http://www.channel4.com/4car/road-tests/M/mercedesbenz/b-class05-/b-class05-.html
Taitaa olla koko channel4:n auto-osion surkein suoritus tuo kyseinen ajoneuvo eli Mersun uutta tulemista ei ainakaan saada aikaiseksi moisella töherryksellä. Hienohan tuo B-sarjalainen on mutta ilmeisesti ihan tasan yhtä huono kuin mallit A:sta E:hen, jotka ovat päässeet kansainävlisen lehdistön hampaisiin surkealla laadulla ja huonoilla ominaisuuksilla sekä ruosteongelmien takia.
Kauppalehdessä oli jokin aika sitten juttu, jonka mukaan Chryslerin hankinta ja huono toimitusjohtaja olisivat tuhonneet koko Mersun, aika näyttää kävikö niin, mutta nyt suunta on kyllä ihan selvä ja se on ollut tuo jo monta vuotta.
Voihan se olla, että Meesu on pudonnut keskikastista sinne huonommalle puolelle, mutta mitä se haittaa? Kyllä ihmiset niitä ostavat koska ne ostavat merkkiä eivätkä tuotetta.
Ja turha syyttää Craisua Mersun kompasteluista; Chrysler tekee laadukkaita autoja, siinä on sakemanneilla paljon oppimista...
Mistä lähtien Chrysler on tehnyt laadukkaita autoja?
Itse asiassa yo. linkin Introduction -osassa sivutaan Mercedeksen laatuongelmia. Siinä kerrotaan, että yhtiön laatustandardeista on viime aikoina lipsuttu niin, että on päädytty lehtien etusivuille saakka. Ongelmat ovat vähentäneet yhtiön voittoja ja aiheuttaneet kalliita takaisinkutsuja. Syyksi Mercedes on selittänyt insinöörivoimiensa liiallista hajauttamista, eli on kehitetty liian monta automallia yhtä aikaa, yhdelle mallille on riittänyt "ohuesti" kehittäjiä. B-luokka lukeutuu niihin malleihin, jotka kehitettiin kun malliruletti pyöri nopeimmin, ja kehitystyö valmistui ennen kuin Mercedeksen uusi laadunparannuskampanja alkoi.
Ehkä tulevaisuudessa voimme jälleen odottaa näkevämme vanhan maineensa veroisia Mercedeksiä?
Olen kyllä AS:n kanssa samaa mieltä. Mitä sitten, jos mersulla menee huonosti? Vaihtoehtoja laadukkaiksi autoiksi riittää, ei kuluttaja tilanteesta kärsi yhtään.
Minä niin kovasti odotin pääseväni tekemään tuttavuutta B-Mersuun, joka saattaa osoittautua luokkansa (ja muutaman muunkin luokan) tilavimmaksi autoksi. Vaan mitäpä tuota odottamaan, kun jo ennakolta tiedetään ettei siitä autoksi ole.
http://www.tekniikanmaailma.fi/keskustelu/?mode=viewtopic&tid=1946
Niin, jopa niin "laadukkaita" että ne tekevät niitä miljarditappioilla!!!
Mersun "Welt AG" -konserniajatus on ollut virheliike, siitä ei pääse mihinkään. Aivan kuten BMW:n Rover-seikkailukin, tai GM:n Opel-hankinta tms. Baijerin pojat vain osasivat jättää Roverin ennenkuin se teki isompaa damagea koko firmalle.
Eikä mene häävisti monilla japseillakaan, Mitsukin on raskaasti tappiollinen.
Eikä mene häävisti monilla japseillakaan, Mitsukin on raskaasti tappiollinen.
Rohkenisin olla AkiK:n kanssa eri mieltä GM:n Opel-hankinnasta. Kuten tiedetään, GM hankki Opelin jo vuonna 1929. Mielestäni GM:n nykyjohto USA:ssa saa syyttää pelkästään itseään Opelin ongelmista, 90-luvun puolivälissä pilasivat hyvän merkin säästämällä alihankintaosissa.
Joo, ei ne GM:n tappiot nyt Ooppelista johdu! Koko konsernin myyntihän oli laskenut Pohjois-Amerikassa, missä Ooppelilla ei ole mitään tekemistä.
No oikeastaan tarkoitin sitä, että:
Pitkälle 80-l loppuun tai 90-l alkuun Opel toimi melko itsenäisesti. Sitten tulivat muotiin nämä "maailmanautot". Amerikkalaiset alkoivat sählätä Euroopassa ja päinvastoin. GM kuvitteli voivansa tehdä asiat eri tavalla, ja p:lleen meni. Opelin taru oli melkein lopussa ja GM:lle tappiota.
