@Kumppani kirjoitti:
Taidat olla @Lukija33539 vanha nimimerkki Topi...?
Geely 24,8 %
VAG Group 24,5 %
Ei ne prosentit, vaan määrät. Jos viimeksi on myyty 4 Geelyn autoa, niin +25% on …
@Lukija31722 kirjoitti:
Meillä päin pyöräilijät tavallisimmin pysähtyvät kiltisti suojatien viereen odottamaan sopivaa rakoa ylittääkseen suojatien sopivassa välissä. Kun pyöräilijä pysähtyy, hänestä tulee samantien jalankulkija, jolloin hänellä …
@Kumppani kirjoitti:
@Yosemite J kirjoitti:
Joillekin ei satasen vauhti riittänyt. Olivat kai niitä parempia kuskeja...
Nämä kuskit ovat parasta A-luokkaa, ne eivät kohella...
Tämä sisältää ajatuksen, että kirjoi…
@Lukija336949 kirjoitti:
Onko kellään käsitystä miksi työmaan nopeusrajoitus jatkuu edelleen pitkään työmaan jälkee.
Hyvä kysymys, vastoin ohjeistusta se ainakin on
Kappale 3.1.8: https://ava.vaylapilvi.fi/ava/Julkaisut/Vaylavirasto/v…
@Herbert kirjoitti:
Mihin viittaat suosituksellasi?
Haluat ilmeisesti edelleen kertoa, että rajoitusnopeudella ajavat eivät ole enemmistössä vaikka keskinopeuksien jakauman huippu ja suurin massa osuu erittäin lähelle rajoitusnopeutta?
@Herbert kirjoitti:
@Lukija57294 kirjoitti:
@Herbert kirjoitti:
Riippuu tietysti siitä, millaisen nopeushaarukan lasket suurinta sallittua ajaviksi. 110-120 vai 119-120. Jokunen sivu taaksepäin eräs nimimerkki sa…
@Herbert kirjoitti:
Tietysti pitää. Mutta jos itse luopuu ylinopeudesta, vähenee toisen ylinopeuskuskin aiheuttama haitta oleellisesti. Siitä kannattaa aloittaa, kun omaan toimintaan on helpompi vaikuttaa kuin muiden. Samalla ohitustarvekin v…
@Herbert kirjoitti:
Jos itselläni olisi tapana ajaa sääntöjen vastaisesti, kokisin ehkä enemmän ongelmia muista sääntöjen vastaisesti ajavista. Perustuuhan liikenne ennakoitavuuteen ja ennakointi perustuu sääntöihin.
Usein näen kyllä tilan…
@Lukija209751 kirjoitti:
Teit siis melko yllättävää ja nopeaa ohitusta ja silti pakettiautokuski ehti puolustamaan reviiriään? Ettei kyse olisi ollut jostain muusta noepudenmuutoksista. Mutta oliko tuossa ohituksessa mitään järkeä, kun juuri enne…
@Lukija33539 kirjoitti:
@Lukija209751 kirjoitti:
Eikö gaussin käyrän ideana ole olla huipun suhteen liki symmetrinen? Yli 120 ajavia on tuskin lainkaan, mikä johtuu rajoituksesta ja käyrä on vain puolikas.
No sit…
@Herbert kirjoitti:
Huippu osuu n. 115 kohdalle eli on aika lähellä keskinopeutta 113.
Aamuyöllä kello 0-5, kyllä. Muuten huippu on haarukassa 115-118.
@Herbert kirjoitti:
Mistä sain tuon datan, itse en matetiaalia siihen löytänyt?
Entä mikä on vasemman reunan asteikko?
Näyttää myös siltä, että 120 ajavat eivät ole enemmistössä.
https://tie.digitraffic.fi/ui/tms/history/
…
@Herbert kirjoitti:
@Lukija57294 kirjoitti:
Minulla ei ole tiedossa moottoriteiden nopeusjakauma. Epäilen, ettei se mene Gaussin käyrän mukaan, ellei käyrän asteikkoa skaalata niin epätarkaksi, että huippukohta on 80 ja…
@Herbert kirjoitti:
@Lukija57294 kirjoitti:
@Lukija209751 kirjoitti:
Miten gaussin käyrää voi soveltaa, jos mahdolliset arvot pakotetaan jonkin rajan alle, mutta jonka voi kuitenkin ylittää?
H…
@Lukija209751 kirjoitti:
Miten gaussin käyrää voi soveltaa, jos mahdolliset arvot pakotetaan jonkin rajan alle, mutta jonka voi kuitenkin ylittää?
Herbert varmasti kertoo miten tilastoista voidaan rajata epämiellyttävät totuudet pois.
@Herbert kirjoitti:
Nyt aletaan ensimmäisen kerran puhua samasta asiasta. Jos keskinopeus on 113, kuten 120 rajoituksella Suomessa keskimäärin on, jopa sinun pitää ymmärtää, ettei liukennevirran nopeus voi olla 120. Luvussa on mukana ylinopeutta …
@Herbert kirjoitti:
Tänään en aiheuttanut ohitustilanteita. Ajoin juhannusaatosta huolimatta suht rauhallista kantatietä 100 km/h (pl. risteykset yms. 80 alueet) eli suurinta sallittua. Näin edessä kolmen kuorma-auton kolonnan, olivat väristä pää…
@Herbert kirjoitti:
Moottoritien keskinopeus kesällä on LAM-tietojen mukaan 113 km/h. Kumpi on enemmän liikennevirran mukana ajamista, 105 vai 120?
113-105 = 8, 120-113 = 7 - joten 120 on lähempänä. M.O.T.
@Jokeri kirjoitti:
@HybridRules kirjoitti:
Minulle tuli tämä asia mieleen, kun piti ladata authenticator-sovellus vaimon puhelimeen ja google play antoi listan, että mihin laitteeseen ladataan? Vaihtoehtoina oli mallinimiä, mutta ei…
@HybridRules kirjoitti:
Siis kuuluuko i4 M50 mallinimeen lisäksi xDrive eli i4 M50 xDrive, jos se kerran on neliveto? Ai, että BMW i4 eDrive40 Charged Plus kertoo, että sähköauto? No, tietenkin🙂 Mitä mahtaa se 40 siinä eDriven perässä kertoa? On…
@tracktest kirjoitti:
@koreileva kirjoitti:
Lukkosula? Jaa-a, olisikohan joku vuosituhannen vaihteen auto, johon olisin viimeksi lukkosulaa käyttänyt. Ei meillä ainakaan pitkiin aikoihin ole kyseinen aine kuulunut normaaliin talviau…
@Late1969 kirjoitti:
@JEV2 kirjoitti:
Nyt en ihan hahmota miten range liittyykään tavaratilan kokoon, mutta ehkä tässä on joku viisaus? Tavaratilan VDA litrat on 470 ja tuohan on lisäksi hatchback.
Kuten kirjoitin, tie…
@Late1969 kirjoitti:
@JEV2 kirjoitti:
@Jorma L2 kirjoitti:
Olen varma, että i4 on hyvä auto, mutta kokoluokka (ei varsinaisesti perheauto, jolla vanhemmat ja pari esiteiniä lähtee edes muutamaksi päiväksi minnekä…
@Jorma L2 kirjoitti:
Olen varma, että i4 on hyvä auto, mutta kokoluokka (ei varsinaisesti perheauto, jolla vanhemmat ja pari esiteiniä lähtee edes muutamaksi päiväksi minnekään) ja hinta supistavat ostajakunnan kapeaan sektoriin.
Mielenki…