Volvon V70 on taksitolppien kingi

11 kommenttia

Taksikäyttöön rekisteröidyt mallisarjat vuonna 2007

Sija Mallisarja Rekisteröinti (kpl) osuus (%)

1. Volvo V70 451 13,7

2. Mercedes E-sarja 382 11,6

3. Toyota Avensis 189 5,7

4. VW Passat 186 5,6

5. VW Transporter 178 5,4

6. Volvo S80 146 4,4

7. VW Touran 143 4,3

8. Mercedes C-sarja 142 4,3

9. Toyota Corolla Verso 88 2,7

10. Ford Modeo 82 2,5

10. Toyota Hiace 88 2,5



http://www.tuulilasi.fi/valokeila/?subarea=uutiset&article=147827




    Ammattikuskit tietää eli V70 on taksitolppien kingi, kuten Tuulilasi otsikoi ja MB E-sarja on seuraavana selvällä erolla ja noiden kahden jälkeen on jo melkoinen väli kolmantena olevaan. Mutta missä on BMW ja Audi, eivätkö kelpaa taksiksi, vaikka tarjolla on automaatti + diesel -yhdistelmiä vaikka kuinka paljon? Audeja ei ainakaan näe pk-seudulla yhtään takseina.

      
    • Rohkenen epäillä tuota listaa, sillä paikallisessa taksiliikenteessä (>=23,000 asukkaan (pikku)kaupunginosassa) hallitsevimpia malleja ovat olleet esim. M-B B, Hyundai Sonata ja vaikkapa Citroen C5 sedan. Lainaamasi Top-10 on loistanut poissaolollaan. Erityisesti V70:ntä en muista nähneeni ainoatakaan.

        
    • Kiitos, tuo lista on hyvä apu jotta osaa VÄLTTÄÄ ostamasta taksimaista autoa.



      En muuten ymmärrä mitä yrität tuolla listalla sanoa, että V70 on hyvä koska mitä yleisempi taksina niin sitä parempi? Silloinhan S80 on huonompi kuin Avensis ja Transporter...

        
    • Sanotaan nyt vaikka niin, kun oletettavasti jotain asiasta tiedän, että tuo lista sinänsä on varmaan oikea. Mutta ei se sinänsä kerro autojen paremmuudesta yhtään mitään. Vai onko Corolla Suomen paras auto ? No ei....



      Taksiliikenteessä vaikuttaa nykyään eniten se, että mikä automerkki milloinkin tekee parasta kauppaa. Harvassa ovat enää ne, jotka mm. mersusta maksavat mitä tahansa, vain saadakseen ajaa sellaisella. Volvot ovat lisääntymään päin, mersut ovat vähentyneet. Ainakin täällä. Itse ostin viimeksi sen, mihin parhaan kaupan sai. Ja se oli selkeällä erolla muihin Audi.

        
    • Ammattilainen:

      Sanotaan nyt vaikka niin, kun oletettavasti jotain asiasta tiedän, että tuo lista sinänsä on varmaan oikea.




      Ehkä osaat sitten vastata myös tähän mieltäni askarruttavaan kysymykseen, eli jos kömmin taksijonon viidentenä olevan MB E-sarjalaisen takapenkille tavisautokärjen ohittaen, saanko köniini vieläpä mersukuskilta vai tarjoaako hän keskiarvoa huomattavasti parempaa palvelua kärsien mahdollisesti itse myöhemmin samat sanktiot?

        
    • Merkkien tarjoamat ammattiliikenteen huolto- ja tiepalvelupaketit vaikuttavat varmasti osaltaan merkin yleisyyteen. Mersulla on muistaakseni ainakin pääkaupunkiseudulla 24h huoltopalvelu, jota taksarit pitävät arvossa. BMW:tä ei mielestäni ole koskaan erityisemmin markkinoitu taksiliikenteeseen, miten lienee on huoltopalvelujen laita heillä?

        
    • tuolla asialla että mitä autoja on takseina eniten, ja mitä ei näy takseina, ei ole MITÄÄN tekemistä autojen paremmuuden kanssa.



      taitaa vain aloittajan tehdä mieli kaikin keinoin kerjätä respectiä volvolle, kun toisessa ketjussa autoista kiinnostuneiden keskustelijoiden arvostusta ei heru.

        
    • No, kyllä mielestäni se jotain kertoo. Ammattikuskit eivät varmasti halua "konttorikseen" mitään ihan paskaa autoa. Lisäksi täytyy muistaa, että Volvon etumatka on aika huima, jos S80 ja V70 myyntiluvut lasketaan yhteen. Noita Hiaceja tosin on taksina lähinnä sen takia, että ovat niin pirun kestäviä kuten muutkin tojot.

        
    • Suunnilleen samanhintaisiahan nuo kaikki premiumautot ovat, ainakin C02-uudistuksen jälkeen. Tosin CO2-uudistus ei koskenut vuotta 2007. Se koskee vuotta 2008. Hinta tuskin voi olla enää ratkaiseva tekijä ns. premiumautoja valittaessa vuonna 2008.



      Helsingissä olen nähnyt yllättävän paljon BMW 500-sarjan sedania taksina.











        
    • Mielestäni 5-sarajalaisella on kyllä kaikki edellytykset menestyä taksimarkkinoilla, on se sen verran hyvä auto sekin. Siis en nyt varsinaisesti yläättyisi tuollaisesta havainnosta.

        
    • Asiakas saa itse valita auton jonosta, mutta toki kohteliaisuussyistä aina ehdotetaan sitä jonon ensimmäistä.



      Bemaria voi hyvinkin tulla lisää, nyt kun tuo hinta kuitenkin tippui ihan kivasti.



      Ehkä kuitenkin on niin, että taksitolpalla merkki ikäänkuin tulee tavalliseksi, eli kun mersuja ja volvoja on joka toinen pirssi, niin se ei enää tunnu niin eksoottiselta kuin mm. vähemmistönä olevat merkit kuten bemu ja audi.

        





    • tuhmempi..



      Tiedänpä yhden miehen joka päätti tehdä kepposet taksimiehille....



      Kyseinen mies meni taksitolpalla jonon ensimmäiseen taksiin ja kysyy

      "Tota, mulla ei oo yhtään rahaa ni voitko heittää mut hillokatu 2:een?

      Maksasin matkan vaikka suihinotolla?"

      Tähän taksimies vastaa "Ei kuule taida onnistua."



      Nooh kaveri sitten menee jonossa toisea olevaan taksiin ja kysyy saman

      asian, taas tulee kieltävä vastaus....



      Kolmantena jonossa olevaan kaveri tyynesti istahataa etupenkille ja

      sanoo "piti käydä vittuilemassa mersumiehille että tosimihet ajaa vaan

      volvolla, Hillokatu 2 kiitos."



      Volvotaksi lähtee liikkeelle ja kuski vielä hymyilee muille kuskeille

      ajaessaan niiden ohi....

        
    Kirjaudu kommentoidaksesi.

    Kommentoiduimmat artikkelit