Suomeen tuodaan yhden ison valmistajan halpamerkkiä: Chevrolet. Dacian tuontia harkitaan. Lada on tietenkin oma lukunsa.
Tarvitaanko Suomessa halpamerkkiä? Chevroletin markkinaosuus on laajasta ja edullisesta mallistosta huolimatta jäänyt yhteen prosenttiin. Vertailutesteissä Chevrolet jää usein yksin peränpitäjäksi kauaksi kilpailijoistaan (Kalos ja Epica tuoreimpina).
Miten te suhtaudutte Chevroletiin mielikuvissanne ja autonvalintatilanteessanne?
Aito OK, mutta nuo "piraatit" ei!
no nyt oot asian ytimessä!
Tarvitseeko Suomi halpamerkkejä? TYHMÄ KYSYMYS! Täytyi huutaa! Jos kysyntää löytyy, niin vaikka potkukelkkaa myydään! Onko olemassa ns. halpamerkkejä? Mielestäni kaikki autot ovat halpamerkkejä, tosin hintapyynnöt vaihtelee! Kaikilla kuitenkin liikutaan paikasta paikkaan!
Milloin Chevrolet on aito, milloin taas ei?
Eihän kaikki aiemminkaan tuodut Chevroletit ole olleet välttämättä Yhdysvalloissa tehtyjä tai edes olleet Chevroletin valmistamia!
Mutta myös ne ovat olleet aika edullisia, karkeatekoisia ja jääneet vertailutesteissä peränpitäjiksi (esim Alero ja TransSport)
Tarkoitin tosiaan AITOJA!
Minun silmissäni Chevroletin laatuimago pomppasi roimasti ylöspäin, kun Chevrolet alkoi tarkoittaa korealaisia autoja. Nimenomaan noiden aitojen Chevroletien laatu on tyypilllistä jenkkitasoa, siis surkea.
Oma kokemukseni on lähinnä maastureista. Nyt sentään Chevrolet-merkillä saa jo vähän laadukkaamman katumaasturin, siis Captivan.
[quote title="10.01.2007 klo 09:57 nelivetoinen kirjoitti"]
Minun silmissäni Chevroletin laatuimago pomppasi roimasti ylöspäin, kun Chevrolet alkoi tarkoittaa korealaisia autoja. Nimenomaan noiden aitojen Chevroletien laatu on tyypilllistä jenkkitasoa, siis surkea.
Vaihda Chrysleriin jos Chevyn laatu ei miellytä. Itselläni jo 4. Dodge/Chrysler-auto eikä laatu ole ollut ongelma koskaan. Toisin on ollut näiden saksalaisten ja ranskalaisten kanssa joita ollut välillä. Näiden jälkeen on ollut turvallista palata taas kunnon Autoon.
Tarvitaanko Suomessa halpamerkkiä?
Jos katsoo vähän kauemmas tulevaisuuteen, niin saatetaan hyvinkin tarvita.
Jos jatkossa liikenteen kustannukset menevät tuottamiesi hiilidioksidipäästöjen mukaan, mikä on ympäristön kannalta ainoa järkevä tapa, niin kyllä tuollainen pieni Chevy alkaa olla aika huokutteleva vaihtoehto monellekin nykyään muutaman tonnin vanhalla rohjolla ajavalle.