moottori+automaatti ?

11 kommenttia

Mikä merkki valmistaa parhaan automaattilaatikon ?
Siis moottorin ja tomaatin yhdistelmä joka toimii !
Eli lähtee paikaltaan kuin hauki rannasta ja työntää menemään huippunopeuteen asti ilman luistoja ja miettimisiä vaihtaessa. Eli aina kun painat pedaalia niin mennään ja rivakasti.
( muutama miete ; bemari ei osaa tehdä automaatteja ollenkaan, on niin pitkät vaihtovälit et meinaa nukahtaa, vaikkakin niiden moottorit on ihan huippuja. volvolla kertovat että pakko laittaa luistoa laatikkoihin muuten menevät rikki. Volkkarin DSG ei oo todellakaan mitä mainostavat, kyllä se vaihtaessa hyytyy hetkeksi).
On niin monta kauppaa jo kaatunut koeajoon.
Eikö kukaan hallitse hommaa ? :frowning:

  
  • Taita kuitenkin se DSG olla parhaimmasta päästä ja vielä kulutuskin reilusti pienempi kun muilla! Lähtee kuin hauki rannasta myöskin jos paarua piisaa!

      
  • Niin, eiköhän ne lähde kun hauki rannasta jos on voimaa. Ainakin -69 Pontiac Firebird 400cid +turbo hydramatic lähtee...No joo, ehkei nyt realistinen esimerkki, mutta jos nyt joku merkki pitää sanoa. BMW ei taida itse laatikoita tehdä, oikaiskaa jos olen väärässä. Mitälie ZF:n tomaatteja. Minusta toimivat varsin hienosti kuitenkin kun on ajeltu. En nyt millään radalla tietenkään mutta normiliikenteessä ei valittamista ja sellaiseen käyttöön ne lienee rakennettu. Saishan ne jollain shift-kiteillä aika rajustikkin varmaan toimimaan jos haluaa arvoja hakea.

      
  • Lainaus:
    23.03.2007 klo 23:19 Rampe2 kirjoitti
    Taita kuitenkin se DSG olla parhaimmasta päästä ja vielä kulutuskin reilusti pienempi kun muilla! Lähtee kuin hauki rannasta myöskin jos paarua piisaa!


    Itse koen Multitronicin paremmaksi kuin DSG:n. Lisäksi Multitroniceissa lienee vähemmän vikoja.

      
  • Audin Multitronic toimii hienosti,esim. A4 1.8T hyvä kombinaatio, kiihtyvyys 0-100km/h 8.6s, mikä useimmille varmaan riittää.

      
  • Mersun 7-gtronic on paras itse ajamistani.

      
  • Ylivoimaisia ykkösiä taitavat olla (myös hinnaltaan) Lexuksessa ja Toyota Priuksessa käytetyt hybridijärjestelmät. Hinnan lisäksi huonona puolena on akun vaatima tila, joka kutistaa tavaratilaa.

    Toisena taitaa tulla Audin käyttämä Multitronic sekä muut "variaattorit".

    Molemmat siis sillä edellytyksellä, että tykkää siitä, ettei autossa ole "kiinteitä" välityssuhteita.

    [Tuunari Uneton muokkasi tätä viestiä 30.03.2007 klo 14:13]
      
  • Itse ajamistani automaateista Audin multitronicit ovat ainakin käyttömukavuudeltaan ja polttoainetaloudeltaan parasta A-luokkaa. Koneen "hevosvoimatarve" pienenee pykälällä näillä automaateilla niin kummalliselta kuin se saattaa perinteisellä automaatilla ajavasta kuulostaa.

    Vai ajellaanko jollain muulla kuin Audilla automaattivaihteisella n. 1600 kg/2.0 l bensa-autolla vähän päälle 8 litran keskikulutuksella? :smile:

      
  • Mersun 320cdi 7-G tronic vaihteistolla, aivan mahtava. Eikä nuo mersun 5-vaihteiset automaatitkaan huonoja ole. Kestavyydenpuolesta parhaimmistoa.

      
  • Lainaus:
    02.04.2007 klo 13:22 pums70 kirjoitti
    Itse ajamistani automaateista Audin multitronicit ovat ainakin käyttömukavuudeltaan ja polttoainetaloudeltaan parasta A-luokkaa. Koneen "hevosvoimatarve" pienenee pykälällä näillä automaateilla niin kummalliselta kuin se saattaa perinteisellä automaatilla ajavasta kuulostaa.

    Vai ajellaanko jollain muulla kuin Audilla automaattivaihteisella n. 1600 kg/2.0 l bensa-autolla vähän päälle 8 litran keskikulutuksella? :)



    BMW 525iA:lla ja 523iA:lla. Audiisi verrattuna noissa on julmetusti enemmän tehoa. Kummankin yhdistetty kulutus 7,5l/100km.

    Lexus GS 430h vie 7,9l/100km. Painoa pari tonnia, ja tehoa 345hv.

    Että eipä nuo Audin luvut nyt niin kummallisia ole, kun muistaa, että melkoisen pienitehoinen peli on kyseessä. 0-100km/h rykäys vie Audilla 10,8s. Lisäksi tuon Audin yhdistetty on 8,4l.

    [Simppa- muokkasi tätä viestiä 02.04.2007 klo 16:47]
      
  • Tääl taitaa taas toinen puhua siitä keskikulutuksesta jonka on itse saanut käytännössä aikaiseksi ja toinen jostain autotehtaan ilmoittamasta keskikulutuksesta. Ja joku Lexus hybridi on ihan eri planeetalta kun esim 2 litranen Audi. Vaikka joku 300 heppanen kulkee keskim. vähällä, niin kun niitä kolmeasataa heppaa aletaan käyttämään, on täysin eri lukemat. 7,9litralla/100km ei saada montaakaan kymmentä hevosta käyttöön. Tai sitten matkasta on prosentuaalisesti aika pirun paljon alamäkeä...Totta kyllä se että 6-koneiset Bimmerit kulkee yllättävän vähällä jos ei ole kiire. Ja mihkäs tässä köyhällä kiire olis...

      
  • Lainaus:
    02.04.2007 klo 19:11 J100 kirjoitti
    Tääl taitaa taas toinen puhua siitä keskikulutuksesta jonka on itse saanut käytännössä aikaiseksi ja toinen jostain autotehtaan ilmoittamasta keskikulutuksesta. Ja joku Lexus hybridi on ihan eri planeetalta kun esim 2 litranen Audi. Vaikka joku 300 heppanen kulkee keskim. vähällä, niin kun niitä kolmeasataa heppaa aletaan käyttämään, on täysin eri lukemat. 7,9litralla/100km ei saada montaakaan kymmentä hevosta käyttöön. Tai sitten matkasta on prosentuaalisesti aika pirun paljon alamäkeä...Totta kyllä se että 6-koneiset Bimmerit kulkee yllättävän vähällä jos ei ole kiire. Ja mihkäs tässä köyhällä kiire olis...


    Mikä autotehtaan ilmoittama kulutus? EU-yhdistetty ei ole mikään "autotehtaan ilmoittama kulutus". Ja Audin EU yhditetty on 8,4l/100km, kun se Lexuksella on 7,9l.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit