Saab 93 1.8t -07 suorituskyky

3 kommenttia

Olen nyt ajanut kolmisen tuhatta kilometria -07 1.8t sport sedanilla, ja koko ajan on tuntunut verratuna edelliseen vastaavaani (vm. -04), että tämä uusi ei kiihdy yhtä pirteästi kuin edellinen.

Eikö nämä arvot pitäisi olla täysin samat tässä uudessa vuosimallissa verrattuna edellisiin, vai onko vaihdelaatikon välityksissä tai tehoissa jotain eroa?

  
  • Lainaus:
    18.11.2006 klo 22:27 PVM kirjoitti
    Olen nyt ajanut kolmisen tuhatta kilometria -07 1.8t sport sedanilla, ja koko ajan on tuntunut verratuna edelliseen vastaavaani (vm. -04), että tämä uusi ei kiihdy yhtä pirteästi kuin edellinen.

    Eikö nämä arvot pitäisi olla täysin samat tässä uudessa vuosimallissa verrattuna edellisiin, vai onko vaihdelaatikon välityksissä tai tehoissa jotain eroa?


    Muistan lukeneeni jostain, että näissä turbokoneissa saattaa olla sisäänajovaiheessa tarkoituksellisia rajoituksia ahtopaineessa. Eli sitten kun esim. 5000 km kolahtaa mittariin, tulee kulkuun pieni lisäterä. Helppoahan tuo on ohjelmallisesti toteuttaa...

      
  • Uusissa autoissa tahtoo olla painoa vanhaa mallia enemmän.. se on varmaan osasyynä ja tietenki laatikon välitykset

      
  • Itsellänikin on sama vertailupari.
    En ole huomaqnnut vakiotehoilla toiminnassa suurta eroa, vaikka turboahdin onkin vaihtunut Garrettista Mitsuun.
    Olen molemmissa käyttänyt myös BSR.n steg 1 viritystä, ja se taas tuntuu tuossa 07:ssa pirteämmältä kuin 04:ssa.
    Eniten harmittaa tuo 07:n suurempi kääntöympyrä.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit