Jaguar s-type

15 kommenttia

Mitä mieltä olette Jaguarin s-type:stä??

Tuntuu hienolta autolta ajaa ja jopa kaikista valituksista huolimatta vaihtestokin tuntui pelaavan pehmeästi- Se on kai sama vaihteisto kuin BMW:llä!

  
  • Ei ole kokemuksia koska toistaiseksi olen vain keskituloinen. Mutta ulkonäköä ne ovat vuosien saatossa rumentaneet, aluksihan se oli Jumalaisen kaunis kulkine, nyt vähän omituinen korkeintaan.

    Lehdistä olen kuitenkin toistuvasti lukenut kuinka Jagge kahmii voittoja jättäen usein esim. 5-Bemarin taakseen.

      
  • Todella ahdas, 2+2, ja etutilatkin on pienet jo 180+ senttiselle. 190-senttisellä jalka osuu kojelaudassa olevaan virta-avaimeen eikä liian lyhyt ja matala penkki tue lainkaan reisiä (sama laatu kuin 20 000 euron japseissa). Heikko ajoergonomia - mm. huonot penkit, takatilat 10 cm liian matalat, myös etuistuimella 190-senttisen pää osuu kattoon. Mauton ja halvan näköisesti koristeltu sisustus.

    Ajossa suuntavakavuusongelmia Suomen teillä, vetelee. Kaikin puolin kilpailukyvytön konstruktio.

    Kuuluu sarjaan "kun harva on ajanut niin luulee että auto on hyvä koska se on hienon näköinen ulkoa". Mutta tämä on tehty halvalla jenkkityyliin - Lincolnin tekniikka, retrokori, ja kuitenkin tämä huonosti suunniteltu tusinatuote maksaa saman kuin kunnon saksalaisautot.

    Nämä mielipiteet eivät ole vain omiani, vaan löytyvät useista jenkkiautolehdistä.

      
  • Onneksi löytyy MB, BMW ja Audi varmoina vaihtoehtoina silloin kun ei haluta spekuloida tyylillä, tiloilla, toimivuudella, laadulla, tehoilla, mikä ominaisuus kullekin tämän hintaluokan autossa on tärkeä.

      
  • Jaguar S--type on mielestäni rohkeasti erilainen paitsi Rover 75 on vähän samannäköinen... :confused:

      
  • Lainaus:
    09.08.2004 klo 21:52 Tuomas kirjoitti
    Jaguar S--type on mielestäni rohkeasti erilainen paitsi Rover 75 on vähän samannäköinen... :confused:


    Tarkoitat nähtävästi sitten vanhaa mallia? En kyllä kauheasti yhtäläisyyksiä näe, mutta täytyy muistaa, että Rover 75:n nykyinen facelift näyttää tältä:



    [Niki Kari muokkasi tätä viestiä 10.08.2004 klo 11:03]
      
  • Joo, ovat Roverinkin ulkonäön pilanneet. Autocarissakin haukuttiin facelift, edes britit ei tykkää.

      
  • No mitä voi odottaa yhtiöltä jolla ei ole varaa suunnitella edes keulaa kunnolla uudestaan :grin:

    Ei tuo nyt mielestäni pilatulta näytä, mutta mallin muuhun klassiseen tyyliin verrattuna tuo nykyinen keula näyttää liian "nykyaikaiselta".

      
  • Tuo ihan uusi Rover 75 ei niin paljoa muistuta. Mutta ne mitkä näkyvät Suomessa muistuttavat Jaguaria. Muutamat ovat sanoneet onko toi Jaguar

      
  • Lainaus:
    10.08.2004 klo 13:15 Tuomas kirjoitti
    Tuo ihan uusi Rover 75 ei niin paljoa muistuta. Mutta ne mitkä näkyvät Suomessa muistuttavat Jaguaria. Muutamat ovat sanoneet onko toi Jaguar


    Näin varmasti onkin, kromattu etusäleikkö varsinkin kaukaa katsottuna tuo vahvasti mieleen Jaguarin tyylin... "Uusi Rover 75" on sinäänsä älytön mainoslause, sillä kyseessä on Top Gearin Jeremy Clarksonin tyyliin sama "good old Hector" kuten vanhakin. Mikään ei sinäänsä ole muuttunut, vain ajovaloumpiot ja vähän säleikkömuovia on muotoiltu uudelleen... Kertoo jotain siitä, että rahat on loppu kaikenmaailman City Rovereiden sun muiden tuotteiden jälkeen eikä mielikuvitus oikein riitä... Rover 75 on VIELÄ hyvä tuote, mutta se vaatisi kyllä enemmän työtä valmistajansa puolelta, sillä nyt näyttää siltä, että BMW:n jälkeen ei kehitystä ole juuri tapahtunut ja mallisto vanhenee nopeasti - tällä vauhdilla 10 vuoden päästä Rover on taas samassa tilanteessa kuin viimeksi BMW:n pelastuksen aikaan. Uutta olisi pakko tehdä, mutta miten parannat yhtä maailman kauneimmista muotoiluista? Ideat on Roverilta selvästi loppu ja niitä vähän tarvittaisiin...

      
  • Lainaus:
    05.08.2004 klo 02:28 Nunchaku kirjoitti
    Todella ahdas, 2+2, ja etutilatkin on pienet jo 180+ senttiselle. 190-senttisellä jalka osuu kojelaudassa olevaan virta-avaimeen eikä liian lyhyt ja matala penkki tue lainkaan reisiä (sama laatu kuin 20 000 euron japseissa). Heikko ajoergonomia - mm. huonot penkit, takatilat 10 cm liian matalat, myös etuistuimella 190-senttisen pää osuu kattoon. Mauton ja halvan näköisesti koristeltu sisustus.

    Ajossa suuntavakavuusongelmia Suomen teillä, vetelee. Kaikin puolin kilpailukyvytön konstruktio.

    Kuuluu sarjaan "kun harva on ajanut niin luulee että auto on hyvä koska se on hienon näköinen ulkoa". Mutta tämä on tehty halvalla jenkkityyliin - Lincolnin tekniikka, retrokori, ja kuitenkin tämä huonosti suunniteltu tusinatuote maksaa saman kuin kunnon saksalaisautot.

    Nämä mielipiteet eivät ole vain omiani, vaan löytyvät useista jenkkiautolehdistä.


    Puhutaankohan samasta autosta. Itse 188cm:n viihdyin ratin takana paremmin kuin yhdessäkään ns saksalaisessa laatuautossa. Hyvä penkki riittävin säädöin (luxury-varustustaso) eikä pää kolissut kattoon niin kuin x-typessä. Takatilaa (päätä lukuunottamatta) riittää vaikka muille jakaa. Vetelyä huomannut ollenkaan ja ajo-ominaisuudet muutenkin mainiot. 6-vaihteinen ZF:n boxi toimii tosi miellyttävästi. Kyyti tasaista ja hiljaista, juuri sellaista mitä Jaguarilta odottaa. Sisustus paljon miellyttävämpi (makukysymys) kuin nykyisissä "moderneissa" muovilaatikoissa.

    Laatukin nykyään kohdallaan, esim jenkeissä paras eurooppalainen luksusauto tutkimuksissa ja Suomen paras takuu 3v ilman km-rajaa jos jotain rikkoontuu. Palvelu myynnissä (Tku) parasta mitä on tullut vastaan pitkään aikaan autokaupassa, varsinkin kun vertaa MB/BMW myyntiin.

    Ja kun tusinatuotteista puhutaan niin eipä noita tusinaa tule vastaan päivittäin niin kuin saksalaisia tusinatuotteita. Hintoja verratessa huomasin että 2.7D onki halvempi kuin vastaavalla varusteilla 530d tai E270d. Ostamatta silti jää samoin kuin saksalaiset. Syy sama kuin joku mainitsi aikaisemmin, ei ole varaa. Mutta koeajot on kivoja :)

    PS jos laatu on japsitasolla niin eikös se ole hyvä :wink:

      
  • Tiloista puheen ollen onko teillä ollut sitä ongelmaa että polven kanssa olisitte avainta kääntänyt virtaraossa. Tekniikan Maailma aikoinaan vanhemmasta Avensiksesta laittoi että pitkän kuskin ( en muista pituutta kai n.190cm) polvi saattaa osua virtaraossa olevaan avaimeen. Uudessa Avensiksessa tuskin on tällaista ongelmaa (isot tilat, siis sisätilat ainakin) mutta joskus pienemmissä autoissa saattaa olla sitä ongelmaa jos autossa on paljon porukkaa ja penkkiä täytyy laittaa eteenpäin. :confused:

      
  • S-type on kilpailijoitaan hiljaisempi, kauniimpi ja persoonallisempi. Tiloiltaan c-sarjalaisen kanssa samaa kastia. Itse ostaisin Jaggen paaaljon mielummin kuin esim Audin tai Mersun, BMW olisi Jaggelle kova kilpailija, sillä jos maksaisin esim 60 000 euroa autosta niin en halua mitään kansanautoa tyyliin Mersu tai Audi.

      
  • Kuinka paljon Jaguaria myydään, siis kokonaisuudessaan? Muistaakseni mersua ja bemaria reippaasti yli miljoonan ja Audia 700000 kappaletta. Mutta kuinka paljon Jaguareja myydään? :confused:

      
  • Jaguaria myydään reilu satatuhatta vuosittain, määrä on ollut kasvussa, kiitos massoille tarkoitetun x-typen.

      
  • XJ8 ja S-type tuli koeajettua keväällä, ei se S-type kyllä mikään tilaihme ole... Neljälle normaalikokoiselle sopeva, mutta isoille ihmisille... Not. XJ:kin tuntuu vaativan lang mallin, se vasta ihmeen ahdas onkin verrattuna kokoluokkaansa.

    Mutta eniten pisti silmään takaluukku. Eihän sinne saa mitään! Siis tosiaankin, ei matkalaukkuja, ei golfkassia, eikä mitään hiemankaan korkeussuunnassa isompaa. Kuin lasten kahluuamme.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit