Anders-Simo

    ( tuhansia ja tuhansia sivuja laatuautolehtiä lukenut esteetikko, asiantuntija ja itsenäinen ajattelija )

      
  • "kirjoitetaan yhä vain sitä 60-luvun tarinaa siitä, miten kauhean huonoja japsit ovat ajaa."

    Kyllä jokaisen automallin ajettavuuteen liittyvä teksti on ihan kyseisestä mallista koettu ominaisuus. Jokainen testattu japanilainen on muuten tähän mennessä ollut tuttavan tms. omistama, eli kilometrejä on kertynyt runsaasti useampaan otteeseen. Esim. 2001 mallin Corollan testiin on tietääkseni käytetty 15 ajotuntia.

    Löytyy porukasta myös Toyota-kuljettaja ja koeajo vanhasta 80-luvun lopun Corollasta, siinä sinulle japsimielisyyttä...

    En muutenkaan käsitä, mitä tarkoitat japanilaisvastaisuudella, esimerksi testin Suzuki Alto sai 4 tähteä...

    mutta esim. Nissan Almera ja Honda Civic ovat oikeasti huonoja ajaa. Näin sanoo muuten JOKAINEN autolehti jonka tiedän.

    "Muistetaan vielä lisätä, että ne ovat ahtaita ja että kojelaudassakin on halvat muovit. "

    Kokeileppa ensin vaikka 90 luvun Carina E:tä ja istu sitten Vectra B:hen niin tiedät, mitä halvoilla muoveilla Toyotan kohdalla tarkoitetaan. Ainakin Carinan testissä muistaakseni joitain vuosia sitten kehuttiin juuri loistavia tiloja...

    "sokeuden ja typeryyden ilmaus on edes tajuttu toteuttaa salanimillä"

    Mistä niin päättelet?

    "niin kannattaisihan se oikein panna rahat yhteen läjään ja vaikkapa tilata ulkomaisia laatujulkaisuja autoalalta"

    Julkaisuja löytyy niin että hyllyt notkuu, Tuomakseltakin kokonainen varasto Tekniikan Maailmoita useammalta vuosikymmeneltä. Oma kokoelma sisältää kaikki Suomalaiset autolehdet parilta vuodelta sekä laatikollinen niitä "laatujulkaisuja". Vanhimmat yleiset julkaisut on muuten 60 luvulta ja vanhin auton käyttöohjekirja vuodelta 1927.

    "ollaan muutama syksy väkisin itku kurkussa käyty työväenopiston englanninkurssi läpi, jotta ymmärretään noista kalliille paperille painetuista lehdistä muutakin kuin sanat Alffaroooomeo kuvan alta."

    Pidän omaa Englanninkielen taitoani hyvänä, koska työskentelen suuressa kansainvälisessä yrityksessä. Mikä sinä muka olet toisten kielitaitoa haukkumaan? Ja jos nyt tänään sattui pääsivulla olemaan Alfan uutuusmallin kuva, se ei tarkoita yhtään mitään. Viime viikolla etusivulla luki ROVER 75...

    "ennenkuin sukulaisenne hakevat teille valkotakkiset sedät sinne autovajaan tai puunlatvamajaan. Kyllähän minä nyt vuosia englantilaisia autolehtiä lukeneena tiedän, missä autoalalla mennään, mutta moni perustyperä suomalaisvirkamies saattaa sivujanne luettuaan ostaa sen kahdeksannen harmaan volkkarinsa, joka sopii sen harmaaseen, liian pieneen virkamiespukuun ja vähän vähemmän linttaan astuttuihin, ruskeisiin sämpyläkenkiin, jotka kiiltävät vain niiltä kohdin kuin niihin on roiskunut vetelää koiranulostetta kun on viety roskapussi viimein ulos vaimon raivoa pelätessä."

