Uusi Lexus?

20 kommenttia

Koskahan mahtaa tulla uusi Lexus LS? Tuskinpa ennen vuotta 2006.
Tuleekohan siihen yhdeksi moottorivaihtoehdoksi V12,niinkuin sen saksalaisiin kilpailijoihinkin on saatavana.Onko kellään mitään tietoa asiasta?

Uusi GS tulee ainakin ensi vuonna.On ensimmäisten kuvien perusteella tosi tyylikkään ja menevän näköinen.Varmaan uusi LS on myös nykyistä mallia rohkeammin muotoiltu.

IS:lläkin on jo ikää jonkin verran.Sehän tuli myyntiin vuonna 99.Varmaan siitäkin tulee uusi malli ehkä ensi vuoden loppupuolella.

  
  • Toivottavasi IS200:sta tulee uusi versio... se o nytkin liian kallis, suorituskykyä ei ole tarpeeksi, mielestäni tylsän näköinen, ajettavuus on huono, tilatkin ovat huonot jne.
    Mutta olihan siinä kolmen vuoden takuu ja sen kalliuuden selittää sen runsaat varusteet.

      
  • Lexuksella on kiireinen ensi vuosi. Silloin esitellään uusi IS, uusi GS ja uusi LS. Autojen muotoihin tullaan panostamaan paljon. Uusi GS on tästä lupaavana esimerkkinä.

    Mitä tulee nykyiseen IS:ään, se on luokkansa parhaimman näköinen auto, paljon komeampi kuin esim. BMW 3-sarja. Ajettavuutta on kehuttu kautta maapallon lehdissä. Tilat ovat luokassaan normaalit. Jos haluat isomman, osta GS.

    Suorituskyky on riittävä liikenteeseen. Luvassa on toki myös V8-koneella varustettu IS BMW M3:n kiusaksi.

    IS:n hinta on varsin sopuisa, jopa edullinen huomioon ottaen täydellisen varustelun, kilpailijoita merkittävästi laadukkaamman kokoonpanon ja maapallon ylistetyimmän teknisen varmuuden. Tässä mielessä kaikki kilpailijat ovat ylihintaisia.

    Ja ensi vuonna IS pannaan vielä paljon paremmaksi. Autocarissa oli avokonsepti tulevasta IS:stä ja oli hyvin vaikuttavan näköinen peli, vaikka toki sarjatuotantomalli tuosta hieman hiotuu maltillisemmaksi. Käskivät BMW:n alkaa repiä hiuksia päästään kun näkivät tuon IS-konseptin.

    Teknisistä tai esteettisistä seikoista ei uuden(kaan) IS:n menestys jää kiinni, vaan täällä vanhalla mantereella vanhoista asenteista, jotka eivät tunnusta tosiasioita.

    Euroopassahan ei ole aitoa kilpailua, koska täällä jokaisessa maassa ostetaan omia tuotteita ja Suomessa ostetaan saksalaista kun ne tekivät niin hyviä pommikoneitakin toisessa maailmansodassa.

    Sen sijaan maailman kilpailluimmilla markkinoilla Lexusta myydään niin että muut premiummerkit viettävät unettomia öitä ja Britanniassakin on pitkä jono joillakin malleilla.

      
  • Saisinko linkin tänne missä tuosta uudesta IS Lexuksesta kirjoitetaan!?

      
  • Lainaus:
    29.07.2004 klo 22:05 Anders-Simo kirjoitti
    Lexuksella on kiireinen ensi vuosi. Silloin esitellään uusi IS, uusi GS ja uusi LS. Autojen muotoihin tullaan panostamaan paljon. Uusi GS on tästä lupaavana esimerkkinä.

    Mitä tulee nykyiseen IS:ään, se on luokkansa parhaimman näköinen auto, paljon komeampi kuin esim. BMW 3-sarja. Ajettavuutta on kehuttu kautta maapallon lehdissä. Tilat ovat luokassaan normaalit. Jos haluat isomman, osta GS.

    Suorituskyky on riittävä liikenteeseen. Luvassa on toki myös V8-koneella varustettu IS BMW M3:n kiusaksi.

    IS:n hinta on varsin sopuisa, jopa edullinen huomioon ottaen täydellisen varustelun, kilpailijoita merkittävästi laadukkaamman kokoonpanon ja maapallon ylistetyimmän teknisen varmuuden. Tässä mielessä kaikki kilpailijat ovat ylihintaisia.

    Ja ensi vuonna IS pannaan vielä paljon paremmaksi. Autocarissa oli avokonsepti tulevasta IS:stä ja oli hyvin vaikuttavan näköinen peli, vaikka toki sarjatuotantomalli tuosta hieman hiotuu maltillisemmaksi. Käskivät BMW:n alkaa repiä hiuksia päästään kun näkivät tuon IS-konseptin.

    Teknisistä tai esteettisistä seikoista ei uuden(kaan) IS:n menestys jää kiinni, vaan täällä vanhalla mantereella vanhoista asenteista, jotka eivät tunnusta tosiasioita.

    Euroopassahan ei ole aitoa kilpailua, koska täällä jokaisessa maassa ostetaan omia tuotteita ja Suomessa ostetaan saksalaista kun ne tekivät niin hyviä pommikoneitakin toisessa maailmansodassa.

    Sen sijaan maailman kilpailluimmilla markkinoilla Lexusta myydään niin että muut premiummerkit viettävät unettomia öitä ja Britanniassakin on pitkä jono joillakin malleilla.


    Hmm. minulla on sitkeä mielikuva siitä, että pikku Lexuksen ajo-ominaisuudet olivat melkoinen pettymys täällä Suomessa, en tiedä miten kautta maapallon lehdet. Niin se kauneus on kanssa aika paljon katsojan silmissä. :smile:

      
  • Eihän tuota pikku Lexusta edes Lexuksena valtameren toisella puolella myydä. Koittivat vaan myydä Toyotaa Lexuksen hyvällä maineella hintapreemion kera täällä Euroopassa. (tiedän, että samaa organisaatiota molemmat merkit edustavat, mutta onhan sitä tietty ero VW:n ja Audinkin välillä.

    -Pekka

      
  • Lainaus:
    29.07.2004 klo 22:58 PekkaA kirjoitti
    Eihän tuota pikku Lexusta edes Lexuksena valtameren toisella puolella myydä. Koittivat vaan myydä Toyotaa Lexuksen hyvällä maineella hintapreemion kera täällä Euroopassa. (tiedän, että samaa organisaatiota molemmat merkit edustavat, mutta onhan sitä tietty ero VW:n ja Audinkin välillä.


    Kaikki Lexuksena USA:ssa ja Euroopassa myytävät mallit ovat kotimaassaan Toyota-merkkisiä. Lexus merkki on luotu pelkästään vientimarkkinoita varten ja on puhtaasti markkinoinnillinen merkki. Erillistä organisaatiota/tuotantolaitoksia Toyotalle ja Lexukselle ei ole kuten tilanne on esim. VW:n ja Audin tapauksessa. Lähivuosina merkki ilmeisesti aiotaan kuitenkin ottaa käyttöön myös Japanissa.

    Muun muassa Japanilaismerkkien paikallisia mallistoja voi tutkia osoitteessa: http://www.autoindex.org/ .

      
  • Lexus RX-300 maasturi saisi olla ehkä kovempi kulkemaan nykyään n.10s sataseen ja huiput 180km/h. Tottakai ne riittää ja voittaa Pajerot ja vastaavat. Mutta kun oikeita kilpailijoita ovat mersun maasturit (jolla on AMG-koneet ja muitakin tehokkaita koneita). Ja bemu on myös kilpailijana Lexusta vastaan maasturien vertailussa ja bemulla niitä tehokkaita koneita myöskin löytyy.
    Mutta muuten uskon että Lexus RX-300 on hyvä ja hiljainen. Ja nykytyylin maaston kelpaamaton (keskinkertaiset maasto-ominaisuudet sekä auto voi kolhiintua siellä).

      
  • Lainaus:
    29.07.2004 klo 22:05 Anders-Simo kirjoitti

    Mitä tulee nykyiseen IS:ään, se on luokkansa parhaimman näköinen auto, paljon komeampi kuin esim. BMW 3-sarja. Ajettavuutta on kehuttu kautta maapallon lehdissä. Tilat ovat luokassaan normaalit. Jos haluat isomman, osta GS.

    Teknisistä tai esteettisistä seikoista ei uuden(kaan) IS:n menestys jää kiinni, vaan täällä vanhalla mantereella vanhoista asenteista, jotka eivät tunnusta tosiasioita.


    Kun viitsisit ottaa ne väärentävät lasisi silmiltäsi pois, huomaisit, että esim juuri Autocar suosittelee tuosta kokoluokasta Bmw:n 3-sarjaa, eikä Lexusta, niinkuin lähes kaikki muutkin maailman lehdet, se vaan on yksinkertaisesti lähes kaikilta ominaisuuksiltaan parempi. Esim. ainakaan missään näkemässäni autolehden vertailussa tuo pikku-Lexus ei ole pystynyt Bmw:tä voittamaan. Kyllähän Lexuksessakin on ainekset hyviin ajo-ominaisuuksiin, kun ne ovat suoraan BMW:n 3-sarjasta kopioitu (suora kuutonen, noin 50/50 painojakauma, takaveto, samat mitat), mutta tässä, niinkuin yleensäkkin, alkuperäinen on kuitenkin kopiota parempi, vaikka kopiokin olisi hyvä..

      
  • Lainaus:
    29.07.2004 klo 22:05 Anders-Simo kirjoitti

    "Mitä tulee nykyiseen IS:ään, se on luokkansa parhaimman näköinen auto, paljon komeampi kuin esim. BMW 3-sarja. Ajettavuutta on kehuttu kautta maapallon lehdissä. Tilat ovat luokassaan normaalit. Jos haluat isomman, osta GS."

    "IS:n hinta on varsin sopuisa, jopa edullinen huomioon ottaen täydellisen varustelun, kilpailijoita merkittävästi laadukkaamman kokoonpanon ja maapallon ylistetyimmän teknisen varmuuden. Tässä mielessä kaikki kilpailijat ovat ylihintaisia."

    "Teknisistä tai esteettisistä seikoista ei uuden(kaan) IS:n menestys jää kiinni, vaan täällä vanhalla mantereella vanhoista asenteista, jotka eivät tunnusta tosiasioita."

    "Euroopassahan ei ole aitoa kilpailua, koska täällä jokaisessa maassa ostetaan omia tuotteita ja Suomessa ostetaan saksalaista kun ne tekivät niin hyviä pommikoneitakin toisessa maailmansodassa. "



    Tämä on pitkälti mielipidekysymys, mutta mielestäni IS on ehkä luokkansa turhin ja tylsin kapistus- ei lainkaan hyvän näköinen. Katsokaa tuota! Näyttääkö keula kenenkään (muun paitsi Andersin) mielestä edustavalta tai komealta?



    Kuka hullu maksaa tuollaisesta vanhanaikaisesti ja tylsästi muotoillusta pikkuautosta - jonka viimeistelyn laatu ei ole muiden saman hintaisten autojen tasolla 37600 euroa + toimituskulut, kun sillä saa isomman, paremmin varustellun ja huomattavasti tyylikkäämmän kokonaisuuden monelta muulta valmistajalta? -jopa sellaiselta, jolla on enemmän statusta (Lexusta en ainakaan henk.koht arvosta yhtään Toyotaa enemmän). Teknistä varmuutta kyllä, mutta varustelun määrässä esimerkiksi Alfa ja moni muu tarjoaa jopa paremman vastineen siihen sijoitetulle rahamäärälle. Tekniikka ei ehkä kestä samalla tavalla- mutta säästyneellä rahavuorella voi muutamia ylimääräisiä korjauksia jo tehdäkin...

    Tosiasia on se, että ainakaan Suomessa Lexuksien hinta tai ominaisuudet eivät ole lainkaan kilpailukykyisiä tällä hetkellä (varsinkaan IS:än). Kyse ei ole vanhoista asenteista vaan puhtaista faktoista. En puutu uuteen IS:ään ennen kuin näen sen livenä ja tiedän tarkalleen, mikä on varustelu tai hinta. Siihen asti en hehkuta tai hauku sitä vaan odotan mielenkiinnolla- niinkuin muitakin tulevia uutuuksia.

    Tuolla viimeisellä kommentilla ei ole mitään todellisuuspohjaa Mikäs olikaan taas vuoden myydyin Suomessa? Toyota tietysti... Onko se saksalainen? Ei minun mielestäni.

    [Niki Kari muokkasi tätä viestiä 30.07.2004 klo 16:46]
      
  • No joo.Tämä meni taas tälläiseksi väittelyksi,että onko Lexus hyvä vai huono.Makuasiat ovat makuasioita eikä niistä kannata kiistellä.Kysyin alunperin,että onko kellään tietoa uudesta LS:stä.

    A-S sanoi,että se esitellään jo ensi vuonna.Siihen en kyllä oikein usko.Nykymalliin tehtiin facelift vasta viime syksynä.Kokonaan uusi malli tulee ehkä vuonna 2006.Uusi GS tulee ensi vuonna.

      
  • No joo.. OT:n puolelle mentiin, mutta työpäivä oli pitkä ja raskas joten vähän taisi mielialakin vaikuttaa tuohon viestiin :wink:

    Eipä tuo mikään ihme olisi, jos auto jo ensi vuonna tulisi. Moni muukin autotehdas on tehnyt viime hetken Faceliftin jotta saisi viimeiset autot myydyksi vuoden aikana. Tämä on järkevä ja jopa edullinen tapa nuorentaa vanhaa mallia ennen uuden esittelyä, eräänlainen välimalli siis.

    Lexuksesta oman sivustoni julkistuslista kertoo seuraavaa:

    Lexus RX400h - March 2005
    Lexus GS - September 2005

    LS:stä tai muista malleista ei listalta löytynyt mitään tietoa...


    [Niki Kari muokkasi tätä viestiä 30.07.2004 klo 20:39]
      
  • No, tiedä häntä, mutta Autocar-lehden mukaan vuonna 2005 tulevat GS ( keväällä ) IS ja LS ( loppuvuodesta )...

      
  • Vaikka ajankin Toyotalla olisi väärin väittää että Lexuksen huono menestys Euroopassa johtuu vain eurooppalaisten asenteista. Itse näkisin syinä dieselmoottoreiden puutteen ja myös sen että jos ollaan rehellisiä niin nykyisistä malleista vain LS ja RX taitavat olla teknisesti saksalaisten kilpailijoiden tasolla. IS ja GS ovat vanhentuneita, enkä itsekään ostaisi niitä. Mutta kaikille uusimmat tekniset ratkaisut eivät ole tärkeitä. IS:än omistajat ovat todella tyytyväisiä, luvut ovat jopa naurettavia: 97% on "erittäin tyytyväinen" ulkonäköön, 99% tekniseen laatuun ja 95% ajo-ominaisuuksiin. Saksalaisten vastaavat luvut ovat noin 70% kieppeillä. Lähde: AMS (ruotsi). Väite että Lexus-merkki on tuntematon ja autot anonyymejä ei pidä paikkaansa. Kahdella tutullani on Lexus, RX -03 ja GS -98. Kun olen ollut kyydissä niin kyllä ihmiset huomaavat ja kääntyvät katsomaan, saksalaisilla saa liikkua rauhassa. Kaverit "valittavat" että golfkerhollakin huomio on taattu. Toinen Lexusen "etu" on se että se on kiistatta rikkaiden auto. Autot ovat sen verran kalliita että köyhät eivät pääse niihin käsiksi. Todisteeksi käy Arvopaperi-lehden tutkimus lehden tilaajien autoista. Lexus oli ykkönen, lexuksen omistaminen oli lehden tilaajien keskuudessa 5 kertaa tavallisempaa kun koko kansan keskiarvo, Jeep ja Jaguar tulivat seuraavina (2,5 kertaa). Lopuksi täytyy vastata sille joka väitti ettei IS ole menestynyt BMW 3-sarjaa vastaan. Multa löytyy heti kaks Auto Motor&Sportin (ruotsi) testiä: Ratatesti 1999 1. Accord (type-R) 2. IS 200 3. BMW 320 4. Primera GT 5. A4 2.8 Quattro 6. 9-3 Viggen 7. Alfa 156 2,5 8. Volvo S40 T4 Talviesti 2000 1. Accord 2. A4 3. IS 200 4. BMW 320 5. Primera 6. 9-3 7. Rover 75 8. Volvo S40. Tavallaan hauskaa että ruotsalaiset jättivät volvon viimeiseks. AMS (ruotsi) on muuten hyvä lehti joka ei kuvia kumarra, suosittelen kaikille jotka osaa kieltä.

      
  • Siinä oli mielestäni varsin asiallinen kommentti Olmilta.

    Dieselmoottorien puute rassaa varsinkin työkseen paljon ajavia ja siihenhän ostajaryhmään myös Lexus koettaa vaikuttaa.

    Jaguarinhan myynti nousi suomessa 30% kun toivat dieselmoottorit markkinoille... Ja vielä vähän aikaa sitten jyrisivät, että jaguaariin ei koskaan dieseliä tule. Niin se maailma vaan muuttuu...

    Mielestäni varsinkin IS tarvitsisi pikaista uusimista. Ei ole muuten ajettavuuskaan täysiä pisteitä ainakaan meidän lehdissä saaneet. Ehkä Lexuksien omistajat ovatkin osakeilla äkkirikastuneita, jotka ennen ajoivat Toyotalla eikä niin välitä siitä, onko ajo-ominaisuudet luokan kärkeä. Kaikesta huolimatta voin kuvitella, että Lexus-asiakkaat saavat helsingissä "Lexus-centterissä" hyvää palvelua ja kun tekniikkamurheitakaan ei ole, niin miksi eivät olisi tyytyväisiä. Sellainen ihminenhän ei Lexusta osta johon se ei ensisilmäyksellä tee vaikutusta mm. muotoilullaan yms. seikoilla. Jos niistä pitää, niin kovin monta asiaa ei ole tyytyväisyyttä pilaamassa.

      
  • Siihen 'rikkaat ajaa Lexuksella kun köyhät ei pysty' väittämään voisin sanoa, että kattelkaapa piruuttanne AKEn kännykkähaulla niitä reksareita, "rikkaat" ovatkin vain haltijoina ja omistaja rahoitusyhtiö X. Eikä riipu merkistä. Niin saa "jupittaa" merkistä ja mallista riippumatta kun pankki hoitaa finassit.

    Ja kyllä Lexus varmasti kestävä ja huoleton onkin, onhan siinä niinkuin muissakin itäautoissa 2x tiheämmät huoltovälit. Ylläpitokulut on reilusti isommat LS sarjalaisessa 4v syklillä kuin S-mersussa...

      
  • Voisi lisätä vielä, että tekstaa AF auton rek.numero ja lähetä viestinä numeroon 16400. Paluuviestinä saat tietää milloin katsastettu, omistajan, haltijan, osoitteen, onko verot maksettu jne. Maksaa € 0.84. Siitä vaan, luu kurkkuun niille jotka kehuvat autoa omaksi!

      
  • Kyllä Lexus IS200/300 on laadukas auto, mutta alkaa olla jo elinkaarensa lopussa. Tämä näkyy erityisesti muotoilussa. Kilpailijoista esim. Infiniti G35, BMW3-sarja sekä M-B C ja Audi A4 ovat parempia. Must farkku IS on sedania parempi.

    http://www.caranddriver.com/article.asp?section_id=15&article_id=1983
    http://www.motortrend.com/oftheyear/car/112_0301_coyw/index2.html

    [Taksi-Jorma muokkasi tätä viestiä 16.08.2004 klo 04:52]
      
  • Tuosta rahoitusyhtiön käytöstä vähän kommenttia. Voipi olla myös aivan järkevää talouden suunnittelua. Esim. muutamana viime vuotena on pörssistä saanut helposti yli 20%:n vuotuista tuottoa, jota voidaan pitää autolainan vaihtoehtoiskustannuksena.

    Kallis auto kannattaa joka tapauksessa ostaa yrityksen nimiin, jolloin pääsee tekemään poistoja arvon alenemisesta. Ostaa sitten poistetun itselleen, kunhan vain tuttu autokauppias antaa "hyvän" arvion hinnasta.

    Tosin jopa enemmän hyötyy veneiden kanssa...

      
  • Tyypillistä suomalaista, jutut menee just tohon kun jollain muulla on jotain arvokkaampaa tai hienompaa.
    Lähetelleen teksiviestei akelle ja katotaan ketä auton omistaa. Samaiset kaverit todennäköisesti ajelee 100 euro b-malli kadetil, tarra takalasis, "oma on". Olkaa ylpeit =)
    Kannattaa pitää mieles et usein just nää rikkaat ja "rahotus" kaverit ostaa autot mitkä tällaset "tavikset" pulliaiset ostaa sit käytettyn =)

    Vähä offthetopic mut enivei...

      
  • Aivan samaa mieltä tuosta AKE:n soittelusta, ellei halua oikeasti tarkistaa esim. auton oston yhteydessä tms. Todella vastenmielistä touhua tsekkailla liikenteessä autojen omistajia. Sama porukka ilmeisesti lukee 7 päivää lehteä ja tarkkailee naapureitaan verhojen raosta.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit