Maastovälitys:
Miten niin Mitsun?
Hain ja löysin Wikipediasta hyvän artikkelin DSG:stä. En minä sitä nyt pysty yhdistämään ensinnäkään märkään tai kuivaan tai Mitsuun tai mihkään muuhun? Jutussa liitteenä lisäksi halkileikattu VW:n lootan kytkim…
AXE:
Että tosiaanko VW tekee noi loodat itse? Käyttäis nyt ihmeessä jotakin asiantuntevaa laatikkoihin keskittynyttä pajaa tekemään nuo.
Kytkimet ja venttiilikoneisto B&W:n.
Maastovälitys:
http://en.wikipedia.org/wiki/Direct-Shift_Gearbox
Tuolla hyvät periaatekuvat! Tuostahan näkee heti, että ilmeisesti kytkinlevyt tuossa on ne "Luistavat" komponentit. Kytkimien ajoitus ja toiminta on kaiken A ja O. Miten on kompe…
Maastovälitys:
NO NIIN: Tässä lainaan tekstiä muutamasta kohdasta:
- Ei suositella pitään D-asentoa jarrupolkimen kanssa kovin pitkään, esim. ruuhkissa tai liikennevaloissa, koska kytkin laahaa ja kuumenee ja keittää laatikon öljyt myös.
Eli jo…
Maastovälitys:
Koneenrakennuksen voimansiirron parissa työskentelevänä on jäänyt mietityttämään DSG-askin toiminta. Laatikossa on kuulemma kaksi pääakselilinjaa, toisella parilliset ja toisella parittomat vaihteet. Sitten on kuulemma kaksi kuivaa…
simppa:
No onhan Superbissa muitakin mainioita ominaisuuksia kuin tilat. Jos verrataan vaikka siihen Insigniaan, niin tarjoaahan Superb esimerkiksi pääosin paremmat koneet, paremmat vaihteistot ja paremman laatuvaikutelman. Nämä siis ihan minun n…
Keskimoottorinen oli Clio V6 joo. Pirullisen kiehtova menopeli.
Kyllähän tuollaisessa takamoottorisessa takavetoisessa sitä paitsi pystytään komponentteja aika paljon jakamaan. Johan Tata Nano osoittaa, että auton voi tuolla sapluunalla tehdä tod…
lawnmover:
Osaako joku sanoa onko sitkeys sama asia kuin ohituskiihtyvyys vai onko niillä jotain eroa?
Minulle on tärkeämpää ettei tarvitse mäkisellä tiellä vaihtaa pienempää vaihdetta siksi että vääntöä ei ole tarpeeksi. Tai että suurin v…
slowgear:
No ei se niin huumoriksi ollut tarkoitettu, vaikka siihen sävyy olikin kirjoitettu. Varsinainen viesti oli se, että kahden täysin erilaisen voimalinjan ymppääminen samaan autoon on äärimmäisen vaativa operaatio jos sen halutaan olevan t…
235+255:
happohui:- Teho 63kW, suurin vääntö 132Nm/3800 r/min, kiihtyvyys (0-100) 12,1 s, huippunopeus 177 km/h
- Kulutus 5,9 l, CO2 139 g/km
happohui:- viimeistään 2011 testiauton moottori korvautuu 1.2 TSI:llä, jolla pienempi kulutus/päästö…
ritsa:
Jaakkoe:ritsa:AkiK:nykyinen aivotutkimus on ainakin osittain osoittanut vääriksi.
Niinpä niin, ei siitä ole sataa vuotta kun omaa aurinkokuntaamme pidettiin maailmankaikkeutena, parempaa olettamusta kun ei ollut, juuri siksi tutkim…
ritsa:
AkiK:nykyinen aivotutkimus on ainakin osittain osoittanut vääriksi.
Niinpä niin, ei siitä ole sataa vuotta kun omaa aurinkokuntaamme pidettiin maailmankaikkeutena, parempaa olettamusta kun ei ollut, juuri siksi tutkimuksiin pitää s…
Putput:
NHB:Putput:Ahdettu 1,6-litrainen ei ole 'pienempi' kuin vapaastihengittävä 1,8-litrainen.
Koneiden koot tosiasiassa ei ole pienentyneet vaan ovat edelleen kasvaneet. Jotkut on nykyään ahdettuja mutta silti 'isompia' kuin edeltäjänsä …
Hyvin se näköjään on tähänkin asti sujunut. Kas kun et pysty MILLÄÄN TAVALLA perustelemaan asiaa joka on koko ajan mielestäsi päivänselvä asia ja josta löytyy pilvin pimein käytännönkin esimerkkejä ja muka osaat teoreettisestikin selittää. Mikään ed…
Eikö kukaan muu tosiaan jaksa kommentoida NHB:n juttuja? Homma on muutenkin niin täyttä päänaukomista etten jaksa NHB sinun tarinointiin vastata. Ei ole epäilystäkään etteikö kyseessä olisi ihan jotain muuta kuin autoasiat tai keskustelu, ei kiinnos…
Ohhoh, onko jopa Twingossakin nykyään 'vain' ahdettu
1.2?
Jep, lienee korvannut kaikkien sataheppaista hamuavien valintana 1.6:n automaattivaihteistoa vaativia lukuunottamatta.
Aiemmin Golfin GTI oli 1.8-litraisella ahdetulla konee…
Putput:
simppa:Downsizing- ja hybridi-tuulet puhaltavat myös superautomarkkinoilla:
Mitä tuon pitäisi tarkoittaa? Jeejee, trenditrendi, olen oppinut sanan 'Downsizing' ja ihan aikuisten oikeesti niinku globalisaation ja ilmastonmuutoksen jne…
Kukakohan on sekaisin! PutPut lainaa toista, mutta kait vastaa toiselle, vai mikä tässä on pelin henki?
Noh, oli miten oli, keskustelua lienee turha jatkaa, kun vastapuoli keksii "sanomisistani" 3/4 suoraan päästään.
No koitin tässä laskea noita kertoja. Mielestäni et kertaakaan ole todistanut minun faktaväittämiäni ns. vääriksi. Eli siis 0 kertaa.
Fakta: VAG:n bensiinimoottorit luokassa alle 200 hv ovat kiistatta käyttöominaisuuksiltaan BMW:n vastaavia p…
PutPut: En löytänyt juurikaan informaatiota tuosta viimeisestä postauksestasi. Kumoapa ne väittämäni yksi kerrallaan perustelujen kera ja keskustellaan sitten uudemman kerran. Jooko?
Hei, rauhotus nyt. Mielestäni "saat vettä niskaan mutta se ei aukomistasi ole haitannut yhtään..."-tyyliset ovat kyllä pahempaa aukomista kuin minulta konsanaan. Ne ovat myös muodostaneet sen pääosan sinun argumenteistasi.
Ei se ole aukomista, …
Muuten: GT:ssä on tuo uusi Valvetronicilla ja uusimmalla suorasuihkutuksella varustettu kuutoskone kyllä ihan samoilla tehoilla ja väännöllä kuin vanha tuplaturbo, tällä kertaa vain yhdellä twin-scroll turbolla.
Ilmeisesti ylipaineinen imus…
Miksi isoa kulutusta pitää puolustaa painolla ja isolla otsapinta-alalla.
Tuolla voi ihan hyvin puolustella, jos ei autoa kokonaisuudessaan, niin ainakin moottorin osuutta siihen. Yli 300 hevosvoimaa tuollaisessa möhköfantissa.
Onko …
AkiK:
Joo, toden totta sotkin mallit keskenään kun luin jutun saksalaisten sivuilta. Uudet koneet tulevat 2011 alkaen 1- ja 3-sarjaan, ja kaksi koneista on 1,8-litraisia nelosia, yksi konstruktio 1,35 litrainen kolmonen.
Sinänsä tuo uusi GT o…
juster:
AkiK:Suunta näyttää nyt joka tapauksessa olevan se, että Bemarikin on todennut rajojen tulleen vastaan nykyisen konekannan taloudellisuuden kehittämisessä ja tarvitaan uudempia eväitä. Suoria vapaasti hengittäviä kutoskoneita on jatkossa …
Piti siitä tahi ei, Audin etuvetoisuus perusmalleissa on mielestäni yhtä selkeä linjavalinta kuin MB:n tai BMW:n takavetoisuus, koskapa Audin konfiguraatiolla takavetoisen tekeminen olisi täsmälleen yhtä simppeliä kuin etuvedon ja komponentitkin sii…
Tai ehkä voit jättää väliin haukkumiset joissa ei ole mitään järkeä ja jossa ainoa peruste on yksi kriteeri josta siitäkään et uskalla sanoa suoraan mitään, puhumattakaan että jätät kaiken muun pois. Eli yksi typerä, epämääräinen yleistys vain aukoa…
Missä ihmeen 'verrokkimoottorissa'? Mikä verrokki ahdettu kaksilitrainen on vapaastihengittävään kaksilitraiseen? On näköjään liian monimutkaista ymmärtää että kaikkien koneet eivät ole ihan samalla tavalla jaoteltuja, ehkä kannattaakin valita vain …
Jaakkoe:
Myönnän olevani väärässä, jos BMW:n uudessa konesukupolvessa on bensoissa muuttuvageometrinen turbo (tai kehittynyt kaksoisahto) ja Valvetronic. Silloin kaikki edellytykset vapari-hifistelijöiden ja taloudellisuuskriteerien osalta olisivat…