Aivan samoin kävi MB:lle joka hanki Chryslerin ja aikoi valloittaa Ameriikan raitit ja tehdä hommat eurooppalaisella tavalla Amerikassa. Ei onnistunut, tehdäänhän niitä toki Euroopan markkinoille Itävallassakin eikä taida oikein kannattaa sekään. Ja samalla on menossa lokaan vanha hyvä merkki MB:n muodossa.
Kuvastaa vaan hyvin sitä mitä tapahtuu, kun tehdään hankintoja ottamatta huomioon merkkien sisältöjä, vieraan mantereen autokulttuuria ja yritysten sisäistä kulttuuria.
Toki, Voyager on ainoa vähänkin yleisempi kunnon tila-auto meillä Suomessa.
Taitaa olla koko channel4:n auto-osion surkein suoritus tuo kyseinen ajoneuvo eli Mersun uutta tulemista ei ainakaan saada aikaiseksi moisella töherryksellä. Hienohan tuo B-sarjalainen on mutta ilmeisesti ihan tasan yhtä huono kuin mallit A:sta E:hen, jotka ovat päässeet kansainävlisen lehdistön hampaisiin surkealla laadulla ja huonoilla ominaisuuksilla sekä ruosteongelmien takia....
Äkkiäpä on päässyt ruostumaan, on hienoa, että Suomestakin löytyy noni korkeaa asiantuntemusta autosta, jota ei ole metriäkään ajanut.
Niin, Chrysler Crossfire tehdänn Karmannin tehtailla Osnabruckissa alusta loppuun, joten...??
Taitaa olla koko channel4:n auto-osion surkein suoritus tuo kyseinen ajoneuvo eli Mersun uutta tulemista ei ainakaan saada aikaiseksi moisella töherryksellä. Hienohan tuo B-sarjalainen on mutta ilmeisesti ihan tasan yhtä huono kuin mallit A:sta E:hen, jotka ovat päässeet kansainävlisen lehdistön hampaisiin surkealla laadulla ja huonoilla ominaisuuksilla sekä ruosteongelmien takia....
?? Miten niin Suomesta? Toki tuon ruosteongelman on uutisoinut myös iltapäivälehdistö täällä kotosuomessa mutta kyllä oikeat uutiset on kaukana Suomesta.
Luetun ymmärtäminen tuottaa näemmä vaikeuksia? Kansainvälinen(kin) lehdistö tietää siis jo, että vielä myyntiin tulemista odottavalla B-sarjalaisella on ruosteongelma? Viisaitapa ovat.
Luetun ymmärtäminen tuottaa näemmä vaikeuksia? Kansainvälinen(kin) lehdistö tietää siis jo, että vielä myyntiin tulemista odottavalla B-sarjalaisella on ruosteongelma? Viisaitapa ovat.
Näin juuri, kaikille tuleville Mersuille laitetaan, kaikki viat joita on ollut vanhemissa malleissa, ruoste mukaanluettuna. Ei malteta edes odottaa, että tulisi myyntiin. Täällä käydään pyhää sotaa, Jihadia, Mersua kohtaan, vaikuttimia voi vain arvailla.
Luetun ymmärtäminen tuottaa näemmä vaikeuksia? Kansainvälinen(kin) lehdistö tietää siis jo, että vielä myyntiin tulemista odottavalla B-sarjalaisella on ruosteongelma? Viisaitapa ovat.
Mitäs täällä sekoillaan taas?
"ihan tasan yhtä huono kuin mallit A:sta E:hen, jotka ovat päässeet kansainävlisen lehdistön hampaisiin surkealla laadulla ja huonoilla ominaisuuksilla sekä ruosteongelmien takia."
Eiköhän kirjoittaja nyt kuitenkin tarkoita myynnissä olevia malleja A:sta E:hen eli siihen ei kuulu B, mutta toki täällä saa pilkkua viilata jos ei muutakaan tekemistä ole. On tämä autoilu monelle heikolla itsetunnolla varustetulle ihmiselle näemmä liian kova pala, tosin jotkuthan elvistelee asuinpaikallaankin, joten meitä on niin moneen junaan ja jollekkin se oma lähiöhelvettiasunnon sijainti on tärkeä ja toiselle taas auton brandi.
Luetun ymmärtäminen tuottaa näemmä vaikeuksia? Kansainvälinen(kin) lehdistö tietää siis jo, että vielä myyntiin tulemista odottavalla B-sarjalaisella on ruosteongelma? Viisaitapa ovat.
Mitäs täällä sekoillaan taas?
"ihan tasan yhtä huono kuin mallit A:sta E:hen, jotka ovat päässeet kansainävlisen lehdistön hampaisiin surkealla laadulla ja huonoilla ominaisuuksilla sekä ruosteongelmien takia."
Eiköhän kirjoittaja nyt kuitenkin tarkoita myynnissä olevia malleja A:sta E:hen eli siihen ei kuulu B, mutta toki täällä saa pilkkua viilata jos ei muutakaan tekemistä ole. On tämä autoilu monelle heikolla itsetunnolla varustetulle ihmiselle näemmä liian kova pala, tosin jotkuthan elvistelee asuinpaikallaankin, joten meitä on niin moneen junaan ja jollekkin se oma lähiöhelvettiasunnon sijainti on tärkeä ja toiselle taas auton brandi.
Asuinpaikka on aika osuva vertailu, otetaan vaikka Espoon Westend: ihan tavallisen näköinen paikka muuten, muttei asu köyhiä naapuristossa
"Asuinpaikka on aika osuva vertailu, otetaan vaikka Espoon Westend: ihan tavallisen näköinen paikka muuten, muttei asu köyhiä naapuristossa"
Niin, eikös se Fryckman ole vielä häkissä... Niin ja kai se Palmukin siellä asustelee ym. veronkiertäjä paskiaiset. Kiva ajella Mersulla, kun on todettu varattomaksi ja ulosotossa on pari miljoonaa.
ps. Autoni takalasissa lukee "Romu, mutta maksettu!"...
Mutta kyllähän automerkki ja asuinpaikka tärkeitä asioita ovatkin...
Tunnen ymmärrystä veronkiertäjiä kohtaan - erityisesti tämän maan verotuksen tason huomioiden...
Miten niin Suomesta? Toki tuon ruosteongelman on uutisoinut myös iltapäivälehdistö täällä kotosuomessa mutta kyllä oikeat uutiset on kaukana Suomesta.
Joudun tuottamaan sinulle pettymyksen. MB:llä on ikää jo kolmisen vuotta eikä siinä ole lainkaan ruostetta...merkit näyttäisivät olevan, ettei siihen sitä ilmestykään, niin hyvässä kunnossa se on kun tutkii sen pohjan, ovikotelot, maalipinnat jne. Lokasuojat on muuten muovia nykyMB:ssä, jossain näillä palstoilla näin sellaisenkin jutun jossa nekin kuulemma ruostuvat
Aika paljonhan tuohon ruostumiseen vaikuttaa se miten autoa pitää. Ruostumatonta peltiä en ole nähnytkään, kaiken saa kyllä ajan mittaan varmasti ruostumaan huonolla pidolla.
Ei ole tullut ikävää yllätystä vastaan kun heti uutena olen ruostesuojauttanut asiantuntevalla yrittäjällä eli niin, että sitä ainetta on varmasti joka kotelossa ja alustassa. Onhan se mukavempaa saada parempi hyvitys taas myytäessä ja jos suoraan myy niin on välit tulevan omistajan kanssa siltä osin kunnossa.
Luin tuon Channel4 jutun B-mersusta, enkä sitä ihan niin negatiivisesti lukenut kuin otsikon aloittaja, tosin oman kärryn merkki tuonee suodatinlaseja lukuhetkiin.
Myönnettävä on, että omaakin mopoa odottaa ilmeisesti jarrupumpun vaihto. On kuiteikin positiivista huomata, että Mb lähtee oma-aloitteisesti hoitamaan asiaa jo vuoden vanhaan autoon ilman, että odotellaan useita vuosia. Edellinen kärryni VW passat vm 98 sai takaisinkutsun 6-vuotiaana etupään nivelien vaihtoon. Tosin katsastuskonttorilla tiesivät jo 3-v aiemmin odottaa vikoja ko niveliin ja retuuttivat siihen malliin etupäätä. Tosin omassa Passatissa nivelet olivat yllättävät kestävät eikä ennen takaisinkutsua niitä tarvinnut korjata.
Tarkoitan sanoa ettei mielestäni ole tehtaalle välttämättä negatiivista, että kutsuvat autot korjauksiin. Pahempi on ettei selvää vikaa haluta korjata vaan maksatetaan niitä mahdollisimman pitkään asiakkailla, kuten VW teki.
Fryckmann asuu Kulosaaressa, vaikka tällä hetkellä on Sörnäisten täysihoitolassa ja tainnut lukea siellä itsensä jonkinasteiseksi tohtoriksi veronmaksajien kustannuksella. Joskus ajaessani kotiin koukkaan Westendin kautta, siellä ei muuten näe juuri kauko-idän autoja muutoin kuin läpi ajossa tai ehkä siivojat ja lapsenvahdit niillä ajelevat. Mielestäni Audeja on pihoilla Westendissä eniten jos nyt haluaa yleistää asiaa jollakin tavalla.