Tarkoitus hankkia uusi auto. Jaguar x-type 2.0D vaikuttaa verustetasoon nähden jopa edulliselta. Onko jollain tietoa autosta, tai löytyisiköhän jostain jotain testajä tai vertailua.
Miten niin edullinen? Esim. Octavian saat vielä paremmalla varustetasolla ja helvetin paljon edullisemmin, joko pelkällä etuvedolla tai nelivedolla! Veikkaisin myös, että testissä O hakkaisi J:n mennen tullen! Tietysti, jos nimestä haluaa maksaa, niin se on asia sinänsä! Octavia ei ole ainoa esimerkki, vaan niitähän löytyy paljon muitakin!
Jos olisin niitä miehiä joille imago on tärkeä ,en edes harkitsisi jotan kotalootaa.Jaggen imago on sitä luokkaa, että oli siinä mikä moottori hyvänsä, ei ole montaakaan merkkiä samalla viivalla.Eikä ulkonäössäänkään isompia vikoja ole ,eli siitä vaan
Itselläni on Car-lehden irtonumero December 2002 , jossa testin järjestys: 1. BMW 320i 2. Volvo S60 2,0T 3. Saab 9-3 2,0t 4. Audi A4 1,8T 5. Mazda 6 2,3 6. Jaguar x-type 2,0
Kommentteja Jaguarista: "Not a disgrace; the X-type has a lot going for it. It's just that it doesn't hang well as a package. There are better cars out there than the Jag. Five are listed here..." "Too tight in the back and a poor driving position make the X-type feel old-school. Time to go back to the ergonimic drawing board." "We don't like Jag's throttle pedal. You'd think the Jag would make a good cruiser, but you'd be wrong. The throttle is canted at such an angle that 10 minutes on a motorway will have you needing a rest stop to ease painful cramp."
TM:n koeajo on numerossa 13/2001 ja TM arkistosta se löytyy PDF-muodossa, jos olet kestotilaaja. TM:n mukaan hyvää: ajettavuus ja viimeistely. Huonoa: taustapeili on liimattu keskelle tuulilasia, moottorin tehottomuus ja huonot valot.
X-type ei alkujaankaan mikään aivan yltiöhieno ollut, mutta nyt varsinkin iän myötä minusta hyvin selvästi huono valinta vertaisi sitten melkein mihin tahansa. Jos vain äkkiä saisivat uuden mallin myyntiin niin varmasti olisi hyvä vaihtoehto mutta tuo nykyinen on jo ansaitusti hyvin unohdettu tapaus.
Pidän sitä ok autona mutta nyt enää sellaisen uutena ostamista, varsinkin etuvetoista mallia, pidän turhana kun katsoo mitä kaikkea muuta on tarjolla. Itsekin toivoisin että korvaaja tulisi pian jotta Jagge olisi taas valittavien joukossa.
X-type taitaa perustua jo edesmenneen mallin mondeoon. Dieseliin ei saa edes automaattia. Osta mieluummin uusi Mondeo, saat samalla rahalla jo Ghia-version automaattidieselinä. Ja taitaa olla jo sitten ihan eri kokoluokan pelikin. Tietysti jos se imago on se jolla ajellaan, niin sitten ei varmasti käy...
Ei ole muuten huono vaihtoehto se Octaviakaan. Farkkuna rapiat 35 tonnia ja varusteet vimpan päälle.
Jos jaggen ostaa, kannattaa muuten varmistua siitä, että huolto omalla paikkakunnalla pelaa...
Miten niin edullinen? Esim. Octavian saat vielä paremmalla varustetasolla ja helvetin paljon edullisemmin, joko pelkällä etuvedolla tai nelivedolla! Veikkaisin myös, että testissä O hakkaisi J:n mennen tullen! Tietysti, jos nimestä haluaa maksaa, niin se on asia sinänsä! Octavia ei ole ainoa esimerkki, vaan niitähän löytyy paljon muitakin!
Jos olisin niitä miehiä joille imago on tärkeä ,en edes harkitsisi jotan kotalootaa.Jaggen imago on sitä luokkaa, että oli siinä mikä moottori hyvänsä, ei ole montaakaan merkkiä samalla viivalla.Eikä ulkonäössäänkään isompia vikoja ole ,eli siitä vaan
en tiedä mitä varusteita Jagessa on kun kotisivuilla ei mitään mainita, ei tuo hinta minusta kovin edulliselta kuitenkaan vaikuta
tässä yhden vertailun lopputulokset, tässä oli tosin 2,2D kone...
http://tinyurl.com/bz7tt
Itselläni on Car-lehden irtonumero December 2002 , jossa testin järjestys:
1. BMW 320i
2. Volvo S60 2,0T
3. Saab 9-3 2,0t
4. Audi A4 1,8T
5. Mazda 6 2,3
6. Jaguar x-type 2,0
Kommentteja Jaguarista:
"Not a disgrace; the X-type has a lot going for it. It's just that it doesn't hang well as a package. There are better cars out there than the Jag. Five are listed here..."
"Too tight in the back and a poor driving position make the X-type feel old-school. Time to go back to the ergonimic drawing board."
"We don't like Jag's throttle pedal. You'd think the Jag would make a good cruiser, but you'd be wrong. The throttle is canted at such an angle that 10 minutes on a motorway will have you needing a rest stop to ease painful cramp."
TM:n koeajo on numerossa 13/2001 ja TM arkistosta se löytyy PDF-muodossa, jos olet kestotilaaja. TM:n mukaan hyvää: ajettavuus ja viimeistely. Huonoa: taustapeili on liimattu keskelle tuulilasia, moottorin tehottomuus ja huonot valot.
X-type ei alkujaankaan mikään aivan yltiöhieno ollut, mutta nyt varsinkin iän myötä minusta hyvin selvästi huono valinta vertaisi sitten melkein mihin tahansa. Jos vain äkkiä saisivat uuden mallin myyntiin niin varmasti olisi hyvä vaihtoehto mutta tuo nykyinen on jo ansaitusti hyvin unohdettu tapaus.
Pidän sitä ok autona mutta nyt enää sellaisen uutena ostamista, varsinkin etuvetoista mallia, pidän turhana kun katsoo mitä kaikkea muuta on tarjolla. Itsekin toivoisin että korvaaja tulisi pian jotta Jagge olisi taas valittavien joukossa.
X-type taitaa perustua jo edesmenneen mallin mondeoon. Dieseliin ei saa edes automaattia. Osta mieluummin uusi Mondeo, saat samalla rahalla jo Ghia-version automaattidieselinä. Ja taitaa olla jo sitten ihan eri kokoluokan pelikin. Tietysti jos se imago on se jolla ajellaan, niin sitten ei varmasti käy...
Ei ole muuten huono vaihtoehto se Octaviakaan. Farkkuna rapiat 35 tonnia ja varusteet vimpan päälle.
Jos jaggen ostaa, kannattaa muuten varmistua siitä, että huolto omalla paikkakunnalla pelaa...