BMW 535dA Touring kelpaako Suomeen?

35 kommenttia
«1

Uusimmassa TM:ssä on ajettuna tämä tehokas dieselfarkku.

Lehteä ei nyt ole tässä edessäni, mutta mieleeni jäi muutama koeajon moite:

KIEMURTELEE

LIIAN SUURI RENGASMELU

Jos panostaa autoonsa yli 80 k€ niin kenelle kelpaa sellainen merkki ja malli, jota pitää vahtia maantielä, että menee suoraan ja jonka rengasmelu häiritsee?

Kaupungissa ajava, joka soittaa stereoita täysillä?

Ystäväni hankki juuri käyteytyn kesymmän kyseisen mallin. Oli varmaan haaveillut siitä jo 25 vuotta, kun kavereillakin on noita bemareita.....


Onko syy ostaa BMW ainoastaan tarve näyttää, että rahaa on, vai onko joku aikuisten oikeesti ihan tyytyväinen näihin vaikka ajaisi maanteilläkin yli 10 000 km vuodessa Suomessa?


:sunglasses: :sunglasses: :sunglasses:

  
  • Taidatte olla BMW:n vankkumaton puolustaja.
    Hyvä, että joku vielä puolustaa autoja TM:n lyttäyksen jälkeen.

      
  • Koeajetussa autossa oli lisävarusteinen M-sport paketti, johon kuuluu ainakin halkaisijaltaan isommat vanteet, ja varmaankin myös leveämmät renkaat. Joten tämä varmasti oli omiaan lisäämään auton kiemurtelua maantiellä ja rengasmelua. Melutasoltaanhan viissatanen on normaalisti luokkansa parhaimmistoa. Suoraan ajamiseen en ota kantaa, kai sillä jotenkuten tiellä kuitenkin pysyy... Ja eikös Bmw ole voittanut jo monta kertaa peräkkäin merkkien merkki tittelin, niin kaiketi siihen on jokunen omistaja tyytyväinenkin?

      
  • yhdyn edelliseen kirjoittajaan täysin.

    Tietysti tuollaisilla M-sport paketeilla saadaan autosta joidenkin makuun epämukava normaaliin leppoisaan maantieajoon. mutta en usko että ajettavuuspuolelta löytyy valittamista jos on ''normaali'' alusta ja rengaistus..?

    itselläni oli pari vuotta sitten ns. sporttifarkussa alustasarja ja matalaprofiilirenkaat, ja huonoilla teillä se suorastaan hakeutui magneetin lailla uriin. tuo loppui samantien kun vaihdoin pienempään vanteeseen.

    eli taitaa olla väärän puun haukkumista jos autoon pannaan ajettavaan tiestöön sopimattomat renkaat/vanteet?

      
  • Meluun ja vetelyyn syynä on ennen kaikkea run flat renkaat. Renkaiden kyljet ovat niin jäykät että Suomen uraiset tiet tuntuvat. Renkaiden kyljet ovat metallivahvistetut tien äänet johtuvat autoon normaaleja renkaita paremmin. Jos on uutta Bemaria ostamassa, niin kannattaa renkaat vaihdattaa ”tavallisiin” renkaisiin jo kaupassa. M Sport paketin renkaat ovat 245/40–18 kokoa ja jos autossa on ns. sekarengastus on takapyörät jo 275 leveät.

    Ja todellisuudessa 535 farkun hinta nousee yli sadantuhannen euron jo muutamalla pakollisella varusteella. Ja jos auton varustaa samalla tavalla miten esim. Saksalaiset lisävarusteita tämän hinta luokan autoon ruksaa, niin hinta kohoaisi helposti meillä 120 000 euron hujakoille.

      
  • Lainaus:
    08.07.2007 klo 14:38 juster kirjoitti
    Meluun ja vetelyyn syynä on ennen kaikkea run flat renkaat. Renkaiden kyljet ovat niin jäykät että Suomen uraiset tiet tuntuvat. Renkaiden kyljet ovat metallivahvistetut tien äänet johtuvat autoon normaaleja renkaita paremmin. Jos on uutta Bemaria ostamassa, niin kannattaa renkaat vaihdattaa ”tavallisiin” renkaisiin jo kaupassa. M Sport paketin renkaat ovat 245/40–18 kokoa ja jos autossa on ns. sekarengastus on takapyörät jo 275 leveät.


    Itse suhtaudun varauksellisesti TM:n kommenttin vetelystä. Vetelykin on hieman suhteellista. Samoin en ole täysin samaa mieltä run flat -renkaiden ongelmallisuudestakaan. Itselläni oli reilut kaksi vuotta E90 (urheilualusta). Kesärenkaina Pirelli Euphoria RFT ed. 225/45 x 17 ja tk. 255/40 x 17, talvirenkaina Nokian HKP4 225/45 x 17 (ed+tk). Kummillakaan auto ei vedellyt, mutta Pirellit olivat uraherkät. Nokian HKP uraherkkyys oli lähes olematon. Uudessa E92:ssa (urheilualusta) renkaina on Bridgestone Potenza RE050A RFT ed. 225/35 x 19 ja takana 255/30 x 19. Auto ei vetele ja on urille tunteeton. Alustaltaan autot ovat käytännössä samat. Toki parissa vuodessa E90/91/92/93 -sarjaan varmaan jotain hienosäätöä on tehty. Muutoinkin E92:n alusta/vanne/rengas -kombinaatio toimii todella hyvin. Jämäkkä, kuitenkin samalla yllättävänkin mukava. Uskoisin, että RFT:t ovat varmastikin parin vuoden aikana kehittyneet melko paljon, mikä on parantanut "uraominaisuuksiakin". Lisäksi Pirellit ovat selvästi teräväreunaisemmat kuin Bridgestonet, joiden "olka" on itseasiassa aika pyöreä. Toki Bridgestonet voivat olla myös muutoinkin rakenteeltaan sellaiset, että uraherkkyys on olematon.

      
  • Lainaus:
    08.07.2007 klo 12:38 Tapio Taula kirjoitti
    Uusimmassa TM:ssä on ajettuna tämä tehokas dieselfarkku.

    Lehteä ei nyt ole tässä edessäni, mutta mieleeni jäi muutama koeajon moite:

    KIEMURTELEE

    LIIAN SUURI RENGASMELU

    Jos panostaa autoonsa yli 80 k€ niin kenelle kelpaa sellainen merkki ja malli, jota pitää vahtia maantielä, että menee suoraan ja jonka rengasmelu häiritsee?


    Muuten täsmälleen sama auto (rekisterinumero on sama) oli Moottori-lehden 6/2007 vertailutestissä Lexus GS:ää ja MB CLS:ää vastassa. BMW 535 dA voitti testin, mutta arvostelua se sai nimenomaan taipumuksesta hakea uria ja siitä että suoraan ajaminen on joukon vaikeinta ja myös rengasmelua moitittiin tässä vertailujoukossa. Eli ihan samat kommentit kuin TM:n koeajossakin. Moottorin testin mukaan autossa oli 245/40 R18 renkaat ja TM:n testissä oli mainittu renkaiksi 225/50 R17, vaikka autossa on siis M sport varustepaketti eli olikohan renkaat vaihdettu TM:n testiin.

    En oikein usko, että lähes jokaisessa Suomalaisten lehtien testissä mainittu Bemarin uraherkkyys ja auton kiemurtelutaipumus Suomen teillä olisi mikään BMW:n tekemä moka, vaan autosta vaan on haluttu tehdä juuri tuollainen. Se on kai sitä urheilullista ajettavuutta, kun SAA koko ajan ohjata autoa ja juuri tuollaisen autonhan ne Bemarin ostajat haluaakin. Itse kuitenkin mieluummin otan auton joka kulkee suoraan koko ajan paimentamatta, mutta ehkä sen Bemarinkin joillain renkailla saa kulkemaan suoraan, jos joskus kyseisen merkin vaikka erehtyisin ostamaan. :smile:

      
  • Lainaus:
    10.07.2007 klo 00:03 BlueCar kirjoitti
    Se on kai sitä urheilullista ajettavuutta, kun SAA koko ajan ohjata autoa ja juuri tuollaisen autonhan ne Bemarin ostajat haluaakin.

    Voi olla myös sitä ajamisen iloa. Tässä autojen rengastamisessa Suomi vs muu maailma toistuu sama ilmiö kun aiemmin pipan kanssa. Kun jotkut eivät käytä pipoa talvella, en minäkään. Toisaalta jos jotkut käyttävät pipoa kesälläkin niin ehkä minunkin täytyy, mene ja tiedä näistä.

    Minä hymyilen aina vinosti nähdessäni suomalaisten kilpien välissä matalaprofiiliset renkaat, matalat helmat tai madalletun jousituksen. Parhaassa tapauksessa kaikki samassa paketissa. Nämä ovat niitä elämän pieniä iloja.

      
  • Itse ajelen nykykoppaisella BMW:n 525D touringilla ja auto on ensimmäiseni kyseistä merkkiä. Alla on ensiasennusrenkaat eli Pirellit (225/55 r16) vakiovanteilla. Olen ajanut samanlaista autoa myös samankokoisilla Continentalin renkailla. Ero on iso. Conteilla auto menee kuin sukkasillaan ja suorempaan. Myös rengasmelussa on korvinkuultava ero. Muun merkkisillä omistamillani autoilla en ole huomannut yhtä dramaattista eroa eri rengasmerkkien välillä ja tästä seuraa oma subjektiivinen johtopäätökseni, että BMW on tavallista herkempi rengastuksen suhteen.
    Kaiken kaikkiaan olen sitä mieltä, että nykysuuntaus yhä suurempiin (lue: leveämpiin) rengaskokoihin ei ole järkevää Suomen tiestön kuntoa ajatellen. Eikä ne leveät renkaat ole eduksi talven loskakeleilläkään.

      
  • PÄÄTELLÄÄNKÖ KESKUSTELUSTA SEURAVAA:

    Ei kelpaa ainakaan kenellekään TMnet kirjoittajille -ei kukaan tunnustanut ajavansa maantiellä yli 10 tkm vuodessa ko. autoa tyytyväisenä hiljaisuuteen ja suoraan menoon!

    Säästyipähän rahani....


    :sunglasses: :sunglasses: :sunglasses:

      
  • tuskinpa siitä on tehty tarkoituksella ''sellaista että saa ohjata koko ajan''. näitä autoja vaan ei suunnitella ajettavaksi teillä jotka ovat surkeammassa kunnossa kuin afrikassa.
    tai ryvetettäväksi suolakylvyssä (huonosti tehtaalla ruostesuojatut autot). turha siis monesti haukkua autonvalmistajaa, kun tilanteen voi korjata itse.

      
  • Ehkä koeajo selvittää paljon, miten se auto toimii Suomessa ja veteleekö. Itsellä E60 530d -04 ja siinä urheilualusta ja 245/35/19 + 275/30/19 renkaat/vanteet. Ei tuo nyt sanottavasti vetele, eikä rengasmelu ole ongelma.

    Se mihin kannattaa kiinnittää huomiota on se että alatukivarret on kulutustavaraa, itsellä vaihtoon alle 40tkm.... Takuu ummessa että näin :frowning:

    Eli nuo osat kuluvat nopeammin kuin renkaat.....

      
  • Lainaus:
    08.07.2007 klo 12:38 Tapio Taula kirjoitti

    Uusimmassa TM:ssä on ajettuna tämä tehokas dieselfarkku.

    Lehteä ei nyt ole tässä edessäni, mutta mieleeni jäi muutama koeajon moite:

    Jaaha, eli Tapio Taulaa ottaa päähän että tuttu osti Bemun ja nyt kateellisena junttina jolla ei ole omaa elämää pitää kirjastosta lainata lehti (ei taida olla varaa lehteäkään itse ostaa kun 'ei ole edessä') etsiäkseen jotain jolla saisi tuota ikävää katkeruutta vähennettyä. Mitä todennäköisimmin hän ei uskalla tutuilleen mitään asiasta sanoa tietenkään vaan rohkeutta riittää vain juuri ja juuri selän takana arvosteluun.

    Jos panostaa autoonsa yli 80 k€ niin kenelle kelpaa sellainen merkki ja malli, jota pitää vahtia maantielä, että menee suoraan ja jonka rengasmelu häiritsee?
    Mitä autoa ei pidä ohjata itse? Kenelle se on suuri vaiva? Mitä suurta rengasmelua 5-sarjassa on? Ikävä kyllä näyttää siltä ettei Tapio Taula säälittävänä junttina ole koskaan päässyt edes itse moista autoa kokeilemaan, joten lehdestä täytyy etsiä jokin pieni moite josta yrittää nostaa suuri meteli. Kerro Tapsa, kuinka paljon Ferrarit 'keimurtelevat'? Taitavat olla nekin aika naurettavia autoja...

    Ystäväni hankki juuri käyteytyn kesymmän kyseisen mallin. Oli varmaan haaveillut siitä jo 25 vuotta, kun kavereillakin on noita bemareita.....
    ...harmi että sinulla haaveilu näköjään jatkuu.

    Onko syy ostaa BMW ainoastaan tarve näyttää, että rahaa on, vai onko joku aikuisten oikeesti ihan tyytyväinen näihin vaikka ajaisi maanteilläkin yli 10 000 km vuodessa Suomessa?
    Miltä 'Merkkien Merkki'-tutkimukset näyttävät, miltä Bemun arvostelut näyttävät, eikös juuri 5-sarjaa pidetä maailmalla selvästi tuon kalliin luokkansa parhaimpana autona? No, sitä sinä et varmaan tule koskaan tietämään kun tuskin saat edes lainaan tuollaista autoa.

    PÄÄTELLÄÄNKÖ KESKUSTELUSTA SEURAVAA:

    Ei kelpaa ainakaan kenellekään TMnet kirjoittajille -ei kukaan tunnustanut ajavansa maantiellä yli 10 tkm vuodessa ko. autoa tyytyväisenä hiljaisuuteen ja suoraan menoon!

