Mistä johtuu, että Fordin pomo Alan Mulally ajaa Lexuksella eikä konserninsa tuotteella? Onhan esimerkiksi Fordin omistamalla Volvolla edustusautoja - ainakin täällä niin väitetään. Johtuuko asia siitä, että Lexus on todellinen premiumauto, Volvo taas ei?
Joka tapauksessa on huonoa mainosta firmalle, että sen pääjohtaja ei käytä sen tuotteita. Sangen outoa. Jopa Ranskan presidentit ovat sitkeästi ajelleet isoilla Pösöillä, Renuilla ja Sitikoilla, vaikka jokainen tietää, etteivät ne oikeasti mitään presidenttiluokkaa edusta.. mutta imago ja oman talon etu tietysti ensin!
Vaan ei Fordilla. Onko Volvo todella sen omistajankin mielestä niin vaatimaton kulkine, ettei johtajatason mies voi sillä ajaa? Eikö edes kaikkein kallein ja hienoin Volvo kelvannut? Kaikilla varusteilla ja vaikka jatkettuna, jollei muuten? Vaan Lexus piti saada..
Jopa Ranskan presidentit ovat sitkeästi ajelleet isoilla Pösöillä, Renuilla ja Sitikoilla, vaikka jokainen tietää, etteivät ne oikeasti mitään presidenttiluokkaa edusta..
Ei tietenkään, jos ajavat 1007:lla, tai Cliolla tai C2:lla... Kuten eivät taatusti teekään virka-ajossa!
Mikä auto edustaa presidenttiluokkaa "oikeasti"??
Entäs ministeriluokkaa?
Anders-Simo:
Eikös kyseinen herra perunut Lexus tilauksensa siinä vaiheessa kun hänestä tuli Fordin nokkamies? Tosin jäi hänelle edellisen generaation LS, mutta kyllähän noita autoja tuppaa talleihin kertymään...
Volvon asemointi tähän on hieman pohjoismainen katsantakanta, Ford Usa taitaa kuitenkin asemoida Lincolnin enemmän Lexuksen kilpailijaksi. Alunperinhan Lexus oli suunnattu kilpailemaan jenkkien huippujen kanssa, tosin maailma on siitä vähän muuttunut ja on tuo vallannut markkinoita eurooppalaisiltakin merkeiltä.
Höpönlöpön. Katsopa niitä jenkkihinnastoja. Lincoln on halvempi kuin Volvo.
MKZ maksaa n. 10 000$ vähemmän kuin S80. Nuo siis vastaavat parhaiten mallistoista toisiaan.
Lincolnilla kalliita autoja on Town Car ja Navigator. Kummankaan hinnalle en näe mitään katetta. Town Car varsinkin on mielestäni varsinainen kummajainen.