TAUSTA Kolmeen pekkaan lähtö Saksaan, siellä tarkoitus vuokrata urheilullinen auto huviajelua varten. BMW 530d/i yms jo kokeiltu, nyt tarkoitus ajaa sekä Baahnalla että kiemurtelevilla tiellä urheilu-/urheilullisella autolla, esim Porsche 911.
KRITEERIT Sporttinen auto, jolla sen verran takapenkkiä jotta yksi kaveri saadaan istutettua sinne. Kuskia vaihdetaan, eli takapenkille pitäisi mahtua istumaan 188 senttinen mies ainakin pariksi tunniksi.
KYSYMYKSET Mitä autoa suosittelette, jossa vaadittavat muskelit mutta myös takapenkki? Minne kannattaa tähdätä, München, Frankfurt?
RX-8.
BMW M5/M6 olisi oma valintani.
Äijät ja tavarat kytiin ilman hampaiden kiristelyä. Vauhtia piisaa luultavasti!
- Audi RS4 Avant
- Mitsubishi Evo X
- BMW M5 Touring
ja ehkä vielä BMW M6
Siinäpä niitä. Aikalailla erilaisia keskenään. Riippuu siitä missä ja miten meinaatte ajaa.
joku PORCHE, Nissan 350Z, MAZDA RX-8, BMW M3, jokin Sti... onhan näitä
Mutka-vuoristotielle ehdottomasti jokin Nissan sportti...ja käsijarru kovaan käyttöön
Ei kai nyt mitää RX-8:a tai Nissan zetaa? Hienoja pelejä ovat, mutta kukapa vaivautuisi tuollaista melko tavallista autoa ajamaan ulkomaille asti?
Yllämainittujen bemareiden ja RS4 Audin lisäksi ehdotan Jaguar XKR:ää, mikäli tavaraa ei ole paljoa. Joutuu kyllä takapenkkiläiset istumaan polvet suussa, mutta jos 911 kelpaa, niin eiköhän jaggekin tarjoa riittävästi tilaa.
Joku AMG mersu voisi myös olla kova sana. Noita sopiviahan löytyy mersun mallistosta lukuisia
Maserati Quattroporte. Tämä olisi ihan ykkösvalinta. Lääniä riittää, ja on fiilikseltään aivan uskomaton auto. Kääntelee päitä hieman eri tahtiin kuin mikään bemu tai Audi. RX-8 tai zeta Nissania nyt ei kannata edes mainita samassa lauseessa.
Maserati Granturismo. Lienee samaa kokoluokkaa Porschen ja jaggen kanssa.
Aston Martin DB9.
Ferrari 612 Scagglietti. Näitäkin on vuokralla. Hinta vaan saattaa olla aivan tuhottoman paljon.
Bentley Continental GT tai Flying Spur.
Audeista S6, RS6, S8 tai jo mainittu RS4.
Jokainen noista on varmasti vuokralla jossakin. Hintaa vaan saattaa kertyä ainakin Astonille, Bentleyille ja Maserateille aika paljon Ferrarista puhumattakaan.
Mutta tuossa noita on. Ei mitään perusvinguttimia, joita täällä on ehdoteltu. Olisi kiva, jos olisit kertonut hieman tarkemmin vuokrausbudjetistasi.
simppa:
Miksei vaivautuisi, voisi ihan rauhassa laskea vaikka päälle kahtasataa, ja nauttia erilaisesta ajoympäristöstä, ja loistavasta ajettavuudesta vaikkapa ''vain Nissanilla''.
Tottakai nuo superautot joita listasit minäkin ottaisin ensisijaisesti, mutta saattavat maksaa jonkin verran?
Jos kysyjällä ei ole rahan kanssa tiukkaa, niin miksi täältä tarvitsisi kysellä? senkus Ferrari tai Maserati alle ja kepittämään...
Eikös ketjun idea ollut että tähän voi jokainen ehdottaa jotain...
miksei kukaan ehdota mitään etuvetoa
Saako leikkimielisesti ehdottaa Suomen yleisintä urheiluautoa. Siinä on vain yksi penkkirivi, mutta kuitenkin kolmelle rekisteröity ja tavaratilaa on riittävästi. Eli ohituskaistojen ohittamaton kingi Toyota Hiace.
Vakavasti ottaen Saksassa eivät kaikki autovuokraamot vuokraa erikoisimpia autoja ehdoitta. Ulkomaalaiselta saatetaan pyytää kymmenien tuhansien eurojen takuita. Vuokraus pykälissä on monenlaisia ehtoja joten hyvä kielitaito auttaa ymmärtämään mihin paperiin nimensä kirjoittaa. Näin siis todella eksoottisten autojen kohdalla.
LADA paras koska ajaminen täyttä urheilua joka tilanteessa?
Koska tuohon 350zetaan ei mahdu kolmea henkeä? Tosin vaihtoehto voisi olla jokaiselle Zeta tai kaikki kolme jossain eksoottisemmassa.
Kiitos kaikille tähän saakka vastanneille!
Budjetista sen verran, että moni saksalaissportti ei maksa maltaita Saksanmaalla. Vilkaiskaa vaikka alla olevaa AVIS-vuokraamon Porcsche-tarjousta:
http://www.avis.de/FahrzeugeundServices/Fahrzeuge/FunCars/Porsche
Ferrari (ja vastaavat) olisi kyllä aivan mahtava, ja jopa mahdollinen, mutta mietityttää kahdesta syystä: a) vakuutusmaksujen hinta, b) osaisinko edes ajaa sitä turvallisesti? Aikomuksena kun on liikkua jonkin verran myös kaupungeissa.
Saksa on todella mahtava autoilumaa. Baahnalla 200 km/h on varsin normaali nopeus, ja kunhan osaa valita oikean ajankohdan (keskellä viikkoa, päiväsaikaan, ei kesällä jne) niin liikennettä on niin sopivasti että lyhyitä jaksoja voi hyvinkin päästellä 250-260 km/h. Tämän voi aina yhdistää mukaviin mutkitteleviin vuoristoteihin, vaikkapa Schwarzwaldissa.
Jatkakaa ehdottelemista; mukava puntaroida näitä juttuja samanmielisten kanssa!
Tuo oli paha...