Nardo records:
1. Koenigsegg CCR 388 km/h
2. McLaren F1 372 km/h
3. Ferrari Enzo 355 km/h
4. Porsche Carrera GT 334 km/h
4. McLaren Mercedes SLR 334 km/h
5. Lamborghini Murcielago 330 km/h
Siinä se nopein: http://www.supercars.net/cars/2004@$Koenigsegg@$CCRx.html
Mutta odotetaan vielä Bugattia...
Mitä veikkaat miten kovaa tämä auto kulkisi? http://www.rsportscars.com/eng/cars/saleen_s7.asp
1999 Nissan Blitz Skyline GT-R R348: 343 km/h http://www.supercars.net/VC?id=1402
Tämä voisi kanssa olla aika nopea: http://www.supercars.net/VC?id=1824 Mitä veikkaat miten ripeästi voisi tuolla päästä kun tehoa on kumminkin yli 1000 heppaa samoin kuin vääntöäkin yli 1000 nyyttonia?
http://www.fast-autos.net/callaway/callawaysh.html
huiput yli 400
Juu onhan noita. Eräällä sivuilla oli Passat joka kulki 355km/h ja Skyline 393km/h. Ja ne 30-luvun vauhti mersu 428km/h!
Ja käytännössä ihan yhtä realistinen vaihtoehto
http://www.guinnessworldrecords.com/content_pages/record.asp?recordid=43540
http://www.guinnessworldrecords.com/content_pages/record.asp?recordid=43540
Tuohan menee kolme kertaa nopeammin kuin Ferrarit, tosin mutkaominaisuudet taitavat olla "hieman" erilaiset.
Tästä nopeuksista ym. ei ole tietoja, mutta tietäen Viperin kulkevan vakiona päälle 300 km/h, luulisi näillä tehoilla ja muutoksilla yltävän melkoisiin suorituksiin www.classiccars.com/classifieds/classified.asp?ClassifiedId=5709
USA:ssa yritys nimeltä AC (sillä ei ole mitään tekemistä AC Cobran kanssa) valmistaa pieniä eriä raasereita joille luvataan 400 km/h.
Ei pidä myöskään unohtaa Bugatti Veyronia. On muistikuva, että sen huippunopeutta 405 km/h alennettiin 355 km/h? koska Michelin renkaat jotka nopeuden kestävät ovat jo huiman kalliit.
Ja käytännössä ihan yhtä realistinen vaihtoehto
http://www.guinnessworldrecords.com/content_pages/record.asp?recordid=43540
Saisikohan tuollaisen kilpiin.
"tietäen Viperin kulkevan vakiona päälle 300 km/h"
Eräällä tutullani on Viperiä aikaisempi malli. Musta, matala ja valtavilla spoilereilla varustettu menijä neljällä turboatimella varustettu vinkkeli kasi, jonka jokainen kulma raapii matalaprofiilisilla renkailla asfalttia ruttuun. Kolme vuotta takaperin tuttavani käski hypätä kyyttiin, ajeltiin eräälle pitkälle suoranpätkälle. Kyyti oli ku kottikärryillä istumista, kovaa kuin mikä. Ymmärrettävää kyllä, hän käänsi auton tieliittymässä ja palattiin takaisin palan matkkaa. Kysyi mitä luulet, paljonko menee aikaa kun 200 on lasis? Enpä arvuutellut mutta vilkuilin kelloni sekunttiviisaria. Kun tie oli selvä ja vastaan tulijoita ei näkynyt. Samassa neljä ahdinta paahtoi ilmaa vinkkeli kasiin joka raapi joka kulmasta kiemurrellen välittömästi satasen lasiin. Maisema alkoi vilistä silmissä vaikka vasta oltiin muutama kymmenen metriä menty. 200 lasis hän sanoi ja tuntui että kellon senttiviisari oli pysähtynyt. 240 kilometriin asti hän vedätti kun tien salaoja alitukset ja kuopat alkoivat heilutella sen verran vauhtia että antoi vain vauhdin enää tasaisesti hidastua kahdeksan kympin köröttelyyn.
Eipä meikäpoikaa oo noin faarttia koskaan viety, muistelisin että huippu tuolle autolle olisi 360 km/h.
Mitä mallia tarkoitat Viperiä aikaisemmalla mallilla? 70-luvun muskeliautoja vai Mitsubishi-pohjaisia coupeja? V8-koneita ei ole kuin noissa vanhoissa muskeliautoissa. Mitsuun pohjautuvat laitteet olivat kuusisylinterisiä ja Viperit ovat kymmensylinterisiä.
"Mitä mallia tarkoitat Viperiä aikaisemmalla mallilla? 70-luvun muskeliautoja vai Mitsubishi-pohjaisia coupeja?"
"Oho", sano pohojalaanen ja pyytää anteeksi. Alakaa olla "hatarapää" tuo korvienväli.
Mitsuun pohjautuva ja kutoskone, ei kasi kuten muistelin
Kaikki on niin suhteellista. Eräissä tapauksissa ja olosuhteissa tämäkin menopeli päihittäisi kaikki edellämainitut vauhtivaunut.
http://www.dlc.fi/~kurt/infnars/zetor/zetor.htm
Jossakin päin maailmaa, mutta ei ehkä Suomessa (Suomessahan ei nyt saisi kaikkia muitakaan tässä ketjussa mainittuja kilpiin)
http://www.guinnessworldrecords.com/content_pages/record.asp?recordid=43540
Saisikohan tuollaisen kilpiin.
http://www.dlc.fi/~kurt/infnars/zetor/zetor.htm
Aivan kuin isäfaarin zetka
Hyvä traktori, mahtava "saundi". Peltotyössä osasi vainuta märkäpaikat köliä myören. Verraton kiituri rankinhaku matkalla, muut jäi ku seisomaan ku setka pääsi vauhtiin.
Metsässä erinomainen, koneessa vääntöä kuin pienessä kylässä. Aina sitä luuli että moottori sammuu... kunnes kuului tak tak takataka.....melkein minuutin tauko ja taas tak tak takataka...
Zetkan öljy tuli aina tarkastettua kun lähärettiin kyläilemään... tikku suupieliin ja öljyt valakooselle pyhäpairalle. Kyllä oli Hyväää...
lisää ks. http://www.zetorinki.com/saannot.htm
ps. vanhoolle poijille:: Zetori ajelua http://www.hakupaalla.com/
http://www.dlc.fi/~kurt/infnars/zetor/zetor.htm
Niin tietyissä olosuhteissa...
Jehle Artemis 80-luvulla 410km/h.