Göteborgin kaupunki satsaa maakaasuun.
Kaupunki hankkii 25 kpl Bipower Puntoja jotka käyvät sekä pumppubensalla, että maakaasulla. Ruotsissa kaupunkien ja kuntien talous notkuu kaalliin bensan takia. Göteborg kaavailee hankkivansa biokaasu-Puntoja n. 500 kpl.
Ruotsissa ei tunnetusti ole koskaan oikein hankittu dieselautoja, koska keskikokoisen auton dieselvero vuodessa on n. SEK 4000. Kuten meillä siinä 500-550. Svedut pitää tätä hirvittävänä hintana!
Ruotsissa on muuten saanut vuositolkulla rekisteröidä dieselauton 5 hlön pakettiautoksi (LB = lastbilsregad) , n. SEK 900,- vuosimaksulla, about 100. Silti diesel ei ole lyönyt itsensä läpi.
Viimeisin tieto paikallisen huoltoaseman hinnoista Tukholmassa: 95e 10.42 kr, diesel 8,75 kr. Euroiksi 9,2 kurssilla muutettuna 95e 1,13 ja diesel 0,95. Lompakosta löytyi suomalainen diesel-kuitti, jossa litrahinta oli 0,829. Bensa taitaa olla Suomessa suunnilleen saman hintaista kuin Ruotsissa.