Vertaatkohan ihan varmasti saman luokan autoja keskenään vai sitä Datsun 100A:ta ja S-Mersua? Ja oletko todellakin sitä mieltä, että TM:n vertailut ovat niitä raamatun tekstejä, jotka mittaavat autojen paremmuutta kuluttajan kannalta? Mistä muuten johtuu, että kaukoidässä valmistetut tuotteet pärjäävät yleisesti ottaen muita paremmin luotettavuustilastoissa. Eikö se ole juuri sitä ekstraa, mitä muihin ei saa edes ylihintaisena lisävarusteena? Ja jos se Lexus on vähän halvempi kuin eurooppalainen vertailukohta, ethän silloin saa eurooppalaisessa mitään ekstraa vaan maksat kaikesta, sellaisistakin mahdollisuuksista, joita et välttämättä edes käytä.
Me misarin kanssa jatketaan hymyilyä...
[Herbert muokkasi tätä viestiä 03.01.2006 klo 13:32]
Yleistettynä paremmat ajo-ominaisuudet, tänne paremmin soveltuvat ominaisuudet (montako kertaa japanilainen auto on esim voittanut TM:n talvitestiä?), miellyttävämmät materiaalit (vertaa Ikean sohva ja italialainen laatusohva), parempi ruostesuojaus ja erityisesti vaihtoehtojen määrä, eli sinun ei tarvitse tyytyä keskimääräiselle ostajalle suunnattuun tuotteeseen, vaan voit tilata juuri haluamanlaisesi auton haluamillasi varusteilla..
Siinäpä näitä fiilisjuttuja - eli auton käyttötarve on muuttumassa käyttökalusta koriste-esineeksi. Ihminenhän on laumaeläin, ja haluaa erottua joukosta jotenkin - vaikkapa autollaan. Jenkeissä on ollut vuosikymmeniä sellainen tapa US-merkkien autoliikkeissä, että ostaja saa eteensä pitkän varusteluettelon, josta voi sitten "ruksata" haluamansa varusteet. Eipä tuo ole jenkkimerkien myyntiä pelastanut.
TM talvitestin on takavuosina voittanut useampikin japanilaismerkki, viimeisimpänä Mitsubishi Carisma v. 1998 ("sisar" Volvo S40 oli viimeinen). Aina japanilaiset ovat kuitenkin menestyneet kohtuullisesti; toisia, kolmansia tai neljänsiä sijoja on joka vertailussa. Merkittävää on, että eurooppalaisista nk. "premium" merkeistä ainoastaan Audi on pärjännyt talvitesteissä kiitettävästi - Premiumia ei siis kannata ostaa talviominaisuuksien takia.
Siinäpä näitä fiilisjuttuja - eli auton käyttötarve on muuttumassa käyttökalusta koriste-esineeksi. Ihminenhän on laumaeläin, ja haluaa erottua joukosta jotenkin - vaikkapa autollaan.
Merkittävää on, että eurooppalaisista nk. "premium" merkeistä ainoastaan Audi on pärjännyt talvitesteissä kiitettävästi - Premiumia ei siis kannata ostaa talviominaisuuksien takia.
Kun katselen Suomea, niin voin kyllä yhtyä mielipiteeseesi. Ihminen on tosiaan laumaeläin: hän haluaa autollaankin sekoittua sinne muun harmaan lauman joukkoon.
MB ja BMW eivät talvitestissä ole pärjänneet, koska ne ovat takavetoisia. Muuten talviominaisuuksissa ei ole ollut puutteita, pikemminkin päinvastoin. Ovat saaneet usein kehuja erinomaisista talvivarusteistaan.
Laumaeläinpä hyvinkin. Muuten ei voi millään selittää, miksi tänne haetaan niin paljon jotain vanhoja mersun ja BMW:n riepuja saksasta. Sitten uskotellaan itselleen, kuinka yksilöllinen oma valinta, silkkaa premiumia. Todellisia timantteja, ajo-ominaisuudet mahtavat ja ruostettakaan ei ole läheskään niin paljon kuin edellisessä autossa, siinä 80-luvun lopun nissanissa...
Laumaeläinpä hyvinkin. Muuten ei voi millään selittää, miksi tänne haetaan niin paljon jotain vanhoja mersun ja BMW:n riepuja saksasta. Sitten uskotellaan itselleen, kuinka yksilöllinen oma valinta, silkkaa premiumia. Todellisia timantteja, ajo-ominaisuudet mahtavat ja ruostettakaan ei ole läheskään niin paljon kuin edellisessä autossa, siinä 80-luvun lopun nissanissa...
Totta kyllä, mutta en usko että sitä perustellaan yksilöllisyydellä. Harva 10-vuotiaan Mersun Saksasta tuova asettaa sen vaihtoehdoksi uudelle autolle. Eiköhän tämä vanhoja autoja sieltä tuova porukka ole juuri sitä, joka vaihtaa todella vanhan menopelinsä vähän tuoreempaan. Tuo vanhojen saastuttavien romujen rahtaaminen on kokonaisuutena tietysti älytöntä.
Toki kaikki Saksan tuliaiset eivät ole niitä, aika iso osa autoistahan tuodaan koska täältä ei vastaavia käytettyjä löydy mitenkään järkevään hintaan eikä varsinkaan vastaavilla varusteilla. Jos haluat esim. muutaman vuoden ikäisen ison dieselauton kohtuukilometreillä, niin aika vähissä ovat jos et Saksasta hae.
Vertaatkohan ihan varmasti saman luokan autoja keskenään vai sitä Datsun 100A:ta ja S-Mersua? Ja oletko todellakin sitä mieltä, että TM:n vertailut ovat niitä raamatun tekstejä, jotka mittaavat autojen paremmuutta kuluttajan kannalta? Mistä muuten johtuu, että kaukoidässä valmistetut tuotteet pärjäävät yleisesti ottaen muita paremmin luotettavuustilastoissa. Eikö se ole juuri sitä ekstraa, mitä muihin ei saa edes ylihintaisena lisävarusteena? Ja jos se Lexus on vähän halvempi kuin eurooppalainen vertailukohta, ethän silloin saa eurooppalaisessa mitään ekstraa vaan maksat kaikesta, sellaisistakin mahdollisuuksista, joita et välttämättä edes käytä.
Me misarin kanssa jatketaan hymyilyä...
Siinäpä näitä fiilisjuttuja - eli auton käyttötarve on muuttumassa käyttökalusta koriste-esineeksi. Ihminenhän on laumaeläin, ja haluaa erottua joukosta jotenkin - vaikkapa autollaan. Jenkeissä on ollut vuosikymmeniä sellainen tapa US-merkkien autoliikkeissä, että ostaja saa eteensä pitkän varusteluettelon, josta voi sitten "ruksata" haluamansa varusteet. Eipä tuo ole jenkkimerkien myyntiä pelastanut.
TM talvitestin on takavuosina voittanut useampikin japanilaismerkki, viimeisimpänä Mitsubishi Carisma v. 1998 ("sisar" Volvo S40 oli viimeinen). Aina japanilaiset ovat kuitenkin menestyneet kohtuullisesti; toisia, kolmansia tai neljänsiä sijoja on joka vertailussa. Merkittävää on, että eurooppalaisista nk. "premium" merkeistä ainoastaan Audi on pärjännyt talvitesteissä kiitettävästi - Premiumia ei siis kannata ostaa talviominaisuuksien takia.
Merkittävää on, että eurooppalaisista nk. "premium" merkeistä ainoastaan Audi on pärjännyt talvitesteissä kiitettävästi - Premiumia ei siis kannata ostaa talviominaisuuksien takia.
Kun katselen Suomea, niin voin kyllä yhtyä mielipiteeseesi. Ihminen on tosiaan laumaeläin: hän haluaa autollaankin sekoittua sinne muun harmaan lauman joukkoon.
MB ja BMW eivät talvitestissä ole pärjänneet, koska ne ovat takavetoisia. Muuten talviominaisuuksissa ei ole ollut puutteita, pikemminkin päinvastoin. Ovat saaneet usein kehuja erinomaisista talvivarusteistaan.
Laumaeläinpä hyvinkin. Muuten ei voi millään selittää, miksi tänne haetaan niin paljon jotain vanhoja mersun ja BMW:n riepuja saksasta. Sitten uskotellaan itselleen, kuinka yksilöllinen oma valinta, silkkaa premiumia. Todellisia timantteja, ajo-ominaisuudet mahtavat ja ruostettakaan ei ole läheskään niin paljon kuin edellisessä autossa, siinä 80-luvun lopun nissanissa...
Totta kyllä, mutta en usko että sitä perustellaan yksilöllisyydellä. Harva 10-vuotiaan Mersun Saksasta tuova asettaa sen vaihtoehdoksi uudelle autolle. Eiköhän tämä vanhoja autoja sieltä tuova porukka ole juuri sitä, joka vaihtaa todella vanhan menopelinsä vähän tuoreempaan. Tuo vanhojen saastuttavien romujen rahtaaminen on kokonaisuutena tietysti älytöntä.
Toki kaikki Saksan tuliaiset eivät ole niitä, aika iso osa autoistahan tuodaan koska täältä ei vastaavia käytettyjä löydy mitenkään järkevään hintaan eikä varsinkaan vastaavilla varusteilla. Jos haluat esim. muutaman vuoden ikäisen ison dieselauton kohtuukilometreillä, niin aika vähissä ovat jos et Saksasta hae.