    Kukaan ei ole tainnut tunnustaa ajaneensa ollenkaan noin kalliilla autolla tai osaavansa mitenkään arvostella tuon luokan autoa...

    Ja edelleen BMW:n omistajien tyytyväisyydestä on jo pelkästään viime aikoina tullut selviä tuloksia mm. Tuulilasilta ja Autobildiltä.

    Säästyipähän rahani....
    Mitkä rahat????

    Joku muu kirjoitti:
    Minä hymyilen aina vinosti nähdessäni suomalaisten kilpien välissä matalaprofiiliset renkaat, matalat helmat tai madalletun jousituksen. Parhaassa tapauksessa kaikki samassa paketissa. Nämä ovat niitä elämän pieniä iloja.
    Niin, on yleistä tuo kateellisten, harmaan arjen junttien 'hymyily' kun ottaa päähän niin ÄLYTTÖMÄSTI mutta pitää yrittää näyttää siltä ettei tunnu missään ja vielä yrittää 'halveksia' näyttäen että ei 'huvita' omistaa tuollaista autoa.

    Todellisuudessa kyse on vain siitä että joko sinulla ole mitään mahdollisuutta hankkia kyseisenlaista autoa, sinulla on elämä niin harmaata ettet ole mitään 'jännää tai nautinnollista' juuri kokenut ainakaan vuosiin eikä siten sinulla ole enää mitään yhteyttä elämän iloihin vaan jääräpäisesti yrität uskotella itsellesi että vain arkisimmat, harmaimmat ja tylsimmät asiat ovat oikein.

    Tapio, voin kertoa että 535d on aivan erinomainen auto jossa on harvinaisen loistava ajettavuus. Se on paitsi vakaa ja tarkka ajettava, myös keulapainoisista puskijoista poiketen ketterä ajettava samalla tavalla kuin kunnon nautittavat, huomattavasti kalliimmatkin autot. Rengasmelu 5-sarjassa on esimerkillisen alhainen, TM taisi pistää asian merkille kun hekin tavisautoihin tottuneina eivät ole tottuneet siihen että auto on muuten niin hiljainen että rengasmelu erottuu hieman enemmän ja että leveiden renkaiden taajuus on erilainen joten se pisti heillä korvaan vaikkei melutaso olisi suurempi. Melutaso on koneenkin osalta esimerkillinen, sen kone on tavisautojen nelisylinterisiä bensakoneitakin huomattavasti paremman kuuloinen ja moottorin luonnekin on aivan uskomaton.

    Harmi ettet sinä pääse sitä kokemaan ja joudut katsomaan vierestä kuinka tuttusi nauttii ajamisesta. Ei hätää, et joudu kauaa surkuttelemaan: kokemusteni mukaan ystävyyssuhteetkin muuttuvat kun toiset jäävät möyrimään kateudessaan surkeaa elämäänsä ja toiset katsovat eteenpäin ja tapaavat muita elämänmyönteisiä ihmisiä joista on paljon paremmaksi, älykkäämmäksi seuraksi.

      
  • Lainaus:
    19.07.2007 klo 18:43 Putput kirjoitti
    Joku muu kirjoitti:
    Minä hymyilen aina vinosti nähdessäni suomalaisten kilpien välissä matalaprofiiliset renkaat, matalat helmat tai madalletun jousituksen. Parhaassa tapauksessa kaikki samassa paketissa. Nämä ovat niitä elämän pieniä iloja.
    Niin, on yleistä tuo kateellisten, harmaan arjen junttien 'hymyily' kun ottaa päähän niin ÄLYTTÖMÄSTI mutta pitää yrittää näyttää siltä ettei tunnu missään ja vielä yrittää 'halveksia' näyttäen että ei 'huvita' omistaa tuollaista autoa.

    No hyvä Putput, kyllähän sinä saat nuo riesat myös teini-korollaasi, eikä maksa paljoa (paitsi mukavuudessa ja käytettävyydessä). Älä ole katkera!

      
  • Lainaus:
    19.07.2007 klo 19:41 mikahe kirjoitti
    Lainaus:
    19.07.2007 klo 18:43 Putput kirjoitti
    Joku muu kirjoitti:
    Minä hymyilen aina vinosti nähdessäni suomalaisten kilpien välissä matalaprofiiliset renkaat, matalat helmat tai madalletun jousituksen. Parhaassa tapauksessa kaikki samassa paketissa. Nämä ovat niitä elämän pieniä iloja.
    Niin, on yleistä tuo kateellisten, harmaan arjen junttien 'hymyily' kun ottaa päähän niin ÄLYTTÖMÄSTI mutta pitää yrittää näyttää siltä ettei tunnu missään ja vielä yrittää 'halveksia' näyttäen että ei 'huvita' omistaa tuollaista autoa.

    No hyvä Putput, kyllähän sinä saat nuo riesat myös teini-korollaasi, eikä maksa paljoa (paitsi mukavuudessa ja käytettävyydessä). Älä ole katkera!



    juu, saahan nuo vaikka johonkin 80-luvun bimmeriin, jolla voi sitten ajaa vaikka kaatokännissä konstaapelin yli... :innocent:

      
  • Lainaus:
    19.07.2007 klo 19:41 mikahe kirjoitti
    No hyvä Putput, kyllähän sinä saat nuo riesat myös teini-korollaasi, eikä maksa paljoa (paitsi mukavuudessa ja käytettävyydessä). Älä ole katkera!

    Riesat? Jos tuntisit yhtään fysiikan lakeja, tietäisit että paitsi paremman ajettavuuden, nuo antavat myös paremman pidon. No, sinä kai et välitä pidosta vaan ajat halpamarkettirenkailla ja talvetkin kesärenkailla, hymyillen kalliita ja 'meluisia' talvirenkaita käyttäville sekä ajat kulahtaneilla iskareila ja rikkoutuneilla jousilla?

    Harmi ettet ole kokenut kuinka nimenomaan hyville (tavisautoihin liian kalliille) renkaille suunnitellut kehittyneet (tavisautoihin liian kalliit kehittää?) alustat ovat erittäin mukavat SEKÄ ylivertaiset pidoltaan ja ajettavuudeltaan. Myöskin jos kori ei ole tarpeeksi vääntöjäykkä ja kehittynyt ei jousituksella ole yhtä hyvät edellytykset toimia joten kaikki osa-alueet ovat huonommalla tolalla.

      
  • Lainaus:
    19.07.2007 klo 20:25 Putput kirjoitti
    Lainaus:
    19.07.2007 klo 19:41 mikahe kirjoitti
    No hyvä Putput, kyllähän sinä saat nuo riesat myös teini-korollaasi, eikä maksa paljoa (paitsi mukavuudessa ja käytettävyydessä). Älä ole katkera!


    Riesat? Jos tuntisit yhtään fysiikan lakeja, tietäisit että paitsi paremman ajettavuuden, nuo antavat myös paremman pidon. No, sinä kai et välitä pidosta vaan ajat halpamarkettirenkailla ja talvetkin kesärenkailla, hymyillen kalliita ja 'meluisia' talvirenkaita käyttäville sekä ajat kulahtaneilla iskareila ja rikkoutuneilla jousilla?

    Harmi ettet ole kokenut kuinka nimenomaan hyville (tavisautoihin liian kalliille) renkaille suunnitellut kehittyneet (tavisautoihin liian kalliit kehittää?) alustat ovat erittäin mukavat SEKÄ ylivertaiset pidoltaan ja ajettavuudeltaan. Myöskin jos kori ei ole tarpeeksi vääntöjäykkä ja kehittynyt ei jousituksella ole yhtä hyvät edellytykset toimia joten kaikki osa-alueet ovat huonommalla tolalla.


    No jos sinä tuntisit fysiikan lakeja vähääkään, tietäisit esimerkiksi, että renkaan leventäminen ei kasvata kitkavoimaa tippaakaan, vaan uraisilla teillä jopa vähentää sitä, koska leveä rengas ei edes kosketa tietä koko leveydeltään. Miksi luulet talviralleja ajettavan naurettavan kapeilla kiekoilla?

    Jäykät jouset taas on tarkoitettu paikkaamaan niiden kuskien rohkeutta, jotka eivät uskalla painaa mutkaan kun auto vähän kallistuu.

    Ja madallettu alusta on varattu idiooteille.

    EDIT: Renkaan kosketuspinta vs tieprofiili vaikuttaa siten, että jos vain osa renkaasta koskettaa tiehen, niin rengas ei toimi valmistajan suunnittelemalla tavalla, jolloin kitkakerroin ei yltäne samaan kuin "täydellisessä kosketuksessa".
    Leveä rengas aiheuttaa myös suurempaa vesiliirtotaipumusta, minkä takia nämä teinivehkeet ovat todellinen riesa tien päällä kun Esteri levittää haarojaan.

    [mikahe muokkasi tätä viestiä 19.07.2007 klo 21:25]
      
  • Lainaus:
    19.07.2007 klo 21:00 mikahe kirjoitti
    No jos sinä tuntisit fysiikan lakeja vähääkään, tietäisit esimerkiksi, että renkaan leventäminen ei kasvata kitkavoimaa tippaakaan, vaan uraisilla teillä jopa vähentää sitä, koska leveä rengas ei edes kosketa tietä koko leveydeltään. Miksi luulet talviralleja ajettavan naurettavan kapeilla kiekoilla?

    Jäykät jouset taas on tarkoitettu paikkaamaan niiden kuskien rohkeutta, jotka eivät uskalla painaa mutkaan kun auto vähän kallistuu.

    Ja madallettu alusta on varattu idiooteille.

    EDIT: Renkaan kosketuspinta vs tieprofiili vaikuttaa siten, että jos vain osa renkaasta koskettaa tiehen, niin rengas ei toimi valmistajan suunnittelemalla tavalla, jolloin kitkakerroin ei yltäne samaan kuin "täydellisessä kosketuksessa".

    Hahhah! Eli selvästikään et tajua mitään aiheesta!

    On selviä testituloksia siitä kuinka alustan madallus vaikuttaa selvästi pitoon ja dynamiikkaan, on selviä testituloksia siitä kuinka parempi alustasarja vaikuttaa selvästi pitoon ja dynamiikkaan, ja on selviä testituloksia siitä kuinka paremmat renkaat (mm. leveämmät) vaikuttaa selvästi pitoon ja dynamiikkaan! Puhumattakaan siitä että se on järkeville, ajattelemaan kykeneville, fysiikan lait tunteville sekä ajamisesta edes jotain tietäville itsestäänselvyys ilmankin mittaustuloksia!

    AIVAN naurettavaa tuo sinun selittely! Muun muassa et selvästikään tajua tippaakaan että miksi talviralleissa käytetään kapeita renkaita (ja asfalttiralleissa niin leveitä kuin säännöt sallii), ja kaikki mitä kirjoitit on täyttä puppua!

      
  • Lainaus:
    19.07.2007 klo 20:15 petos kirjoitti
    Lainaus:
    19.07.2007 klo 19:41 mikahe kirjoitti
    Lainaus:
    19.07.2007 klo 18:43 Putput kirjoitti
    Joku muu kirjoitti:
    Minä hymyilen aina vinosti nähdessäni suomalaisten kilpien välissä matalaprofiiliset renkaat, matalat helmat tai madalletun jousituksen. Parhaassa tapauksessa kaikki samassa paketissa. Nämä ovat niitä elämän pieniä iloja.
    Niin, on yleistä tuo kateellisten, harmaan arjen junttien 'hymyily' kun ottaa päähän niin ÄLYTTÖMÄSTI mutta pitää yrittää näyttää siltä ettei tunnu missään ja vielä yrittää 'halveksia' näyttäen että ei 'huvita' omistaa tuollaista autoa.


    No hyvä Putput, kyllähän sinä saat nuo riesat myös teini-korollaasi, eikä maksa paljoa (paitsi mukavuudessa ja käytettävyydessä). Älä ole katkera!



    juu, saahan nuo vaikka johonkin 80-luvun bimmeriin, jolla voi sitten ajaa vaikka kaatokännissä konstaapelin yli... :innocent:


    Ylivoimaisesti ala-arvoisin kommentti, jonka olen täällä lukenut :neutral: S24 lienee oikeampi paikka tuollaiselle hölynpölylle.

      
  • Lainaus:
    19.07.2007 klo 21:22 Putput kirjoitti
    Hahhah! Eli selvästikään et tajua mitään aiheesta!

    No ihan aikuisten oikeasti Putput, pulputatko nyt maantieliikenteessä käytettävien autojen ominaisuuksista vaiko rata-ajosta? Tämä on elintärkeä tieto jotta voimme jatkaa keskustelua. Jälkimmäinen ei minua kiinnosta.

      
  • Lainaus:
    19.07.2007 klo 21:31 mikahe kirjoitti
    No ihan aikuisten oikeasti Putput, pulputatko nyt maantieliikenteessä käytettävien autojen ominaisuuksista vaiko rata-ajosta? Tämä on elintärkeä tieto jotta voimme jatkaa keskustelua. Jälkimmäinen ei minua kiinnosta.


    Oletko tosissasi?????????

    Millä ne autot tiellä pysyy tai jarrutuksiin ja väistöihin pystyy ellei pidon avulla????

    Miksi käytämme talvirenkaita??????

    Miksemme sitten samantien käytä lehtijousia ja pinnoitettuja markettirenkaita????

    On USKOMATONTA miten aina tällä palstalla kun puhuu pidosta niin ollan kuin sillä ei olisi mitään väliä!! Siitäkö syystä TM ei testaa jarrutusmatkoja tai tee slalom- ja väistötestiä?? Eikö millään pieneen päähän mahdu että pitoa ja hyvää ajettavuutta tarvitaan, ja mitä enemmän sitä parempi!!????

    Ja ihan vaan tiedoksi: 'aikuisten oikeesti' oli käsittämättömän nolo fraasi jo silloin kun se oli ajankohtainen kauan sitten...

      
  • Lainaus:
    19.07.2007 klo 21:25 Vackraste kirjoitti

    Ylivoimaisesti ala-arvoisin kommentti, jonka olen täällä lukenut :neutral: S24 lienee oikeampi paikka tuollaiselle hölynpölylle.



    tiedän, tuossa ei ollut mitään järkeä, eikä se liittynyt tähän mitenkään.

    kunhan sohaisin ampiaispesää saadakseni jotain eloa tähän kuolleeseen palstaan... :sunglasses: ja ilmaisin halveksuntani vanhojen bemareiden ja niillä liikennettä vaarantavien urpojen toimintaan :confused:

      
  • Lainaus:
    19.07.2007 klo 21:40 Putput kirjoitti
    Lainaus:
    19.07.2007 klo 21:31 mikahe kirjoitti
    No ihan aikuisten oikeasti Putput, pulputatko nyt maantieliikenteessä käytettävien autojen ominaisuuksista vaiko rata-ajosta? Tämä on elintärkeä tieto jotta voimme jatkaa keskustelua. Jälkimmäinen ei minua kiinnosta.
    Oletko tosissasi?????????

    Ainakin sen verran että odotan edelleen vastausta kysymykseeni...

      
  • Idioottimaisiahan nuo matalat renkaat ja matalat alustat on kaikkiin autoihin Suomessa, mutta jos joku haluaa ajella hiljaisesti ja vältellä huonoja teitä, niin siitä vaan! :innocent:
    Alkuperäiseen kysymykseen vastauksena että kelpaa Suomeen siinä kuin muutkin merkit ja onhan nuita Biimereitä jo paljon Suomessa ennestää, miksei muutama lisää mahtuis! :sunglasses:

      
  • Lainaus:
    19.07.2007 klo 21:51 mikahe kirjoitti
    Lainaus:
    19.07.2007 klo 21:40 Putput kirjoitti
    Lainaus:
    19.07.2007 klo 21:31 mikahe kirjoitti
    No ihan aikuisten oikeasti Putput, pulputatko nyt maantieliikenteessä käytettävien autojen ominaisuuksista vaiko rata-ajosta? Tämä on elintärkeä tieto jotta voimme jatkaa keskustelua. Jälkimmäinen ei minua kiinnosta.

    Oletko tosissasi?????????

    Ainakin sen verran että odotan edelleen vastausta kysymykseeni...


    Ok, et siis Suomen kieltäkään ymmärrä?

    Kerro minulle miten maantieliikenteessä tai kaupunkiajossakaan EI tarvittaisi pitoa ja hyviä ajo-ominaisuuksia?

      
  • Lainaus:
    19.07.2007 klo 21:48 petos kirjoitti
    kunhan sohaisin ampiaispesää saadakseni jotain eloa tähän kuolleeseen palstaan... :sunglasses:

    Odota kärsivällisesti sillä kunnon ihmiset viettävät kesälomaa ja eräät muut ovat vain "just dying somewhere out there!"

      
  • Lainaus:
    19.07.2007 klo 21:54 Putput kirjoitti
    Ok, et siis Suomen kieltäkään ymmärrä?

    Kerro minulle miten maantieliikenteessä tai kaupunkiajossakaan EI tarvittaisi pitoa ja hyviä ajo-ominaisuuksia?

    Niitä ei tarvita. Ainoastaan sitä, että sinäkin, matonen, noudatat Tieliikennelakia ja -asetusta. Tutustu niihin osoitteessa www.finlex.fi .

      
  • Lainaus:
    19.07.2007 klo 22:07 mikahe kirjoitti
    Lainaus:
    19.07.2007 klo 21:54 Putput kirjoitti
    Ok, et siis Suomen kieltäkään ymmärrä?

    Kerro minulle miten maantieliikenteessä tai kaupunkiajossakaan EI tarvittaisi pitoa ja hyviä ajo-ominaisuuksia?

    Niitä *ei* tarvita. Ainoastaan sitä, että sinäkin, matonen, noudatat Tieliikennelakia ja -asetusta. Tutustu niihin osoitteessa www.finlex.fi .


    Oletko sekaisin?? Mitenniin pitoa ja hyvä ajo-ominaisuuksia ei tarvita?? Peilijäällä kesärenkailla ajaminen on jo hullua mutta ilman mitään pitoa ajaminen ei sujuisi ollenkaan. Mitä enemmän pitoa, sitä turvallisempi on ajaa.

    Ja mitä h***ettiä sinä selität liikennelaista?

    Kerro yksi asia: voisitko tämänhetkisessä tilassasi ajaa autolla? Eli onko sinulla ajo-oikeus ja oletko sellaisessa kunnossa että voisit nyt ratin taakse siirtyä?

      
  • Lainaus:
    19.07.2007 klo 21:57 mikahe kirjoitti
    Lainaus:
    19.07.2007 klo 21:48 petos kirjoitti
    kunhan sohaisin ampiaispesää saadakseni jotain eloa tähän kuolleeseen palstaan... :sunglasses:


    Odota kärsivällisesti sillä kunnon ihmiset viettävät kesälomaa ja eräät muut ovat vain "just dying somewhere out there!"



    ei minä mitään odota, yksi lysti kirjoittaako kukaan tänne, mutta hauskempaa olisi jos keskustelu olisi vilkasta, kun muutaman kerran päivässä yleensä tulee kurkattua mitä täällä puhutaan. mutta se siitä..

    mikäs sinun ongelmasi on?! rupeatko kaiken hyvän lisäksi luokittelemaan vielä ketkä ovat kunnon ihmisiä ja ketkä jotain muuta?

    ei tuosta sanomastani kannata mitään suuria tuntoja kehittää, ilmaisin vain kuinka vähän tuntuu olevan autoista kiinnostuneita keskustelijoita, oli kesäloma-aika aika tai ei.



    [petos muokkasi tätä viestiä 19.07.2007 klo 22:19]
      
  • Lainaus:
    19.07.2007 klo 22:14 Putput kirjoitti
    Lainaus:
    19.07.2007 klo 22:07 mikahe kirjoitti
    Lainaus:
    19.07.2007 klo 21:54 Putput kirjoitti
    Ok, et siis Suomen kieltäkään ymmärrä?

    Kerro minulle miten maantieliikenteessä tai kaupunkiajossakaan EI tarvittaisi pitoa ja hyviä ajo-ominaisuuksia?


    Niitä *ei* tarvita. Ainoastaan sitä, että sinäkin, matonen, noudatat Tieliikennelakia ja -asetusta. Tutustu niihin osoitteessa www.finlex.fi .


    Oletko sekaisin?? Mitenniin pitoa ja hyvä ajo-ominaisuuksia ei tarvita?? Peilijäällä kesärenkailla ajaminen on jo hullua mutta ilman mitään pitoa ajaminen ei sujuisi ollenkaan. Mitä enemmän pitoa, sitä turvallisempi on ajaa.

    Ja mitä h***ettiä sinä selität liikennelaista?

    Kerro yksi asia: voisitko tämänhetkisessä tilassasi ajaa autolla? Eli onko sinulla ajo-oikeus ja oletko sellaisessa kunnossa että voisit nyt ratin taakse siirtyä?

    "Peilijäällä kesärenkailla ajaminen on jo hullua" ja sitä paitsi vallitsevissa luonnonolosuhteissa laissa kiellettyä. Jos saat luvan niin voit tehdä sitä tekojäällä.

    "ilman mitään pitoa ajaminen ei sujuisi ollenkaan" Olen samaa mieltä, mutta en ole koskaan joutunut edes yrittämään moista. Oletko sinä?

    "Mitä enemmän pitoa, sitä turvallisempi on ajaa." Kerrankin olemme samaa mieltä.

    "Ja mitä h***ettiä sinä selität liikennelaista?" En mitään, voit lukea sen milloin tahdot jos osaat ja vieläpä ymmärrät lukemasi.

    "Eli onko sinulla ajo-oikeus" Ajo-oikeuttani ei ole koskaan evätty. Jos sellainen sattuisi, en ajaisi enää koskaan.

      
  • Lainaus:
    19.07.2007 klo 22:18 petos kirjoitti
    Lainaus:
    19.07.2007 klo 21:57 mikahe kirjoitti

    Odota kärsivällisesti sillä kunnon ihmiset viettävät kesälomaa ja eräät muut ovat vain "just dying somewhere out there!"


    mikäs sinun ongelmasi on?! rupeatko kaiken hyvän lisäksi luokittelemaan vielä ketkä ovat kunnon ihmisiä ja ketkä jotain muuta?

    ei tuosta sanomastani kannata mitään suuria tuntoja kehittää, ilmaisin vain kuinka vähän tuntuu olevan autoista kiinnostuneita keskustelijoita, oli kesäloma-aika aika tai ei.



    Niinpä, kertoo jotain oudosta työetiikasta jos 'työnteko' tarkoittaa keskustelupalstalla notkumista ja kesälomalla sitten sitä ei voikaan tehdä???

    Eli 'kunnon' ihmiset notkuvat omiaan puuhaamassa koneen ääressä vain työajalla ja lomalla eivät koske tietokoneeseen (tai kämmentietokoneeseen tai matkapuhelimeen)? Ei Mikahelta tunnu löytyvän järjen hiventäkään...

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit