Eipä Pösö sen kummemmin Porschen vaihteistoja käytä, onpahan vain yksi niistä valmistajista, jotka ovat ostaneet Tiptronic-nimen käyttöoikeuden Porschelta. Itse vaihteistot noiden keppien takana ovat sitten olleet omaa AL4:sta, ZF:ää ja Aisinia. Viimeksi mainittu taitaa olla tuossa 3008:ssa.
Olisi mielenkiintoista tietää, onko tuossa uudessa tehokoneessa jotain muuta eroa 140 hevosvoimaiseen (joka sekin uudistui lievästi 136:sta), kuin moottorinohjausjärjestelmän ohjelmointi.
Peugeotin 3008 hybridimallissa polttomoottori vaikuttaa etupyöriin ja sähkömoottori takapyöriin. Mutta kun kerrotaan että pelkällä sähköllä ajetaan useimmiten kaupungissa, jolloin takavedon tuomasta ketteryydestä on eniten hyötyä.
Mikä takavetoa käytettäessä tekee autosta ketterämmän?
Tuossa Pösö 3008 tapauksessa ei varmaan mikään tee takavedosta ketterää, koska auto on normaalikoneella käytettäessä etuvetoinen, jolloin kaikki etuvedon vaatimat tukirakenteet ja vetoakselit tms. ovat edessä 'haittaamassa' ketterämpää kääntymistä. Normaali takavetoinen auto on ketterämpi kääntymään kuin etuveto - paitsi vanhat Volvot
ps. Tänään näin eka kerran livenä tuon 3008:n - ei kovin kaunis auto - menee samaan sarjaan kuin Pösö 4008.
Eipä Pösö sen kummemmin Porschen vaihteistoja käytä, onpahan vain yksi niistä valmistajista, jotka ovat ostaneet Tiptronic-nimen käyttöoikeuden Porschelta. Itse vaihteistot noiden keppien takana ovat sitten olleet omaa AL4:sta, ZF:ää ja Aisinia. Viimeksi mainittu taitaa olla tuossa 3008:ssa.
Olisi mielenkiintoista tietää, onko tuossa uudessa tehokoneessa jotain muuta eroa 140 hevosvoimaiseen (joka sekin uudistui lievästi 136:sta), kuin moottorinohjausjärjestelmän ohjelmointi.
Peugeotin 3008 hybridimallissa polttomoottori vaikuttaa etupyöriin ja sähkömoottori takapyöriin. Mutta kun kerrotaan että pelkällä sähköllä ajetaan useimmiten kaupungissa, jolloin takavedon tuomasta ketteryydestä on eniten hyötyä.
Mikä takavetoa käytettäessä tekee autosta ketterämmän?
Tuossa Pösö 3008 tapauksessa ei varmaan mikään tee takavedosta ketterää, koska auto on normaalikoneella käytettäessä etuvetoinen, jolloin kaikki etuvedon vaatimat tukirakenteet ja vetoakselit tms. ovat edessä 'haittaamassa' ketterämpää kääntymistä. Normaali takavetoinen auto on ketterämpi kääntymään kuin etuveto - paitsi vanhat Volvot
ps. Tänään näin eka kerran livenä tuon 3008:n - ei kovin kaunis auto - menee samaan sarjaan kuin Pösö 4008.
Ehkäpä kyse ei ole siitä miten peli ohjautuu, vaan siitä miten se irtoaa viivalta...
Kääntyminen on kuskista kiinni, tosian auton pituus rajoittaa kääntymistilaa!