Minulle toistaiseksi suurin yllätys oli edellisen sukupolven V70 traktorimaisuus. Ihmettelen suuresti, ettei tätä tituleerata Volvo BM Valmetiksi. Viimeksi yhtä lähellä traktoria oli joku 80-luvun Opel Kadett D-sarjalainen.
pointtini oli että voisi kuvitella jonkun arvostetun merkin keulalla olevan ''lupaus'' jostain, mutta kovin monen tasoista tuotetta pukataan häikäilemättä.
Tai jos jollekkin merkille on tärkeää/ominaista/perinteikästä jokin asia, ja sitä mainostetaan kovasti, niin olisi kiva että sen myös saa sitten auton ostaessa, eikä vain jos otat huippumallin.
Ymmärrän kyllä mitä tarkoitat. Neliveto on se Subarun juttu, samoin boxer-moottori. Kuitenkaan noissa malleissa ei sinällään ole mitään ihmeellistä, onhan Subaru tehnyt mm. niitä etuveto Legacyja, joita on myös Eurooppaan tuotu. Sinänsä 1.5 koneen yhteydessä etuveto voi olla ihan fiksu, kun tuo kone ei oikein tahdo jaksaa nelivedon yhteydessä.
Sitikoissa samanlaista harmistusta minussa aiheuttaa se, että kaasunestejousitusta ei saa kuin C5- ja C6-malleihin. Esimerkiksi tila-autoihin tuo jousitus istuisi valtavan hyvin.
Myös V70 1.6d on mielestäni todella typerän kuuloinen auto. Tuo kone tukehtuu Volvon kokoisessa menopelissä. Mikseivät voineet tehdä sitä ekomallia 2.4d:stä kuten XC60- ja XC70-malleissa?
Myös V70 1.6d on mielestäni todella typerän kuuloinen auto. Tuo kone tukehtuu Volvon kokoisessa menopelissä. Mikseivät voineet tehdä sitä ekomallia 2.4d:stä kuten XC60- ja XC70-malleissa?
Oletko ajanut nelipyttyistä V70 2,0D:tä? Se on kaikin puolin riittävä auto normaaliin liikennöintiin, eikä 5-sylinteristä kaipaa mihinkään.
Uskon 1,6D:n olevan aivan kelpo peli. Ainakin tuoreet toimittajien ensikokemukset ovat olleet positiivisia.
Sen toki myönnän, että 1,6-litrainen kuulostaa typerältä ajatukselta. Mutta niin tekee myös 1,4-litrainen Passatti tai 1,8-litrainen E-sarjan Mersu.
C5 sitikkaa olen ajanut tuolla koneella, eikä se tosiaankaan tahdo jaksaa. 2.0 Hdi on jo ihan eri kone.
V70 on E-sarjan kanssa samaa kalibeeria kooltaan. E200 CGI on toki 1.8-litrainen, mutta tehoa siinä on aivan eri tavalla kuin Volvossa ja se vääntääkin paremmin vaikka on bensakone. Pienin mersuun saatava diesel on 2,15 litrainen ja varsinkin väännöltään aivan eri sarjassa kuin Volvo.
Itse kyllä ottaisin ennemmin 2.4d:n kuin 2.0d:n. Kulutuseroa noilla on yksi desi ja 2.4d on aika tavalla suorituskykyisempi. Siksi mielestäni 2.4d on otollisempi ekomallin tekemiselle kuin 2.0d, kun kulutuksessa ei ole käytännössä minkäänlaista eroa.
Myös V70 1.6d on mielestäni todella typerän kuuloinen auto. Tuo kone tukehtuu Volvon kokoisessa menopelissä. Mikseivät voineet tehdä sitä ekomallia 2.4d:stä kuten XC60- ja XC70-malleissa?
Mikä sen tukehduttaisi? Onhan tuossa koneessa enemmän voimaa (200 - 240 Nm) normiajon kierroksilla (1300 - 3750 1/min) kuin vaikkapa malliston 2-litraisessa bensakoneessa. Alueen alapäässä myös vanhat viisisylinteriset bensakoneet jäävät kakkoseksi. Kierrättämällä ei sitten tietenkään mitään mullistavaa tapahdu. Kyllähän tuolla pitäisi keveästi liikenteen rytmissä pysyä.
Minulle toistaiseksi suurin yllätys oli edellisen sukupolven V70 traktorimaisuus. Ihmettelen suuresti, ettei tätä tituleerata Volvo BM Valmetiksi. Viimeksi yhtä lähellä traktoria oli joku 80-luvun Opel Kadett D-sarjalainen.
Simppa:
pointtini oli että voisi kuvitella jonkun arvostetun merkin keulalla olevan ''lupaus'' jostain, mutta kovin monen tasoista tuotetta pukataan häikäilemättä.
Tai jos jollekkin merkille on tärkeää/ominaista/perinteikästä jokin asia, ja sitä mainostetaan kovasti, niin olisi kiva että sen myös saa sitten auton ostaessa, eikä vain jos otat huippumallin.
Minusta tämä ei ole kivaa.
Ymmärrän kyllä mitä tarkoitat. Neliveto on se Subarun juttu, samoin boxer-moottori. Kuitenkaan noissa malleissa ei sinällään ole mitään ihmeellistä, onhan Subaru tehnyt mm. niitä etuveto Legacyja, joita on myös Eurooppaan tuotu. Sinänsä 1.5 koneen yhteydessä etuveto voi olla ihan fiksu, kun tuo kone ei oikein tahdo jaksaa nelivedon yhteydessä.
Sitikoissa samanlaista harmistusta minussa aiheuttaa se, että kaasunestejousitusta ei saa kuin C5- ja C6-malleihin. Esimerkiksi tila-autoihin tuo jousitus istuisi valtavan hyvin.
Myös V70 1.6d on mielestäni todella typerän kuuloinen auto. Tuo kone tukehtuu Volvon kokoisessa menopelissä. Mikseivät voineet tehdä sitä ekomallia 2.4d:stä kuten XC60- ja XC70-malleissa?
simppa:
Oletko ajanut nelipyttyistä V70 2,0D:tä? Se on kaikin puolin riittävä auto normaaliin liikennöintiin, eikä 5-sylinteristä kaipaa mihinkään.
Uskon 1,6D:n olevan aivan kelpo peli. Ainakin tuoreet toimittajien ensikokemukset ovat olleet positiivisia.
Sen toki myönnän, että 1,6-litrainen kuulostaa typerältä ajatukselta. Mutta niin tekee myös 1,4-litrainen Passatti tai 1,8-litrainen E-sarjan Mersu.
C5 sitikkaa olen ajanut tuolla koneella, eikä se tosiaankaan tahdo jaksaa. 2.0 Hdi on jo ihan eri kone.
V70 on E-sarjan kanssa samaa kalibeeria kooltaan. E200 CGI on toki 1.8-litrainen, mutta tehoa siinä on aivan eri tavalla kuin Volvossa ja se vääntääkin paremmin vaikka on bensakone. Pienin mersuun saatava diesel on 2,15 litrainen ja varsinkin väännöltään aivan eri sarjassa kuin Volvo.
Itse kyllä ottaisin ennemmin 2.4d:n kuin 2.0d:n. Kulutuseroa noilla on yksi desi ja 2.4d on aika tavalla suorituskykyisempi. Siksi mielestäni 2.4d on otollisempi ekomallin tekemiselle kuin 2.0d, kun kulutuksessa ei ole käytännössä minkäänlaista eroa.
simppa:
Mikä sen tukehduttaisi? Onhan tuossa koneessa enemmän voimaa (200 - 240 Nm) normiajon kierroksilla (1300 - 3750 1/min) kuin vaikkapa malliston 2-litraisessa bensakoneessa. Alueen alapäässä myös vanhat viisisylinteriset bensakoneet jäävät kakkoseksi. Kierrättämällä ei sitten tietenkään mitään mullistavaa tapahdu. Kyllähän tuolla pitäisi keveästi liikenteen rytmissä pysyä.