eipä ole osunut silmiin muutakuin että 2,2seen tulisi selespeed mahdollisesti. 1.9 dieseliin pitäisi tuo q-tronic vielä tulla.
ensi vuonna on tulossa seuraavaa uutta: Ti varustepaketti + dieselin päivitys (2,4jtd 210hv, 1,9 jtd ?hv) 159 2,4JTD Q4 159 Crosswagon 159 3,2 4x2 (etuveto?)
eipä ole osunut silmiin muutakuin että 2,2seen tulisi selespeed mahdollisesti. 1.9 dieseliin pitäisi tuo q-tronic vielä tulla.
ensi vuonna on tulossa seuraavaa uutta: Ti varustepaketti + dieselin päivitys (2,4jtd 210hv, 1,9 jtd ?hv) 159 2,4JTD Q4 159 Crosswagon 159 3,2 4x2 (etuveto?)
Aika hyvin on otettu tehoa tuosta dieselistä suhteessa iskutilavuuteen. Jos tuon 159 2,4JTD Q4:n saisi vielä automaatilla, voisi itseäkin rueta Alfa pitkästä aikaa kiinnostaamaan. Ei taida kuitenkaan näillä tiedoin olla tulossa? Tuo diesel tarjoaisi riittävän tehon yhdistettynä kohtuulliseen kulutukseen, esim tuo 3,2 Q4:n vie bensaa jo ilmankin automaattia ihan törkeästi.
En ymmärrä miksi valmistajat tarjoavat yhdistelmää tehokas diesel, neliveto ja automaatti niin huonosti, tuo on aika optimaalinen ratkaisu. Pelkästään tehokas diesel ja automaattikin aiheuttaa jo jollekkin ongelmia.
[individual muokkasi tätä viestiä 28.11.2006 klo 09:13]
joo eipä noista tulevista malleista ihan tarkkaa tietoa ole. Q-tronic tulee myös ehkä tohon 3.2:seen. Tämä nykyinen GM pohjainen kutoskonekin taitaa jäädä yhden automallin ikäiseksi koska uusien koneiden suunnittelu on jo aloitettu, jolloin päästään tosta GM yhteistyöstä lopullisesti eroon. Ensi vuonna pitäisi myös tulla joku pikku Alfa, tässäkin on menty hiukan metsään kun olisi vanhentunut 147 pitänyt korvata ensin... Nuo dieselit kyllä kehittyy huimaa vauhtia kun tossa 2.4sessa oli alunperin 136 hv ja jos nyt ensi vuonna olisi tuo 210hv.
En ymmärrä miksi valmistajat tarjoavat yhdistelmää tehokas diesel, neliveto ja automaatti niin huonosti, tuo on aika optimaalinen ratkaisu. Pelkästään tehokas diesel ja automaattikin aiheuttaa jo jollekkin ongelmia.
Peugeot 407 coupe, 2,7 HDI tarjoaa automaatilla 204 heppaa ja vääntöäkin 440 nm. Puhumattakaan että kuljettajalle todellinen ajonautinto
en ole ikinä ajanut tuollaista mutta ei kai siitä ole kunnon automaatin korvaajaksi vaikka sellainen asento löytyykin.
Onko tuo Selespeed sama järjestelmä, kun oli tarjolla 156 2,5:een? Olen nimittäin ajanut lähiaikoina tuollaista 156:sta (vm 00 tai 01 jossa oli jonkinlainen automatisoitu vaihteisto, ei kuitenkaan perinteinen automaatti, tuossa oli siis myös vaihdekaavio olemassa. Tuo toimi hyvin ollakseen automatisoitu manuaali, mutta ihan perinteisen hyvän tomaatin tasoon ei minusta päästä. Hyvää tuossa oli, ettei vaihteisto "luista" niinkuin joidenkin valmistajien automaatit tekee. On myös olemassa tosin monia automaatteja, jotka eivät luista, se on aika optimaalinen.
Peugeot 407 coupe, 2,7 HDI tarjoaa automaatilla 204 heppaa ja vääntöäkin 440 nm. Puhumattakaan että kuljettajalle todellinen ajonautinto
Ihan mielenkiintoinen vaihtoehto, mutta etuveto ei minulle henk koht sovi, vaikkei hassumpi auto ollutkaan ajaa, ehkä nelivetona tilanne olisi toinen. Ei ehkä ihan niin sporttinen kuin Alffa tai vaikka Bemari.
Tällä hetkellä kova kuume olisi 330CxdA:han, tuo tarjoaisi nelivedon, tomaatin, dieselin sekä 231hv/500nm ja bonuksena olisi coupe. Tuon autoedun verotusarvo nousee jo vaan niin korkeaksi, että pistää vähän miettimään, vaikka aika optimaalinen muuten minulle olisikin.
Audi A4 3.0 TDI Quatrrossa hinta myös aika korkealla, lisäksi malli uusiutuu kohta. A4 2.0 TDI Quattroa ei taas saa loistavalla DSG:llä tai edes suuremmassa mallissa olevalla Tipptronicilla.
Muita hirveän kiinnostavia vaihtoehtoja ei edes ole tullut mieleen, bensakoneisissa valikoima olisi edes hiukan laajempi.
Onko tuo Selespeed sama järjestelmä, kun oli tarjolla 156 2,5:een? Olen nimittäin ajanut lähiaikoina tuollaista 156:sta (vm 00 tai 01 jossa oli jonkinlainen automatisoitu vaihteisto, ei kuitenkaan perinteinen automaatti, tuossa oli siis myös vaihdekaavio olemassa. Tuo toimi hyvin ollakseen automatisoitu manuaali, mutta ihan perinteisen hyvän tomaatin tasoon ei minusta päästä.
ei tuo oli normaali automaatti Q-system nimeltään (4 vaiht) käsivalinnalla, selespeed on automatisoitu hydrauliohjattu normaalilaatikko (ilman kytkinta) sitä sai vain 156sen 2 litraiseen ja GTA malliin, periaate sama kuin bemun SMG systeemit. Tuo 159 selespeed on varmasti hiukan paranneltu versio 156sen selespeedistä
ei tuo oli normaali automaatti Q-system nimeltään (4 vaiht) käsivalinnalla, selespeed on automatisoitu hydrauliohjattu normaalilaatikko (ilman kytkinta) sitä sai vain 156sen 2 litraiseen ja GTA malliin, periaate sama kuin bemun SMG systeemit. Tuo 159 selespeed on varmasti hiukan paranneltu versio 156sen selespeedistä
Tuo oli kyllä jännä laatikko, lähinnä siksi ajattelin sen olevan automatisoitu manuaali, kun siinä ei ollut samanlaista ryömintä taipumusta kuin muissa tomaateissa. Lisäksi tietysti tuo perinteinen manuaalikaava hämäsi sekä se, että normaaliasetuksella ei päästänyt kierroksia kovin ylös eikä vaihtanut kovin aktiivisesti alaspäin, kun taas sport asento oli todella sanansa veroinen. Yleensä perinteisissä tomaateissa noilla ei ole noin suurta eroa. Noh kuitenkin hyvä tomaatti koska ei luistanut.
Täytyy yrittää jossain vaiheessa päästä ajamaan tuota selespeediä, vaikuttaa mielenkiintoiselta. En ole myöskään päässyt kokeilemaan uusimpia versioita SMG:stä, olen ajanut ainoastaan lyhyen lenkin vm -96 M3:lla mistä tuo löytyi, mutta lenkki oli niin lyhyt, ettei tuohon oikein päässyt tutustumaan kunnolla. Sen verran tuosta kuitenkin oppi, että kuljettajan pitää tehdä jonkinverran "yhteistyötä" laatikon kanssa, jotta se vaihtaisi nätisti hitaassa ajossa.
eipä ole osunut silmiin muutakuin että 2,2seen tulisi selespeed mahdollisesti. 1.9 dieseliin pitäisi tuo q-tronic vielä tulla.
ensi vuonna on tulossa seuraavaa uutta:
Ti varustepaketti + dieselin päivitys (2,4jtd 210hv, 1,9 jtd ?hv)
159 2,4JTD Q4
159 Crosswagon
159 3,2 4x2 (etuveto?)
Höh... siinä meni. Kuinka sujuva selespeed on?
ensi vuonna on tulossa seuraavaa uutta:
Ti varustepaketti + dieselin päivitys (2,4jtd 210hv, 1,9 jtd ?hv)
159 2,4JTD Q4
159 Crosswagon
159 3,2 4x2 (etuveto?)
Aika hyvin on otettu tehoa tuosta dieselistä suhteessa iskutilavuuteen. Jos tuon 159 2,4JTD Q4:n saisi vielä automaatilla, voisi itseäkin rueta Alfa pitkästä aikaa kiinnostaamaan. Ei taida kuitenkaan näillä tiedoin olla tulossa? Tuo diesel tarjoaisi riittävän tehon yhdistettynä kohtuulliseen kulutukseen, esim tuo 3,2 Q4:n vie bensaa jo ilmankin automaattia ihan törkeästi.
En ymmärrä miksi valmistajat tarjoavat yhdistelmää tehokas diesel, neliveto ja automaatti niin huonosti, tuo on aika optimaalinen ratkaisu. Pelkästään tehokas diesel ja automaattikin aiheuttaa jo jollekkin ongelmia.
Niinpä,
Tosin joillekin (esim. monet japsit) tavallisen parilitraisen bensakoneen ja automaatin yhdistelmäkin on liian haastava.
joo eipä noista tulevista malleista ihan tarkkaa tietoa ole. Q-tronic tulee myös ehkä tohon 3.2:seen. Tämä nykyinen GM pohjainen kutoskonekin taitaa jäädä yhden automallin ikäiseksi koska uusien koneiden suunnittelu on jo aloitettu, jolloin päästään tosta GM yhteistyöstä lopullisesti eroon. Ensi vuonna pitäisi myös tulla joku pikku Alfa, tässäkin on menty hiukan metsään kun olisi vanhentunut 147 pitänyt korvata ensin... Nuo dieselit kyllä kehittyy huimaa vauhtia kun tossa 2.4sessa oli alunperin 136 hv ja jos nyt ensi vuonna olisi tuo 210hv.
Japanin sivulta löytyy jo selespeed.
http://www.alfaromeo-jp.com/159sele/index.html
en ole ikinä ajanut tuollaista mutta ei kai siitä ole kunnon automaatin korvaajaksi vaikka sellainen asento löytyykin.
En ymmärrä miksi valmistajat tarjoavat yhdistelmää tehokas diesel, neliveto ja automaatti niin huonosti, tuo on aika optimaalinen ratkaisu. Pelkästään tehokas diesel ja automaattikin aiheuttaa jo jollekkin ongelmia.
Peugeot 407 coupe, 2,7 HDI tarjoaa automaatilla 204 heppaa ja vääntöäkin 440 nm. Puhumattakaan että kuljettajalle todellinen ajonautinto
http://www.alfaromeo-jp.com/159sele/index.html
en ole ikinä ajanut tuollaista mutta ei kai siitä ole kunnon automaatin korvaajaksi vaikka sellainen asento löytyykin.
Onko tuo Selespeed sama järjestelmä, kun oli tarjolla 156 2,5:een? Olen nimittäin ajanut lähiaikoina tuollaista 156:sta (vm 00 tai 01 jossa oli jonkinlainen automatisoitu vaihteisto, ei kuitenkaan perinteinen automaatti, tuossa oli siis myös vaihdekaavio olemassa. Tuo toimi hyvin ollakseen automatisoitu manuaali, mutta ihan perinteisen hyvän tomaatin tasoon ei minusta päästä. Hyvää tuossa oli, ettei vaihteisto "luista" niinkuin joidenkin valmistajien automaatit tekee. On myös olemassa tosin monia automaatteja, jotka eivät luista, se on aika optimaalinen.
Ihan mielenkiintoinen vaihtoehto, mutta etuveto ei minulle henk koht sovi, vaikkei hassumpi auto ollutkaan ajaa, ehkä nelivetona tilanne olisi toinen. Ei ehkä ihan niin sporttinen kuin Alffa tai vaikka Bemari.
Tällä hetkellä kova kuume olisi 330CxdA:han, tuo tarjoaisi nelivedon, tomaatin, dieselin sekä 231hv/500nm ja bonuksena olisi coupe. Tuon autoedun verotusarvo nousee jo vaan niin korkeaksi, että pistää vähän miettimään, vaikka aika optimaalinen muuten minulle olisikin.
Audi A4 3.0 TDI Quatrrossa hinta myös aika korkealla, lisäksi malli uusiutuu kohta. A4 2.0 TDI Quattroa ei taas saa loistavalla DSG:llä tai edes suuremmassa mallissa olevalla Tipptronicilla.
Muita hirveän kiinnostavia vaihtoehtoja ei edes ole tullut mieleen, bensakoneisissa valikoima olisi edes hiukan laajempi.
Onko tuo Selespeed sama järjestelmä, kun oli tarjolla 156 2,5:een? Olen nimittäin ajanut lähiaikoina tuollaista 156:sta (vm 00 tai 01 jossa oli jonkinlainen automatisoitu vaihteisto, ei kuitenkaan perinteinen automaatti, tuossa oli siis myös vaihdekaavio olemassa. Tuo toimi hyvin ollakseen automatisoitu manuaali, mutta ihan perinteisen hyvän tomaatin tasoon ei minusta päästä.
ei tuo oli normaali automaatti Q-system nimeltään (4 vaiht) käsivalinnalla, selespeed on automatisoitu hydrauliohjattu normaalilaatikko (ilman kytkinta) sitä sai vain 156sen 2 litraiseen ja GTA malliin, periaate sama kuin bemun SMG systeemit. Tuo 159 selespeed on varmasti hiukan paranneltu versio 156sen selespeedistä
Tuo oli kyllä jännä laatikko, lähinnä siksi ajattelin sen olevan automatisoitu manuaali, kun siinä ei ollut samanlaista ryömintä taipumusta kuin muissa tomaateissa. Lisäksi tietysti tuo perinteinen manuaalikaava hämäsi sekä se, että normaaliasetuksella ei päästänyt kierroksia kovin ylös eikä vaihtanut kovin aktiivisesti alaspäin, kun taas sport asento oli todella sanansa veroinen. Yleensä perinteisissä tomaateissa noilla ei ole noin suurta eroa. Noh kuitenkin hyvä tomaatti koska ei luistanut.
Täytyy yrittää jossain vaiheessa päästä ajamaan tuota selespeediä, vaikuttaa mielenkiintoiselta. En ole myöskään päässyt kokeilemaan uusimpia versioita SMG:stä, olen ajanut ainoastaan lyhyen lenkin vm -96 M3:lla mistä tuo löytyi, mutta lenkki oli niin lyhyt, ettei tuohon oikein päässyt tutustumaan kunnolla. Sen verran tuosta kuitenkin oppi, että kuljettajan pitää tehdä jonkinverran "yhteistyötä" laatikon kanssa, jotta se vaihtaisi nätisti hitaassa ajossa.