Niin, kyseessä lienee aivan uusi konsepti, maasturin ja coupen risteytys... BMW:n täytyy keksiä uusia ideoita, koska myynnin kasvattaminen alkaa tulla entistä vaikeammaksi. Nytkin 5-sarja on Saksan ostetuimpia malleja myyden n. kolme kertaa enemmän kuin esim. E-sarjan Mersu.
Niin, kyseessä lienee aivan uusi konsepti, maasturin ja coupen risteytys... BMW:n täytyy keksiä uusia ideoita, koska myynnin kasvattaminen alkaa tulla entistä vaikeammaksi. Nytkin 5-sarja on Saksan ostetuimpia malleja myyden n. kolme kertaa enemmän kuin esim. E-sarjan Mersu.
Toisaalta BMW on saavuttanut Mercedekseen verrattuna yhtä vahvan markkina-aseman perinteisemmällä mallistolla ilman, että jokaiseen kuviteltavissa olevaan markkinarakoon täytyisi kehittää oma mallinsa.Jonkinlaisen tila-auton markkinoille tuonti lienee kuitenkin välttämätöntä.
5-sarjan ja E-sarjan myynnissä ei muuten ole tuollaisia eroja. Viime vuonna 5-sarjaa myytiin Saksassa 71 217 kpl ja E-sarjaa 86 299 kpl. Tämän vuoden kahden ensimmäisen kuukauden aikana luvut ovat kääntyneet 5-sarjan eduksi 12 606 - 6 894. (http://www.kba.de)
vaan hyvin tunnettu crossover konsepti. Tällainen on esim. Nissan Murano ja moni muu. Eli kun SUV on maasturin ja henkilöauton (car) välistä, crossover on SUV:n ja coupen välistä.
Eli kun SUV on maasturin ja henkilöauton (car) välistä, crossover on SUV:n ja coupen välistä.
Crossover-termillä tarkoitetaan minkä tahansa kahden autoluokan ominaisuuksia yhdisteleviä malleja. Useimmat Crossover-mallit sijoittuvan SUVien ja henkilöautojen tai henkilöautojen ja tila-autojen välimaastoon.
vaan hyvin tunnettu crossover konsepti. Tällainen on esim. Nissan Murano ja moni muu. Eli kun SUV on maasturin ja henkilöauton (car) välistä, crossover on SUV:n ja coupen välistä.
Itselläni tuli vain Murano mieleen, uusi luokka on tulossa siis ihan kokonaine luokka ettei vain mikään "kahden auton luokka". Nuo uudet autoluokat ovat kyllä niin lähellä noita toisia luokkia ja toisaalta tuntuu ettei aina saman luokan autot olekkaan samanluokkaisia.
Säästeliäästi ovat kuvat julkaistu uudesta X5 Coupesta. Ainoan minkä löydän on uuden AMS-lehden kannessa oleva. Ehkä jollakin on parempi linkki? www.automotorundsport.de/d/78789
[quote title="21.03.2005 klo 10:16 PPi kirjoitti"] 5-sarjan ja E-sarjan myynnissä ei muuten ole tuollaisia eroja. Viime vuonna 5-sarjaa myytiin Saksassa 71 217 kpl ja E-sarjaa 86 299 kpl. Tämän vuoden kahden ensimmäisen kuukauden aikana luvut ovat kääntyneet 5-sarjan eduksi 12 606 - 6 894. (http://www.kba.de)
Helmikuussa myynnin ero oli aiemmin mainitsemani kolminkertainen. Alla olevasta linkistä voi vaikka etsiä Audin juuri uudistumuttaA6.sta...
Helmikuussa myynnin ero oli aiemmin mainitsemani kolminkertainen. Alla olevasta linkistä voi vaikka etsiä Audin juuri uudistumuttaA6.sta...
Yhden kuukauden tarkastelujakso on hieman lyhyt myyntilukujen arvioinnissa. Toki MB:n myynnin lasku alkuvuonna on ollut merkittävä kaikissa kokoluokissa A-sarjaa lukuunottamatta. Jako ajoneuvoluokittain löytyy tuolta linkkaamani paikallisen rekisteriviraston sivuilta: www.kba.de
Helmikuussa myynnin ero oli aiemmin mainitsemani kolminkertainen. Alla olevasta linkistä voi vaikka etsiä Audin juuri uudistumuttaA6.sta...
Yhden kuukauden tarkastelujakso on hieman lyhyt myyntilukujen arvioinnissa. Toki MB:n myynnin lasku alkuvuonna on ollut merkittävä kaikissa kokoluokissa A-sarjaa lukuunottamatta. Jako ajoneuvoluokittain löytyy tuolta linkkaamani paikallisen rekisteriviraston sivuilta: www.kba.de
Yhä edelleen se on tilastollinen fakta, että myynnin ero oli Helmikuussa kolminkertainen, eikä mukään mielipide. Tämä tilanne iheuttaa varmasti MB:llä harmaita hiuksia. Koska ylempi keskiluokka premium autoissa, on ollut aina Saksassa Mersun heiniä. Reaktioina voisi olla esim. hinnan pudotus tai faceliftin aikaistaminen.
Niin, kyseessä lienee aivan uusi konsepti, maasturin ja coupen risteytys... BMW:n täytyy keksiä uusia ideoita, koska myynnin kasvattaminen alkaa tulla entistä vaikeammaksi. Nytkin 5-sarja on Saksan ostetuimpia malleja myyden n. kolme kertaa enemmän kuin esim. E-sarjan Mersu.
Outoja uusia autoluokkia taas syntymässä, onko missään kuvia tuosta tulevasta mallista?
Toisaalta BMW on saavuttanut Mercedekseen verrattuna yhtä vahvan markkina-aseman perinteisemmällä mallistolla ilman, että jokaiseen kuviteltavissa olevaan markkinarakoon täytyisi kehittää oma mallinsa.Jonkinlaisen tila-auton markkinoille tuonti lienee kuitenkin välttämätöntä.
5-sarjan ja E-sarjan myynnissä ei muuten ole tuollaisia eroja. Viime vuonna 5-sarjaa myytiin Saksassa 71 217 kpl ja E-sarjaa 86 299 kpl. Tämän vuoden kahden ensimmäisen kuukauden aikana luvut ovat kääntyneet 5-sarjan eduksi 12 606 - 6 894. (http://www.kba.de)
Keskustelua ja hahmotelmia tulevista malleista:
http://forums.germancarfans.com/zerothread?id=14447
vaan hyvin tunnettu crossover konsepti.
Tällainen on esim. Nissan Murano ja moni muu.
Eli kun SUV on maasturin ja henkilöauton (car) välistä, crossover on SUV:n ja coupen välistä.
Crossover-termillä tarkoitetaan minkä tahansa kahden autoluokan ominaisuuksia yhdisteleviä malleja. Useimmat Crossover-mallit sijoittuvan SUVien ja henkilöautojen tai henkilöautojen ja tila-autojen välimaastoon.
Tällainen on esim. Nissan Murano ja moni muu.
Eli kun SUV on maasturin ja henkilöauton (car) välistä, crossover on SUV:n ja coupen välistä.
Itselläni tuli vain Murano mieleen, uusi luokka on tulossa siis ihan kokonaine luokka ettei vain mikään "kahden auton luokka". Nuo uudet autoluokat ovat kyllä niin lähellä noita toisia luokkia ja toisaalta tuntuu ettei aina saman luokan autot olekkaan samanluokkaisia.
Säästeliäästi ovat kuvat julkaistu uudesta X5 Coupesta. Ainoan minkä löydän on uuden AMS-lehden kannessa oleva. Ehkä jollakin on parempi linkki? www.automotorundsport.de/d/78789
[quote title="21.03.2005 klo 10:16 PPi kirjoitti"]
5-sarjan ja E-sarjan myynnissä ei muuten ole tuollaisia eroja. Viime vuonna 5-sarjaa myytiin Saksassa 71 217 kpl ja E-sarjaa 86 299 kpl. Tämän vuoden kahden ensimmäisen kuukauden aikana luvut ovat kääntyneet 5-sarjan eduksi 12 606 - 6 894. (http://www.kba.de)
Helmikuussa myynnin ero oli aiemmin mainitsemani kolminkertainen. Alla olevasta linkistä voi vaikka etsiä Audin juuri uudistumuttaA6.sta...
http://www.autobild.de/aktuell/neuheiten/artikel.php?artikel_id=8361&artikel_seite=1
Yhden kuukauden tarkastelujakso on hieman lyhyt myyntilukujen arvioinnissa. Toki MB:n myynnin lasku alkuvuonna on ollut merkittävä kaikissa kokoluokissa A-sarjaa lukuunottamatta.
Jako ajoneuvoluokittain löytyy tuolta linkkaamani paikallisen rekisteriviraston sivuilta:
www.kba.de
Yhden kuukauden tarkastelujakso on hieman lyhyt myyntilukujen arvioinnissa. Toki MB:n myynnin lasku alkuvuonna on ollut merkittävä kaikissa kokoluokissa A-sarjaa lukuunottamatta.
Jako ajoneuvoluokittain löytyy tuolta linkkaamani paikallisen rekisteriviraston sivuilta:
www.kba.de
Yhä edelleen se on tilastollinen fakta, että myynnin ero oli Helmikuussa kolminkertainen, eikä mukään mielipide. Tämä tilanne iheuttaa varmasti MB:llä harmaita hiuksia. Koska ylempi keskiluokka premium autoissa, on ollut aina Saksassa Mersun heiniä. Reaktioina voisi olla esim. hinnan pudotus tai faceliftin aikaistaminen.