    En muutenkaan ymmärrä asennettasi. Sinun mielestäsi vain ja ainoastaan Japanilaiset osaavat tehdä autoja ja tuot sen myös todella vahvasti esille. Jos joku kehuu muun maalaisia autoja, saat yleensä jonkin sortin kohtauksen (niinkuin ylläolevasta jokainen voi sivistyneesti lukea). Näyttää siltä, että hoitoa tarvitset yksinomaan sinä asenteidesi kanssa.

    Ainoa, jossa olit oikeassa viestisi suhteen, on se, että ihmiset totta tosiaan ostavat autoja testien perusteella. Niillä moni kansalainen ostoaan perustelee ja voin näyttää sinulle vaikka 20 palautepostia, jossa kiitetään hyvästä artikkelista ja kerrotaan, että sen pohjalta on ostettu uusi auto.

    Ja siitä japanilaisvastaisuudesta, Esim. uudet Mazdat ovat hyviä autoja. Perheessä on ollut 2 Mazdaa ja äitini siskolla aikoinaan 7 japanilaista yhteensä. Mazda3:sta ja 6:sta on tulossa artikkelia ja niiden ajettavuus on kyllä ihan eri tasolla kuin corollan tms. Yksikään keskikokoinen perusperheauto ei vielä kuitenkaan pärjää Ford Focuksen ajettavuudelle. Niin se vain on. Ei edes Mazda, vaikka onkin uusimman Focuksen kanssa samaa tavaraa. Top Gearin Jeremy Clarkson epäilikin, että uusi Focus tulee olemaan ajettavuudeltaan huonompi auto, kuin nykyinen.

    Sanot harmaa volkswagen? Ehkä niin, mutta vielä harmaampi on se Toyota Corolla tai varis, jota yrität jokaiselle tuputtaa...

    Kovin rakentava ei postauksesi ollut. Keksi jotain oikeasti järkevää, niin ehkä asiaan jopa puututaan toisenlaisella asenteella.

    [Niki Kari muokkasi tätä viestiä 23.07.2004 klo 01:33]
      
  • Anders-Simo voisi kyllä mennä räpläämään sitä rullatuolia hullujen huoneelle, niin ihmeellisiä nuo juttusi on. Tarkoitatko laatulehdilläsi niitä ihme ufo juttuja, mitä olet täälläkin yrittänyt tuputtaa siitä vaihtoehtoislehdestäsi?

    Eihän tuon sivun kavereista kukaan edes aja sillä Golffilla. Ei tuon sivun jutut minunkaan mielestäni nyt mitään autolehti tasoa ole, mutta en tuolla nyt kauheasti muuta puolueellisuutta nää, paitsi ehkä Alffaa on aika paljon hehkutettu, siitä ei löydy virheitä, mitä kaikissa muissa kunnon artikkeleissa kritisoidaan, kun kirjoittaja sattuu sillä ajelemaan. Tuossa ehkä suurin ero ammattimaisiin teksteihin.

    Sä olet vain tainnut rueta käymään yhden miehen sotaa kaikkia parempia autoja vastaan, kun itse olet niin reppana, että joudut ajelemaan sillä suolan raiskaamalla viistoista vuotta vanhalla Itä-auton raadolla, ja sitten pitää kateellisena täällä haukkua kaikki paremmat autot. Katselin tossa esim uusimman Car lehden listauksia luokkansa parhaimmista autoista ja kylläpä siellä vaan ne olut mahojen autot olivat suurimmaksi osaksi niitä luokkansa parhaita.. Sorry!!

      
  • Lainaus:
    23.07.2004 klo 09:41 individual kirjoitti

    Eihän tuon sivun kavereista kukaan edes aja sillä Golffilla. Ei tuon sivun jutut minunkaan mielestäni nyt mitään autolehti tasoa ole, mutta en tuolla nyt kauheasti muuta puolueellisuutta nää, paitsi ehkä Alffaa on aika paljon hehkutettu, siitä ei löydy virheitä, mitä kaikissa muissa kunnon artikkeleissa kritisoidaan, kun kirjoittaja sattuu sillä ajelemaan. Tuossa ehkä suurin ero ammattimaisiin teksteihin.


    Olet tuossa varsin oikeassa. Ei pitäisi koskaan ensituntuman mukaan kirjoittaa testejä. Syynä ei tosin ole se, että omistan Alfan, koska ensimmäinen Alfa-testi kirjoitettiin ennen kuin olin edes ajatellut autonvaihtoa. Tuosta koeajosta sitten syttyi se kipinä autonvaihdolle. Tuotteessa olevat virheet selkenevät vasta pidemmän ajan kuluttua kun on kokeillut kilpailijan vastaavaa laitosta. Alfassa on parannettavaa, jota varsinkaan 2 litraisen artikkelissa ei ole mainittu (koska kyseessä on kirjoitus, joka tehtiin heti autokauppojen jälkeen). Luulenpa, että tässä kohtaa artikkelin hienoinen ruuvaaminen olisi enemmän kuin paikallaan ja se tullaan toteuttamaan. Tässä oli juuri sellainen "palaute", jollaisia toivotaan lisää!! :wink:

    Autolehdissä huokuu ammattimaisuus jo siitäkin syystä, että kaverit on tehneet hommia jo vuosikaudet- jopa kymmenet. Tämän lisäksi auton ajaa moni testaaja joten kaikkien mielipiteistä sitten nivotaan yhteen kokonaispaketti, joka on mahdollisimman puolueeton. Autowebin testeissä saman auton on useimmiten ajanut 2 tyyppiä, joten mielipiteet on näiden summa. Artikkeleiden "ammattimaisuus" kehittyy sitä mukaa kun testejä kirjoitetaan. Sivuston alkupään kirjoitukset muutaman vuoden takaa olivat varsinaista roskaa, mutta kun niitä puolueettomasti vertaa uusimpiin kirjoituksiin, näkee selvän eron. Vertailun vuoksi esim Skoda Superbin ensiesittelytesti ja uuden Volkswagen Golf:n koeajo. Siinä näkee sen laatueron, joka on 2 vuoden aikana tapahtunut tekstin laadussa.

    [Niki Kari muokkasi tätä viestiä 23.07.2004 klo 09:59]
      
  • Ihan ok saittihan tuo vaikutti pikaisen tutustumisen perusteella olevan. Ainoana negatiivisena puolena oli oman auton ja sen sisarmallien estoton kehuminen (mm. fabia ja skodat yleensä). Se tulee turhan selvästi esille monessa kohtaa. Ymmärrän tietysti, että oma merkki kiinnostaa, mutta tuon tyyppiselle saitille se ei sovi.

      
  • Jos nyt oikein ymmärsin, tämä autowebfinland on harrastuksena ylläpidety media !?

    Hienoa, jatkakaa pojat samaan malliin. Tällaiset villit ja vapaat mediat on hieno juttu täydentämään virallisia instituutioita !!!!

      
  • Tsemppiä sivujen tekijöille!

      
  • Lainaus:
    22.07.2004 klo 23:39 Niki Kari kirjoitti
    www.autowebfinland.tk

    Sieltä artikkelit ja sieltä yläkulmasta "tulevat mallit ja julkistukset"



    Noiden sivujen asenteellisuudesta kertoo, että "äänestyksen" tuloksena on valittu kauneimmaksi autoksi Audi A4 suurella äänienemmistöllä. Audisairautta pahimmillaan vai mitä?

      



  • Noiden sivujen asenteellisuudesta kertoo, että "äänestyksen" tuloksena on valittu kauneimmaksi autoksi Audi A4 suurella äänienemmistöllä. Audisairautta pahimmillaan vai mitä?


    Mutta sehän on yksi kauneimpia yleisesti liikenteessä olevia autoja. Hinta vaan on ainakin uutena täysin järjetön, ihmettelen miksi niitä näkee niin paljon.
      
  • Jaa tykkään kaikenlaisista autoista. Suosikkiautojani ovat esimerkiksi Mazda3 luokassaan. Ja ylemmän keskiluokan autoista mm.Mazda6. Pikkuautoista tykkään Polo, C2 ja Peugeot 206:sta.
    Mutta Premiumin saksalaiset ja Alfa Romeo ovat suosikkiautojani.
    Suosikkiautojani on : koreasta, venäjältä, USA:sta, Saksasta, Ranskasta, Italiasta, Japanista....
    Tykkään saksalaista autoista sen takia koska niissä painotetaan mulle tärkeitä asioita kuten ajettavuus, etuistuimet sekä se tietty tyyli.

      
  • Kiitoksia rakentavista neuvoista ja mielipiteistä! On kiva saada erilaisia palautteita! :smile:
    Emme ole puolueellisia (ainakaan kovinkaan paljon)...
    Täytyy myöntää että olen hieman puolueellinen Audin suhteen mutta tiedän hyvin sen hyvät ja huonot puolet. Ja koitan muuttaa hassuja massakäsityksiä autoista. :smile:

      
  • Lainaus:
    23.07.2004 klo 13:42 Tuomas kirjoitti

    Tykkään saksalaista autoista sen takia koska niissä painotetaan mulle tärkeitä asioita kuten ajettavuus, etuistuimet sekä se tietty tyyli.


    Arvostan juurikin samoja asiota, mutta jostakin syystä minua puhuttelee ruotsalaiset autot. Nyt on toki pakko sanoa, että GM on lopullisesti tuhoamassa Saabin (Trollhättanin viimeinenkin sanavalta alkaa olla mennyt). Saa nähdä kuinka Volvon käy Fordin ikeessä. :frowning:

      
  • Lainaus:
    23.07.2004 klo 12:24 H L kirjoitti

    Noiden sivujen asenteellisuudesta kertoo, että "äänestyksen" tuloksena on valittu kauneimmaksi autoksi Audi A4 suurella äänienemmistöllä. Audisairautta pahimmillaan vai mitä?



    No äänestys tapahtui lomakkeella, johon kävijät kirjoittivat mieleisensä mallin nimen. Audi A4 -vastauksia tuli yli 30 joten se on kirkkaasti äänestyksen voittaja. Monille automallille tuli pari-kolme ääntä... Äänestys oli käynnissä monta kuukautta, joten varmasti jokainen tuolloin sivuilla käynyt äänesti jos halusi... Vaihtoehtoja ei ollut, mutta oma suosikki piti myös perustella.

    Kaunein auto-äänestyksen tulokset ovat meistä riippumattomia, koska esim. itsekään en antanut ääntä yhdellekään automallille. Se ei ole meidän asenne vaan lukijoidemme mielipide! Myönnän kyllä, että jossain testeissä on hippu puolueellisuutta, eikä se tuonne laisinkaan kuulu, mutta näiltä osin testejä voidaan jälkikäteen ruuvailla koeajamalla automalleja vaikka uudelleen, jos jotain on jäänyt huomaamatta. Kävijäpalaute vaikuttaa siis eniten, koska teitä vartenhan tuota palvelua pyöritetään, ei meitä itseämme varten. Sivusto ei ole edes taloudellisesti kannattava- päin vastoin. Pakkasen puolella kuljetaan joka päivä, mutta se ei haittaa. Harrastus tämäkin...

    [Niki Kari muokkasi tätä viestiä 23.07.2004 klo 15:26]
      
  • Lainaus:
    23.07.2004 klo 14:52 Jyrki73 kirjoitti

    Arvostan juurikin samoja asiota, mutta jostakin syystä minua puhuttelee ruotsalaiset autot. Nyt on toki pakko sanoa, että GM on lopullisesti tuhoamassa Saabin (Trollhättanin viimeinenkin sanavalta alkaa olla mennyt). Saa nähdä kuinka Volvon käy Fordin ikeessä. :frowning:


    Kyllä GM loppupeleissä Ruotsalaisia kuuntelee. Tottakai he haluavat kuitenkin säilyttää Saabin ostajakunnan. Jos tuote mennään muuttamaan täysin uuteen uskoon, katoaa siltä ostajat. Tämä tapahtui mm. Fiatilla, joka uudisti mallistoaan Saksalaisempaan suuntaan huonoin seurauksin.

      
  • Lainaus:
    23.07.2004 klo 10:46 Autofanaatikko kirjoitti
    Jos nyt oikein ymmärsin, tämä autowebfinland on harrastuksena ylläpidety media !?

    Hienoa, jatkakaa pojat samaan malliin. Tällaiset villit ja vapaat mediat on hieno juttu täydentämään virallisia instituutioita !!!!


    Juuri näin. Kilpailevia harrastemedioita Suomessa ovat mm:

    www.ajovalo.net
    www.ajossa.cjb.net

    ja sitten uusin tulokas: www.autoweb.fi Nimivalinta tuntuu oudolta, koska autowebfinland toimi ennen tuolla nimellä kuin tuota palvelua oli edes olemassakaan (pientä kopioinnin makua...)

    Muita vastaavia palveluita ovat mm. www.koeajo.tv


      
  • Jonte 100.
    Kysyit alunperin mistä voi kurkata uusia ja tulevia automalleja.

    Klikkaa ittes http://carspyshots.proboards2.com/, ota sieltä valikosta Help forum, pääset Spy Pics sivuille, threadit ja kuvat on ryhmitetty aakkosväleihin. Sieltä voit katsella, niitä riittää...

      
  • Tuli perhana joku pilkku perään, jolloin ei näytä sivua, ota pilkku pois, osoite on muuten oikea.

      
  • No esim. tämän johtotähti-saksalaisen etupenkeissä ei ole koskaan ollut kehumista, mersun penkit kun ovat aina olleet sieltä heikoimmasta päästä, kysy vaikka paljon ajavilta taksikuskeilta. Muissa sakuissa ne ovatkin sitten paremmat.

      
  • Missä vaiheessa Passatista on tullut edustusluokan auto ??

      
  • Passat on normaaliauto, tilava isoauto enemminkin. Samoin Superb.

      
  • Lainaus:
    26.07.2004 klo 13:23 Tuomas kirjoitti
    Passat on normaaliauto, tilava isoauto enemminkin. Samoin Superb.


    Valmistaja ainakin määrittelee näin:

    "Škoda Superb näyttää esimerkkiä automaailmalle. Yksi silmäys kertoo Superbin kuuluvan isojen edustusautojen joukkoon. Lähempi tutustuminen osoittaa että sisätilat ovat ulkomittojakin vaikuttavammat. "

    Luokkajärjestelyn voisi kyllä toteuttaa paremminkin. Tuon sivun uudelleenjärjestely esim. merkkikohtaiseksi, jotain hakutoimintoa tms. on tullut ajateltua, mutta ei ole vain tullut tehtyä. Luokkanimen voisi kyllä muuttaa esimerkiksi seuraavanlaiseksi: "Isot autot". ?!?

      
  • Isot auto on hyvä määritelmä Opel Omegalle, Passatille, Superbille, Peugeot 607 jne. :smile:

      
  • "yleisön pyynnöstä" luokkajako on nyt sitten muutettu.

      
  • Tämä on varmaan loputon väittelynaihe, mutta:

    Passat ei kuulu samaan luokkaan kuin esim. Superb, Omega tai 607, vaan Passatin kilpailijoita ovat nimenomaan Vectra, 407 sekä sitten Avensis, Mondeo jne.

      
  • Lainaus:
    27.07.2004 klo 12:06 Ammattilainen kirjoitti
    Tämä on varmaan loputon väittelynaihe, mutta:

    Passat ei kuulu samaan luokkaan kuin esim. Superb, Omega tai 607, vaan Passatin kilpailijoita ovat nimenomaan Vectra, 407 sekä sitten Avensis, Mondeo jne.


    Itseasiassa Passat on valmistajan puolesta profiloitu Vectran tapaan puolta luokkaa ylemmäs. Tämä johtuu siitä, että Volkswagenilta puuttuu ns. "iso auto" ja sama tilanne on Opelillakin. Koska Omegaa ei enää ole, piti uuden vectran olla sen verran isompi, että se sopii jopa entisille Omegan omistajille. Skodalla tilanne on hieman toisenlainen. Superb on iso auto, mutta ylemmästä keskiluokasta auto puuttuu kokonaan, koska Octaviahan on samassa luokassa Golfin kanssa (mutta profiloitu silti mielikuvissa isommaksi autoksi). Äskettäin Helkama-Autolta (skoda maahantuojalta) tuli ulos tiedote, jonka mukaan Superbin hintoja lasketaan. Syynä oli se, että tehdas haluaa tuoda Superbin ylemmän keskiluokan asiakkaiden houkuttelevaksi vaihtoehdoksi. Monet autolehdetkin ovat uutisoineet aiheesta, että luokkarajat ovat hämärtymässä, koska moni valmistaja profiloi auton ns. luokkien väliin eikä selkeästi asettele niitä. Näin valmistajat uskovat saavansa houkuteltua suurempaa asiakassegmenttiä. Autowebissä on asian helpottamiseksi otettu käyttöön käytäntö, jonka mukaan ns. puolta numeroa isommat autot laitetaan luokkaa isommaksi.

      
  • Volkswagenin mallistossa on kyllä Passattia isompi ja kalliimpi auto,eli Phaeton,joka kuuluu edustusluokkaan.Sen kilpailijoita on esim.Mersu S-sarja,BMW 7-sarja ja Lexus LS 430.Isoin moottorivaihtoehto on 6l W12.

    Seuraava Passat on ulkonäöltään paljon samannäköinen ja nykymallia varmasti suurempikin.

      
  • Ehkä/ainakin/viimeistään seuraava Passat onkin iso auto...

      
  • Lainaus:
    27.07.2004 klo 19:26 jonte100 kirjoitti
    Volkswagenin mallistossa on kyllä Passattia isompi ja kalliimpi auto,eli Phaeton,joka kuuluu edustusluokkaan.Sen kilpailijoita on esim.Mersu S-sarja,BMW 7-sarja ja Lexus LS 430.Isoin moottorivaihtoehto on 6l W12.

    Seuraava Passat on ulkonäöltään paljon samannäköinen ja nykymallia varmasti suurempikin.


    Arvasin, että tämänsuuntainen kommentti tulee vastauksena. Jätin Phaetonin tarkoituksella mainitsematta. Onhan Volkswagenilla toki Phaeton, mutta se ei ole kovin kilpailukykyinen. Phaeton kuuluu monen julkaisun luokituksen mukaan "luxusautoihin" ja maksaa myös mukavat 150 tuhatta euroa - joten astetta Passattia isompaa autoa hakevalle ei ole realistista vaihtoehtoa. Passatista numeroa isompaa ei siis ole laisinkaan, joka kilpailisi esim. BMW 500-sarjan kanssa. Näinollen Passatista on pitänyt tehdä vaihtoehto ylemmän keskiluokan ja "ison auton" ostajille...

    Phaeton on myös malli, jonka myyntimäärät ovat jääneet pahasti asetetuille tavoitteille. Onkin mielenkiintoista nähdä, tuleeko Phaetonille joskus jatkajaa...

    [Niki Kari muokkasi tätä viestiä 27.07.2004 klo 21:19]
      
  • Phaeton kulkee hyvin vaikka rajoittimet kahdes ja puoles sadas, ei sitä rajoittimet pidättele kun se kulkee 264km/h! :grin:
    Kattelin vaan TM:n testiä kun rajoittimet ei oikein pidättele kaikkia autoja... :smile:

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit