Laatu ja laatuvaikutelma

2 kommenttia

Mikä ero niissä on?
Toinen on oikeasti laadukas, toiseen halvempaan autoon pyritään antamaan vaikutelma laadusta, jota siinä ei ole. Ymmärsinkö oikein?

Samaan syssyyn voisi herättää keskustelun edelleen vaikka JPowersin tyytyväisyys"tutkimuksiin". Eikö näissä tutkita uuden autojen omistajien mielipiteitä? Uudessa autossa on useamman vuoden takuu. Mitä väliä sillä on joutuuko korjaamo jotakin fiksaamaan takuuseen. 2-3 v. kuluttua se vaihdetaan taas uuteen.

Huomattavasti suuremmalla mielenkiinnolla lukisin vastaavaa nyt v. -05 tehtyä mielipidekyselyä vm. -95 -98 ajoneuvoista eri puolilla Eurooppaa. Mitä omistajat niistä sanovat ja kuinka ne toimivat. Tätä taustaa vastaan asetan tullin tuontiautotilaston Saksasta tuoduille käytetyille ajoneuvoille, korostaen niitä automerkkejä jotka nimenomaan Suomalaiset sieltä tuovat: Audi, BMW, MB, Volvo tästä katsotaan mikä tulee vielä, ehkä iso Opel Omega Tdi, jossain on Ranskalaiset, jokunen Japsi ja erikoisautot tietenkin. Ovatko Suomalaiset silloin sitä mieltä, että mainitsemani nelikko on sitä taattua turvallista laatua, joka kestää ja toimii, jälleenmyyntiarvo säilyy jne. ?

  
  • Epäilen vahvasti merkkivalikoiman heijastavan Suomalaisten heikkoa itsetuntoa.

      
  • Ne on nuo vikatilastotkin vähän lukijasta kiinni.
    Jos merkki A tuhannesta autosta viisi jättää tielle ja merkki B 20 jättää tielle, niin silloinhan merkki A on huikeasti neljä kertaa kestävämpi...
    Vai olisiko kuitenkin niin, että perille vievien autojen suhde on 995 vs 980 eli käytännössä ihan yhtä hyvät...

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit