Uuden Volvo V70:n hinnoittelu

64 kommenttia
«13

Uusi Volvo V70 sai uudet hinnat.

Kautta linjan hinnat ovat nousseet edelliseen korimalliin verrattuna 4-5000 euroa. Työsuhdemarkkinoilla liikutaan nyt 900 eur/kk -luokassa.

Onkohan Volvo harkinnut tämän loppuun asti? Ehkä, ehkä ei.

Tulemalla lähemmäs saksalaisia kilpailijoitaan Volvo yrittää positioida autonsa samaan kategoriaan. Ja toki parantaa myös katteitaan.

Mutta. Muotoilua lukuunottamatta uusi V70 ei tarjoa juuri mitään uutta edeltäjäänsä verrattuna. Kaikki tekniset uutuudet ovat maksullisia lisävarusteita. Erityisesti BMW:een verrattuna moottorit ovat liian janoisia ja vanhakantaisia. Vaihteistot perinteisiä 5-v. automaatteja.

Ja missä Volvon ympäristötietoisuus luuraa?

Uusiutumiskyky on teknologiayrityksille jatkuvuuden edellytys. Jotenkin Volvo näyttäisi nyt Fordin kanssa ajautuneen aallonpohjaan. Uusi V70 on kuin hinnalla kyllästetty Mondeo.

Ja arvon herrat, ennen herneiden imaisemista sieraimiinne; minullakin on Volvo. Seuraava auto vain taitaa olla erimerkkinen.

  
  • Lainaus:
    11.04.2007 klo 14:54 PropJock kirjoitti
    Uusi Volvo V70 sai uudet hinnat.

    Kautta linjan hinnat ovat nousseet edelliseen korimalliin verrattuna 4-5000 euroa. Työsuhdemarkkinoilla liikutaan nyt 900 eur/kk -luokassa.

    Onkohan Volvo harkinnut tämän loppuun asti? Ehkä, ehkä ei.

    Tulemalla lähemmäs saksalaisia kilpailijoitaan Volvo yrittää positioida autonsa samaan kategoriaan. Ja toki parantaa myös katteitaan.

    Mutta. Muotoilua lukuunottamatta uusi V70 ei tarjoa juuri mitään uutta edeltäjäänsä verrattuna. Kaikki tekniset uutuudet ovat maksullisia lisävarusteita. Erityisesti BMW:een verrattuna moottorit ovat liian janoisia ja vanhakantaisia. Vaihteistot perinteisiä 5-v. automaatteja.

    Ja missä Volvon ympäristötietoisuus luuraa?

    Uusiutumiskyky on teknologiayrityksille jatkuvuuden edellytys. Jotenkin Volvo näyttäisi nyt Fordin kanssa ajautuneen aallonpohjaan. Uusi V70 on kuin hinnalla kyllästetty Mondeo.

    Ja arvon herrat, ennen herneiden imaisemista sieraimiinne; minullakin on Volvo. Seuraava auto vain taitaa olla erimerkkinen.



    Minusta uusi V70 on suorastaan loistavasti hinnoiteltu. Esimerkiksi T6 mallin lähtöhinta on alle 60 000€. Ei paha, kun muistaa, että siinä on neliveto, 285 hevosvoimaa ja 400nm vääntöä, sekä melko hyvä momentum-varustelu.

    Uusi V70 on huomattavasti vanhaa isompi. Se ei kalpene mitoissa tippaakaan eemelin tai 5-sarjalaisen rinnalla toisin kuin vanha malli. Vanha malli olikin mielestäni luokkaa pienempi kärry.

    Tuossahan on melkein kaikki uutta! Ainoa vanha kone 2.5T, joka oli mielestäni jo edellisen sukupolven kartanovolvon paras kone. Mitkä ihmeen 5-v. automaatit? Kaikissa automaateissa on käsittääkseni kuusi vaihdetta, kuten S80 mallissakin. Pianhan tuohon saa Getragin kaksoiskytkinvaihteistonkin. Siinä olet kyllä oikeassa, että koneet ovat vähän turhan janoisia.

    Uskaltaisin väittää S80:sen pohjalta, että tämä uusi V70 on lähes kaikilta ominaisuuksiltaan parempi kuin vanha malli. Parempi ajaa, isompi, hiljaisempi, mukavampi, laatuvaikutelmaltaan hienostuneempi... niinkuin tietysti pitääkin olla.


    Edit: Dieselit tietenkin ovat vanhoja, mutta ainakaan D5 ei kuluta sen enempää kuin kilpailijatkaan.

    [Simppa- muokkasi tätä viestiä 11.04.2007 klo 15:49]
      
  • Laittaisivat nyt siihen keulalle 2,7 Hdi / TdCi:n, niin tulisi isompi diesel-osastokin kuntoon. Peruskoneeksi dieseliin riittäisi mainiosti 2.2 TdCi. Vastaisi silloin melko hyvin Bemarin 520d:tä ja muita saksalaisvastineita.

    Ympäristötietoisuudesta Volvoa ei ainakaan voi kehua, taitaa säilyä peränpitäjän paikka Eurooppalaisten autonvalmistajien hiilidioksidipäästölistalla. Toki varmaan tulee jatkossakin löytymään bi-fuel versio. Se on kuitenkin aika heppoinen ympäristövaikutukseltaan - kiitos vitoskoneiden kulutuksien se ei pääse päästöissä (169 g / km kaasulla ajettaessa) edes parhaimpien dieselien tasolle.

    Paljon on esittelyssä uusia vimpaimia, mutta lähes kaikki lisävarusteita. Harmillisen kovaksi nousee auton hinta, varsinkin kun sitä edelleen markkinoidaan jotenkin perheautona. Taitaa noilla hinnoilla ja lisävarustelistalla aika moni perhe vaihtaa vanhan V70:n Passattiin tai uuteen Mondeoon...

    Passat Variant 3.2 FSI 4Motion DSG Highline maksaa vähän päälle 52.500. Taitaisin itse kallistua tähän ennemmin kuin T6:een jos nyt tuollaista bensarosvoa olisin jostain syystä hankkimassa. Tulevan Mondeon ST lienee sekin aika kilpailukykyinen Volvoon nähden?

      
  • Lainaus:
    11.04.2007 klo 16:34 AkiK kirjoitti
    Laittaisivat nyt siihen keulalle 2,7 Hdi / TdCi:n, niin tulisi isompi diesel-osastokin kuntoon. Peruskoneeksi dieseliin riittäisi mainiosti 2.2 TdCi. Vastaisi silloin melko hyvin Bemarin 520d:tä ja muita saksalaisvastineita.

    Ympäristötietoisuudesta Volvoa ei ainakaan voi kehua, taitaa säilyä peränpitäjän paikka Eurooppalaisten autonvalmistajien hiilidioksidipäästölistalla. Toki varmaan tulee jatkossakin löytymään bi-fuel versio. Se on kuitenkin aika heppoinen ympäristövaikutukseltaan - kiitos vitoskoneiden kulutuksien se ei pääse päästöissä (169 g / km kaasulla ajettaessa) edes parhaimpien dieselien tasolle.

    Paljon on esittelyssä uusia vimpaimia, mutta lähes kaikki lisävarusteita. Harmillisen kovaksi nousee auton hinta, varsinkin kun sitä edelleen markkinoidaan jotenkin perheautona. Taitaa noilla hinnoilla ja lisävarustelistalla aika moni perhe vaihtaa vanhan V70:n Passattiin tai uuteen Mondeoon...

    Passat Variant 3.2 FSI 4Motion DSG Highline maksaa vähän päälle 52.500. Taitaisin itse kallistua tähän ennemmin kuin T6:een jos nyt tuollaista bensarosvoa olisin jostain syystä hankkimassa. Tulevan Mondeon ST lienee sekin aika kilpailukykyinen Volvoon nähden?


    Mitä noihin hintoihin tulee, niin ne ovat merkittävästi saksalaiskilpailijoita (A6, 5-sarja jne.) halvemmat.

    Volvon varustelu on täysin samalla tasolla kuin kilpailijoilla tässä luokassa. Samalla tavalla ne vimpaimet ovat lisärusteita Audiin, bemariin ja muihin.

    Passat Variant 3.2 ei varmasti tarjoa samaa suoritukykyä kuin V70 T6. Mondeo ST on ihan erityylinen peli kuin V70. Mondeo ST on sportti, V70 T6 mukava kartanofarmari. Lisäksi Passat kilpailee lähinnä Avensiksen ym. tuotteiden kanssa.

      
  • Lainaus:
    11.04.2007 klo 15:35 Simppa- kirjoitti

    Minusta uusi V70 on suorastaan loistavasti hinnoiteltu. Esimerkiksi T6 mallin lähtöhinta on alle 60 000€. Ei paha, kun muistaa, että siinä on neliveto, 285 hevosvoimaa ja 400nm vääntöä, sekä melko hyvä momentum-varustelu.


    Tuossa V70 T6 AWD Momentumin hinnassa on virhe eli oikeasti se on vamaankin vähän alle 70000. Muistaakseni hinta olisi alkaen 68900. Kilpailukykyinen hinta silti nelivedosta ja 285 hv moottorista, jos sitä verrataan kilpailijoiden nelivetomalleihin. Momentum-varustelu ilmeisesti poikkeaa S80-mallista siinä, ettei se sisällä vielä nahkaverhoilua ja nahkaa on vasta Summumissa. Sivuikkunoiden kiiltolistojakaan ei V70-mallissa ole kai kuin vasta Summumissa, kun S80 ne on jo Kineticissä. Eli noista pikkujutuista sitä hintaa on saatu puristettua S80 alemmaksi. Asiastahan on ollut jo pitkään keskusteluketju myös Volvolandiassa.

      
  • Anteeksi tyhmä kysymys, mutta mistä nuo uudet hinnat näkee ?

      
  • Pakko sanoa että itse pidän Volvosta todella paljon eikä minulla ole omien kokemusten valossa moitittavaa mutta tosihan on se että tuollainen hintojen korotus nostaa ainakin meikäläisen karvoja pystyyn.. Ymmärretään että korimalli uusiutui mutta kuitenkin.. Hinnat on kovat mutta kehuja täytyy antaa edelleen Volvon varustepakettien hinnoittelulle! Jos vaikka mietitään ihan perinteistä Summum varustelua mihin luonnollisesti kuuluu automaatti-ilmastoinnista, Bi-Xenoneista aina nahkasisustukseen asti.. ja tietty kaikki vakionopeudensäätimet ym pikkuhilpetöörit kuuluvat siihen myös.. kaikilla muilla merkeillä vastaavat varusteet poimittuna yksitellen lisävarustelistalta maksavat jossain tapauksessa uuden pienen auton hinnan verran :sunglasses: Siitä pisteet Volvolle mutta muuten tuo hintojen nosto hieman ketuttaa..

      
  • Biliasta lähettivät hinnat tänään - ilmeisesti potentiaalisille kiinnostuneille.

    Joo, totta - kuusivaihteinen automaattihan näissä on. Saapa sitten nähdä onko myös turbottomissa perusmoottoreissa, kun tulevat viikolla 40/2007 myyntiin. Epäilen vähän.

    T6:ssa on kivasti voimaa ja se on muutenkin ehkä kiinnostavin moottori tässä mallistossa. Mutta: Bemarin vastaavan yhdistetty kulutus on kaksi litraa /100km pienempi. Voiman lisääminen on aika lailla yksinkertaisempaa kuin kulutuksen pienentäiminen siinä samalla.

    Yleisesti Volvo tuntuu menevän yhä enemmän amerikkalaisia latuja: isompaa, enemmän, jne. Kun taas insinöörille perinteisesti "less is more" - juuri kuten BMW on uusine bensamoottoreineen tehnyt.

    Ja joo, voi olla että uusi V70 on edeltäjäänsä tilavampi. Myyntilukemista päätellen takaistuimen jalkatila ei kuitenkaan ole ostopäätöstä ohjaava tekijä.

    Itsekin olen samaa mieltä, että uuden V70/S80:n ohjaamo on tyylikkäin nykyään tarjolla olevista. Tyyli on kuitenkin "ilmaista" teknisiin parannuksiin verrattuna.

    Eniten silti ihmetyttää Volvon piittaamattomuus ympäristöpuolella. Taisi maailman meno yllättää. Tämä voi myös tärkeillä USAn markkinoilla tulla jatkossa omaan nilkkaan. Ruotsalaisten Bi-Fuel -sekoiluilla ei ole juurikaan tekemistä ympäristöystävällisyyden kanssa. E85-autot pukkaavat, herran pieksut sentään, aldehydejä pakoputkesta.

    Summa summarum, Volvon uusissa hinnoissa näkynee emokonserni Fordin surkea tuloskunto. Katteille on tehtävä jotain ja missä se olisi otollisempaa kuin parhaiten myyvien mallien kohdalla. Hiljaa mielessäni silti epäilen, että ainakin Suomessa yritysautomarkkinoilla "reilun 800 eur/kk"-hintatasosta on menty liikaa ylös. Ainakin itseäni kiinnostaa enemmän nyt saksalainen tai Lexus.

    Toinen esimerkki on eilen päivitetty S40/V50. Kaikesta kritiikistä huolimatta Volvo tyytyi vain muotoilemaan matkustamon ja ulkopuolen muoveja uudelleen. Kuitenkaan tähän koppimopoon ei esim. saa automaattilaatikkoa muuta kuin epätaloudellisen 2.4i -moottorin kanssa. Niin Fordia...

    [PropJock muokkasi tätä viestiä 11.04.2007 klo 18:46]
      
  • Lainaus:
    11.04.2007 klo 18:11 Ammattilainen kirjoitti
    Anteeksi tyhmä kysymys, mutta mistä nuo uudet hinnat näkee ?


    Vaikkapa tuolta:
    http://www.tuulilasi.fi/valokeila/?subarea=uutiset&article=140053

    Siellä on T6 Momentum-mallissa hintavirhe, mutta muutoin taitavat hinnat olla oikein.

      
  • PropJock:

    Kun kritisoit tuota Volvon hintaa, niin kerropa mikä iso premium-farkku lähtee halvemmalla? Uusi V70 on ihan eri peli kuin vanha. Vanha malli oli lähinnä S60 farmari, kun tämä uusi näyttäisi olevan täysin samaa puuta uuden S80 mallin kanssa.

      
  • Lainaus:
    11.04.2007 klo 18:36 PropJock kirjoitti
    Toinen esimerkki on eilen päivitetty S40/V50. Kaikesta kritiikistä huolimatta Volvo tyytyi vain muotoilemaan matkustamon ja ulkopuolen muoveja uudelleen. Kuitenkaan tähän koppimopoon ei esim. saa automaattilaatikkoa muuta kuin epätaloudellisen 2.4i -moottorin kanssa. Niin Fordia...



    Jospa nyt laittettaisiin ne faktat kuntoon. Automaatin saa ainakin näihin malleihin:

    2.4i
    2.4
    T5
    T5 AWD
    D5

    Mielestäni on ihan fiksua, ettei tomaattia tarjota ihan mopomallien yhteyteen. Toki 2.0 kaipaisi automaattia, mutta silloin se tekisi 2.4 mallin turhaksi. Eipä muillakaan ole juurikaan laajempaa automaattitarjontaa tässä luokassa.

    Ja tuohonhan tulee pian Getragin kaksoiskytkinvaihteisto, jolloin epäilisin automaattitarjonnan vielä laajenevan.

    Ja mitä tuohon kulutukseen tulee, niin ainakin Eu-testissä BMW on saavuttanut selvän edun kilpailijoihin. Kun Volvoa vertaa esimerkiksi Audiin ei kulutus kuulosta kauhean pahalta:

    A6 Avant 2.4 V6 yhdistetty 10,0l/100km

    A6 3.2 FSI quattro 11,1l/100km (ei tarjoa lähellekään samaa suorituskykyä kuin T6 AWD)

    Näitä voi verrata D5 koneeseen:

    E220 CDI A T 7,3l/100km

    BMW 525d touring 6,6l/100km

    BMW 520dA touring 7,1l/100km

    Audi A6 2.7TDI avant käsivaihteisena 7,1l/100km (ei saa automaattia!)

    Saab 9-5 1.9TiD A 7,6l/100km (vain 110kw!)

    Jaguar S-type 2.7D V6 A 7,8l/100km

    Ford Mondeo 2.2 TDCI wagon 6,3l/100km (manuaali!)

    En V70 mallin tietoja löytänyt, mutta ne vastannevat kutakuinkin S80 mallia. S80 D5 A 7,3l/100km, S80 D5 6,4l/100km. Eli eipä nuo nyt niin kauhean pahalta kuulosta. Kun kaksoiskytkinvaihteisto saadaan, voipi käydä niin, että Volvo kuluttaakin diesel automaattina vähiten!

    [Simppa- muokkasi tätä viestiä 11.04.2007 klo 22:08]
      
  • Ihan loogista että hinnat nousee jotta jää tilaa V60:lle.

      
  • No mites Simppa tuon kaksoiskytkinvaihteiston kestävyys? Kun sinähän olet eri palstoillla ollut aivan vakuuttunut (tutut taksikuskit ym. luotettavat lähteet) että DSG ei kestä ja tuo on samanlainen niin ei sekään sitten varmaankaan kestä?

    Sinänsä melko kallis tämä uusi V70.

      
  • Lainaus:
    11.04.2007 klo 17:07 Simppa- kirjoitti
    Volvon varustelu on täysin samalla tasolla kuin kilpailijoilla tässä luokassa. Samalla tavalla ne vimpaimet ovat lisärusteita Audiin, bemariin ja muihin.

    Passat Variant 3.2 ei varmasti tarjoa samaa suoritukykyä kuin V70 T6. Mondeo ST on ihan erityylinen peli kuin V70. Mondeo ST on sportti, V70 T6 mukava kartanofarmari. Lisäksi Passat kilpailee lähinnä Avensiksen ym. tuotteiden kanssa.


    Kröhöm, vai että varustelu täysin samalla tasolla, hah!

    Miksei Passat 3.2 tai uusi R36 olisi kilpailija T6:lle, mitä todennäköisimmin ne on paljon parempia ajaa sentään... Eihän Volvo ole koskaan vielä tehnyt oikeasti urheilullista autoa, R36 on varmasti eri luokassa siinä suhteessa, eikä 3,6-litraisesta 300hv koneesta suorituskyky lopu. Volvo on enemmän jenkkityylinen lotja jossa tehoa sitten koneesta riippuen, ja hörppii hörppii. Aika samoissahan tasoltaan Passat on kuin Volvo vaikka ehkä vähän isompaan Volvo ainakin YRITTÄÄ taas kerran. Ainahan saa kuulla samaa että NYT onkin Volvo siirytmässä kovempaan luokkaan mutta ei koskaan ihan tapahdukaan. Hinnalla se kilpailee.

      
  • Lainaus:
    11.04.2007 klo 23:42 Ilwagen kirjoitti
    No mites Simppa tuon kaksoiskytkinvaihteiston kestävyys? Kun sinähän olet eri palstoillla ollut aivan vakuuttunut (tutut taksikuskit ym. luotettavat lähteet) että DSG ei kestä ja tuo on samanlainen niin ei sekään sitten varmaankaan kestä?

    Sinänsä melko kallis tämä uusi V70.


    Toivotaan, että toteutus on parempi kuin volkkarilla.

      
  • Lainaus:
    11.04.2007 klo 23:51 Putput kirjoitti

    *Kröhöm*, vai että varustelu täysin samalla tasolla, hah!


    Mitäköhän olennaisa vakiovarusteita seittemänkyppisestä puuttuu, jotka muilla on vakiona?

      
  • Toivotaan, että toteutus on parempi kuin volkkarilla.

    Niin, no sitten se varmasti kestää. Ford/Volvohan on tunnettu laadustaan joten eiköhän... Olen kaivanut ja kaivanut nettiä ja löytänyt yhden hajonneen DSG-lootan tarinan, UltimateVW:stä jonkun epäonnisen A3. Enemmän löytyy näitä (muun merkkisten autojen omistajien kertomia) tuttu taksikuski - tarinoita sitten.

    -- poistin vähän turhaa off-topiccia --

    Nojoo, sori off-topic. Edellinen V70 oli pieni kilpailijoihinsa verrattuna ja etäinen ajettava, jos uusi on samanlainen ajaa niin tuolle hinnalle ei ole ehkä ihan vastinetta ellei halua merkistä maksaa. Isompihan se uusi kyllä on.




    [Ilwagen muokkasi tätä viestiä 12.04.2007 klo 12:51]
      
  • Takuulla tulee suosittu peli kun suomalaiset ovat valmiita maksamaan autoista melkein mitä tahansa. Oli Tukholman keskustassa jo näytillä ja näytti paremmalta kuin kuvissa. Hiukan matalalta näytti alusta Suomen mökkiteille ja sivupellit näyttävät isoilta ja menevät alas kuin Pendolinossa kun näissä ei mitään kylkilistaakaan ole. Kuten S 80, auto on riittävästi uuden näköinen, mutta helppo tuntea Volvoksi.

      
  • Lainaus:
    11.04.2007 klo 21:36 Simppa- kirjoitti
    PropJock:

    Kun kritisoit tuota Volvon hintaa, niin kerropa mikä iso premium-farkku lähtee halvemmalla? Uusi V70 on ihan eri peli kuin vanha. Vanha malli oli lähinnä S60 farmari, kun tämä uusi näyttäisi olevan täysin samaa puuta uuden S80 mallin kanssa.


    En sinällään kritisoi uuden V70:n hintaa. Hintahan on oikea, jos sekä myyjä että ostaja sitä tyydyttävänä pitävät. Ounastelin vain, että V70:n tapauksessa ostajat saattavat olla myyjän kanssa erimielisiä sopivasta hintatasosta.

    Tuolle premium-käsitteelle en tässä anna arvoa. Mitä ihmettä se sitten tarkoittaakaan. Ajelin esim. eilen uudella Audi A4:llä, enkä siitä(kään) löytänyt sen kummempaa preemiota kuin vastaavasta Skodasta tai Volkkarista. Paitsi joo, naapuria toki ahdistaisi enemmän.
    Suomalaisiin tämä premium-hömpötys tuntuu uppoavan aivan poikkeuksellisen tehokkaasti. Sen nyt näkee joka aamu tuolla kehätiellä.

    Vanha V70 oli S60/S80:n farmari, tai toisinpäin S80 S60:n pidennetty versio ja V70 niistä farkku. Miten uusi V70 eroaa siitä asetelmasta suhteessa uuteen S80:een?

    Uuden sukupolven S60:stä on tosin näytetty vasta kuvia, mutta se pohjautunee V50:n (=Focuksen , Mazda 3, ...) perustekniikkaan.

      
  • Lainaus:
    11.04.2007 klo 21:44 Simppa- kirjoitti


    Jospa nyt laittettaisiin ne faktat kuntoon. Automaatin saa ainakin näihin malleihin:

    2.4i
    2.4
    T5
    T5 AWD
    D5

    Mielestäni on ihan fiksua, ettei tomaattia tarjota ihan mopomallien yhteyteen. Toki 2.0 kaipaisi automaattia, mutta silloin se tekisi 2.4 mallin turhaksi. Eipä muillakaan ole juurikaan laajempaa automaattitarjontaa tässä luokassa.


    Jaa. Esim. Audi A4, jota vastaan S40/V50 haluaa kilpailla on tarjolla esimerkiksi 1.8-litraisella 160hv -automaatilla, joka kuluttaa kaksi litraa vähemmän kuin V50. Tuo 2.4i -malli nimenomaan on turha ja olemassa vain siksi, että Volvolla ei kertakaikkiaan ole parempaa tarjolla +150 hv -luokkaan, niinkuin esim. Saabilla turboineen tai VAG-konsernilla lukuisine vaihtoehtoineen.

    [PropJock muokkasi tätä viestiä 12.04.2007 klo 13:24]
      
  • [quote title="11.04.2007 klo 17:07 Simppa- kirjoitti"]

    Mitä noihin hintoihin tulee, niin ne ovat merkittävästi saksalaiskilpailijoita (A6, 5-sarja jne.) halvemmat.

    Lähimmät saksalaiskilpailijat ovat minusta enemmän kuitenkin Passat ja varmaan myös tuleva Vectra, Opelilla näyttää olevan selvästi aiempaa vankempi ote autojen kehittämiseen (esim. GT). Varsinkin Passatista löytyy malleja joita Mondeosta ei löydy. V70 täyttää Fordilla osittain noita Mondeon puutteita (esim. neliveto, XC-malli jne). Passat on ylemmän hinnan malleillaan kasvanut monessa ominaisuudessa jo perinteisestä luokastaan ulos, eikä uusikaan V70 minusta ihan samaa sarjaa ole kuin BMW, Audi tai MB. Hyvä auto varmasti, ja perusmallien osalta kilpailukykyinenkin. Vanhaa on kylläkin täytynyt verrata enemmän C-sarjalaiseen ja sen vastineisiin.

    Volvon varustelu on täysin samalla tasolla kuin kilpailijoilla tässä luokassa. Samalla tavalla ne vimpaimet ovat lisärusteita Audiin, bemariin ja muihin.

    Kyllä. Mutta niin on Volvon hintakin sitten varusteltuna hyvin lähellä saksalaisia. Esim. BMW:n business-mallit ovat aika hyvin varusteltuja suht vähällä lisärahalla. Ja siitä ei pääse mihinkään, että Volvo on yksi kalleimmista autoista ylläpitää. Edes MB:n huoltohinnat eivät tarjoa vastaavaa omistamisen iloa...

    Passat Variant 3.2 ei varmasti tarjoa samaa suoritukykyä kuin V70 T6. Mondeo ST on ihan erityylinen peli kuin V70. Mondeo ST on sportti, V70 T6 mukava kartanofarmari. Lisäksi Passat kilpailee lähinnä Avensiksen ym. tuotteiden kanssa.

    Volvo taas ei tarjoa lainkaan ympäristöystävällisiä malleja, joita Passatista löytyy paljon. Luulen kehityksen suunnan olevan enemmän kuitenkin VW:n ja BMW:n valitseman säästölinjan kuin Volvon "tuhoa öljyvarat mahdollisimman nopeasti" -linjan mukainen.

    Suorituskyky ei ehkä ole ihan sama (30 hv vähemmän), mutta ei ole kulutuskaan. DSG-laatikkoa vastaavaa ei Volvolla ainakaan toistaiseksi ole, siinä VW on edellä. Tiloissa en usko uudenkaan Volvon olevan etevämpi, mutta näköjään se ei enää ole Volvojen ostoperusteena. Nyt se tilava ja turvallinen perheauto onkin vaihtunut "premiumiksi" ja "skandinaaviseksi designiksi".

    Kiinnostaisi tietää, miten (lähinnä tulevasta mallista kait puhutaan)Mondeo ST (tai Mondeo yleensäkään) on niin erityylinen kuin Volvo? Minusta niiden tyyli on monessa asiassa aika sama, paitsi ehkä siinä että uusi Mondeo on ainakin kuvissa selvästi onnistuneemmin muotoiltu kuin V70 ja selvästi Volvoa nuorekkaamman näköinen. Pidän kyllä V70:stäkin, mutta ei se juuri säväytä kuitenkaan. Mondeo sen sijaan on todella hyvän näköinen.

    Nykyinen Passat kilpailee useiden yläpään versioiden osalta täysin eri sarjassa kuin nykyinen Avensis tai Mondeo. Uuden Mondeon ja Avensiksen suhteen tilanne varmaan muuttuu, mutta en usko varustemahdollisuuksien suhteen Toyotan tai Fordin yltävän VW-tasolle.

      
  • Lainaus:
    12.04.2007 klo 08:42 Simppa- kirjoitti
    Lainaus:
    11.04.2007 klo 23:42 Ilwagen kirjoitti
    No mites Simppa tuon kaksoiskytkinvaihteiston kestävyys? Kun sinähän olet eri palstoillla ollut aivan vakuuttunut (tutut taksikuskit ym. luotettavat lähteet) että DSG ei kestä ja tuo on samanlainen niin ei sekään sitten varmaankaan kestä?

    Sinänsä melko kallis tämä uusi V70.


    Toivotaan, että toteutus on parempi kuin volkkarilla.


    Kertoo HTT....


    Ette kai te todella luule, että vain volkkarin DSG:istä löytyy niitä hajonneita askeja ? Meillä ei ole ainakaan ollut vielä yhdessäkään mitään hajoamisen merkkejä, ja autoja on työmaassa varmaan kymmenkunta.

    Mutta taitaa olla niin, että mersun omistajat eivät kerro julkisesti, jos autosta jotain hajoaa...ja uskokaa pois, että hajoaa. JA Volvossa jne jne...

      
  • Vieläkään kukaan ei ole uskottavasti kertonut miten ja mistä tuo DSG-loota hajoaa. Varmasti niitäkin on hajonnut, en epäile sitä yhtään. Kaikkia vaihdelaatikkoja on hajonnut, ja ihan kaikista merkeistä. Manuaalilootia ja kytkimiä niitä vasta hajoaakin...joka kaupungista löytyy monta ihmistä jolta sellainen on hajonnut.

    Mutta jos vertaa vaikka normaaliautomaatteihin, niin oma mutu on että DSG on päinvastoin erittäin luotettava.


      
  • Ehkä jossain on katsos hiljaista tietoa kuinka DSG:t hajoaa käsiin. Ei nyt juuri ne DSG:t joiden omistajat kertovat kokemuksistaan netissä, vaan ne muut. Ne joita on mm. kaverin kavereilla.

      
  • Juuri noin. Tuntuu että joidenkin merkkien kohdalla ihmisten on vaan vaikeampaa hyväksyä sanaa laatu kuin toisilla. Ei sen puoleen, kun tuossa vähän aikaa sitten oli ne paukkupakkaset, niin uusia eemeleitä oli lähes jonossa odottamassa iskunvaimentimien vaihdatusta, ja niin volkkarit kuin hyundaitkin vaan lisäsi vauhtia....

      
  • Lainaus:
    12.04.2007 klo 15:26 AkiK kirjoitti

    Lähimmät saksalaiskilpailijat ovat minusta enemmän kuitenkin Passat ja varmaan myös tuleva Vectra, Opelilla näyttää olevan selvästi aiempaa vankempi ote autojen kehittämiseen (esim. GT). Varsinkin Passatista löytyy malleja joita Mondeosta ei löydy. V70 täyttää Fordilla osittain noita Mondeon puutteita (esim. neliveto, XC-malli jne). Passat on ylemmän hinnan malleillaan kasvanut monessa ominaisuudessa jo perinteisestä luokastaan ulos, eikä uusikaan V70 minusta ihan samaa sarjaa ole kuin BMW, Audi tai MB. Hyvä auto varmasti, ja perusmallien osalta kilpailukykyinenkin. Vanhaa on kylläkin täytynyt verrata enemmän C-sarjalaiseen ja sen vastineisiin.

    Kyllä. Mutta niin on Volvon hintakin sitten varusteltuna hyvin lähellä saksalaisia. Esim. BMW:n business-mallit ovat aika hyvin varusteltuja suht vähällä lisärahalla. Ja siitä ei pääse mihinkään, että Volvo on yksi kalleimmista autoista ylläpitää. Edes MB:n huoltohinnat eivät tarjoa vastaavaa omistamisen iloa...


    Suorituskyky ei ehkä ole ihan sama (30 hv vähemmän), mutta ei ole kulutuskaan. DSG-laatikkoa vastaavaa ei Volvolla ainakaan toistaiseksi ole, siinä VW on edellä. Tiloissa en usko uudenkaan Volvon olevan etevämpi, mutta näköjään se ei enää ole Volvojen ostoperusteena. Nyt se tilava ja turvallinen perheauto onkin vaihtunut "premiumiksi" ja "skandinaaviseksi designiksi".

    Kiinnostaisi tietää, miten (lähinnä tulevasta mallista kait puhutaan)Mondeo ST (tai Mondeo yleensäkään) on niin erityylinen kuin Volvo? Minusta niiden tyyli on monessa asiassa aika sama, paitsi ehkä siinä että uusi Mondeo on ainakin kuvissa selvästi onnistuneemmin muotoiltu kuin V70 ja selvästi Volvoa nuorekkaamman näköinen. Pidän kyllä V70:stäkin, mutta ei se juuri säväytä kuitenkaan. Mondeo sen sijaan on todella hyvän näköinen.

    Nykyinen Passat kilpailee useiden yläpään versioiden osalta täysin eri sarjassa kuin nykyinen Avensis tai Mondeo. Uuden Mondeon ja Avensiksen suhteen tilanne varmaan muuttuu, mutta en usko varustemahdollisuuksien suhteen Toyotan tai Fordin yltävän VW-tasolle.


    Miksi uusi V70 ei kilpailisi A6:den ym. kanssa? Se on kuitenkin käytännössä S80 farmari. S80:ntä testataan täyttä häkää bemareita, Audeja ja mersuja vastaan. Saksalaistesteissäkin S80 on pärjännyt ihan mukavasti. AMS mm. rankkasi sen käytännössä tasapisteille 5-sarjalaisen kanssa. Uusi V70 vastaa kooltaan täysin tuon luokan vaatimuksia. Vanhan tulikin kilpailla C-sarjan kanssa, sillä se oli selvästi pienempi auto. Passat on mielestäni edelleenkin alemman luokan auto. Kyllä VAG-konsernissa se Audi on edelleenkin se "hienompi" auto. Ford konsernissa sama pätee Volvoon. Passatia tulee verrata uuteen Mondeoon.

    Hinta ei ainakaan varustelemalla mene lähellekään saksalaisia. Volvoihin varusteet maksavat huomattavasti vähemmän kuin esim. Audiin.

    Passatin suorituskyky ei ole lähellekään sama. Tehoissa ero ei ehkä näytä niin suurelta, mutta Volvo vääntää 120nm enemmän! Kaksoiskytkivaihteistojen tuloon pitäisi mennä korkeintaan vuosi.

    Mielestäni taas uusi Mondeo on melko kamala. Mondeo ST on sportti, kun taas V70 on selvästi mukava matkafarmari. Ei sen pitäisi olla niin vaikeaa.

    Totta on, että Passatilla on joitain ylemmän luokan malleja. Se ei kuitenkaan poista sitä tosiasiaa, että alle 200hv malleilla se kilpailee Avensiksen, Mondeon ym. kanssa.

      
  • Uusi Mondeo kamala ? Mistäs sinä sen tiedät, kun autoa ei ole vielä käsittääkseni missään Suomen kamaralla edes nähty ?

      
  • Mutta eihän sitä T6 Volvoa nyt missään nimessä tulekkaan verrata perus 3.2 Passattiin vaan R36 Passattiin! Sehän nyt on päivänselvää. R36 Passatissa on 300 heppaa eli merkittävästi (15) enemmän kuin tehokkaimmassa T6 V70:ssä. R36:sen saa sekä farkkuna ja sedanina. Leppoisa matkafarkku siis.

    (Minulle kyllä riittää vähempikin).

    [Ilwagen muokkasi tätä viestiä 12.04.2007 klo 17:31]
      
  • Lainaus:
    12.04.2007 klo 17:24 Ammattilainen kirjoitti
    Uusi Mondeo kamala ? Mistäs sinä sen tiedät, kun autoa ei ole vielä käsittääkseni missään Suomen kamaralla edes nähty ?


    Äh, tyhmä kirjoitusvirhe. Piti sanoa, ettei muotoilultaan miellytä minua. Pahoitteluni.

      
  • Lainaus:
    12.04.2007 klo 17:26 Ilwagen kirjoitti
    Mutta eihän sitä T6 Volvoa nyt missään nimessä tulekkaan verrata perus 3.2 Passattiin vaan R36 Passattiin! Sehän nyt on päivänselvää. R36 Passatissa on 300 heppaa eli merkittävästi (15) enemmän kuin tehokkaimmassa T6 V70:ssä. R36:sen saa sekä farkkuna ja sedanina. Leppoisa matkafarkku siis.

    (Minulle kyllä riittää vähempikin).


    R36 on taas näitä sporttipelejä, joissa on kova jousitus, lintulauta, alustasarja ym. mukavaa. Omassa luokassaan varmaan loistava peli, mutta V70 on hiukan erityylinen.

      
  • [quote title="12.04.2007 klo 17:13 Simppa- kirjoitti"]

    Miksi uusi V70 ei kilpailisi A6:den ym. kanssa? Se on kuitenkin käytännössä S80 farmari

    Voi se jollain malleillaan kilpaillakin. Mutta jos ajatellaan kaikkia mallivariaatioita V70 vs A6 ei se täysin yllä Audin tasolle. Suurin osa V70 mallistosta kilpailee enemmänkin Passatin kanssa.

    Kyllä VAG-konsernissa se Audi on edelleenkin se "hienompi" auto. Ford konsernissa sama pätee Volvoon. Passatia tulee verrata uuteen Mondeoon.

    Fordin hienompi auto on Jaguar.

    V70 sijoittuu minusta selvästi johonkin isojen premiumien ja perhefarmareiden välimaastoon. Passat on melko lailla samassa asemassa. Se on edelleen perhefarmari, mutta monilta ominaisuuksiltaan myös vastaava kuin isommat premiumit, jopa parempi kuin niiden hinnat alkaen mallit.

    Minusta V70 ja Passat ovat hyvinkin vertailukelpoisia tuotteita:
    - ne ovat samankokoisia
    - konevaihtoehdot vastaavat toisiaan hyvin, jos et sitten halua nimenomaan viisisylinteristä konetta. VW:n linjana on tehdä pieniä, taloudellisia ja tehokkaita koneita ja se on onnistunutkin siinä. Kutoskoneetkin on tarjolla niitä haluaville kahdella tehoversiolla, jotka nekin vastaavat hyvin Volvon vastaavia.
    - varusteluvaihtoehdotkin vastaavat toisiaan melko lailla, vai löydätkö jotain mikä Volvossa on aivan erityistä?

    Sano nyt joku konkreettinen ominaisuus, mikä sen erottaa Passatista. Se että se on Volvo, ei merkitse minulle mitään, vaikka ei minulla mitään Volvoa vastaan olekaan.

    Hinta ei ainakaan varustelemalla mene lähellekään saksalaisia.

    Ei, kyllä se on useimmiten selvästi VW:n yläpuolella.

    Passatin suorituskyky ei ole lähellekään sama. Tehoissa ero ei ehkä näytä niin suurelta, mutta Volvo vääntää 120nm enemmän!

    VW:ltä löytyy tehokkaampikin kone. Ei vaan vielä ole Suomen hinnastossa. Tehoahan löytyy nykyään kaikista autoista, mutta miten on Volvon pienikulutuksisien koneiden laita, milloinkohan niitä saa?

    Kaksoiskytkivaihteistojen tuloon pitäisi mennä korkeintaan vuosi.

    VW:llä sellainen jo on, kehitystyötä on tehty ensimmäisistä versioista eteenpäin jo pitkään.

    Mondeo ST on sportti, kun taas V70 on selvästi mukava matkafarmari.

    Oletkohan vähän liioitellut tuota eroa? Jos T6 on ominaisuuksiltaan ja jousitukseltaan edelleen mukava matkafarmari ja tehoa on 285 hv, se olisi lähinnä hengenvaarallinen. Ei noita nykyisiä T5 ja T6 malleja minusta kovin paljon Mondeon ST:stä tai muista vastaavista poiketen ole profiloitu. Yhteistä molemmille autoille on, ettei niiden tehoilla tee Suomessa juuri mitään laillista.

    Se ei kuitenkaan poista sitä tosiasiaa, että alle 200hv malleilla se kilpailee Avensiksen, Mondeon ym. kanssa.

    Minusta tuo ei muuta mitenkään sitä, että siitä löytyy täysin Volvolle vertailukelpoiset mallit. On Volvon ongelma, jos siltä ei löydy pienikulutuksista parilitraista konetta. Audiin ja MB:henkin sellaisen saa, kaikki kun eivät Saksassakaan tarvitse isoa konetta.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit